Oulun levottomimmat alueet?

Ouluun muutto edessä

Mille alueille ei kannata Oulussa muuttaa, jos haluaa rauhallisen ympäristön? Mitkä alueet ovat mielestänne parhaimpia Oulussa palveluiltaan, lenkkeilypoluiltaan ja rauhallisuudeltaan? Nyt puhutaan kuitenkin vuokra-asunnoista.. Olen kyllä kuullut, että esim. Kaukovainio, Toppila ja Meri-Toppila ovat huonoja alueita, pitääkö paikkansa?

63

4810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roskasakkia ovat

      Joo kannattaa välttää Veri-Toppilaa ja Rajakylää.

      • Tutustu ensin

        Pitäis tutustua ihmisiin ensin laajemmin eikä vain oman rapun kautta. Alue on laaempi kuin luuletkaan. Ei pidä yleistää. Lapset kouluja käyneitä, myös yliopisto-opinnot takana. Ylipisto, Tk-kylä ja merikin lähellä. Joka alueelle mahtuu erilaisia ihmisiä ja jokaisella on oma taustansa ja syynsä epäonnistumisiin. Missä suvaitsevaisuutesi. Kerrostalo on aina rauhattomampi, mutta ei mehdoton asua. Ne kuitenkin R-kylässä pienessä roolissa , löytyy paljon rivitalo- ja omakotitaloalueita.


    • vuokralainen2

      Olet oikeassa että noilla alueilla on paljon hämminkiä. Paljon on niissä väkeäkin. Kyllä kai lenkkipolkuja löytyy kaikkialta? Kaketsulla ainakin on Iinatin lenkkipolut lähellä. Ne yltävät Kaukovainion reunalle.

      Ihmisiä on tietty joka lähtöön kaikkialla. Pelkkä väliaikainen asuinpaikka ei sitä silti määritä. Kyllä sinulla silti ihan oikea käsitys asioista on...

    • Keskusta rauhaton

      Levotonta on Rajakylän, Toppilan ja Kaukovainion lisäksi myös keskustassa (kallioparkkityömaa & muut loputtomat metelin lähteet). Itse viihdyn Heinäpäässä, rauhallista, lyhyt matka joka paikkaan ja lenkkeilykin miellyttävää, kun ei tarvi oululaisia pyhiä peltilehmiä henkensä kaupalla väistellä..

      • Anonyymi

        Heinäpäässä haisee sellu ja kuuluu kellon kalske tehtaalta.


    • nimimerkki!!

      Kaukovainio on rauhallinen

      • raittiit narkkarit

        On on, ja heroiini on paras vitamiini.


    • tiskijukka

      Heh. Kaketsu on rauhallinen mesta.

    • niinhänseon

      Nyrkkisääntönä voi pitää että mitä halvemmat vuokrat sitä levottomampaa seutua.

    • lkjflkwefjklfwejlwef

      Hyviä alueita: Keskusta, Heinäpää, Raksila, Länsi-Tuira. Jos kauempaa keskustaa etit niin esim. Talvikangas, Kastelli, Pateniemi, Ritaharju... Ehkä Höyhtyäkin, on kyllä Kaukovainion ja Kaakkurin välissä... Mutta noista on hyvä lähtee liikkeelle :) Tietenki riippuu ihan ootko muuttamassa yksin opiskelemaan vai perheen kanssa mutta itse ainakin Oululaisena katselen noilta alueilta. Tällä hetkellä asun Raksilassa ja tosi rauhallinen ja hyvin pidetty taloyhtiö!!

    • 1+13

      Älä muuta: Rajakylä, Kaukovainio, Tuira, Toppila. Rauhallisia alueita joilla on lenkkipolut lähellä: Hiironen, Syynimaa, Koskela. Noista Koskela lienee halvin koska talot alkaa olla aika vanhoja sillä alueella. Syynimaa ja Hiironen taas aika kalliita, mutta alueella on Koskelaa uudempia taloja ja hyvät lenkkipolut vieressä.

      Niin ja kallista vuokraa kauhistellessa kannattaa muistaa että mitä kalliimpi vuokra, sitä vähemmän sitä rymysakkia. Eron olen huomannut asuessani ensin näissä halvimmilla alueilla useamman vuoden ja myöhemmin useita vuosia näillä kalliimmilla alueilla.

      • mummeli 65

        Minnehän on unohtunut, Kuivasjärvi, Ahvenoja ja Aaltokangas? Kaikki rauhallisia mukavia alueita ja lenkkipolut lähellä, varsinkin Ahvenoja ja Aaltokangas.


    • Kaukovainiolta

      Asun Kaukovainiolla enkä tunnista näitä jatkuvia väitteitä Kaketsun huonoudesta. Ok, joskus tapahtuu kyllä mutta mitä sitten? Täällä on paljon ihan normaalia porukkaa ja asunnot on suht edullisia. Liikenneyhteydet on hyvät, Asun Sivakan asunnossa, vuokra edullinen, asumisen ääniä kuuluu välillä naapurista mutta niin voi kerrostalossa olettaakin. Ihan rauhassa on saanut täällä olla ja elellä. Hyvät lenkkipolut ihan vieressä, kirjasto kelvollinen, Höyhtyä terveyskeskuksen palvelut on toimineet tosi hyvin. Kaukovainio ei todellakaan ole mikään helvetin esikartano. Kyllä täällä voi asua ilman suurempaa tuskaa.

    • Juu-u, samaa mieltä monen kirjoittajan kanssa, että Kaukovainio kantaa turhaan huonoa mainetta. Siellä asuneena omana kokemuksena on kuitenkin, että nämä rymy-eemelit ainakin aikanaan on ollu sijoitettuna tiettyihin taloyhtiöihin, suurin osa kuitenkin sivakankin taloyhtiöistä pääsääntöisesti rauhallisia.
      Hiironen siinä vieressä asuinalueena kiva, mutta ei oikein palveluiltaan mainitsemisen arvoinen. Lähimmät palvelut kaiketi löytyvät nimenomaan Kaukovainion puolelta ja sitten tietenkin Kaakkurista.
      Maikkula ja Iinatti asuinalueina rauhallisia, luonnonläheisiä ympäristöjä, vaatimattomalle riittävät palvelut, suht hyvät bussiyhteydet kaupunkiin ja edulliset vuokrat. Iinatin puolella ainakin ennen sivakan luhtitaloissa oli mukava asustaa, naapurit osaltaan omanlaisia, mutta niiden kanssa kyllä pärjäs. Monin puolin rauhallista niin Maikkulassa ku Iinatissakin, ei ole turhia pillurallin ajelijoita, kun on niin kaukana kuitenkin keskukstasta.
      Ja vaikka Kaakkuri ja Metsokangaskin kasvavia keskuksia ovat, niin olen niistäkin asuinalueena kuullut pelkkää hyvää. Vuokra-asuntojen tarjonta ei vaan kovin vahvaa taida olla tällä hetkellä, sen verran uskollista asukaskuntaa taitaa olla siellä suunnalla.
      Jos haluat tietää mitä asuinalueita kannattaa välttää niin nyrkkisääntönä pitäisin sitä, että älä ikinä koskaan muuta joen pohjoispuolelle.

      • 16+10

        "Jos haluat tietää mitä asuinalueita kannattaa välttää niin nyrkkisääntönä pitäisin sitä, että älä ikinä koskaan muuta joen pohjoispuolelle. "

        Paskapuhetta ja ilman perustelua. Kuten yleensä.


      • pohjoisesta moro!

        Kuivasjärvi, Saarela, Pateniemi, Herukka, Talvikangas, Kaijonranta pohjoispuolella. Asuisin noissa mieluummin kuin Kaukovainiolla, tai Kaakkurin tai Maikkulan ostarin nurkilla.
        Toki pohjoispuolellakin on alueita, jotka ei ole tarkoitettu normaalista elämänrytmistä pitäville, kuten Kaijonharju.


      • otahan selvää
        pohjoisesta moro! kirjoitti:

        Kuivasjärvi, Saarela, Pateniemi, Herukka, Talvikangas, Kaijonranta pohjoispuolella. Asuisin noissa mieluummin kuin Kaukovainiolla, tai Kaakkurin tai Maikkulan ostarin nurkilla.
        Toki pohjoispuolellakin on alueita, jotka ei ole tarkoitettu normaalista elämänrytmistä pitäville, kuten Kaijonharju.

        Talvikangas on levotonta aluetta tänäpäivänä, edes toppilasta ei sinne kannata muuttaa. narkkiperä mikä narkkiperä. Ja joo, kaijonharju normaaleille ???? Olen asunut ja kiitollinen että pääsin pois, sama koskee jonkun kehumaa tuiraa.


      • ex kh minäkin
        otahan selvää kirjoitti:

        Talvikangas on levotonta aluetta tänäpäivänä, edes toppilasta ei sinne kannata muuttaa. narkkiperä mikä narkkiperä. Ja joo, kaijonharju normaaleille ???? Olen asunut ja kiitollinen että pääsin pois, sama koskee jonkun kehumaa tuiraa.

        Tarkoitinkin juuri sitä, että normaali elämänrytmi ja KH ei sovi yhteen. Asuin minäkin siellä aikani. Auto varastettiin kerran, pyörä kahdesti. Kirjaston edessä penkeillä istui aina jotain juoppo ja huumeporukkaa. Viikonloppuisin oli aina jossakin naapurissa rajut bileet, joskus viikollakin. Kävelivät kuin zombiet, pupillit oli pienet kuin neulanreiät, ei varmaan ihan keskikaljan aiheuttama oire.


      • Anonyymi
        pohjoisesta moro! kirjoitti:

        Kuivasjärvi, Saarela, Pateniemi, Herukka, Talvikangas, Kaijonranta pohjoispuolella. Asuisin noissa mieluummin kuin Kaukovainiolla, tai Kaakkurin tai Maikkulan ostarin nurkilla.
        Toki pohjoispuolellakin on alueita, jotka ei ole tarkoitettu normaalista elämänrytmistä pitäville, kuten Kaijonharju.

        Vanha Alppila todella mukava ja rauhallinen alue. Uudesta Alppilasta en tiedä.


    • Talavikankaala

      Asun Talvikankaalla eikä täällä joen pohjoispuolella ole kyllä mitään häiriötekijöitä semminkään kuin esimerkiksi Maikkulassa. Kyllä häiriötekijät ovat YLEENSÄ sossun varassa olevia alkoholisteja ja muita päihteitten käyttäjiä. Jossakin hekin ovat, valitettavasti usein kaupungin vuokra-asunnoissa ja elätettävänä.

      • peltola rauhallinen

        Suosittelisin Peltolaa kuiteski yks Oulun rauhallisimpia alueita ja on palvelut lähellä. esim kontinkankaan terveyskeskus ja kastelin kaupat 800m säteellä ja rakislaan/keskustaan 1.5-2km


      • nyt rivarissa

        Vuokrakerrostalot tahtoo olla sellaisia häirikkömagneetteja. Häiriöt kasvaa merkittävästi heti kun kerroksia enemmän. 1-2 kerroksisissa taloissa kohtuullisen rauhallista, vaikka olisi kaupungin vuokralääväkin.


      • Läävä-Myyrä
        nyt rivarissa kirjoitti:

        Vuokrakerrostalot tahtoo olla sellaisia häirikkömagneetteja. Häiriöt kasvaa merkittävästi heti kun kerroksia enemmän. 1-2 kerroksisissa taloissa kohtuullisen rauhallista, vaikka olisi kaupungin vuokralääväkin.

        Itse asun vuokralla yli 2 kerroksisessa talossa pahamaineisella seudulla ja tässä rapussa ei asu yhtään häirikköä. Töminää ja huutelua kuuluu korkeintaan urheilukisojen aikaan maaleja tehtäessä.

        Ei se sijaintikaan määrää, asuuko häiriköitä naapurissa, ellei ole tosi isosta hintaharppauksesta kyse. Eikä tätä kämppää voi lääväksi sanoa. Ei ole edes kaljatölkkejä näkyvissä. Tykkään pitää paikat järjestyksessä ja rojut poissa silmistä. Ehkä minulla on vain tuuria?


      • asukki
        Läävä-Myyrä kirjoitti:

        Itse asun vuokralla yli 2 kerroksisessa talossa pahamaineisella seudulla ja tässä rapussa ei asu yhtään häirikköä. Töminää ja huutelua kuuluu korkeintaan urheilukisojen aikaan maaleja tehtäessä.

        Ei se sijaintikaan määrää, asuuko häiriköitä naapurissa, ellei ole tosi isosta hintaharppauksesta kyse. Eikä tätä kämppää voi lääväksi sanoa. Ei ole edes kaljatölkkejä näkyvissä. Tykkään pitää paikat järjestyksessä ja rojut poissa silmistä. Ehkä minulla on vain tuuria?

