Mä oon kai vähän lapsellisen nyyhky, kun eläydyn ikkunastani näkyvään, katolla olevaan kalalokinpesään niin, että yölläkin suren kuinka lokki pärjää näin kylmällä katonreunalla munia hautomassa :(
Keskimäärin lokkien pitäisi munia noin äitienpäivän aikaan, mutta tässä pesässä on haudottu jo melkein viikon.
- Onnistuneeko munista mitään kuoriutumaan, kun näin kylmä ja jos lokkiemot välillä lentelevät poissa 'tauolla' eivätkä tajua miten jäätävät päivät tähän tuli.
Kylmä, mutta monet linnut jo hautovat!
Mietteensä kullakin
2
164
Vastaukset
- huh huh
Taidat olla keskenkasvuinen. Jos et niin jotain hoitoa olisi hyvä saada.
- Lintutieteilijä
Monet lintulajit munivat Suomessa jo kevättalvella (helmi-maaliskuussa) kuten pöllöt ja käpylinnut. Pulut pesivät ympärivuoden. Sorsalinnuista esimerkiksi sinisorsalla ja isokoskelolla voi olla poikaset jo huhtikuussa lähteneet pesästä.
Eli ei hätää. Emo lämmittää munia ruumiin lämmöllään ja ne pysyvävät lämpimänä höyhenten alla vaikka pakkasta olisikin reippaasti. Lintu kyllä ottaa huomioon säätilan, ei esimerkiksi ole kauan pois pesältä jos sataa paljon vettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?881737- 851242
- 1101123
- 71937
- 102884
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 36732
- 47731
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47671- 33663