Miksi maksaa liikaa?

osssss

40

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitään väliä

      Tärkeintä on saada leima vihkoon, kyllä se auto kestää tarvittavat 3 vuotta.

      • osssss

        Kestääkö TSI ja DSG ?


      • osssss

        Mites me köyhät?


    • Arvuutusmasiina

      Kyllä tämä on tiedetty jo kauan. Se on vaan sillai, että esim. moottorinohjauksen diagnostiikka ja ajotietokoneen datan kaivaminen ei onnistu kaikissa pärnäsen korjaamoissa. Tätä merkkikorjaamo käyttää verukkeena, eli pelkkä vikavalon kuittaaminen voi johtaa virhetoimintoihin, jos ei osata tai pystytä lukemaan riittävän hyvin kaikkia anturitietoja ja soveltamaan sitä tietoa minkä OBD-laite kertoo.

      Pakoputken tai iskunvaimentimen vaihtaminen sinällään onnistuu miltei pajalla kuin pajalla.

    • nimim. kokemusta

      Jos osss:lla olisi joskus ollut uusi takuuauto alla niin tietäisi ettei se nyt oikeassa elämässä mene noin suoraviivaisesti. Meneppä vaatimaan jotain takuuseen tai tuotevastuuseen jos olet huollattanut autosi jossain "hyväksytyllä" pajalla, niin suhtautuminen on hieman toinen jos olet huollattanut autosi merkkiliikkeessä ja vieläpä siinä liikkeessä josta autosi ostit. Kumma juttu on mm. sellainenkin asia, jos takuuaikana tulee ongelmia jarruihin, niin jopa sillä on merkitystä onko autossa alla alkuperäiset vanteet vai tarvikevanteet.

      • osssss

        Pari ollu uutta ja huomannu että tappeleminen on aina...

        Kylläki seatteja.Vaan niissähän myynti romahti kun asioita ei hoidettu?


    • OBD II

      OBD II -mittaupalikka Bluetoothilla alkaen alle neljä euroa postikuluineen eBaysta tilattuna. Ohjelma vaan tablettiin ja monennäköistä analyysia saa paikallaan seisten ja ajossa. Usein suora vikadiagnoosi ja tarvittaessa myös häiriön kuittaus.

      Voi olla että ihan kaikkia merkkihuollon juttuja ei voi tehdä mutta kyllä vaan on käteväksi osoittautunut takuuajan jälkeen.

      • Halpaa

        Jos Skodan huolto 30000 km, 60000 km ja 90000 km maksaa noin 250 eur per kerta öljyineen suodattimineen kaikkineen, niin se on halpaa (vasta 100000 km mittarissa, en tiedä tulevista huolloista).

        Muilla merkeillä huoltohinnat paljon suolaisempia. On omakohtainen kokemus ja mitä tutut kertovat kahvipöydissä.

        Ennenaikaan auto huollettiin 15000 km välein ja huoltokohteita oli enemmän kuin nyt. Tuli paljon kalliimmaksi kuin nyt.


      • halvempaa
        Halpaa kirjoitti:

        Jos Skodan huolto 30000 km, 60000 km ja 90000 km maksaa noin 250 eur per kerta öljyineen suodattimineen kaikkineen, niin se on halpaa (vasta 100000 km mittarissa, en tiedä tulevista huolloista).

        Muilla merkeillä huoltohinnat paljon suolaisempia. On omakohtainen kokemus ja mitä tutut kertovat kahvipöydissä.

        Ennenaikaan auto huollettiin 15000 km välein ja huoltokohteita oli enemmän kuin nyt. Tuli paljon kalliimmaksi kuin nyt.

        "Muilla merkeillä huoltohinnat paljon suolaisempia"

        Ei pidä paikkaansa. Seatilla huoltovälit ovat samat ja eka huolto kokonaisuudessaan kaikkine lisukkeineen maksoi himpun verran alle 200 euroa, muistaakseni 198 euroa.


      • osssss

        asialinja


    • Teen-sen-itse

      No sillä vanhalla systeemillä Octavialla 15 tkm oli öljynvaihtoväli ( suodin) ja lisäksi 30 tkm välein oli joitain lisähommia. Jakohihnaremontti 90 tkm kohdalla, sytytystulpat ja bensasuodin vaihdettiin 60 tkm välein. Nuo kaikki oli helppoja hommia TI-hallissa, pari tuntia vuodessa. Jakohihnaremontin sentään jätän suosiolla pajalle (hinta viimeksi 370 euroa). Nyt kun 200 tkm on ylittynyt niin on kyllä kulutusosia alkanut mennä. Kytkin, etupyörän laakerit, raidetangon päät, asentoanturi, takajouset, jarruvalokytkin. No, 14 vuotta menikin mitättömillä korjauskustannuksilla, pakoputkistoa piti korjailla joskus. Jarrulevyt, palat ja letkut eteen vaihdoin aikoinaan kun katsastusinssi vähän huomautteli. Jarrunesteet yritän muistaa 2...3 vuoden välein. Ajallaan vaihdetut nesteet -> ei jarrumäntien jumituksia tai vuotoja. Vaikka jarrunesteiden vaihto ei sisälly ehkä huoltoihin, se kannattaa tehdä lisätyönä ja herkistää jarrut samalla.

      Ihan referenssinä toissapäivänä Motonetistä Teboil Gold S 5W-40 4l ja öljynsuodin vajaat 28 euroa, TI-hallin kustannus alle 10 - 20 euroa. Noilla hinnoilla pitäisi öljynvaihdon onnistua taas. Samalla alustan ja korin painepesu.

      • osssss

        Asialinja.


      • heskhotj68hre

        Teen-se-itse-miehellä on todella wanha auto. Kannattaa huomata, että kyseinen Teboilin öljy käy vain vanhemmille jakajapumpullisille TDI-moottoreille tai esikammio-TD-moottoreille. Ei täytä LongLife-ohjelman speksejä.


      • Teen-sen-itse
        heskhotj68hre kirjoitti:

        Teen-se-itse-miehellä on todella wanha auto. Kannattaa huomata, että kyseinen Teboilin öljy käy vain vanhemmille jakajapumpullisille TDI-moottoreille tai esikammio-TD-moottoreille. Ei täytä LongLife-ohjelman speksejä.

        Ei se ole diisseli vaan viimeisiä viime vuosituhannen bensa-Ocuja ennen LL-huoltovälejä, 1.6- litran koneella. Huollon tarve on todellakin ollut vähäinen ja huoltokohteet ja välit selvisi jostakin listauksesta, jonka sain viimeisestä teettämästäni huollosta 90 tkm kohdalla. 10 vuotta sitten. Pienet vuosihuollot siis itse ja tarpeen mukaan käyntejä korjaamolla. Katsastusinssi kertoo korjattavat asiat, siis mm. etujarrujen korjaustarve ilmeni noin kun katsastusinssi mittasi levyjen kuluneen millin verran liikaa. Mutta jotain optimointia kestossa suunniteltu. 200 tkm jälkeen kulutusosia alkaa mennä ;-(


      • osssss
        Teen-sen-itse kirjoitti:

        Ei se ole diisseli vaan viimeisiä viime vuosituhannen bensa-Ocuja ennen LL-huoltovälejä, 1.6- litran koneella. Huollon tarve on todellakin ollut vähäinen ja huoltokohteet ja välit selvisi jostakin listauksesta, jonka sain viimeisestä teettämästäni huollosta 90 tkm kohdalla. 10 vuotta sitten. Pienet vuosihuollot siis itse ja tarpeen mukaan käyntejä korjaamolla. Katsastusinssi kertoo korjattavat asiat, siis mm. etujarrujen korjaustarve ilmeni noin kun katsastusinssi mittasi levyjen kuluneen millin verran liikaa. Mutta jotain optimointia kestossa suunniteltu. 200 tkm jälkeen kulutusosia alkaa mennä ;-(

        Joo miksi ruokkia merkkiliikkeitä kun voi säästää tuhansia...

        Ja osat samoja merkkiliikkeessä kuin motonetissa-vain eri nimellä.


      • turhaa kitinää
        osssss kirjoitti:

        Joo miksi ruokkia merkkiliikkeitä kun voi säästää tuhansia...

        Ja osat samoja merkkiliikkeessä kuin motonetissa-vain eri nimellä.

        Lähetä skodan huoltolasku sossuun, niin minäkin teen.


      • 130cab
        osssss kirjoitti:

        Joo miksi ruokkia merkkiliikkeitä kun voi säästää tuhansia...

        Ja osat samoja merkkiliikkeessä kuin motonetissa-vain eri nimellä.

        Puhut paljon saissea, mutta tulihan taas yliveto väite sinulta.


      • gs birotor
        130cab kirjoitti:

        Puhut paljon saissea, mutta tulihan taas yliveto väite sinulta.

        Sinulta nyt ei tule mitään rakentavaa ajatusta skodan suhteen.


      • osssss
        turhaa kitinää kirjoitti:

        Lähetä skodan huoltolasku sossuun, niin minäkin teen.

        Vertailu hinnoissa kannattaa ja laki on puolella.


      • gs birotor
        gs birotor kirjoitti:

        Sinulta nyt ei tule mitään rakentavaa ajatusta skodan suhteen.

        Keksi oma nimimerkki, kiitos.

        Vai onko nimimerkin kopiointi rakentavan keskustelun aloitus?


      • osssss
        gs birotor kirjoitti:

        Keksi oma nimimerkki, kiitos.

        Vai onko nimimerkin kopiointi rakentavan keskustelun aloitus?

        Montaa on osssss myös?

        Ei haittaa.Pyssyy asia keulilla...


      • voi osss reppanaa
        osssss kirjoitti:

        Joo miksi ruokkia merkkiliikkeitä kun voi säästää tuhansia...

        Ja osat samoja merkkiliikkeessä kuin motonetissa-vain eri nimellä.

        Jos haluaa huollttaa autonsa hyvin, kuten jokainen ajatteleva ihminen tekee, niin merkkiliike on yleensä paras ja se taas tuo kokonaistaloudellisuutta.
        Peruskorjaamot eivät tee päivityksiä autoihin ja uusiin ja uudehkoihin tehdään tehtaan kmppanjoita ja päivityksiä mistä typerät centinvenyttäjät jäävät paitsi ja saattaa jopa takuu raueta siihen.
        Kannattaisi osssinkin hieman miettiä mitä toitottaa kuin papukaija tietämättä asiasta muuta kuin mitä jossain lehtijutussa kerrotaan.
        Ei ole tainnut osssilla koskaan ollut uutta tai uudehkoa autoa, nytkin loppuunpoljettu kolaroitu Touran.


      • osssss
        voi osss reppanaa kirjoitti:

        Jos haluaa huollttaa autonsa hyvin, kuten jokainen ajatteleva ihminen tekee, niin merkkiliike on yleensä paras ja se taas tuo kokonaistaloudellisuutta.
        Peruskorjaamot eivät tee päivityksiä autoihin ja uusiin ja uudehkoihin tehdään tehtaan kmppanjoita ja päivityksiä mistä typerät centinvenyttäjät jäävät paitsi ja saattaa jopa takuu raueta siihen.
        Kannattaisi osssinkin hieman miettiä mitä toitottaa kuin papukaija tietämättä asiasta muuta kuin mitä jossain lehtijutussa kerrotaan.
        Ei ole tainnut osssilla koskaan ollut uutta tai uudehkoa autoa, nytkin loppuunpoljettu kolaroitu Touran.

        Kerroppa tuo kuluttajavirastoon ja laita vastine hesariin ja tänne!

        Saadaan sitä oikeaa luettavaa?

        Myyjäkö siellä riemastu?


      • Lasssi ja Kasssi
        osssss kirjoitti:

        Kerroppa tuo kuluttajavirastoon ja laita vastine hesariin ja tänne!

        Saadaan sitä oikeaa luettavaa?

        Myyjäkö siellä riemastu?

        Kyllä edellinen kirjoittaja on oikeassa. Pärnäsen korjaamoilta ei saa moottorinohjauksien päivityksiä, joita aina silloin tällöin tulee tehtaalta.

        Älä suotta ossssi riemastu.


      • osssss
        Lasssi ja Kasssi kirjoitti:

        Kyllä edellinen kirjoittaja on oikeassa. Pärnäsen korjaamoilta ei saa moottorinohjauksien päivityksiä, joita aina silloin tällöin tulee tehtaalta.

        Älä suotta ossssi riemastu.

        Toki selvää pitää ottaa kuka pystyy asianmukaisesti huoltamaan...


      • skodalla halvalla
        osssss kirjoitti:

        Toki selvää pitää ottaa kuka pystyy asianmukaisesti huoltamaan...

        Halpaa päivittää venäjänreissuilla skodan päivitykset, lähin paikka Viipurissa eikä maksaa montaakaan kopeekkaa.


      • haha.
        skodalla halvalla kirjoitti:

        Halpaa päivittää venäjänreissuilla skodan päivitykset, lähin paikka Viipurissa eikä maksaa montaakaan kopeekkaa.

        Sä voisit päivittää sen pääkoppasi..


      • skodalla halvalla
        haha. kirjoitti:

        Sä voisit päivittää sen pääkoppasi..

        Ha ha vaan itsellesi, miksi maksaa kalliita euroja kun saa halvemmallakin.
        Syytä pääkoppaasi jos kielitaitoa ei ole.


      • osssss
        skodalla halvalla kirjoitti:

        Ha ha vaan itsellesi, miksi maksaa kalliita euroja kun saa halvemmallakin.
        Syytä pääkoppaasi jos kielitaitoa ei ole.

        Taitaa se auto pysyä kunnossa muissakin liikkeissä.Asiaahan pitää tiedustella tietty.


      • liikaa rahaa
        osssss kirjoitti:

        Taitaa se auto pysyä kunnossa muissakin liikkeissä.Asiaahan pitää tiedustella tietty.

        Pysyy tietysti mutta maksat kymmenkertaisia summia laskuina.


      • osssss
        liikaa rahaa kirjoitti:

        Pysyy tietysti mutta maksat kymmenkertaisia summia laskuina.

        Milläs perustelet?


      • osssss
        liikaa rahaa kirjoitti:

        Pysyy tietysti mutta maksat kymmenkertaisia summia laskuina.

        Ja VW konserni laskuttaa valmistusvirheetkin asiakkailla?
        TSI ja DSG?


      • vältä ryöstöä
        osssss kirjoitti:

        Ja VW konserni laskuttaa valmistusvirheetkin asiakkailla?
        TSI ja DSG?

        Katselin jonkin lehden koeajoa youtubessa. Dacia Logan ja Ford Focus .
        Samalla tavalla kuljettivat paikasta toiseen, Dacia oli vaan askeettisempi.
        Dacia maksoi heille 8400 € ja Ford 16.800 € . Maksoiko siis Forsin ostaja jopa puolet liikaa. Rahastetaanko jo ostovaiheessa tulevat remontit auton hinnassa ja tarmokkaasti myydyissä huoltosoppareissa.


      • osssss
        vältä ryöstöä kirjoitti:

        Katselin jonkin lehden koeajoa youtubessa. Dacia Logan ja Ford Focus .
        Samalla tavalla kuljettivat paikasta toiseen, Dacia oli vaan askeettisempi.
        Dacia maksoi heille 8400 € ja Ford 16.800 € . Maksoiko siis Forsin ostaja jopa puolet liikaa. Rahastetaanko jo ostovaiheessa tulevat remontit auton hinnassa ja tarmokkaasti myydyissä huoltosoppareissa.

        Asialinja.


      • osssss
        voi osss reppanaa kirjoitti:

        Jos haluaa huollttaa autonsa hyvin, kuten jokainen ajatteleva ihminen tekee, niin merkkiliike on yleensä paras ja se taas tuo kokonaistaloudellisuutta.
        Peruskorjaamot eivät tee päivityksiä autoihin ja uusiin ja uudehkoihin tehdään tehtaan kmppanjoita ja päivityksiä mistä typerät centinvenyttäjät jäävät paitsi ja saattaa jopa takuu raueta siihen.
        Kannattaisi osssinkin hieman miettiä mitä toitottaa kuin papukaija tietämättä asiasta muuta kuin mitä jossain lehtijutussa kerrotaan.
        Ei ole tainnut osssilla koskaan ollut uutta tai uudehkoa autoa, nytkin loppuunpoljettu kolaroitu Touran.

        Se on sitten varakkaat ja köyhät erikseen?

        Eipä tuttavapiirissä kukaan vieraile merkkiliikkeessä.
        Raha se ratkaisee...


      • osssss
        Teen-sen-itse kirjoitti:

        Ei se ole diisseli vaan viimeisiä viime vuosituhannen bensa-Ocuja ennen LL-huoltovälejä, 1.6- litran koneella. Huollon tarve on todellakin ollut vähäinen ja huoltokohteet ja välit selvisi jostakin listauksesta, jonka sain viimeisestä teettämästäni huollosta 90 tkm kohdalla. 10 vuotta sitten. Pienet vuosihuollot siis itse ja tarpeen mukaan käyntejä korjaamolla. Katsastusinssi kertoo korjattavat asiat, siis mm. etujarrujen korjaustarve ilmeni noin kun katsastusinssi mittasi levyjen kuluneen millin verran liikaa. Mutta jotain optimointia kestossa suunniteltu. 200 tkm jälkeen kulutusosia alkaa mennä ;-(

        Vaan VW suunnitteli TSI koneetkin kestämään vain 150tkm?
        Eihän tuota kannata ostaa.


      • Speksejä, kiitos?
        osssss kirjoitti:

        Vaan VW suunnitteli TSI koneetkin kestämään vain 150tkm?
        Eihän tuota kannata ostaa.

        Hyvä että laitat niitä kysymymerkkejä kun et itsekään asiaa tunne.

        Jos moottorin laskennallinen kestoikä on 300 tkm, tiedolla ei vielä tee yhtään mitään jos ei tiedetä suunnittelun speksejä. Moottorin käyttöikää voi jatkaa paljonkin pidemmälle, jos vaihtaa kuluneet osat. Tuo 300tkm vastaa sentään tavallisen autoilijan 15 vuoden käyttöä eikä moottori suinkaan simahda noin vain kun kilsat on täynnä ;-) Joissakin Aasian autoissa kori alkaa olemaan ns. "kypsä" tuossa iässä vaikka moottori kestäisikin.

        Onhan tuo suhteutettava muuhunkin auton käyttöön. Ammattiautoilija laittaa dieselin paitsi polttoainekustastannusten, myös moottorin pakosta tukevamman rakenteen/pidemmän kestoiän takia,


      • osssss
        Speksejä, kiitos? kirjoitti:

        Hyvä että laitat niitä kysymymerkkejä kun et itsekään asiaa tunne.

        Jos moottorin laskennallinen kestoikä on 300 tkm, tiedolla ei vielä tee yhtään mitään jos ei tiedetä suunnittelun speksejä. Moottorin käyttöikää voi jatkaa paljonkin pidemmälle, jos vaihtaa kuluneet osat. Tuo 300tkm vastaa sentään tavallisen autoilijan 15 vuoden käyttöä eikä moottori suinkaan simahda noin vain kun kilsat on täynnä ;-) Joissakin Aasian autoissa kori alkaa olemaan ns. "kypsä" tuossa iässä vaikka moottori kestäisikin.

        Onhan tuo suhteutettava muuhunkin auton käyttöön. Ammattiautoilija laittaa dieselin paitsi polttoainekustastannusten, myös moottorin pakosta tukevamman rakenteen/pidemmän kestoiän takia,

        Suunnittelu ei vastaa käytäntöä.

        VW tsi mainio esimerkki..

        Herää kysymys onko siinä jotain tahallisuutta. Eli hehkulamppuhuijaus?


    • Mahtavaa

      Ensin käyt Pärnäsen pajalla huollattamassa auton ja säästät muutaman euron. Sitten menet valtuutettuun merkkiliikkeesen hoidattamaan mahdolliset takuukorjaukset. Onpa kätevää asioida kahdessa eri paikassa.

      • osssss

        Onhan hauskaa testata näitä kivoja EU sääntöjä.
        Laki on takana kun kuluttajan suojaan mennään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5841
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2017
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1775
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe