Ammattikoulun kautta arkkitehdiksi?

erkki3

Hei

Minua on aina kiehtonut arkkitehdin koulutus ja nyt olen suunnitellut hakevani sisään ensi kevään yhteishaun kautta. Muutama asia kuitenkin mietityttää. Onko pelkällä ammattikoulupohjalla hakevalla mitään mahdollisuuksia päästä sisään? Matematiikan kokeessa on lukion pitkää matikkaa vastaavia juttuja, mutta niihinhän ehtii perehtyä vuoden aikana.

Mitä mieltä olette, onko minulla mahdollisuuksia päästä opiskelemaan arkkitehdiksi? Miten se muuten edes menee hakuvaiheessa, että kuinka moni pääsee pelkän pääsykokeen perusteella sisään?

3

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+5

      On mahdollista jos motivaatio riittää. Arkkitehtivalinnan matematiikan koe ei ole kovinkaan vaativa. Varmasti selviät siitä kertaamalla vaadittuja asioita ja vanhoja pääsykokeita. Enemmän kaiketi sisäänpääsyyn vaikuttaa miten suoriudut niistä suunnittelu ja ennakkotehtävistä.

      Jos ja kun pääset sisälle, niin opiskelu ei varmasti jää amistaustasta kiinni. Matematiikan ja fysiikan opiskelu on ERITTÄIN vähäistä arkkitehtien koulutuksessa. Enemmän huolta ja päänvaivaa tulee aiheuttamaan laajat harjoitustyöt.

    • erkki3

      Kiitos vastauksesta!

      Katselin noita aiempien vuosien töitä ja todella upeita teoksia ovat hakijat tehneet. Tulee pienimumotoinen alemmuuskompleksi niitä katsellessa, sillä en ole koskaan ollut mitenkään erikoinen piirtäjä.

      Täytynee kuitenkin ensi keväänä yrittää. Melko tiukkahan tuonne on päästä kun Ouluunkin on parisataa hakijaa joista vajaa 10 pääsee pääsykokeen perusteella. Ehkä on ihan hyväkin pitää jalat maassa.

      • remppareiskanapurinapuri

        Jos haluat tuonne oikeasti sisälle, niin käy valmennuskurssi! Vasta sen jälkeen tietää minkä sorttisia niistä töistä tulee tehdä. Kursseja on eri hintaisia, mutta on hintansa väärti etenkin jos alotat jo syksyllä valmennuskurssilla, mikä kestää kevääseen kokeisiin asti.

        Ja noista töistä sanon sen verran, että kun opettelet eri tekniikat itsellesi sopivaksi ja sujuvaksi, niin huomaat kyllä äkkiä kuinka niitä hienoja töitä alkaa tulemaan ja pienellä vaivalla lopulta. Ainut selvitettävä huolenaihe on stressi pääsykokeissa kun valvojat pörräilee pälyilemässä töitä :D
        Tervetuloa joukkoon!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8366
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe