Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Allerginen meikkivoiteille (myös mineraalimeikeille?)

wantperfectskin

Heippa, olen valitettavasti huomannut saavani erilaisia allergiaoireita meikkivoiteista ja peiteaineista. Pahimmat reaktiot on tullu Maxfactorin Lasting Performancesta, joka oli muuten kivan peittävä ja kestävä, mutta aiheutti poikkeuksetta aina silmien punotusta, silmäluomien turvotusta, vetistystä ja allergista nuhaa niin paljon, että jouduin hakemaan antihistamiinit apteekista ekaa kertaa elämässäni :/ Sama homma Fit me -sarjan peiteaineessa. Fit me-meikkivoide taas kuivatti ja aiheutti ihonalaisia finnejä kaiken muun (peittämättömyys, kiilto, valuminen...) lisäksi.

Mineraalimeikeistä olin aiemmin melko tyytyväinen Everyday Minerals -sarjan semi-matteen, mutta nyt sekin on vaihtanut koostumustaan ja saan siitä pieniä valkopäisiä finnejä ja ihon kuivumista, argh!

Ihoni on siis herkkä ja akneen taipuvainen (on hoidettu aikoinaan niin voiteilla, antibiooteilla kuin Roaccutan-kuurillakin), joten vaatimukset ovat aika kovat niin pitävyyden, peiton kuin ärsyttämättömyydenkin suhteen. Opiskelija kun olen, en oikein voi maksaa esim. 30 euroa enempää kosmetiikkatuotteesta, jota käytän päivittäin.

Vinkkejä siis jakoon!

5

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä mitä

      Itse olen käyttänyt vuosia Lorealin true match meikkivoidetta ja ollut hyvä.
      Mutta nyt ilmeisemmin koostumus muuttunut putelin ulkovärityksenkin myötä sillä kasvoni kuivaa ja iholle ilmaantuu pieniä näppyjä.
      Liekö tuon syynä mainitsemasi mineraali...?

      Menee kyllä vaihtoon mutta mikä olisi parempi vaihtoehto?

    • ollos hyvä

      hoida ihosi ravinnolla ja unohda nuo meikkivoiteet

      ota aurinkoa

      D-vitamiinia talvella 50-100µg/vrk (aikuisen normaali annos), niin alkaa iho heti ruskettumaan keväällä ja ruskettuu nopsaan.

      Johtuneen ihan siitä, että kun kropassa on D-vitamiinitasot kunnossa, niin iho voi ruskettua, sen sijaan että olis vaalea kerätäkseen mahdollisimman tehokkaasti D-vitamiinivarastoa täyteen.

      Evoluutio on vaalentanut ihomme, jotta se tuottaisi mahdollisimman tehokkaasti D-vitamiinia iholla sen lyhyen aikaa kesällä, kun se on mahdollista.

      100µg on ollut 40-60 luvulla lasten annos eli ei ole liikaa. Aikuinen kuluttaa n. 100µg D-vitaminia päivässä, jos sitä on saatavilla.

      Amerikkalainen endokrinologian professori Robert P. Heaney (John A. Creighton University) – yksi maailman johtavista D-vitamiinitutkijoista – suosittelee suomalaisille 100 µg D3-vitamiinia päivässä. Hänen mielestään suomalaiset ravitsemustieteilijät ovat ihan "ulalla" D-vitamiinin suhteen.

      Tämä sanottiin suuressa kansainvälisessä konferenssissa. Tieto pohjautuu tieteellisiin tutkimuksiin.

      Oma D-vitamiini on helppo mitata joko lääkäriasemalla tai lähimmässä terveyskeskuksessa. Viitearvona pidetään, lähteestä riippuen, 75-150 nmol/l tai 120-150 nmol/l.

      D-vitamiinia tarvitaan kohdusta hautaan riittävästi, jotta pysyy sen puutteesta johtuvat taudit ja vaivat loitolla.

      D-vitamiini maksaa 10€ vuodessa annoksella 50-100µg/vrk (iHerb).

      Toki tuon 10€ voi säästää ja laittaa rahansa lääkäreihin ja lääkkeisiin tai vaikka yhteen pizzaan.

      Tosin joutuu säästämään 20 vuotta, jotta pääsee lääkärille ja saa lääkkeet D-vitamiinista säästetyillä rahoilla.

      Esim. jos saa I- tai II-tyypin diabeteksen, niin hintaa tulee ennen kaikkea inhimillisestä kärsimyksestä.

      Ja toki kannattaa hakea terapiaa, jos joka kulman takana näkyy joku pillerikauppias, joka haluaa sinun rahasi menevän D-vitamiiniin.

      Tässä iso tietopaketti D-vitamiinista.

      http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=247

      Nujerra akne!
      http://www.nujerraakne.fi/



      Aknesta voi parantua!
      https://www.booky.fi//tuote/varpu_tavi/aknesta_voi_parantua_/9789529993383?kb=1&gclid=CMCJuKHA1rgCFaV4cAodvDMAjg

    • koskee mysö meikkei

      Meikeissäkin on hirveesti kemikaaleja, jotka ärsyttää eli pois vaan

      Onko halvalla markettishampoolla ja kalliilla ammattilaistuotteella muuta eroa kuin hinta?



      http://youtu.be/7eiFnVjrIuc

    • silmät..

      Meikkaa silmät, niin se riittää.

      • Ei käytä sodiumia

        Meikit sisältävät mm natriumlayryylisulfaattia (sodium) joka on minulle ainakin myrkkyä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe