Järkyttävän kamala.

savonarola

Pimeys joka on pimempi kuin koskaan..

Vapixen nuoret lähtee kokouxen jälkeen räkälään vetämään naamaan bissen.

Ja kun kysyttiin johtoportasta miten tä on mahdollista ? Kerrottiin ettei siinä ole minkänlaista ongelma. Siis tä tapahtuu suuressa vapakirkkossa,, eikä ole mitään pieni ilmiö.

Tämä on toronton tuote synnin ja saastan salliminen joka alettiin 80luvulla oikein megakauppalla myydä sinisilmille uskoville.

vapistaan vapixessa ,, täristään ja nykitään .. Jos ei muuten lähtee liikelle niin oluen avulla. On se synnin harjoittaminen mennyt pitkään perille.

Hoos. 7:5

Meidän kuninkaamme päivänä ovat ruhtinaat sairaina viinin hehkusta. Hän lyö kättä pilkkaajain kanssa.

Hoos. 7:14

Eivät he huuda minun puoleeni sydämestänsä, vaan ulvovat vuoteissansa. Jyvien ja viinin tähden he kokoontuvat. Minua vastaan he niskoittelevat

27

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvin tehty

Mikä sit on se ongelma?
      Onnettomat uskovaisnuoret noudattivat Raamatun ohjetta:

Sananl. 31:6
      Olut sopii onnettomalle, viini sille, jonka mieli on katkera

• Tutkikaa sydäntänne

Kysymys suhteestamme alkoholijuomiin on hyvin vakava - alkoholismi on Suomessa erittäin yleistä ja seurakunnissamme on uskoontulleita alkoholisteja, joille ainoa vaihtoehto on jyrkkä kieltäytyminen kaikista alkoholijuomista. Nollalinja on kaikin puolin kristitylle hyvä ja riskitön valinta, mutta Raamatun ohje se ei ole.

"Hyvin tehty" ottaa esille yhden Raamatun jakeen, mutta mihinkään juopotteluun Raamattu ei millään muotoa meitä kehoita. Päälinja on se, että meidän ei tule missään tilanteessa nauttia alkoholia niin, että siitä seuraa irstas meno emmkä enää toimisi järkevästi ja kontrolloidusti. Ef. 5:18 "Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä".

Ollessani Israelissa vapaaehtoistyössä kaikki aikuiset nauttivat sapattiaterialla ruuan kanssa viiniä. On selvää, että alkoholistin ehdoton nollalinja tarkoittaa sitä, ettei hän voi nauttia viiniä minkään aterian yhteydessäkään. Heidän ei kuitenkaan tule nostaa, muiden kuin alkoholistien, pienenkin alkoholimäärän nauttimista synneistä suurimmaksi - myös Jeesusta moitittiin kärkkäästi hänen pöytätavoistaan: Luuk. 7:34 "Ihmisen Poika on tullut, hän syö ja juo, ja te sanotte: 'Mikä syömäri ja juomari, publikaanien ja syntisten ystävä!'

Me saamme siunata ateriamme ja nauttia pöydän antimet kiitollisina. 1.Kor.9 "Jos minä sen kiittäen nautin, miksi minua herjataan siitä, mistä kiitän? Söittepä siis tai joitte tai teittepä mitä hyvänsä, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi."

Kaiken on tapahduttava aina rakkaudessa muita kohtaan. Paavali huomauttaa, että armosta vapaalle periaatteessa kaikki on sallttua, mutta ei kaikki ole aina suotavaa. Alkoholi voi alkaa salakavalasti hallita juojaa, jos hän ei pysy kohtuudessa ja toisaalta tiheät juomavälit voivat kertoa elämästä, joka ei ole mielekästiä eikä hyödyksi millään lailla. Kor. 6:12 "Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita.
      1. Kor. 10:23 ""Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna."

Alkoholin juominen ei tapahdu rakkaudesta, jos sitä nautitaan tilanteissa, joissa mukana on alkohlin kanssa vielä kiusattuja uskovia. Alkoholistin seurassa on oikein olla ottamatta pisaraakaan. Paavali antaa tätä varten erittäin tärkeän neuvon: Room. 14:21 "Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta ja karttaa sitä, mistä veljesi loukkaantuu tai joutuu lankeemukseen tai heikoksi tulee."

