Ootteko kokeillut olla VHH-dietillä tai vähärasvaisella ruokavaliolla? muutin ruokailutottumuksiani vuoden alussa kolesterolien takia ja kuinka ollakkaan olen lihonut nyt reilu kolme kiloa ja tällä hetkellä ainut miten pystyn laihduttamaan on 1000kaloria päivässä. Ensin tuli ihan surkea olo, tukka lähti ja aivosumu, joten lisäsin rasvan saantia ruokavaliooni, oloni koheni huomattavasti. Nyt mietin koska olen vähentänyt myös hiilareiden saantia samalla, että onko sillä vaikutusta kilpirauhassairauden kanssa jotenkin, jotta paino voisi sen takia nousta? syön hiilareita kyllä, mutta reilusti olen niitä vähentänyt. ei kyllä mene kauaa kun muutan ruokavalioni siihen mikä aikaisemminkin oli (toisinsanoen juusto, sika-nautajauheliha ja täysjyvä spagetti/makaroni takaisin :D). Kilpirauhasarvot ovat kunnossa.
Kilpirauhasen vajaatoiminta ja ruokavalio
7
440
Vastaukset
- 1 linkki
http://www.kilpirauhasenvajaatoiminta.fi/ravinto-ja-lisaravinteet/
Tuosta ohjeesta olen noudattanut sinkin ja seleenin, vitamiinien ja täysjyväviljan suosituksia, ja vasta-aineet eivät ole olleet koholla. En ole laskenut hiilareita.
Vähärasvaista ruokavaliota olen suosinut kolesterolin ennaltaehkäisemiseksi, mutta VHH:ta en ole koskaan kokeillut. - Näin minä
Kokeilin VHH:ta pari vuotta sitten. 3 viikkoa riitti. Jatkuva päänsärky ja huono olo. Paino ei puonnu grammaakaan.
Tänä vuonna oon saanu 6 kg pois. Syön 5 krt päivässä, oon lisänny kasviksia, hedelmiä ja marjoja tosi paljon ruokavalioon.
Oon jättäny pastat, perunat ja vaaleat leivät pois lähes kokonaan. Nää oon korvannu esim. linsseillä ja soijalla, syön myös kaalia. Soijaa ja kaalia ei kannattas kuulema kilppraripotilaan syödä. Mut syön kuitekii niitä harvakseltaan. Syön myös päivittäin pähkinöita ja raejuustoa. Miulla vielä vähä rajottaa kihti noita ruokajuttuja. Esim. pavut, herneet, pikkukalat aiheuttaa oireita.
B- ja D- vitamiineja oon syöny purkista. D-vitamiinin lopetin äskettäin ku sattu purkki tyhjentymään. Syksyllä sit jatkuu ne.
4 kk 6 kg, ei oo huima vauhti mut eihä tässä mikää kiire :)
Mitää kitudiettiä ei kannata noudattaa, hidastaa kilpparia entisestään.
Tsemppiä laihdutukseen!- Näin minä
lisään vielä, että syön aamuisin kaurapuuroa ja pari täysjyvä ruisleipäpalaa päivän mittaan. Kuidut ja proteiini pitää hyvin nälkää.
- viljat pois
viljat aina pois, jos on kilppariongelmaa
- Näin minä
Tällä ruokavaliolla voin hyvin ja painokin laskee hiljalleen. Ei ole makeanhimoa enkä kärsi nälästä. En näe mitään syytä luopua aamupuurosta ja muutamasta leipäpalasta.
- viljat ain pois
Kilpirauhanen vaan ei tykkää viljasta, jos ongelmia on.
- eppu2
Millä saisi painoa pois, kun on vajaatoimintaa. kilpirauhanen poistettu helmik . 2013. Veriarvot seikkailee vieläkin, ei oo kohillaa lääkitys. Painoa tullut 6-7kg.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871006- 18997
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi98811Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740