Paniikkihäiriön oireita?

panic1

Siis minä sairastan paniikkia ja ahdistusta.. Mutta haluaisin nyt kysyä että onko kenelläkään muullaa samankaltaisia tunteita kun minulla!? Elikkä on paineen tunnetta ja kuumia kohtia päänahassa ja herkkä päänahka =( Sitten tietenkin pelko ,kuolemanpelko, levottomuus ynnä muuta! Kiitollinen jos joku vastaa =)

10

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nöy pänik

      Kiinnostais kans tietää että voiko paniikkihäiriö alkaa noin vaan ykskaks sydämen tykyttelynä ja muljuiluna. Välissä meni niin pahaksi että huimasi ja ahdisti hengittää, kävin lääkärissäkin muttei siellä mitään löytynyt. Nyt on vaan nuo tykyttelymuljahtelut vielä jäljellä jotka tulee yleensä kun en tee mitään ja esim. istun vaan. Monesti joutunut töissä kahvitunnilla lähtemään pöydästä kun se istuminen muljuilevan pumpun kanssa tuntuu niin vastenmieliseltä ja pelkään että muut näkee tärinäni.

      • Vinkki

        Kannattaa lopettaa se kahvin kittaaminen niin tykytykset loppuu.


      • nöy pänik
        Vinkki kirjoitti:

        Kannattaa lopettaa se kahvin kittaaminen niin tykytykset loppuu.

        No en kylläkään ole kitannut kuin pari kuppia päivässä, mutta kokeeksi nyt koitan olla juomatta ja ostin kofeiinitonta kahvia. Kauanko tässä nyt sitten pitäisi odotella että tuo kahvilakko mahdollisesti auttaa? 2 päivää ei ainakaan tunnu missään ja tykyttelee vaan.


      • Vinkki
        nöy pänik kirjoitti:

        No en kylläkään ole kitannut kuin pari kuppia päivässä, mutta kokeeksi nyt koitan olla juomatta ja ostin kofeiinitonta kahvia. Kauanko tässä nyt sitten pitäisi odotella että tuo kahvilakko mahdollisesti auttaa? 2 päivää ei ainakaan tunnu missään ja tykyttelee vaan.

        Itselläni suurin muutos tapahtui reilun viikon jälkeen, siitä sitten edelleen hitaasti parempaan päin.


      • nöy pänik
        Vinkki kirjoitti:

        Itselläni suurin muutos tapahtui reilun viikon jälkeen, siitä sitten edelleen hitaasti parempaan päin.

        4 päivää nyt mennyt kofeiinittomalla kahvilla, perjantaina alkoi ja viikonloppu meni pienen päänsäryn kanssa. Ellei nyt jotain placeboa ole niin aivan kuin hermot ei olisi enää läheskään yhtä pinnassa ja hommat onnistuu vähemmillä voimasanoilla. Tykyttelyistä en osaa sanoa, viimeyönä heräsin ihan järettömään pumpunhakkaamiseen ja muljahteluun.


    • marvin2

      Paniikkihäiriö on karmee vaiva ja siihen on syytä hakea muutosta, nimittäin pahentuessaan se pilaa elämän totaalisesti.

      Tässä muutama vinkki mitkä on helpottanut oleellisesti:

      -Älä yritä taistella paniikkia vastaan, yritä antaa sen tulla. Jos laitat hanttiin, väsyt vaan, itseään kun ei voi "voittaa".
      -Kaikki ne tykytykset, huimaukset ja pahoinvoinnit on sinusta ja sinua varten. Mikään ei tule mistään ulkopuolelta.
      -Älä juo kahvia, älä polta tupakkaa
      -Ulkoliikunta, se auttaa, varsinkin ahdistukseen

      Jos on vatsavaivoja, tee CDSA 2.0 testi MDD labrassa.
      Lääkkeeksi kokeilisin ehdottomasti hydrokortisonia. Psyykelääkkeet kannattaa jättää kokeilematta. Ainakin minulla kortisoni auttoi erittäin paljon.

      Tsemppiä..

    • panic1

      Onko muilla esiintynyt paineen tunnetta ja kuumia kohtia päänahassa ja herkkä päänahka?

    • NilsNipo

      Mulla on paineen/ puutumisen tunnetta kasvoilla.Päänähassa saattaa tuntua kummalliselta, ja mitä enemmän sitä jää miettimään niin sitä oudommalta alkaa tuntua:-)! Kun menee pahaksi, niin alkaa myös kädet puutua. Kahvia ei pitäisi juoda eikä tupakoida. Kannattaa vältellä tilanteita joissa paniikki iskee (jos vaan pystyy). Minulla paniikin laukaisee esim. nälkä, jolloin on alkaiset verensokerit. Lisäksi unettomuus laukaisee oireet helposti.

      Joissakin kokouksissa paniikki tulee myös helposti ja myös tuntemattomat paikat saavat aikaan paniikin.

      Joudun käyttämään lääkkeitä paniikkiin, ja kiitän Jumalaa että lääkkeitä on tähän vaivaan. Ilman lääkkeitä en pärjäisi, koska paniikkioireet tulee niin helposti. Lääkityksen kanssa ne ovat lähes kokonaan pois, mutta eivät täysin. Kaikki on kokeiltu terapiasta lähtien. Minä vaan kuulun siihen 30%:iin, joka ei luultavasti koskaan parane.

      Tänään oli taas kamala kohtaus työssä. En voinut siitä kenellekään puhua. 4 tuntia paniikki kasvoi ja virisi oikein helvetilliseen kuolemanpelkoon asti, vaikka pystyi kuitenkin käyttäytymään (näyttelemään) olevani ok. Kotona sitten ajattelinkin tulevani hulluksi, mutta lisälääke ja ruoka auttoi. Karmee vaiva tämä kyllä on!

    • ahdistuja

      Minulla on juurikin tuota painetta kasvoissa ja päässä ylipäätään, välillä hyvinkin voimakkaana. Paniikkikohtauksia en kauheasti ole saanut, mutta ahdistusta on vaikka muille jakaa ;)

    • panic1

      Mites nuo kipeät kohdat päässä, jotka ovat kuumia? :\

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      285
      19481
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      96
      3825
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      125
      2296
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      197
      1993
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1900
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      301
      1702
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1402
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      92
      1385
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      150
      1197
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      245
      1103
    Aihe