Korkea Veisu on monella tavalla kuvaannollinen, mutta Jumalan Sana ei siinäkään merkityksessä kuvaa synnillistä toimintaa hyväksi. Rakastavaisten yhteinen viinin nauttiminen ei ole syntiä. On huomattavaa, että monille kaikki seksuaalisuuskin on jollain tavalla syntiä - Korkean Veisun monet eroottiset kohdat ylistävät seksuaalisuutta, onneksi meillä on Korkea Veisu! Juomisesta siellä sanotaan:
      Korkea Veisu 5:1 "Mies: Rakkaani, kihlattuni! Minä tulen puutarhaani ja poimin mirhani ja balsamini, avaan hunajakennoni ja syön hunajan, juon viinini ja maitoni. Muut: Syökää, ystävät! Juokaa ja juopukaa, rakastavaiset!"

Jeesuksen aikana ruokailun yhteydessä nautittiin viiniä, mutta se oli vedellä laimennettua, pelkkkää ruokajuomaa. Kaanaan häissä viiniä nautittiin tavallista enemmän, kun hääjuhlassa iloittiin - olihan paikalla hääpari, aivan kuin edellä mainitut Korkean Veisun rakastavaiset. Jeesus muutti veden viiniksi juhlan loppuvaiheessa, kun hääväki oli jo näkyvästi humaltuneessa tilassa.
      Joh. 2:10 "ja sanoi hänelle: "Jokainen panee ensin esille hyvän viinin ja sitten, kun juopuvat, huonomman. Sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."

Me emme saa yksyä, emmekä koskaan puolustella alkoholin kåyttämistä humalahakuisesti niin, että kontrollimme pettää. Avauksen kertoma Vapaaseurakunnassa tapahtuneesta olisi tarkistettava. Uskovat eivät ylipåätänsä viihdy myöhään illalla ravintoloissa, jossa asiakkaat käyttäytyvät pääasiassa humalahakuisesti. On vaikea nähdä, että oluen nauttiminen ravintolassa "ihmisten aikaan" olisi syntiä. Siitäkin voi aina kielätytyä, jos se on monille muille "heikommille veljille" pahennukseksi.

Jokaisen on hyvä tutkia sydäntään ja motiivejaan. Raamattu rinnastaa alkoholin väärinkäytön moniin muihin syntyihin, joiden orjuudessa eläminen ja orjuuteen jääminen eivät kuulu armon vapaudessa eläville.
      1.Kor 5 "Sen sijaan te itse teette vääryyttä ja riistätte toisen omaa, vieläpä veljien.
      Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa."

• (olli)

Ei uskovaiset ei käänny raamatun puoleen, vaan omaan tahtoon niinkuin uskovaisetkin, ilman omaa tahtoa olet ohjattavissa ninkuin uskovaiset uskossaan

• Tiestä

Kunpa tyytyisivät VÄHÄÄN viiniin, jotta ei syntyisi irstasta menoa. Ihmiset, jotka eivät ole saaneet parempaa tilalle, saattavat tehdä juuri noin, että menevät kokoontumaan paikkoihin, joissa tuntevat saavansa itselleen edes jotakin. Sellainen seurakunta, jonka jäsenien pitää vieläkin hakea sisältöä elämäänsä alkoholista, ei ole terveellä pohjalla siinä mielessä, että varsinkin seurakunnan vanhempien pitäisi varoittaa jäseniään menemästä "räkälään", eikä kuten kerrot heidän tekevän, hyväksyvän, eli siunaavan nuoriaan sellaiseen.

Itse muistan, että saadessani Jumalalta kutsun tulla Jeesuksen opettamaksi, siinä yhteydessä jäi täydellisesti halu entiseen, eli esim. käydä ravintoloissa. Ei vain ollut tarvetta, sillä jo alusta asti tunsin saaneeni niin paljon parempaa, että entinen sai jäädä.

Sen ymmärrän, että jos alkoholisteja kutsutaan vapaaseen ja raittiiseen elämään, heillä voi vielä jonkin aikaa olla jopa vetoa ravintoloihin ja entiseen elämään, mutta sen ei pitäisi kestää kauaa. Jumalan Sana parantaa ja vapauttaa.

Älkää ihmeessä siunatko seurakunnan jäseniänne kaljan tai viinan kanssa seurusteluun. Jumalan seurakunta poikkeaa täysin maallisista seurakunnista ja se seurakunta joka ei puhdistu Jumalan omaisuudeksi, jää lahkoksi.

Opettakaa nuorillenne, että elämän ei tarvitse olla aina kivaa. Kertokaa, että kasvun myötä ns. kiva tulee, mutta erilaisena, mitä maailma antaa. Usko tuo ilon ja rauhan, ei kivoja tunnekokemuksia. Ilo ja rauha ylittää kaikkinaiset kivat tunnekokemukset.

Ensin on kärsimys, ahtaasta portista sisään menemiseksi ja sen jälkeen alkaa ilo ja rauha, jota maailma ei voi poissa ottaa. Kertokaa tuosta äärettömän tärkeästä asiasta nuorillenne. Antakaa heille toivoa.

• näin

Aamen!!!!

• hyi yök

En pidä sellaisia ihmisiä uskovina joilla on kaljaan kiinnostusta !

Ei sellainen voi olla todellista Jeesuslaisuutta, se on jotain isiltäperittyä tavoille opittua farisealaisuutta joka etsii kaikkea porsaanreikää jotta voisi olla niin liki jumalatonta elämäntapaa kuin mahdollista !

Mitä tälalisilla uskoviksi itseään sanovilla on mukamas antaa Jumalan taivaan evästä hah..ei yhtäänmitään muuta kuin esimerkin jota häpeää koko taivaan väki.

hävetkää sellaiset Jumalan nimen polkijat olkoot he minkä ikäisiä tahansa.

• viini virtaa

Entä viini?
        Jeesushan taikoi häissäkin lisää viiniä että häävieraat pääsisivät kunnon känniin.
        Jos Jeesus tulisi takaisin ei tarttis hakee viinaa virosta enää.

• viini virtaa kirjoitti:

Entä viini?
        Jeesushan taikoi häissäkin lisää viiniä että häävieraat pääsisivät kunnon känniin.
        Jos Jeesus tulisi takaisin ei tarttis hakee viinaa virosta enää.

Hetkinen ?????? Missäkö sun Raamatussa on kirjoitettu että Jeesus örisi kännissä?

• viini virtaa
        savonarola kirjoitti:

Hetkinen ?????? Missäkö sun Raamatussa on kirjoitettu että Jeesus örisi kännissä?

Kerron heti kun sinä kerrot missä kohtaa väitin niin.

• niin se on

Alkoholi tekee sekaiseksi, silloin tuntuu olo kuin olisi uskovainen kun selviää on taas järissään

• Savonarolan kertoma tilanne lienee arkea myös Helluntaiherätyksen seurakunnissa. Helluntaikirkon ylläpitämässä Netmission -keskustelufoorumissa on ollut varsin myönteistä suhtautumista alkoholinkäyttöön. Alkoholinkäytön yleistyminen helluntaiseurakunnissa on seurausta liikkeen maallistumisesta. Jonkunlaista varoittavaa opetusta asiasta pidetään yllä helluntaiseurakunnissa, mutta juoppouden synti nähdään siellä yhä muissa seurakunnissa. Ainakin kokouksissa kerrotut esimerkit otetaan pääasiassa luterilaisesta kirkosta.

Helluntaikirkko pyrkii ohjailemaan tässäkin asiassa Helluntaiherätyksen linjauksia sallivampaan suuntaan. Vielä muutama vuosikymmen sitten helluntaiseurakunnista erotettiin henkilöitä, jotka vain satunnaisesti saattoivat juoda oluen tai kaksi. Jo yksikin olutpullo riitti todistamaan, että veli ei ole "oikealla paikalla". Seurasi nuhteleminen ja usein nuhdeltava pahoitti mielensä ja uhmakkaana joi toisenkin pullon, jonka jälkeen hänet erotettiin seurakunnasta. Tänä päivänä alkoholinkäyttö on osa helluntaiuskovan elämää.

Nuorten ylistystanssiaisillat altistavat hyvin helposti Savonarolan kuvailemaan tilanteeseen. Joitakin aikoja sitten kerrottiin nuorten illan yhteydessä perustetusta baaritiskistä helluntaiseurakunnan rukoushuoneessa. Olikohan tapaus Helsingin Saalemista? Kun uskovat nuoret opetetaan ylistystanssien ja baaritiskien avulla alkuun helluntaiseurakunnissa, on sieltä hyvin helppo siirtyä illan pimetessä maallisille areenoille jatkamaan bailaamista alkoholin voimalla.

• 1Moos.6:9. ?

Näin teki hurskas mies Nooa. 1Moos.9:20-21. Ja Nooa oli peltomies ja ensimmäinen, joka istutti viinitarhan. Mutta kun hän joi viiniä, niin hän juopui ja makasi alasti majassansa.

• 1Moos.6:9. ? kirjoitti:

Näin teki hurskas mies Nooa. 1Moos.9:20-21. Ja Nooa oli peltomies ja ensimmäinen, joka istutti viinitarhan. Mutta kun hän joi viiniä, niin hän juopui ja makasi alasti majassansa.

Vanha liitto !! Ja säännöthän oli niin kuin laki kertoi että jos tyttäret olis nähnyt hänet alasti niin kivitys kuoleman asti.. Vai muistanko väärin ??

• Niin eikö ole vaara on että Helluntailaiset nuoret ja Vapisnuoret tuntevat toisiaan ja soittelevat treffit näissä paikkoisa missä pilkkaajat istuvat..

• Ohhoooo

Ja sinä olet tietenkin etunenässä menossa noihin kaljakuppiloihin savonarola. Et muuten voisi tuollista tietoa levittää! Sun todella täytyy näyttää essimerkkiä siinä muille! Miten paljon olet tänään jo kitannut alkoholia? Kertoilepas savonarola! Sinähän olet tunnetusti viinan ja huumeiten käyttäjä!

• Niin sä vaan toivot että asiat olis !! Sun sairaassa mieleentilassa.

Muuten oli Baptistituttu joka kertoi että heille oli tullut,, perhe joilla oli nuoria jotka kävivät ihmettelemään nä touhut vapixessa. Jolloin perheenisä kävi vapixen johdon kanssa keskustelu ja sai ihmetellä vastauxen.

• ohoooo
        savonarola kirjoitti:

Niin sä vaan toivot että asiat olis !! Sun sairaassa mieleentilassa.

Muuten oli Baptistituttu joka kertoi että heille oli tullut,, perhe joilla oli nuoria jotka kävivät ihmettelemään nä touhut vapixessa. Jolloin perheenisä kävi vapixen johdon kanssa keskustelu ja sai ihmetellä vastauxen.

En toivo, vaan sinä itse ositat asian niin olevan. Et muuten voi puhua noin tietäväisenä, jos ei kerran itse ole päällepäsmärinä menossa mukana. Vaan eihän se ole ihme, kun sinä olet sekoillut viinan ja huumeiten käyttösi kanssa jo vuosia ehken jo vuosikymmeniä.

Ja olikohan tämä babtistituttusi samassa pöydässä kanssasi siellä kaljakuppilassa ja kuvitteli sen, että heille oli tullut nuoria kännissä? Ilmeisesti siellä keskustelitte asiasta ja päätitte yhdessä asian niin olevan! Eipä kaiketi kukaan kännissä olevaa usko. Parempi olisi tuonllaisten käänniläisten itse ensin luopua käännäilystään, ennen kuin menvät päättömyyksiä laukomaan muista!

• ohoooo kirjoitti:

En toivo, vaan sinä itse ositat asian niin olevan. Et muuten voi puhua noin tietäväisenä, jos ei kerran itse ole päällepäsmärinä menossa mukana. Vaan eihän se ole ihme, kun sinä olet sekoillut viinan ja huumeiten käyttösi kanssa jo vuosia ehken jo vuosikymmeniä.

Ja olikohan tämä babtistituttusi samassa pöydässä kanssasi siellä kaljakuppilassa ja kuvitteli sen, että heille oli tullut nuoria kännissä? Ilmeisesti siellä keskustelitte asiasta ja päätitte yhdessä asian niin olevan! Eipä kaiketi kukaan kännissä olevaa usko. Parempi olisi tuonllaisten käänniläisten itse ensin luopua käännäilystään, ennen kuin menvät päättömyyksiä laukomaan muista!

Huomasitko että kerroin että nuorten Isä sai tietää synninpuuhat. En kertonut että nuoret kertoi tä Isälle. Kun en ajatellut että on niin sairas trolli palstalle ettei hän voi ymmärtää yx plus kax on kolme. No muut näköjään hiffas asialaita.

Jolloin perheenisä kävi vapixen johdon kanssa keskustelu ja sai ihmetellä vastauxen.
        Ei kuulemma ole mitään ongelma että nuoret käy pubeissa.

• ohoooo
        savonarola kirjoitti:

Huomasitko että kerroin että nuorten Isä sai tietää synninpuuhat. En kertonut että nuoret kertoi tä Isälle. Kun en ajatellut että on niin sairas trolli palstalle ettei hän voi ymmärtää yx plus kax on kolme. No muut näköjään hiffas asialaita.

Jolloin perheenisä kävi vapixen johdon kanssa keskustelu ja sai ihmetellä vastauxen.
        Ei kuulemma ole mitään ongelma että nuoret käy pubeissa.

Taas on savonarolan sairas mielikuvitus valloillaan. Ei kukaan pereen oisä mene lavertelemaan lastensa tekosia kylille. Jos on keskusteltavaa, niin hän varmasti puhuttelee lapsiaan. Ja mitä tuollaiseen vastaukseen minkä muka joku pastori on antanut , ei todellakaan ole totta. Sinun vikoileva sairas mielikuvituksesi vaan on taas valloillaan! Järkyty omista viinan ja huumeitten käytöstäsi enskisi ja sairraasta mielikuvitksestasi!

Et ole puhunut mitään mistään perheen isästä aiemmin. Vaan pitäähän sinun puolustella kirjoituksiasi ja vikoilujasi jotenkin! Minä en ole trolli enkä sairaskaan, vaan sinä olet todella sairas yksilö. Ei tervwe ihminen huutele rakkauslurituksiaan muitten paltalaisten perään. Jos on niin kova huaraamisen himo, niin treffipalsta on sitä varten. Kyllä sielttä hinttejä ja porttoja löytyy sun tarpeesi tyydyttämään!Sitä se viina ja huumeet teettää!

• 9+11

1.Kor. 5
      9. Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
      10. en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
      11. Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
      12. Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
      13. Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

Ilm. 3
      14. Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
      15. Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
      16. Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
      17. Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
      18. Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
      19. Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

Kuten ilmestyskirjassa sanotaan, on kaikista surkein osa uskonnollisilla ihmisillä, jotka luulevat olevansa elämään vievällä tiellä ja luulevat ettei heidän tarvitse mitään muuttaa. Sen takia Raamatussa kehotetaan uskovia parin nuhtelun jälkeen välttämään näiden seuraa, etteivät he houkuttele muitakin samalle kadotukseen vievälle tielle. Julkisyntinen ja jumalaton on paremmassa osassa, mutta ei heidänkään kanssa pidä uskovan kantaa vierasta iestä, eikä olla osallinen heidän synteihinsä.

• Järkyttävän kamalaa

Järkyttävän kamalaa, on tässä ketjussa esiintyvä farisealaisuus eli ulkokultaisuus ja omavanhurskaus joiden kautta toisia tuomitaan, ja ihan itse asioista ja tilanteesta, mitään OIKEASTI tietämättä ja näkemättä jopa !

Savis on savis, ja hän nyt näkee mörköjä joka paikassa, mutta että siihen hänen vouhotukseensa ja tuomioihinsa näin innokkasti lähdetään mukaan, niin sitä ihmettelen suuresti, se se oikeasti on JÄRKYTTÄVÄN KAMALAA !

Savikselle on luonteenomaista vaatia lakinhenkisesti suitsevan kynttilän sydämen sammuttamista ja hän on aina innolla taittamassa lopullisesti murtuneen ruoon, mutta tähän ei Herra ryhtynyt eikä yhtynyt, vaan pyrki auttamaan näitä avun tarvitsijoita !

Jes. 42:3 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.

Matt. 12:20 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon.

Johannes 8
      3 Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle
      4 ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.
      5 Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
      6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
      7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".
      8 Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
      9 Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
      10 Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
      11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".

• Täytyy vielä lisätä

Täytyy vielä lisätä edelliseen viestiin liittyen se huomio, että on "seurakunnan" toiminta alaarvoista, ja Hengellisesti köyhää ja kuivaa, jos nuorten pitää sen vuoksi mennä kostuttamaan suutaan, kun ovat jääneet ihan ilman "seurakunnassa" .

Siis siinä Sanan kohdassa jota joku jo lainasi sanotaan, että TÄYTTYKÄÄN ENNEMMIN Hengellä !

Ef. 5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,

Siis jos ja kun Uskovia ahdistaa ja on huono olo, niin tulisi siis hakeutua pyhien yhteyteen ja virkistyä yhteisestä Uskosta ja pyrkiä saamaan virhoitusta ja täyttyä Hengellä, mutta jos tuolla "seurakunnalla" ei ole mitään annettavaa, niin ei niitä nuoria siitä pidä tuomita, vaan sen "seurakunnan" vanhimpia, jotka eivät huolehdi kunnolla niistä Hengellisistä lapsista ja nuorista ja avun tarvitsijoista !

Mutta täällä siis tuomitaan ne, jotka on "tyhjin käsin" lähetetty kotiinsa huolehtimaan itse itsestään, kun ns. srk vanhemmista ei siihen ole !

Eli olisi peiliin katsomisen, eikä tuomitsemisen paikka ainakin minun mielestäni !

• Valinta on teidän

Maallistuminen muokkaa uskovienkin elämää.

Moni uskonnoton nuori on streittari eli täysin vapaa alkoholista ja tupakasta. Uskovien nuorten parissa vanhat kiellot ovat vasta kumoutumassa, ja siksi entinen "kielletty hedelmä" kiinnostaa.

Ainahan uskovalle voi esittää kysymyksen: lähdetkö baariin vai luetaanko Raamattua yhdessä koko ilta. Jälkimäisen pitäisi aina olla uskovalle se ykkösvaihtoehto!

• Ei se ole nuorten sy että he ovat niin epäpuhtaita että he viihtyvät kapakoissa pilkkajien parissa. Kyllä johto saa siitä kantaa tuomionsa jos he eivät tee parannuxen ja alkaa etsiä Hän joka voi heitä auttaa..

• ohoooo

Niin! Miksi sinä savonarola olet vetämässä porukkaa ja etenkin nuoria pahuuden tielle kännäämään ja istumaan pilkkaajien joukossa? Kyllä sinun nyt lopultakin pitäisi jättää viina ja huumeet pois! Ja ainakaan et saisi olla johtamassa nuoria käännäämään ja pahan tekoon!

• ohoooo kirjoitti:

Niin! Miksi sinä savonarola olet vetämässä porukkaa ja etenkin nuoria pahuuden tielle kännäämään ja istumaan pilkkaajien joukossa? Kyllä sinun nyt lopultakin pitäisi jättää viina ja huumeet pois! Ja ainakaan et saisi olla johtamassa nuoria käännäämään ja pahan tekoon!

Noin Rakas Panettelija ja Pilkkaja trolli toivot että mun asiat olisi.

• ohoooo
        savonarola kirjoitti:

Noin Rakas Panettelija ja Pilkkaja trolli toivot että mun asiat olisi.

En ole sinun rakkaasi enkä tule koskaan olemaankaan! Ala nyt jo äijä parka käsittää tämä asia! Ekivaariakin jo kosiskelit rakkauslurituksillasi. Oletko tietoinen, että treffipalstat on sitä varten, että siellä ilmoittaa itsestään ja toiveistaan. Sinulle lienee saman tekevää onko huoraaja mies vasi nainen. Mutta sieltä sinä saat kumppaneita ihan riittävästi ja kun laitat vielä ruman prstäsi kuvana sinne, niin kilvan on sulla ehdokkaita!.

Olet hyvin sairas ykislö, kun kuvittelet kaikkia palstalla olevia sinun rakkaiksesi ja huutelet rakkauslurituksiasi heidän peräänsä. Minä en panettele enkä ole pilkkaajakaan, vaan kerron tosiasiat tosiasioina. Et mistään muuten voi tietää tuollaista, ellet itse ole menossa mukana! Ja tunnetustihan sinä olet viinan ja huumeitten käyttäjä joten ei ole epäisystäkään, ettetkö sinä ole mukana geimeleissä!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7745
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1955
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1920
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1633
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1565
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      106
      1004
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      889
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe