JEESUS ON JUMALA, OLLUT, ON NYT, JA TULEE OLEMAAN !

Mohikaani_27

* Tämän aloituksen avaaminen on välttäöntä, koska Mohikaanin entiselä niccillä kirjoitetaan Raamatun vastaista provoa.

32

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RitariOlevainen

Sinun Saa-tanalta saamasi oppi, jota levität täällä, on Raamatun vastaista provoa, ei Jeesuksen opetus!
      Onko Jeesuksen ja Paavalin opetus todellakin Raamatun vastaista provoa sinun mielestäsi?

Johannes
      17:3 Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

1. kirje Timoteukselle
      2:5 Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus.

• malttia

Mitä tuosta tuohtumaan ei sillä ole merkitystä miten tulkitaan

• RitariOlevainen

Raamatun Sanaa!

1. Korinttolaiskirje
      3:23 mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan.

1. Korinttolaiskirje
      11:3 Teidän tulee kuitenkin tietää, että jokaisen miehen pää on Kristus, naisen pää on mies ja Kristuksen pää on Jumala.

1. Korinttolaiskirje
      15:28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea.

• RitariOlevainen

Raamatun Sanaa Jeesuksesta!

Heprealaiskirje
      5:Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

• * Sinähän olet itse antikristuksen , se pikku anti, ja oletkin tullut vain ja ainoastaan haastamaan riitaa, siinä sinä erehdyt ! En al sun johova tai mikä untarismi lienetkään, tämä on viimeinen kommnettini , sinulle, joka kehtaat käyttää mun luomaani nicciä, Jumalan ja hänen Poikansa vastaiseen propakandaan. Hyvästi sulle, olen ottanut yhteyden Ylläpitoon, siitä, voiko lainkaan käyttää mun luomaa nicciä, asiattomaan kirjoitteluusi !

* Ymmärrätkö, en enää vastaa sun asiaottomiin viesteihisi, en ala riiteelemään tohelojen kanssa.

• RitariOlevainen

Luukas
        3:23 JEESUS OLI noin kolmenkymmenen vuoden ikäinen aloittaessaan työnsä. Hän oli -- näin luultiin -- JOOSEFIN POIKA. Joosefin isä oli Eeli,

Luukas
        4:22 Kaikki kiittelivät häntä ja ihmettelivät niitä armon sanoja, joita hänen huuliltaan lähti. Kuitenkin he sanoivat: "Eikö tuo ole Joosefin poika?"

Johannes
        1:41 Hän etsi ensiksi käsiinsä veljensä Simonin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet Messiaan!" -- se merkitsee: Voidellun.

Luukas
        24:19 19 "Mitä te tarkoitatte?" Jeesus kysyi. He vastasivat: "Sitä, mitä tapahtui Jeesus Nasaretilaiselle. Se mies oli tosi profeetta, voimallinen sanoissa ja teoissa, sekä Jumalan että kaiken kansan edessä.

• RitariOlevainen

Heprealaiskirje
        1:9 Sinä rakastit oikeutta ja vihasit vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on voidellut sinut riemun öljyllä, sinut, ei kumppaneitasi.

Apostolien teot
        10:38 Te olette kuulleet Jeesuksesta, nasaretilaisesta, jonka Jumala voiteli Pyhällä Hengellä ja voimalla. Hän kulki ympäri maata, teki hyvää ja paransi kaikki jotka olivat joutuneet Paholaisen valtaan, sillä Jumala oli hänen kanssaan.

• RitariOlevainen

2. Korinttolaiskirje
      1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, armahtava Isä ja runsaan lohdutuksen Jumala!

Efesolaiskirje
      1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Hän on siunannut meitä kaikella Hengen siunauksella, taivaallisilla aarteilla Kristuksessa.

1. Pietarin kirje
      1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Suuressa laupeudessaan hän on synnyttänyt meidät uuteen elämään ja antanut meille elävän toivon herättämällä Jeesuksen Kristuksen kuolleista.

• Sinun pitäisi Mohikaani kirjoitella vaan rekisteröidyllä nimimerkillä.

Et sinä voi omistaa kaikkia niitä nimimerkkejä, joita et ole rekisteröinyt.

Muistan hyvin tuon nimimerkin vaihtoruljanssisi, joka ei ollut edes ainoa.
      Lopetit RitariOlevaisena kirjoittamisen sanomalla, ettet koskaan enää kirjoita palstalla.
      Hetken päästä palstalle ilmestyi sinun Mohikaani_27 nimimerkkisi ja sanoit, ettet ole sama henkilö, mutta jouduit kuitenkin muutaman päivän kuluessa myöntämään asian, kun kaikki tunsivat hyökkäävän kirjoitustyylisi.

• leahimnn6

Voi pyhä jysäys Mohis!
        Olevainen näköjään vielkii olemassa.
        Oletkohan sovussa edes sukulaisiesi kanssa,saatikka ystäviesi?
        Olen pahoillani ,mutta olet kyllä aikamoinen änkkäränkkä!

Tulin pitkästä aikaa palstalle ,löytääkseni jotain rakentavaa,mut heti siun
        Riidan haluiset sanasi löivät päin näköö.......Anteeksi Nepu,mut
        tämä on totta.
        Kyllä näköjään saa...tanakin puhuu uskovan suulla...

• leahimnn6

Korjaan,taisi ollakin provo tuo Olevainen .sori.
      Mutta kuitenkin,mohis et ole luonut mitään,etkä missään.
      Et edes nicciiäsi.
      Vain loukkaavia sanoja kirjoitettuna
      sinun omahyväisellä kielelläsi.

Taisi olla aihetta koskella,
      kun irroittivat kastealtaan yhden askeleen,
      olit siel talonmiehenä.....

Sinun pääsihän ei anteeksi pyyntöön taivu,
      etkä halua nähdä omia virheitäsi.
      Voi niitä joita olet parjannut vuosien takaa.........
      Sinun suuri Jumalaisuutesi on vain tärkeää.Ei toisten pieni sielu.....

• outo jutttu

Ja siulal on aina sama tyyli ja sama henki !

aina on jossain vikaa paitis ei itsessäsi. varsin onnistunut yksilö siis.

• lapin kuksa/....

No just.
        Herra itse ei kirjautuneena.
        Minussa on paljon puutteita,
        enkä ole synnitön!

Voih,vanha papparainen,etkö ymmärrä sitä,
        että on olemassa "tallella"joitain juttuja,
        mitä läheisillesi olet laittanut....
        Vihapäissäsi ja muutenkin.
        Tämä vuodatus leahiminn6 puolesta.

• lapin kuksa/.... kirjoitti:

No just.
        Herra itse ei kirjautuneena.
        Minussa on paljon puutteita,
        enkä ole synnitön!

Voih,vanha papparainen,etkö ymmärrä sitä,
        että on olemassa "tallella"joitain juttuja,
        mitä läheisillesi olet laittanut....
        Vihapäissäsi ja muutenkin.
        Tämä vuodatus leahiminn6 puolesta.

* mIkä ihme teitä riipii, sarikin sai taas tuulta lipevän kieleensä. En minä kirjoita kuin Mohikaani_27 niccillä. RitariOlevainen on minun luoma nikkini, siitä et pääse mihinkään, ja nyt sen on varastanut joku provohaluinen, ja varmaan vaan tullakseen tänne juuri Mohikaania ärsyttämään, miksi sinä tuota tuhduit, enhän mä sanonut muuta ,kuin että joku kirjoittaa mun luomalla niccillä, olet sinä sari kuin tuuliviiri, ja pekun meduusa !

* Ja peku se loikkaa heti joka ainoaan asiaan suuren egonsa kansaa. Ja sari siitä innostuu yliinnokkakasi muusakasi ! Naurettavia olette kumpikin. Hyhmäkin on viisas, jos vaiti olisi, olisitte olleet hiljaa, kun asia ei teille kummalekkaan kuulu millään tavalla, mutta kun juorun tuli pöksyissä, niin se tuli panee tekemään hulluuksia !

• Ps.7:12.
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* mIkä ihme teitä riipii, sarikin sai taas tuulta lipevän kieleensä. En minä kirjoita kuin Mohikaani_27 niccillä. RitariOlevainen on minun luoma nikkini, siitä et pääse mihinkään, ja nyt sen on varastanut joku provohaluinen, ja varmaan vaan tullakseen tänne juuri Mohikaania ärsyttämään, miksi sinä tuota tuhduit, enhän mä sanonut muuta ,kuin että joku kirjoittaa mun luomalla niccillä, olet sinä sari kuin tuuliviiri, ja pekun meduusa !

* Ja peku se loikkaa heti joka ainoaan asiaan suuren egonsa kansaa. Ja sari siitä innostuu yliinnokkakasi muusakasi ! Naurettavia olette kumpikin. Hyhmäkin on viisas, jos vaiti olisi, olisitte olleet hiljaa, kun asia ei teille kummalekkaan kuulu millään tavalla, mutta kun juorun tuli pöksyissä, niin se tuli panee tekemään hulluuksia !

Tässä Mohiselle Raamatun paikka: Matt.5:22. Mutta minä sanon teille; jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: Sinä tyhjänpäiväinen, on ansainut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: Sinä hullu, on ansainnut helv-vetin tulen.

• Ps.7:12. kirjoitti:

Tässä Mohiselle Raamatun paikka: Matt.5:22. Mutta minä sanon teille; jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: Sinä tyhjänpäiväinen, on ansainut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: Sinä hullu, on ansainnut helv-vetin tulen.

* Niin, mutta ei nuo provot ole mun veljiä eikä siskoja, ei fyysisesti, eikä hengellisesti. Lue nyt vaan ittelles, eiköstä !

• Monivalinta

Eikö siellä Raamatussa saakin olla tekstejä ajalta, jolloin Jeesusta pidettiin messiaana/profeettana sekä ajalta, jolloin kolminaisuusoppi alkoi muovautua. Ei näistä tarvitse ketään kiusata; riittää, että hyväksytään se tosiasia, että Raamatusta löytyy monenlaisia näkemyksiä. Kukin valitsee lopulta itse, mihin/miten uskoo. Eikä kukaan voi sanoa toisen uskoa vääräksi, mikäli hänellä on valinnoilleen perusteet olemassa.

• KristillinenKeksintö

Jotkut kristityt koittavat väännellä asioita niin, että muka jo Jeesuksen aikaan olisi ollut olemassa kolminaisuusoppi ja pelastusoppi. Tästä seuraa ongelmia, sillä asiahan on aivan toisin. Omana aikanaan Jeesus ei ollut Jumala eikä koko ihmiskunnan pelastaja. Hän oli juutalaisten messias joidenkin mielestä, ei kaikkien. Kristillinen kirkko on myöhempi keksintö, joka perustuu teksteihin, jotka on kirjoitettu Jeesuksen ajan jälkeen. Vain kristinuskossa Jeesus on Jumala.

Kristityt koittavat lukea Vanhastakin testamentista merkkejä Jeesuksesta. Silloin unohdetaan kokonaan juutalaisten vuosituhansien perinne. Samoin he koittavat työntää syrjään juutalaisten Jumalan ja asettaa hänen tilalleen uuden, kolmiyhteisen jumalansa.

Jotkut kolminaisuusoppiin "hurahtaneet" tekevät jopa matkoja Israeliin ja kuvittelevat siellä olevansa osa juutalaisen kulttuurin jatkumoa. Kristinusko ei kuitenkaan jatka juutalaisuutta, vaan asettaa sen kaikki opit kyseenalaisiksi.

• KristillinenKeksintö kirjoitti:

Jotkut kristityt koittavat väännellä asioita niin, että muka jo Jeesuksen aikaan olisi ollut olemassa kolminaisuusoppi ja pelastusoppi. Tästä seuraa ongelmia, sillä asiahan on aivan toisin. Omana aikanaan Jeesus ei ollut Jumala eikä koko ihmiskunnan pelastaja. Hän oli juutalaisten messias joidenkin mielestä, ei kaikkien. Kristillinen kirkko on myöhempi keksintö, joka perustuu teksteihin, jotka on kirjoitettu Jeesuksen ajan jälkeen. Vain kristinuskossa Jeesus on Jumala.

