Mistä johtuu, kun aloin imuroimaan ja laitoin imurin johdon pistorasiaan niin kuului napsaus ja sulake meni. Katsoin sähkömittariin ja se on niitä uudenlaisia niin yksi nappi oli mennyt alas ja laitoin sen ylös niin valot syttyivät. Koitin toisesta huoneesta ja sama homma tapahtui, Laitoin toisen napin alhaalta ylös ja valot pelasi taas. Onko pistorasiasta vika vai onko se imurin johto rikki?
Pistorasia vai imurin johto
19
3216
Vastaukset
- imuri rikki...
Sanoit että koitit toisessa huoneessa, ja sama toistui. Miksi siis epäilet, että vika on pistorasiassa, jos sama tapahtui toisessakin huoneessa?
Sulake laukeaa kahdesta syystä, ylikuormituksesta tai oikosulusta. Jos laukeaminen tapahtuu välittömästi kun laite kytketään päälle, on kyse oikosulusta. Imurissa on siis vika. Vika voi olla johdossa, tai koko moottori voi olla oikosulussa.- ei koskaan ole käyny
Ihmeellistä, mutta imuri toimi ihan normaalisti, kun imuroin imurilla. Oliko jossain vika tai häiriö pistorasiassa?
- Ootappasvaan
ei koskaan ole käyny kirjoitti:
Ihmeellistä, mutta imuri toimi ihan normaalisti, kun imuroin imurilla. Oliko jossain vika tai häiriö pistorasiassa?
Kyllä se kohta taas sen sulakkeen polttaa...
- asentaja333
Imuri aiheuttaa oikosulun sähköverkkoosi piste. Hanki uusi imuri.
- kari789
Jos se sulake laukesi HETI, (kuten kerroit) ja ennekuin olit edes käynnistänyt imuria, niin vika ei ole imurin moottorissa vaan johdossa tai pistotulpassa. Todennäköisesti pistotulpassa tai aivan johdon juuressa. Korjaus kannattaa. Verkkojohto katkaistaan pistotulpan juuresta, 10 cm imuriin päin ja tilalle laitetaan uusi pistotulppa. Jos itse tekee, niin korjaus maksaa vain osat eli pari euroa.
asentaja333 on nuorempaa sukupolvea ja ostaa aina uuden, kun jokin laite hajoaa.- asentaja333
Todennäköisesti voit arvailla vikaa loputtomasti perustamatta tietojasi faktaan. Eli maalikolle on helpompi ostaa uusi imuri vain kaupasta.
asentaja333 kirjoitti:
Todennäköisesti voit arvailla vikaa loputtomasti perustamatta tietojasi faktaan. Eli maalikolle on helpompi ostaa uusi imuri vain kaupasta.
Myös asunnon voisi vaihtaa uuteen, niin tuli pistorasiatkin varmasti kuntoon.
- täh
Sähkömittarin nappi alhaalla????
- napsahtanutko
Nykyisin imuri voi olla teholtaan yli 2000W.Jos imurin kytkin on kiinni niin sen ja muun kulutuksen virta ylittää helposti automaatin virtarajan ja nalli napsahtaa.
- ip68
Mullakin nuorena kollina oli pesukone samassa ryhmässä kerrostaloasunnossa. Kun lauantaina oli pesukone ja pölyn imuri samassa sulakkeessa niin eihän Se kymppi kestänyt.
sitä paitsi tavallinen imurointi on turhaa, jos ei ole keskusimuri alkavat. Imurit pyörittää vaan samat pölyt ympäri kämppää, moppaa kohteella niin saat paremmalla tuloksella ja sulakkeet kestää
- vääriä havaintoja...
Ip:lle ja napsahtaneelle: se vaan ei ylikuormituksessa pala laakista kuten tässä on käynyt. Kyllä kysyjän tapaus on ihan selkeä oikosulku. Sulaketta voi ylikuormittaa kohtalaisen pitkäänkin ja kohtalaisen suurellakin ylikuormalla ennen laukeamista (sulakkeen/johdonsuojan arvoista riippuen, laukaisukäyristä selviää). 10A sulake ei esim. pala laakista 2301W:n kuormalla, kuten jotkut tuntuvat kuvittelevan.
Kyllä johdonsuoja-automaatti laukeaa helpostikin induktiivisella kuormalla, kuten moottori. Esimerkiksi oikosulkumoottori nappaa noin kuusinkertaisen virran käynnistyessään.
Onneksemme EU tulee apuun. Syyskuun alusta alkaen saa myydä vain sellaisia pölynimureita, joiden teho on maksimissaan 1.600 W.- ip68
Ei tietenkään kymppi mee pienestä ylikuormasta heti . Mutta jos opettelee myös lukemaan ja tajuamaan muitakin asioita kuin omia. Kirjoitin että pesukone samassa ryhmässä 60 luvun poikamies ensiasunto poksisssni.
kunpesukone lämmittäävettä ja starttaa imurin voi Virta nousta , 3600w. Tehollis arvo. Hetkellistä ei tietoa.
ip68 lla kaksi erillistä tutkintoa sähköppista joista molemmista korkein arvosana. ip68 kirjoitti:
Ei tietenkään kymppi mee pienestä ylikuormasta heti . Mutta jos opettelee myös lukemaan ja tajuamaan muitakin asioita kuin omia. Kirjoitin että pesukone samassa ryhmässä 60 luvun poikamies ensiasunto poksisssni.
kunpesukone lämmittäävettä ja starttaa imurin voi Virta nousta , 3600w. Tehollis arvo. Hetkellistä ei tietoa.
ip68 lla kaksi erillistä tutkintoa sähköppista joista molemmista korkein arvosana.Mitähän ihmeitä ne tutkinnot mahtavat olla?
- ip68
flaga kirjoitti:
Mitähän ihmeitä ne tutkinnot mahtavat olla?
Kymppi kun kymppi mitäs siinä utelet, mitkä on omat arvosanasi , ei juomat kun täälä aikaa pyöriä
ip68 kirjoitti:
Kymppi kun kymppi mitäs siinä utelet, mitkä on omat arvosanasi , ei juomat kun täälä aikaa pyöriä
Utelen siksi, että kirjoittelet sähköstä mitä sattuu.
- ip68
flaga kirjoitti:
Utelen siksi, että kirjoittelet sähköstä mitä sattuu.
Täälä on klooni pelle hiilari Grahn joka kirjoittelee myös mun nimimerkillä, en viitsi laittaa tunnuksia kun Tää ei oo mun elämä.
siis kaikki kirjoitukset ei oo aitoja ip68 ja.
minä voit kun nimimerkki liinnostaa ip68 kirjoitti:
Täälä on klooni pelle hiilari Grahn joka kirjoittelee myös mun nimimerkillä, en viitsi laittaa tunnuksia kun Tää ei oo mun elämä.
minä voit kun nimimerkki liinnostaaO.K.
- Typeryyttä
ip68 kirjoitti:
minä voit kun nimimerkki liinnostaaEt viitsi omaa nimimerkkiäsi rekisteröidä, mutta jaksat silti jatkuvasti oikoa milloin et ole itse ko. nimimerkillä kirjoitellut -Typerää toimintaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan463030Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272854- 1212306
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111276
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13792