        Minä asun kerrostalossa meri-toppilassa, ei mitään häiriöitä ole ollut, vaikka olisi tässä vuosien aikana pitänyt saada vähintään turpiinsa, jos ei puukosta. Samoin naapureista ei kuulu mitään, kuin harvoin jos ovat parvekkeella, silloinkin hiljaista puheen sorinaa. Edellisessä asuipaikassa ohikulkijat häiritsivät yötä päivää, olivat siis juoppoja ja narkkeja, varastelivat pihoilta jne.


    • rdfhsgsfd

      Kyllä ainakin kaukovainion ja riihosen välillä on siistis polut. Örveltäjiähän näkee joka paikassa kesällä oulussa. Ostarin alueella kaketsulla on kesä spurguja vaan eihän niitä ku potkasee kiveksiin niin ne lähtee. Lisäksi plussaa voisi antaa kaketsulle kauniista naisista :)

    • alexans

      Ehdottomasti miellyttävin paikka asua; Toppilansaari

    • Tutustu käymällä

      En minäkään ymmärrä tätä kaukovainion parjaamista. Itse asun kaketsun länsi puolella ja ei mitään häiriötä .
      Käykääpä katsomassa Tina, - hopea, - vaski, -hela tien seutuja , savakävelijöitä ja koiran ulkoiluttajia.
      Eläkeläisiä kerrostaloissa pääsääntöisesti.

      Totta kai baarin ympärillä varmasti joka paikassa jotain sattuu ja tapahtuu, mutta itse olen voinut asioida ostoskeskuksessa ihan rauhassa.

      • Vaara!Kauhu!Hälytys!

        Stereotypiat ei helpolla lähde. Varsinkaan semmoiset mitkä "kaikki tietää". Ihminen haluaa olla oikeassa vaikka se olisi haitaksikin. Lisäksi turvallisuus on niin tärkeä asia, että senkin takia tiettyjen alueiden vaarallisuudesta mainitaan heti jos tulee puheeksi.

        Ei tietty pidä olla liian sinisilmäinen, sillä silloin sattuu helpommin ja välillä sattuu ihan missä tahansa. Onhan keskustassakin ammuskeltu vuosien saatossa moneen kertaan. Kumma ettei keskustan vaarallisuudesta puhuta...


    • tiedustelemaan

      JUST!

      iltakävelylle sinne, minne harkitset muuttavasi. Ja mielellään viikonloppuna niin näet meiningin.

    • 342342352sd

      Kaketsu on muuten ihan hyvä paikka mutta kannattaa varoa että ei tuu, heitto tähdestä silmään tai törmää lenkkipolulla ninjaan, tai kävelä johonki sodan aikaiseen miinaan. Myös lohikäärmeitä kannattaa varoa! Myös krokotiilejä kannattaa varoa sekä villiintyneitä virtahepoja!

    • Hyvä kotipaikka

      Rajakylä on huomattavasti mainettaan parempi nykyisin. Asun siellä omakotialueella ja ongelmia ei ole olllut 20-vuoteen. Meri lähellä, samoin pienvenesatama, lenkkipolut, kaupat, yliopisto jne...

    • onnellinen18

      Onhan se paljon itsestä kiinni. Keskustassa tapahtuu ja sattuu eniten häiriötekijöitä.

    • tuiralainen

      Näistä kommenteista haluaisin tietää sen, että ovatko kommentoijat itse auneet ko. kaupunginosissa? Itse Koskelassa asuessani kauhistelin Tuiraa ohi kulkiessani ja olin vakuuttunut että se on huonoimpia kaupunginosia Oulussa. Lähinnä tämä kuva oli tullut tästä yleisestä mileipiteestä, mitkä alueet ovat huonoja Oulussa.

      No, nykyään asun "pahamaineisessa" Itä-Tuirassa ja olen tykännyt todella paljon. Ei täällä sen ihmeellisempää ole kuin muuallakaan (asuin myös jonkin aikaa Länsi-Tuirassa). Koskelassa sen sijaan oli kamalaa asua, kaikki kaukana ja korkeampi vuokrataso. Jos ei haittaa lähteä yli kilometrin päähän kauppaan tai Tuiraan asti postiin, niin voi siellä asua. Itse en muuttaisi enää takaisin.

      Eli turha parjata asuinalueita, joissa ei ole itse asunut. Uutisista ja ohikulkemalla saa kuitenkin aika yksipuolisen kuvan.


      Rajakylässäkin on kuulemma nykyään monenlaisia pienalueita/kerrostaloja. Eiköhän sielläkin nuo väkivaltatapaukset tapahdu vain tietyissä piireissä että jos niistä osaa pysyä erossa niin luulisi olevan turvassa.

      • Kauko vaini o

        Olen asunut oikeasti maalla , rauhaa , asumisviihtyisyyttä ja tilaa oli, mutta aina lähdet monen kilometrin päähän hakemaan sen maitopurkinkin.

        Olen asunut oulun lähikunnassakin, siellä taseen tuntui, että olet outo lintu ( alkuasukkaille).
        Ystävät ja sukulaiset asuivat sen verran kaukana , että harvemmin näki heitä.

        Tuirassakin asuin , kyllähän siinä asui, kun ei jättänyt kuivaushuoneesee vaatteita - ne varastettiin tai muutossa piti yhden vartioida muuttokuormaa -varkaiden takia.
        ( ikävä kyllä ulkomaalaisia, joilla ei ollut käsitystä sun ja mun tavaroista).
        Toinen ikävä piirre oli suomalaiset juopot , sotkemista, huutamista ,
        -- palvelut olivat kyllä mukavan lähellä.

        Ulkomaillakin tuli asuttua, kaupunki ei hiljene koskaan , ihmisä joka paikka täynnä.
        Voisi siinä olla kestämistä tavalliselle valivali kerrostalo asujalle.
        Ilmapiiri kuitenkin tosi mukava.

        Nyt on vuorossa omistus osake , talo on rauhallinen, vuokra asukkaita on vähemmistö. Toki tässä on myös kiinni , et niin vaihdakkaan maisemia.
        ( asuntokauppaa on nihkeää).


    • Pyykösjärvi

      Pyykösjärvi on mun mielestä aivan ihanaa aluetta. En tiedä tosiaan vuokra-asuntojen tilannetta, yksityiset vuokraa tietenkin jonkun verran rivitaloja yms. Ihana koko järven pituudelta menevä lenkkeilu polku rantaa pitkin ja nykyään hyvässä hapessa oleva uimarantakin. Taisi olla viime vai toissa kesänä Oulun järvistä se puhtain. Sieltä kotoisin ja tulevaisuudessa mielellään hommaisin sieltä asunnon.

      Asuin reilu parikymppisenä myös Puolivälinkankaan puolella kerrostaloasunnossa, kun tuli kiire hommata edullinen ja hyvällä sijainnilla oleva asunto (en halunnut keskustaan). Keskustaan tosiaan vain se 4 kilometriä ja bussiyhteydet on loistavat.

      Puolivälinkankaan ostarin ja järvigrillin väliin jäävät talot ovat sitä hieman rauhattomampaa aluetta asua, mutta ei omasta mielestä esim samanlaista kuin Kaukovainion ja Rajakylän samaisilla alueilla. En kuitenkaan tuolle alueella Puolivälinkankaallakaan muuttaisi, koska suurinosa on juurikin kaupungin vuokrasuntoja. Järvigrillistä eteenpäin on rauhallisempaa aluetta ja siellä asuin itsekin. Sillä alueella oli/on suurimmaksi osaksi vain yksityisten omistamia asuntoja ja oma talonyhtiö oli aivan ihana. Suurimmaksi osaksi mukavaa vanhempaa väkeä ja talonyhtiö piti hyvää huolta talosta. Mulla oli 200 metriä Odessanpuistoon ja n. 500 metriä pyykkärin rantaan, missä kummassakin oli mahtava lenkkeillä koiran kanssa.

      Eli Pyykösjärvelle peukku jos etsitte rivitalo/paritalo vuokrakämppää. Puolivälinkangas ei myöskään ole hullumpi jos ei jää ostarin ja järvigrillin välimaastoon :)

      Myös Ranta-Koskela ja Syynimaa siinä lähettyvillä on ihanaa aluetta!

    • jashfawiethpi23j

      Pyih kaukovainio on hieno mesta. Hienoa luontoa ympärillä ja avaraa seutua. Tottaki on ostarilla kaiken näköistä puliukkoa mutta muuten ihan normi suomi kansaa. Hieno paikka esim. koira ihmisille täällä on yllättävän hienoja koiria paljon.

      • kaukov

        Joo, frishbeegolf kenttä ja Lidl on Hiirosessa eli ihan vieressä, siellä on tosiaan myös koirien agilityrata.Kyllähän täällä Kaukovainiolla asustelee vaikka nuo puliukot ja puliakat tuolla kauppoilla juopottelee.


    • Rajakylä m

      Täällä on kaikenlaista hirisijää ja hörisijää, örisijöistä puhumattakaan. Pennut kolistelee puoliltaöin ja romanit huutelee pihoilla, ja jaljakäytävillä kävelee kaikenlaista sakkia valikoivin askelin.

      Onneksi olen itse aikuisopiskelija jolla on toinen kämppä Rovaniemellä, jossa voi rauhoittua kesäksi lukemaan ja valmistautumaan syksyyn. Ai että, luonnon rauhaa ja kalastelua ennen syksyn opintoja. Voiko olla parempaa.

      • he hehhehe

        Lappihan on vielä paskempi kuin Pohjanmaa. Poromiehet ne vasta vittumaisia ja tyhmiä ovatkin.


    • Makkarasuo

      Talvikangas on rauhallinen alue lukuunottamatta Pyrytien taloyhtiöiden 1 ja 3 asukkaita. Siellä ne narkit asuu. Rikokset kyllä ovat lisääntymään päin, varkauksia ja ilkivaltaa harvase päivä. Pitää vaan olla vakuutukset kunnossa niin ei tarvi jännittää onko ne auton renkaat aamulla auton alla tai onko auto sattunut palamaan. :D

      • piritie

        Minkä firman kämppiä nuo 1 ja 3 on?


    • yykoo7

      Ylikiiminkistä kun hankit laijinmaisen asunnon niin sielä on rauhaisaa

    • poliisista päevää

      Piritellä talvikankaalla parveilee sossupummeja joiden ainoa tehtävä on olla kännissä 24/7 viinasta ja muista aineista, nämä sossuluuserit on oikein suojelukohteita, mutta kyllä nekin häädetään aika ajoin pois ja sitten tulee taas uudet sossupummit tilalle.
      Vältä siis Piritie 1-17 tarjolla olevirn eri firmojen vuokraluukkuja.

    • suikkula

      Maikkula, siellä pääsee hengestään.

    • Viihtyjä

      Oulun kokoisessa pikkukylässä ei kannata muuttaa muualle kuin keskustaan tai heinäpäähän. Lähiöissä asuu vain kateellisia, kyräileviä kepulaisia.

      • kyrvväkeily

        Kyräily on pohjalainen piirre.


    • Muuttakaa pois!

      Kuka helkatti sinne haluaa muuttaa? Koko ajan tapahtuu rikoksia, ihmisillä ei ole työtä jne. Ja tuntuu, että Oulusta kotoisin olevat ns. julkkiksetkin ovat oudompia kuin muut. Esimerkiksi kuuluisa poliitikkomallimaailmanmatkaaja J. Mäntylä.

      Onko juomavedessä ehkä jotain...?

    • Kylmät kädet

      Monessa paikassa asuneena, voin kokemuksesta kertoa, ettei mitään erillistä levotonta aluetta ole olemassakaan. Kaikki musta kirjoitus keltaisella taustalla syntyy aina lähes poikkeuksetta yksityisasunnossa, tuttujen kesken.

      Esim. tämä uusin ampuma/kaasutusvälikohtaus, yksityisasunnossa, jossa kaikki tunsivat toisensa. 5-7 metriä matkaa siihen asuntoon tästä homeluukusta, mutta silti menisin vaikka vannomaan, että Maikkula on viihtyisimpiä alueita, mitä tiedän.

      Asunut täällä 5 vuotta.

      • Kylmät kädet

        Siis TÄSSÄ homeluukussa asunut 5 vuotta. Yhteensä olen asunut Maikkula-Iinatti-ympäristössä vähintään 7 vuotta. Yhteensä. Voin suositella surutta kaikenkarvaisille ihmisille, mielellään karvattomia ihmisiä.

        Valitettavasti karvaiset ovat lisääntymässä. :(


      • maikkughettola

    • vauvat pakastimessa

      Miksi sinä sinne haluaisit muuttaa. Oletko kotoisin jostakin vielä kurjemmasta tuppukylästä.

      • jäätävä fakta

        Pakastaja muutti Ouluun Lappeenrannasta. Varmaan tämä aloittajakin on sieltä Pakastusrannasta kotoisin.


    • eipä yllätä

      Taas vaihteeksi tappo Veri-Toppilassa.

      www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288721993080.html

    • Jöytkyle

      Muutin Hönttämäkeen halpaan vuokrakaksioon ja yksi "kaikentietävä" tuttavani varoitteli, että siellä puhkotaan autoista renkaat, varastetaan kaikki mitä irti lähtee, huumehouruiset naapurit häiriköi yöt ja mopopojat päristelee loputkin unet.

      No, pari vuotta tässä on nyt asuttu, auto on pysynyt ehjänä, mitään ei ole varastettu, alueen huumöhörhö ilmeisesti muutti johonkin koska en ole moiseen törmännyt ja mopopojat on samanlaisia kuin missä tahansa muualla. Ainoa häirikkö on naapurin hieman liian utelias mummo, jonka takia ei aina viitsi verhoja auki pitää, maiseman sijaan kun näkee mummon kyttäämässä ikkunan takana.

      Kaiken kaikkiaan rauhallisin alue missä olen Oulussa koskaan asunut. Lähikuppilan puuttuminen ilmeisesti vaikuttaa asiaan.

    • Huhu,missä majailee

      Aloittajalle
      Olisi kiva tietää mistä se asunto sitten löytyi ?
      Ja mitkä on tunnelmat nyt, vai kävikö niin että, kyseessä olikin haaveilija muttaja,
      Tai jopa vain aloitus jossa voidaan mollata tiettyjä asuinpaikkoja.

    • Anonyymi

      Talvikangasta ja Pyrytietä haukkuvat lienevät joutuneet jonkun ikävän deekun naapureiksi yhtiöissä 5,13,17. Siinä kai ne vuokrayhtiöt on. 2 vissiin myös, mutta siellä kai valitaan vuokralaiset tarkemmin kuin em. yhtiöissä, kun sieltä ei kuulu koskaan valituksia. Pyrytie 1 on yksityisten omistamia kämppiä, eli ei pidä sekoittaa noihin vuokrayhtiöihin. Asuin Pyrytie 1:ssä 3 vuotta välillä 2016-2019 ja ei kyllä siinä ainakaan asunut mitään hamppeja ja rauhallinen (ja hyvin hoidettu, vrt. em. vuokrayhtiöihin) oli. Alueena Talvikangas ihan normaali, ei siellä hamppeja pyöriny sen enempää ku muissakaan kaupunginosissa (pl. Toppilan, Kaketsun, Rajakylän yms pahimmat alueet, missä ns. häirikköaineksen näkee oikeasti jo katukuvassakin)

    • Anonyymi

      ny on laanilan vuokrataloihin muuttanut narkkeja ja kauppa pyörii öisin ja yöelämän meteliä riittää ja outoa hajua ilmaantunut koko taloon
      pelottaa pihalla leikkivien pienten lasten puolesta
      pyörät varastetaan ja leikkipihoilta löytyy ruiskuja ja paskoo

    • Anonyymi

      Keskustan tuntumassa pahimmat. Meri-Toppila ja Kaijonharju-Linnanmaa pahimpia. Sinnehän ne opiskelijat tässä kaupungissa tungetaan. Lessut haluaa pitää kaukana kaupungin iloista. Eivät vaan tiedä, mitä kamaa Kaijonharjusta saa :)

    • Anonyymi

      Ei Ouluun kannata muuttaa,Kattele mielummin moottoritien varrelta joku lähikunta,pääsee nopeesti töihin Ouluun jos tarvis ja ulkoilualueet lähtee omalta portaalla.

    • Anonyymi

      Kaijonharju ja Linnanmaa aivan kauheita paikkoja. Samoin Rajakylä ja Meri-Toppila.

    • Anonyymi

      Eihän Ouluun kukaan vapaaehtoisesti muuta, sinne joudutaan. Aivan sama missä siellä asuu, niin naapurissa asuu joko nistejä tai muuten vaan outoja pähkiäisiä.

      • Anonyymi

        aivan totta!


    • Anonyymi

      Maikkulassa asuu noitia niin sinne ei kannata ainakaan muuttaa!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe