Hitsattu tai Pulttiliitos

eroja on

Joka ei H-auton perävaunuista tiedä ja on ostamassa.

Niin on kärryjä joiden runko on hitsattu kokonaan ja sitten kuumasinkitty upottamalla , tämä on kestävin ratkaisu, eli se normaali.

nykyisin on myös ns pulttiliitoksin kasattuja runkoja joita ei ole ollenkan hitsattu , kuumasinkitty. Kärry on edullisempi ja nopeampi kasailla ja kantattu peltikulma tulee suoraan teräsmyyjältä.hintaero tulee tuosta.


kestosta ja kuinka kärry käyttäytyy perässä on eroja.

Hitsattu ja kuumasinkitty kärry pitää arvonsa myös paremmin,sekin kannattaa ottaa huomioon.

10

4843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkea sitä on

      höpön höpö. Ota lääkkeesi ja mee nukkumaan

    • ulos aurinkoon

      Aloittaja on huolissaan kun kauppa ei käy ja hätä paistaa kirjoituksesta.

    • halvasta hyvään

      Kuorma-auton runko on pulteilla kiinni muussa sälässä, mitäs siihen sanot?

      Isot terässillat tehdään pulttiliitoksin.

      Peräkärryt on halpoja nykyään, työssä käyvän ei pitäisi olla vaikeaa ostaa peräkärriään uutena.

      Sukulais miehellä on vieläkin 80-luvulla itse väsätty kalusteputkesta tehty maalattu peräkärri ja se on rapea kuin keksi. Missä ne "säästetyt" peräkärry rahat siis nyt on? Juotu vai naisiin laitettu?

      • kärryjen asiantuntij

        Kysy ihmeessä itse suoraan sukulaismieheltäsi säästörahojen käyttökohde. Me emme tiedä Hänen tapojaan? Viinaan vai naisiin? Jos ne on menneet miehiin?

        Peräkärryissä pulttikasatut kestää 10v ja kiinteät Majava/Kärppä-tuotteet 30v

        Jos et noiden lukujen eroa ymmärrä niin antaa olla. Eläkkeellä jo olevan kannattaa ostaa halvin JT, sekin kestää elon iltaan asti jo tuolloin.


      • Vetomestari
        kärryjen asiantuntij kirjoitti:

        Kysy ihmeessä itse suoraan sukulaismieheltäsi säästörahojen käyttökohde. Me emme tiedä Hänen tapojaan? Viinaan vai naisiin? Jos ne on menneet miehiin?

        Peräkärryissä pulttikasatut kestää 10v ja kiinteät Majava/Kärppä-tuotteet 30v

        Jos et noiden lukujen eroa ymmärrä niin antaa olla. Eläkkeellä jo olevan kannattaa ostaa halvin JT, sekin kestää elon iltaan asti jo tuolloin.

        Ostin uutena vuonna 1992 alumiinista valmistetun ja pulteilla kootun EuroPe-Tran, eli entisen Pe-Tran. Itse kuljetin sillä koivurankoja, moottorikelkkaa, mönkijää, muuttokuormia, kaatiskuormia ym roinaa ja takaan, etteivät kuormat olleet läheskään aina kantavuuskuormia, vaan välillä mentiin aikas roimasti ylikuormankin puolelle. Kärry ehti olla minulla vuoteen 2005 eli 11 vuotta, kunnes tuli tarve vähän isommalle ja pitempiaisaiselle kärrylle ilman turhia laitoja, joten teetätin sellaisen (hitsattu runko) omaan käyttööni ja myin vanhan alumiini-EuroPe-Tran kaverilleni. Nyt tämä samainen kärry on siis reilun 22 vuoden ikäinen ja kunnoltaan kuin uusi, vaikka nykyinen omistajakin siirtää sillä m-kelkkaa, mönkijää, muuttokuormia, polttopuita niin rankoina kuin metrisinä halkoinakin. Pisimmät muuttokuormat ovat olleet yli 1000 km suuntaansa ja edes ensimmäistä pyöränlaakeriakaan ei ole siihen vaihdettu. Runko on suorassa eivätkä laidatkaan ole pullistelleet tai vääntyneet sisäänpäin. Tässä tosin tietysti vaikuttaa se, että asensin kärryn vielä ollessa minun sen pohjavaneriin runsaasti kiinnityslenkkejä ja poistin kokonaan alkuperäiset laitojen ulkopuolella olleet kiinnityskoukut, ettei vahingossakaan tule ahaa-elämystä kiristää kuorma sidontaliinoilla niin tiukkaan, että laidat vääntyvät sisään. Vaikka itsekin aikoinani epäilin - en niinkään pulttiliitoksia - vaan alumiinin kestävyyttä, niin täytyy nyt tunnustaa, että olen ollut väärässä epäilyksineni. Muista kärrymerkeistä en osaa sanoa, mutta tämä pulttiliitoksin koottu alumiini-Pe-Tra ainakin näyttäisi kestävältä rakenteelta yksityiskäytössä.


    • Heppu hei,

      Mullon rakennussarjasta koottu kuumasinkitty lehtijousitettu Heppu.

      Sillon nyt ajettu kaiken maaliman rakennustavarat, sementit hiekat, polttopuut.

      Oli halpa, on hyvä vetää.

      Vikojakin on ollu, kaks rengasta on hajonnu alta vaikka paine 350 kPa, joku daami tärskäytti perään vasaroitu suoraksi, lamppuja palanu, heijastin peruutettu rikki penkkaan , vetokidan yli ajettu kerran traktorilla, kerran autolla
      Pohjavaneri pehmeni ja puhkes kun ajettiin kärryllä sementtia reilut 40 kuutiota lattiavaluun. Ei tieten kaikkea kerralla.

      Pohjavanerin vaihto pelasti kärryn vaatimattomassa 16 vuoden iässä.

      Olisko vaneri kestäny jos ei olis pidetty kesät sateessa, talvet hangessa, tiä tuota.

      Perikunnalle jää jäännösarvo, mulle se on tehny kärryn tyän.

    • Juupas

      Tää aloitus on taas niin Westmakin boroa että haisee ahtimille.

    • hitsattu jäykempi

      Pulttiliitos kärry ei kestä hirveesti kulmiin tulevia kolhuja.Itselläni muulinkärry ja kulma osui hallin kulmaan,sillä seurauksella,että runko meni reilusti salmiakille ja pohjavaneri irtosi kunnolla,kun popniitit antoivat periksi.Melkein jokainen peltiosa vääntyi jostakin ja osasta pelleistä tuli pultit repeämällä läpi.Ei muuta,kuin kärry purettava ihan kokonaan palasiksi ja joka pellinkappale yritettävä oikoa ja hitsattava revennet paikat kuntoon.Neljä päivää ja kärry taas kasassa,lieviä ikuisia korjausjälkiä jäi muistuttamaan vetelästä runkosta,mikä pysyy muodossaan vain vanerin ja popniittien ansiosta.

    • ja höpö höpö

      runko viänty

    • hyvä ostos 86

      Mulla -86 ostettu Muuli 1000-KS. Maksoi 1200mk ellen väärin muista K-raudasta.
      Hyvin on pelittänyt vaikka alkuperäiset navat vaihdoin valurautanapoihin vanhoille akseleille kun tuppas laakerikoolit ulkokehällä kulumaan. Perushuoltoa pohjalevy kerran, valot ja vetokita. Jätän kyllä toiseksi kärryksi kun kuomullisen hommaan ja senkin telinä kun tasaisempi vetää kuopat puolitettuna. Merkistä en ole varma kun tuo Muulikin on oppinut viemään köyhiltä rahat!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      140
      7929
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

      jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      31
      3126
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

      Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      382
      2198
    4. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

      Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      284
      1760
    5. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

      Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      147
      1583
    6. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      21
      1421
    7. Sokea "ystävälle"

      Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1229
    8. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      15
      1228
    9. En ymmärrä käytöstäsi

      Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      1152
    10. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      18
      1112
    Aihe