Sianpuolukka kukkii täysillä ja käki kukkuu

ihmettelijä9

jo täällä lounaisessa Suomessa. Onko se ihan normaalia?

2

278

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo.

Siihen nähden miten kevät on edennyt ja missä vaiheessa alkoi, on normaalia.

Kohta jo tuomikin kukkii - ja kirsikkapuut puistotien varrella olivat jo toissapäivänä lievästi kukassa. Tuomi yleensä kukkii vasta toukokuun lopussa.

Kaikki on aikaisessa nyt.

• pohtii...

Kommentoisin tähän vielä tämän, en tarkoita nyt sinua kysyjä ollenkaan. Mutta erilaisissa luontoaiheisissa netin ryhmissä on nyt ollut moneen kertaan esillä tämä sama asia, että ihmetellään kun joku kukkii nyt jo. No, sitten on kuitenkin tiedot tarkistamalla luettavissa kyseisestä kukkijasta sen kukkimisajankohdat, eli joku aloittaa kukintansa normaalisti, keskimääräisen kevään kulun mukaan, toukokuussa ja jatkaa vaikka heinäkuulle. Joku toinen aloittaa kesäkuussa ja kukkii heinäkuun loppuun.
      No, miten kummallista sitten on, jos kevät nyt on aikaisessa, se, että tuollainen keskimääräisen kevään kulun mukaan toukokuussa aloittava aloittaa jo huhtikuun lopuilla nyt? Minun mielestäni ei mitenkään. Tai sitten on joku maksaruoho joka aloittaa kesäkuussa, eikä sitten vielä kuki, niin onko se kummallista. Ei minun mielestäni.

Sitten toisaalta, jos kevät olisi nyt myöhässä ja toukokuussa olisi vielä esim. lunta ja pakkasta etelässäkin päivät ja yöt, niin kaikki olisivat myöhässä keskimääräiseen verraten.

En siis halua loukata aloittajaa mitenkään, sanon tämän vielä. Oli vain näistä keskustelujutuista kyse, että ihmiset eivät edes ymmärrä katsoa sitä keskimääräisen kevään mukaan kulkevaa kukkimisaikataulua, vaan ihmettelevät nyt sitten, että onpa aikaista ja toinen, joka muutenkaan ei kuki ennen kuin kesäkuulla, on sitten vertauskohta ja joo, ei kyllä tässä nyt jotain vikaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      40
      2536
    2. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      52
      986
    3. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      66
      901
    4. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      53
      797
    5. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      227
      753
    6. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      10
      674
    7. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      49
      624
    8. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      81
      607
    9. Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?

Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️
      Ikävä
      56
      605
    10. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      65
      603
    Aihe