Home-epäily

Opiskelija homeessa

Oon alkanut viime kuusta oireilee; nenän tukkoisuutta ja pientä yskää mut tuntenut kuitenkin itseni työkykyiseksi. Kuumeessa olin viime viikon pari päivää ja uskon et tavan flunssa se vain oli. Nyt on kova yskä. Epäilen hometta kylppärissäni; lattialla on jotain harmaata(?) jälkeä. Huomasin tänää hajua. Ihmettelin kylppärissä et miks tuo haju ei suihkussa haise mut pesukoneen kohdalla haisee. Huomasin heti et pesukoneen luukussa näkyy epäilyttävää ja vaatteetkaan ohi näyttäneet hyvältä. Tää pesukone tuli käytettynä mut ihan turhaan, ei mun kylppärissä voi pestä pyykkiä. Tuon ekan yritykseni takia sinne homehtuneet. Pitäs varmaa koko kone heittää pois ku turhaan ollut. Pitäskö tässä epäillä homeongelmaa oireiden perusteella? Auttaako kotivakuutus? Mulla on op:n kotivakuutus.

10

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloittaja taas

      Ja unohdin mainita et iho-ongelmat. Selvästi viittaa homeeseen? Mikä on järkevä ratkaisu opiskelijalle; muutto vai remontti? Vanhemmat ei voi auttaa ees osittain, jos sitä rupeette vinkkaamaan.

    • Opiskelija homeessa

      Huhuu? Minne kannattaisi heittää tuo homeelta haiseva pesukone pois? Apuvoimia ei oo eikä autoa. Kone on myös pikkuviallinen.

    • dkkdkkkddkk

      Vaikka giganttiin, peräkärry on keksitty.

      • Opiskelija homeessa

        Voivoi mutta ei taida olla ketään kuka auttaisi. Maksan mielelläni, jos niin vaaditaan. Isännöitsijälle soitettu --> sähköpostia hänelle. Toivottavasti ottaa asian tosissaan.


    • OpiskelinHomeessa

      Terve opiskelija homeessa!

      Itse asuin HOAS:lla homeisessa asunnossa. Vaihtoehtosi on helvetinmoinen taistelu hoasin kanssa, tai muuttaa pois. Suosittelen muuttamista, koska se on huomattavasti helpompi vaihtoehto. Kotivakuutuksesta ei ole hyötyä näissä tilanteissa.

      Oireina itsellä oli: jatkuva flunssa, ihottumat, kutina ja hengityksen raskaus.

      Itse taistelin 4kk, jonka ajan asuin aika paljon perheeni ja ystävieni luona koska sain niin pahoja oireita omassa asunnossani. Minun kohdallani taistelun lopputulos oli nolla, vaikka asunnossa oli näkyvää hometta ja myös tuntuva haju. Sain onneksi tuttuni kautta uuden kohtuuhintaisen asunnon.

      Melkein heti muuton jälkeen oireet lähtivät ja olen taas terve! Jes! =)

    • kyssä

      Otitko huonekalut mukaan homeasunnosta nimim. opiskelinhomeessa?

    • OpiskelinHomeessa

      Hei,


      Mietin juuri tuota huonekaluasiaa silloin, kun olin muuttamassa ja kysyttyäni apua asiantuntijoilta toimin näin:

      Heitin roskiin lähes kaiken kankaisen. Eli roskiin menivät vaatteet, lakanat, peitot, tyynyt, patjat.... ym. "Puiset" (ikea-kamaa) huonekalut kuten kirjahyllyt, tv-tasot ym pidin, mutta puhdistin huolellisesti. Television ja tietokoneen pidin myös, mutta puhdistin ne paineilmalla sisältä sekä myös pyyhin kaikki osat (oli muuten melko hankalaa avata televisio). Rahaahan siinä paloi, mutta halusin pelata varman päälle.

      Saan nykyään aika helposti oireita, jos olen homeen kanssa tekemisissä. Nykyisessä kodissani ei mitään oireita tule, eli yllä kertomani operaatio oli ilmeisesti riittävä.

    • Anonyymi

      Itselläni ollut nokka tukossa ja limaa irtoaa keuhkoista tuntuisi flunssalta mutta jatkunut jo 3kk lääkärissä olen käynyt laittoi astmatestiin,sinne en ole vielä mennyt ja soitin terveystarkastajalle ja pyysin käymään, tulee ensiviikollla, päätä on särkenyt tasaisesti melkein jokapäivä en yleensä ole kova sairastelemaan flunssa rokotuksenkin olen ottanut, Vuokra emännälle olen asiasta kertonut otti asian puheeksi yhtiökokouksessa niin olivat todenneet että tulee niin kalliiksi ettei asialle tehdä mitään joten otin nyt oikeuden omiin käsiin ja ajan asiani näin, maksoi mitä maksoi, Jatkan tätä kirjoitusta kun olen viisaampi ja kerron kuinka kävi

    • Anonyymi

      Itse homeille altistuneena vinkkini sulle olisi muuttaa muualle. Nimittäin jos jo nyt saat oireita kuten tuota päänsärkyä ns päätä on särkenyt tasaisesti melkein joka päivä, et voisi siinä kuitenkaan asua, jos asunnossa pitäisi tehdä vähänkään isompia korjauksia.
      Yleensä menee ensin aikaa, ennen kuin edes on selvillä missä vika on tai mitä pitää korjata. Voi siinä olla osakkailla ihan oikeastikin sormi suussa, kun ei kosteusvauriot tms ongelmat (lattiamateriaalit liian kostealle betonille) tunnu olevan edes ammatilaisille selkeitä, eikä korjausratkaisut etenkään. Oma kokemus on kapselointiremontista, mutta olin jo niin altistunut etten voinut palata sinne kapseloinnin jälkeenkään. Esim. Aspergillus on niin allergisoiva, että pienikin määrä riittää jo oireiluun. Eli jos asut vuokralla, niin en mä itse jäisi sinne altistumaan ja taistelemaan. Muuttaisin pois kun terveys on vielä tallella.

    • Anonyymi

      Jos on nokka tukossa ja limaa irtoaa keuhkoista ja jatkunut jo 3kk eikä löydy muuta syytä, niin muutto on hyvä idea. Nimittäiin jos pitkään asuisit ja olisi homeesta kyse, niin sulla menee myös huonekalut pilalle. esim.sänkyjä ja sohvia ei pidä muuttaa uuteen kotiin. Homeiden aineenvaihduntatuotteet ovat rasvaliukoisia ja kuulemani mukaan melkeinpä mahdottomia puhdistaa tekstiileistä.. Ja stoorin lopun varmaan jo arvaatkin, saat pistää kaiken uusiksi ihan omalla rahalla...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8336
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe