Käyttäjä vai järjestelmä vai näytönohjain vai mikä?

Avun tarpeessa

W8.1 asennuksen jälkeen joissakin ohjelmissa teksti "pirstoutuu" eli muuttuu sekavaksi ja kaikissa väreissä kimaltavaksi, esim joillakin satunnaisilla sivuille nettiä kahlatessa, myös joskus näillä keskustelusivuilla. Teksti korjaantuu esim. sillä että "maalaa" sen ja palauttaa=poistaa maalauksen tai jos sivu on niin pitkä, että virhekohdan voi rullata näytöllä alas näkymättömiin ja pauttaa näkyviin niin virhe on poistunut.
Missä vika?

5

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suhru

on esiintynyt samaa ongelmaa eli ajoittain suhruista tekstiä. Luulin että näytönohjaimen vika mutta voi olla joku win8 ongelmakin.

• väärät ajuriasetukset?

Näytönohjaimen ajureissa väärät asetukset, esim. pakotettu FXAA sottaa tekstit työpöytä/metro käytössä. FXAA toimii kyllä pelikohtaisesti säädettynä.

• w8 ongelma

Tyypillinen w8 ajuriongelma.

Testaa rauta linux livelevyllä

• ei pelikoneeksi

GTX 580 teki kasilla mulla ihan samaa.
        Ajurit kusee..kasissa.
        Myös fontit toistuu omituisen tuhruisena muillakin ohjaimmilla.

• Edelleen apu tarpeen
        ei pelikoneeksi kirjoitti:

GTX 580 teki kasilla mulla ihan samaa.
        Ajurit kusee..kasissa.
        Myös fontit toistuu omituisen tuhruisena muillakin ohjaimmilla.

Mites tuon FXAA:n saa pois päältä eli asetuksia muutettua? Ja onko se sama juttu kuin MLAA( Morphological Anti-Aliasing), mulla on näytönohjaimena ATI Radeon HD3650 512Mt (Asus EAH 3650) bitinvirkkaajakaverini sanoi, että ohjain on sopiva/toimiva W8.1:ssä.
        Siis mitä pitää tehdä että tuo tekstin sekoilu korjaantuu, täytyyhän olla niin että vian saa poistettua muutenkin kun vaihtamalla käyttikseksi se kaikkien maasta taivaaseen ylistämä iki-ihana W7.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      609
      8072
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      342
      3080
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      405
      2176
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      128
      1337
    5. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      31
      1303
    6. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      5
      1219
    7. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1128
    8. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      91
      1073
    9. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      65
      1055
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      46
      923
    Aihe