Haketimme pihalla ukkoväen avulla säkillisen kuusenkäpyjä. Se on kaunista haketta koristeelisena esim. pensaiden juurella, mutta onko siitä myös apua joidenkin hyötykasvien tai kukkien kasvunedistäjänä? Sisältääkö se hyviä ravinteita? Kertokaa tietonne ja kokemuksenne, hyvät asiantuntijat...
HAKETETTU KUUSENKÄPY?
3
301
Vastaukset
- saviruoho
Vältän kaikenlaisen havuhakkeen levittämistä pihalle. Jos vaikka mukana tulee jotain tuhosientä. Vaan en tiedä voiko kävyissä olla sienirihmastoja???
- 19+16
Olen laittanut pihalla olevan kuusen pudonneet oksat hakkeeksi. Sehän on hyvä ravinne. Ei varmaan kannata hakettaa oksia, jos ei tiedä niiden alkuperää.
Havupuun oksahake ei välttämättä sovi kaikille kasveille, mutta siitä kannattaa kysysä joltain muulta. - 1245
sopii hyvikin katteeksi...meillä kaadettiin ISO mänty puolivälistä poikki ja kaikki oksat jotka silppurista läpi meni silputtiin ja pensaitten alle laitoin....ei näy enää jälkeäkään, hyvin on maatunut muutamassa vuodessa... koivu-keiju ym. angervopensaita sillä katoin ja loput ihan vaan kukkapenkkiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2008920
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265368- 534631
- 894390
- 583573
- 513346
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.583208Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262846Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv442666- 432601