Siis minä sairastan paniikkia ja ahdistusta.. Mutta haluaisin nyt kysyä että onko kenelläkään muullaa samankaltaisia tunteita kun minulla!? Elikkä on paineen tunnetta ja kuumia kohtia päänahassa ja herkkä päänahka =( Sitten tietenkin pelko ,kuolemanpelko, levottomuus ynnä muuta! Kiitollinen jos joku vastaa =)
Paniikkihäiriön oireita?
10
237
Vastaukset
- nöy pänik
Kiinnostais kans tietää että voiko paniikkihäiriö alkaa noin vaan ykskaks sydämen tykyttelynä ja muljuiluna. Välissä meni niin pahaksi että huimasi ja ahdisti hengittää, kävin lääkärissäkin muttei siellä mitään löytynyt. Nyt on vaan nuo tykyttelymuljahtelut vielä jäljellä jotka tulee yleensä kun en tee mitään ja esim. istun vaan. Monesti joutunut töissä kahvitunnilla lähtemään pöydästä kun se istuminen muljuilevan pumpun kanssa tuntuu niin vastenmieliseltä ja pelkään että muut näkee tärinäni.
- Vinkki
Kannattaa lopettaa se kahvin kittaaminen niin tykytykset loppuu.
- nöy pänik
Vinkki kirjoitti:
Kannattaa lopettaa se kahvin kittaaminen niin tykytykset loppuu.
No en kylläkään ole kitannut kuin pari kuppia päivässä, mutta kokeeksi nyt koitan olla juomatta ja ostin kofeiinitonta kahvia. Kauanko tässä nyt sitten pitäisi odotella että tuo kahvilakko mahdollisesti auttaa? 2 päivää ei ainakaan tunnu missään ja tykyttelee vaan.
- Vinkki
nöy pänik kirjoitti:
No en kylläkään ole kitannut kuin pari kuppia päivässä, mutta kokeeksi nyt koitan olla juomatta ja ostin kofeiinitonta kahvia. Kauanko tässä nyt sitten pitäisi odotella että tuo kahvilakko mahdollisesti auttaa? 2 päivää ei ainakaan tunnu missään ja tykyttelee vaan.
Itselläni suurin muutos tapahtui reilun viikon jälkeen, siitä sitten edelleen hitaasti parempaan päin.
- nöy pänik
Vinkki kirjoitti:
Itselläni suurin muutos tapahtui reilun viikon jälkeen, siitä sitten edelleen hitaasti parempaan päin.
4 päivää nyt mennyt kofeiinittomalla kahvilla, perjantaina alkoi ja viikonloppu meni pienen päänsäryn kanssa. Ellei nyt jotain placeboa ole niin aivan kuin hermot ei olisi enää läheskään yhtä pinnassa ja hommat onnistuu vähemmillä voimasanoilla. Tykyttelyistä en osaa sanoa, viimeyönä heräsin ihan järettömään pumpunhakkaamiseen ja muljahteluun.
- marvin2
Paniikkihäiriö on karmee vaiva ja siihen on syytä hakea muutosta, nimittäin pahentuessaan se pilaa elämän totaalisesti.
Tässä muutama vinkki mitkä on helpottanut oleellisesti:
-Älä yritä taistella paniikkia vastaan, yritä antaa sen tulla. Jos laitat hanttiin, väsyt vaan, itseään kun ei voi "voittaa".
-Kaikki ne tykytykset, huimaukset ja pahoinvoinnit on sinusta ja sinua varten. Mikään ei tule mistään ulkopuolelta.
-Älä juo kahvia, älä polta tupakkaa
-Ulkoliikunta, se auttaa, varsinkin ahdistukseen
Jos on vatsavaivoja, tee CDSA 2.0 testi MDD labrassa.
Lääkkeeksi kokeilisin ehdottomasti hydrokortisonia. Psyykelääkkeet kannattaa jättää kokeilematta. Ainakin minulla kortisoni auttoi erittäin paljon.
Tsemppiä.. - panic1
Onko muilla esiintynyt paineen tunnetta ja kuumia kohtia päänahassa ja herkkä päänahka?
- NilsNipo
Mulla on paineen/ puutumisen tunnetta kasvoilla.Päänähassa saattaa tuntua kummalliselta, ja mitä enemmän sitä jää miettimään niin sitä oudommalta alkaa tuntua:-)! Kun menee pahaksi, niin alkaa myös kädet puutua. Kahvia ei pitäisi juoda eikä tupakoida. Kannattaa vältellä tilanteita joissa paniikki iskee (jos vaan pystyy). Minulla paniikin laukaisee esim. nälkä, jolloin on alkaiset verensokerit. Lisäksi unettomuus laukaisee oireet helposti.
Joissakin kokouksissa paniikki tulee myös helposti ja myös tuntemattomat paikat saavat aikaan paniikin.
Joudun käyttämään lääkkeitä paniikkiin, ja kiitän Jumalaa että lääkkeitä on tähän vaivaan. Ilman lääkkeitä en pärjäisi, koska paniikkioireet tulee niin helposti. Lääkityksen kanssa ne ovat lähes kokonaan pois, mutta eivät täysin. Kaikki on kokeiltu terapiasta lähtien. Minä vaan kuulun siihen 30%:iin, joka ei luultavasti koskaan parane.
Tänään oli taas kamala kohtaus työssä. En voinut siitä kenellekään puhua. 4 tuntia paniikki kasvoi ja virisi oikein helvetilliseen kuolemanpelkoon asti, vaikka pystyi kuitenkin käyttäytymään (näyttelemään) olevani ok. Kotona sitten ajattelinkin tulevani hulluksi, mutta lisälääke ja ruoka auttoi. Karmee vaiva tämä kyllä on! - ahdistuja
Minulla on juurikin tuota painetta kasvoissa ja päässä ylipäätään, välillä hyvinkin voimakkaana. Paniikkikohtauksia en kauheasti ole saanut, mutta ahdistusta on vaikka muille jakaa ;)
- panic1
Mites nuo kipeät kohdat päässä, jotka ovat kuumia? :\
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391