Kristityt koittavat lukea Vanhastakin testamentista merkkejä Jeesuksesta. Silloin unohdetaan kokonaan juutalaisten vuosituhansien perinne. Samoin he koittavat työntää syrjään juutalaisten Jumalan ja asettaa hänen tilalleen uuden, kolmiyhteisen jumalansa.

Jotkut kolminaisuusoppiin "hurahtaneet" tekevät jopa matkoja Israeliin ja kuvittelevat siellä olevansa osa juutalaisen kulttuurin jatkumoa. Kristinusko ei kuitenkaan jatka juutalaisuutta, vaan asettaa sen kaikki opit kyseenalaisiksi.

* Kyllä, kolminaisuus on tasan yhtä vanha, kuin on Jumalakin, koska Isä on ollut iäti, samoin Poika Isässä, samoin Pyhä Henki, Jumalan kolmas persoona. Jumala on siis ollut iäti, samoin kolminaisuus, koska kaikki kolme on ollut tasan yhtä kauaan, siksi Heillä kaikilla on sama kunnia, sama Majesteettius, sama Kaikkivaltius, iankaikkinen Isä Poika ja Pyhä Henki. Kolminaisuus on siis vanhempi kuin mikään muuu, Hän on ollut, ilman alkua, ja tulee olemaan ilman loppua, Hän vain ON, ikuisuuksista ikuisuuksiin Isä Poika ja Pyhä Henki. Ota näistä yksi pois, niin kiellät Jumalan kokonaan.
        * Jeesus itse tunnusti kolminaisuuden. " Isän Pojjan ja Pyhän Hengen N I M E E N ! Mitä vielä vastustamaan Jumalaa.

• Olisi kyllä ollut tahdikkaampaa tuon rekisteröimättömän kirjoittajan käyttää jotain muuta nimimerkkiä, kuin Mohikaanin entistä nimimerkkiä. Tarkoitushan on selvästi kiusata Mohikaania, koska henkilö on kirjoittanut juuri päinvastoin, kuin alkuperäinen RitariOlevainen.

Minunkin nimimerkkiäni käytettiin hieman muunneltuna väärin helluntaikirkkolaisten taholta, puolustaessani keskusteluketjuissa Porin helluntaiseurakunnan enemmistöä Helluntaikirkon vainolta.

• RitariOlevainen

"Tarkoitushan on selvästi kiusata Mohikaania, koska henkilö on kirjoittanut juuri päinvastoin, kuin alkuperäinen RitariOlevainen."

Ei vaan tarkoitus on levittää Jeesuksen Sanaa pakanoiden keskuuteen.

Mohikaani_27 puhuu juuri päinvastoin kuin Jeesus.
        Kumpaa uskot, Jeesusta vai Mohikaania?

Jeesus:
        "Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan"

Mohikaani_27:
        "Jeesus ON Jumala, piste ! "

Paavali:
        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus."

Mohikaani_27:
        "sinä sekoitat asioita, Jeesus ON Jumala, piste ! "

• Monivalinta
        RitariOlevainen kirjoitti:

"Tarkoitushan on selvästi kiusata Mohikaania, koska henkilö on kirjoittanut juuri päinvastoin, kuin alkuperäinen RitariOlevainen."

Jeesus:

Mohikaani_27:

Paavali:
        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus."

Mohikaani_27:

Raamatusta löytyy kuitenkin myös perusteet kolminaisuusopille. Lisäksi sieltä löytyy perusteet juutalaisten uskolle, jonka mukaan messias on vasta tulossa eikä mitään Pelastajaa edes tarvita!

On aika rohkeaa alkaa ojentamaan toisia ja kertoa heille, miten heidän tulee Raamattua lukea. Juutalaisillekin jotkut kristityt haluavat kertoa, miten heidän tulisi luopua perinteistään ja alkaa lukea tekstejään eri tavoin kuin he ovat tehneet jo tuhansien vuosien ajan.

Voimme vain todeta, että Raamatun perusteella Jumala on lähettämässä juutalaisten messiaan maan päälle/lähetti tänne poikansa, ihmisen/tuli itse maan päälle Jeesuksessa. Kaikki nämä käsitykset perustuvat Raamattuun. Sen tekstit on kirjoitettu pitkällä aikavälillä ja mukana on lukuisien eri kirjoittajien tekstejä. Lisäksi on olemassa paljon tekstejä, joita ei Raamattuun otettu mukaan.

Näistä asioista voidaan keskustella, mutta kukaan ei voi sanoa, että juuri hänen mielipiteensä on ainoa oikea. Kukin voi vain kertoa perustelut omille valinnoilleen.

• RitariOlevainen
        Monivalinta kirjoitti:

Raamatusta löytyy kuitenkin myös perusteet kolminaisuusopille. Lisäksi sieltä löytyy perusteet juutalaisten uskolle, jonka mukaan messias on vasta tulossa eikä mitään Pelastajaa edes tarvita!

On aika rohkeaa alkaa ojentamaan toisia ja kertoa heille, miten heidän tulee Raamattua lukea. Juutalaisillekin jotkut kristityt haluavat kertoa, miten heidän tulisi luopua perinteistään ja alkaa lukea tekstejään eri tavoin kuin he ovat tehneet jo tuhansien vuosien ajan.

Voimme vain todeta, että Raamatun perusteella Jumala on lähettämässä juutalaisten messiaan maan päälle/lähetti tänne poikansa, ihmisen/tuli itse maan päälle Jeesuksessa. Kaikki nämä käsitykset perustuvat Raamattuun. Sen tekstit on kirjoitettu pitkällä aikavälillä ja mukana on lukuisien eri kirjoittajien tekstejä. Lisäksi on olemassa paljon tekstejä, joita ei Raamattuun otettu mukaan.

Näistä asioista voidaan keskustella, mutta kukaan ei voi sanoa, että juuri hänen mielipiteensä on ainoa oikea. Kukin voi vain kertoa perustelut omille valinnoilleen.

Jeesuksen mielipide:
        Jeesus Jumalalle:

Paavalin mielipide:
        1. kirje Timoteukselle
        2:5 Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus.
        1. Korinttolaiskirje
        15:28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea.
        Heprealaiskirje (Paavalin tai jonkun muun mielipide)
        1:9 Sinä rakastit oikeutta ja vihasit vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on voidellut sinut riemun öljyllä, sinut, ei kumppaneitasi.
        Heprealaiskirje (Paavalin tai jonkun muun mielipide) 1992
        5:7 Ihmiselämänsä päivinä Jeesus ääneen itkien rukoili ja huusi avukseen häntä, jolla oli valta pelastaa hänet kuolemasta, ja hänen uhrirukouksensa kuultiin, koska hän taipui Jumalan tahtoon.
        Heprealaiskirje (Paavalin tai jonkun muun mielipide) 1938
        5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

Jeesus tunsi jumalanpelkoa
        Jeesus taipui Jumalan tahtoon

Luukkaan mielipide Jeesuksesta:
        Apostolien teot
        10:38 Te olette kuulleet Jeesuksesta, nasaretilaisesta, jonka Jumala voiteli Pyhällä Hengellä ja voimalla. Hän kulki ympäri maata, teki hyvää ja paransi kaikki jotka olivat joutuneet Paholaisen valtaan, sillä Jumala oli hänen kanssaan.

"kukaan ei voi sanoa, että juuri hänen mielipiteensä on ainoa oikea."

Kuka uskoo Raamattua, kuka ei.

Mohikaani_27:

Omana mielipiteenäni sanon sen että mieluummin uskon Jeesusta kuin Mohikaania!

Jeesus:

• Monivalinta

Jeesuksen mielipide:
        Jeesus Jumalalle:

Paavalin mielipide:
        1. kirje Timoteukselle
        1. Korinttolaiskirje
        Heprealaiskirje (Paavalin tai jonkun muun mielipide)
        Heprealaiskirje (Paavalin tai jonkun muun mielipide) 1992
        5:7 Ihmiselämänsä päivinä Jeesus ääneen itkien rukoili ja huusi avukseen häntä, jolla oli valta pelastaa hänet kuolemasta, ja hänen uhrirukouksensa kuultiin, koska hän taipui Jumalan tahtoon.
        Heprealaiskirje (Paavalin tai jonkun muun mielipide) 1938
        5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

Jeesus tunsi jumalanpelkoa
        Jeesus taipui Jumalan tahtoon

Luukkaan mielipide Jeesuksesta:
        Apostolien teot

"kukaan ei voi sanoa, että juuri hänen mielipiteensä on ainoa oikea."

Kuka uskoo Raamattua, kuka ei.

Mohikaani_27:

Omana mielipiteenäni sanon sen että mieluummin uskon Jeesusta kuin Mohikaania!

Jeesus:

Sinä olet siis valinnut yhden vaihtoehdon. Et pidä Jeesusta Jumalana. Selvä juttu. Anna toisillekin valinnan vapaus.

• Monivalinta
        Monivalinta kirjoitti:

Sinä olet siis valinnut yhden vaihtoehdon. Et pidä Jeesusta Jumalana. Selvä juttu. Anna toisillekin valinnan vapaus.

Sanonpa kuitenkin vielä sen, että omastakin mielestäni kolminaisuusoppi sopii parhaiten kristinuskoon. Sehän luotiin samalla, kun valittiin tekstit Raamattuun. Kolminaisuusoppi ja Raamattu vakinaistettiin siis samanaikaisesti. Ymmärrän kuitenkin myös niitä, jotka haluavat sanoutua irti kirkkoisien opeista ja siksi hylkäävät kolminaisuusopin. He haluavat lähentyä uskossaan juutalaisuutta ja hylätä osan kristillisistä opetuksista.

Ehkä kolminaisuutta olennaisempaa onkin usko siihen, että Jeesus oli pelastaja ja että on olemassa kadotus, johon Jumala ihmisiä tuomitsee. Jeesuksen toiminta ja kohtalo maan päällä ymmärretään kristillisissä piireissä samanlaisiksi riippumatta siitä, onko hän Jumala vai messias. Erojen sijaan voidaan siis myös etsiä samankaltaisuuksia eri oppien välille.

• RitariOlevainen
        Monivalinta kirjoitti:

Ilman muuta minä annan toisillekin valinnan vapauden mutta antaako Mohikaani_27?
        Etkö ymmärrä että minä olen vain metsä?
        ”metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan”
        Esitä Mohikaanille myös tuo sama pyyntö että "Anna toisillekin valinnan vapaus."
        Kumma kun et jo ole sitä tehnyt?! Mikset?

• RitariOlevainen

Ilman muuta minä annan toisillekin valinnan vapauden mutta antaako Mohikaani_27?
        Etkö ymmärrä että minä olen vain metsä?
        ”metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan”
        Esitä Mohikaanille myös tuo sama pyyntö että "Anna toisillekin valinnan vapaus."
        Kumma kun et jo ole sitä tehnyt?! Mikset?

Ahaa! Siinähän se vastaus jo tulikin!

"Esitä Mohikaanille myös tuo sama pyyntö että "Anna toisillekin valinnan vapaus."
        Kumma kun et jo ole sitä tehnyt?! Mikset? "

"Sanonpa kuitenkin vielä sen, että omastakin mielestäni kolminaisuusoppi sopii parhaiten kristinuskoon."

Et Monivalinta ole puolueeton vaan puolueellinen! Huomaatko sen itse?

• Monivalinta

Ahaa! Siinähän se vastaus jo tulikin!

"Esitä Mohikaanille myös tuo sama pyyntö että "Anna toisillekin valinnan vapaus."
        Kumma kun et jo ole sitä tehnyt?! Mikset? "

"Sanonpa kuitenkin vielä sen, että omastakin mielestäni kolminaisuusoppi sopii parhaiten kristinuskoon."

Et Monivalinta ole puolueeton vaan puolueellinen! Huomaatko sen itse?

Niin, minulla on oma mielipide asiasta. En ole väittänytkään olevani puolueeton. Mutta se on vain minun mielipiteeni, enkä oletakaan, että muut ajattelisivat samalla tavalla. Siksi en sano, että kolminaisuusoppi on oikea tai totta, vaan että se sopii mielestäni hyvin yhteen kristinuskon kanssa. Minulle on aivan sama, jos jonkun mielestä kolminaisuusoppi ei ole totta. Tärkeintä on vain se, että oma mielipide on perusteltu ja että Raamatulla voidaan perustella kaksi päinvastaista mielipidettä. Se on mielenkiintoista ja se keroo paljon kristinuskosta ja Raamatusta.

• RitariOlevainen
        Monivalinta kirjoitti:

Niin, minulla on oma mielipide asiasta. En ole väittänytkään olevani puolueeton. Mutta se on vain minun mielipiteeni, enkä oletakaan, että muut ajattelisivat samalla tavalla. Siksi en sano, että kolminaisuusoppi on oikea tai totta, vaan että se sopii mielestäni hyvin yhteen kristinuskon kanssa. Minulle on aivan sama, jos jonkun mielestä kolminaisuusoppi ei ole totta. Tärkeintä on vain se, että oma mielipide on perusteltu ja että Raamatulla voidaan perustella kaksi päinvastaista mielipidettä. Se on mielenkiintoista ja se keroo paljon kristinuskosta ja Raamatusta.

"Minulle on aivan sama, jos jonkun mielestä kolminaisuusoppi ei ole totta. Tärkeintä on vain se, että oma mielipide on perusteltu"

Kaipaat siis Jeesuksen perusteluja tälle mielipiteelleen, etkä ilman sitä voi uskoa häntä?

Jeesus:

1. Korinttolaiskirje
        6 meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät.

Colossians 1:15
        King James Version (KJV)
        15 Who is the image of the invisible God, the firstborn of every creature:

"the firstborn of every creature"
        "kaiken luomakunnan esikoinen"

Jeesus on näkymättömän Jumalan kuva, kaiken luomakunnan esikoinen.

Johannes
        14:28 Te kuulitte minun sanovan: minä menen pois ja tulen jälleen teidän tykönne. Jos te minua rakastaisitte, niin te tosin iloitsisitte, että minä sanoin: minä menen Isän tykö; sillä Isä on suurempi minua.

"Isä on suurempi minua."
        Matteus
        20:23 Ja hän sanoi heille: minun kalkkini tosin te juotte ja sillä kasteella, jolla minä kastetaan, te kastetaan; mutta istua minun oikialla kädelläni, taikka vasemmalla, ei ole minun antamisellani, vaan joille se on valmistettu minun Isältäni.

Johannes
        5:19 Niin Jesus vastasi ja sanoi heille: totisesti, totisesti sanon minä teille: ei taida Poika itsestänsä mitään tehdä, ellei hän näe Isän tekevän; sillä mitä ikänä hän tekee, sitä myös Poika niin tekee.

"ei taida Poika itsestänsä mitään tehdä"

Efesolaiskirje
        4:6 Yksi Jumala ja kaikkein Isä, joka kaikkein päällä on, ja kaikkein kautta, ja teissä kaikissa.

Apostolien teot
        2:22 Te Israelin miehet! kuulkaat näitä sanoja: Jesuksen Natsarelaisen, sen miehen, joka teidän tykönänne on Jumalalta vahvistettu voimallisten tekoin, ihmetten ja merkkein kanssa, jotka Jumala hänen kauttansa teidän keskellänne teki, niinkuin te itsekin tiedätte,

JUMALA TEKI voimallisia tekoja ja ihmeitä JEESUKSEN KAUTTA

JUMALA TEKI voimallisia tekoja ja ihmeitä PIETARIN KAUTTA

Apostolien teot
        9:40 Mutta kuin Pietari oli heidät kaikki ajanut ulos, laski hän polvillensa ja rukoili, ja käänsi itsensä ruumiin puoleen, ja sanoi: Tabita, nouse ylös! niin se avasi silmänsä; ja kuin hän Pietarin näki, nousi hän istualle.

• RitariOlevainen kirjoitti:

Jeesus:

Mohikaani_27:

Paavali:

Mohikaani_27:

* Kyllä, Hän ON Jumala Kaikkivaltias. Lopeta mun niccin käyttö, olet varas, ja aivan oikien " mazdels " toteaa, (kiitos siitä) että ottit sen vaan kiusataksesi, ja provoillakseen, itse ei todennäköisesti ole koskaan edes uudestisyntynyt, jos olisi, tunnustaisi Jeesuksen jumaluuden = Jumala !

• Monivalinta

"Minulle on aivan sama, jos jonkun mielestä kolminaisuusoppi ei ole totta. Tärkeintä on vain se, että oma mielipide on perusteltu"

Kaipaat siis Jeesuksen perusteluja tälle mielipiteelleen, etkä ilman sitä voi uskoa häntä?

Jeesus:

1. Korinttolaiskirje
        6 meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät.

Colossians 1:15
        King James Version (KJV)
        15 Who is the image of the invisible God, the firstborn of every creature:

"the firstborn of every creature"
        "kaiken luomakunnan esikoinen"

Jeesus on näkymättömän Jumalan kuva, kaiken luomakunnan esikoinen.

Johannes
        14:28 Te kuulitte minun sanovan: minä menen pois ja tulen jälleen teidän tykönne. Jos te minua rakastaisitte, niin te tosin iloitsisitte, että minä sanoin: minä menen Isän tykö; sillä Isä on suurempi minua.

"Isä on suurempi minua."
        Matteus
        20:23 Ja hän sanoi heille: minun kalkkini tosin te juotte ja sillä kasteella, jolla minä kastetaan, te kastetaan; mutta istua minun oikialla kädelläni, taikka vasemmalla, ei ole minun antamisellani, vaan joille se on valmistettu minun Isältäni.

Johannes
        5:19 Niin Jesus vastasi ja sanoi heille: totisesti, totisesti sanon minä teille: ei taida Poika itsestänsä mitään tehdä, ellei hän näe Isän tekevän; sillä mitä ikänä hän tekee, sitä myös Poika niin tekee.

"ei taida Poika itsestänsä mitään tehdä"

Efesolaiskirje
        4:6 Yksi Jumala ja kaikkein Isä, joka kaikkein päällä on, ja kaikkein kautta, ja teissä kaikissa.

Apostolien teot
        2:22 Te Israelin miehet! kuulkaat näitä sanoja: Jesuksen Natsarelaisen, sen miehen, joka teidän tykönänne on Jumalalta vahvistettu voimallisten tekoin, ihmetten ja merkkein kanssa, jotka Jumala hänen kauttansa teidän keskellänne teki, niinkuin te itsekin tiedätte,

JUMALA TEKI voimallisia tekoja ja ihmeitä JEESUKSEN KAUTTA

JUMALA TEKI voimallisia tekoja ja ihmeitä PIETARIN KAUTTA

Apostolien teot
        9:40 Mutta kuin Pietari oli heidät kaikki ajanut ulos, laski hän polvillensa ja rukoili, ja käänsi itsensä ruumiin puoleen, ja sanoi: Tabita, nouse ylös! niin se avasi silmänsä; ja kuin hän Pietarin näki, nousi hän istualle.

Hienosti olet koonnut Raamatusta perusteet sille, että kolminaisuusoppi ei olisi oikeassa. Löydätkö vastaavasti perusteet sille, että Jumala olisi kolminainen? Nekin ovat Raamatussa.

Kristinuskoon kolminaisuusoppi sopii mielestäni hyvin siksi, että kristinuskossa Jeesus on enemmän kuin vain opettaja. Kristityt tekivät Jeesuksesta lopulta kaikkien ihmisten pelastajan (ei vielä Jeesuksen aikana!) ja Jumalan. Minusta koko kristinusko perustuu näihin asioihin, joihin myös kolminaisuusoppi liittyy saumattomasti.

• Puhuva aasi.
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Kyllä, Hän ON Jumala Kaikkivaltias. Lopeta mun niccin käyttö, olet varas, ja aivan oikien " mazdels " toteaa, (kiitos siitä) että ottit sen vaan kiusataksesi, ja provoillakseen, itse ei todennäköisesti ole koskaan edes uudestisyntynyt, jos olisi, tunnustaisi Jeesuksen jumaluuden = Jumala !

" Jeesus on Jumala " Mitä sanoo Raamattu: 1Joh.4:12. Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. 2Moos.33:20. Ja hän sanoi viellä: Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon. Onko sulla Mohis Humala?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7840
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2019
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1960
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1585
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1040
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      945
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe