Sunnuntaisapatista ja Babyloniasta

ytimekäs todistus

Seitsemännen päivän adventistit nuo sapattia viettävät "valhejuutalaiset" (Raamatussa varoitetaan heistä) sunnuntai pedonmerkki uskomuksineen (Raamatussa ei kerrota tälläisestä sunnuntai pedonmerkistä).
SDA Kirkon ylin auktoriteetti (vrt katoliseen organisaatioon) General Conferenssi sijaitsee pahamaisessa Babyloniassa tuossa eri uskontojen ja lahkojen luvatussa Amerikan ihmemaassa.
Amerikkalaiset kuvittelevat olevansa Babylonin tapaan koko maailman herroja ja poliiseja myös hengellisellä rintamalla.
Babyloniasta ovat tulleet suurimmat eksytykset joista mainitsen vain pari; jehovalaisuus ja adventismi (kts. Raamatussa eksytyksistä).
Adventtikirkon ja jehovalaisten olemassaolo ja kasvu perustuu "käännytykseen".
(katso mitä Raamattu sanoo näistä käännynäisistä).
Adventtikirkko on porttokirkko koska vain saa..tanan omat uskovat väärään profeettaan (kts,. mitä Jumalan Sana sanoo vääristä profeetoista).

Adventtikirkko ilmoittaa virallisesti olevansa koko mailman "lopunajan jännösseurakunta" ja tämäkin on Babylonin merkki. Tälläistä julistusta ei ole edes katolisella kirkolla.

Adventistit uskovat että sapatti on sinetti ja siihen että sapattikäsky loistaa kirkkaimmin Taivaassa - voi kun ihanaa!

Adventistit uskovat että heidän profeettansa Ellen White kävi jopa Jeesuksen luona Taivaassa mutta he eivät usko siihen että Ellen ei ole muiden kristityjen profeetta.

55

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastausta odotellen

      ytimekäs todistus. . . Kerro meille kuka on Ilmestyskirjan peto 666 ja MIKÄ ON HÄNEN MERKKINSÄ ?
      Haluan selkeän ja totuudellisen vastauksen ! Raamatussahan sanotaan, että viisaat ja ymmärtäväiset tämän tietävät.

      • oma lehmä

        >>ytimekäs todistus. . . Kerro meille kuka on Ilmestyskirjan peto 666 ja MIKÄ ON HÄNEN MERKKINSÄ ?
        Haluan selkeän ja totuudellisen vastauksen ! Raamatussahan sanotaan, että viisaat ja ymmärtäväiset tämän tietävät.>>

        Näethän tuon jo maailman tilasta, ympäillesi katsoessasi, ettei täällä ole viisaita ja ymmärtäväisiä!


      • seurailija !!
        oma lehmä kirjoitti:

        >>ytimekäs todistus. . . Kerro meille kuka on Ilmestyskirjan peto 666 ja MIKÄ ON HÄNEN MERKKINSÄ ?
        Haluan selkeän ja totuudellisen vastauksen ! Raamatussahan sanotaan, että viisaat ja ymmärtäväiset tämän tietävät.>>

        Näethän tuon jo maailman tilasta, ympäillesi katsoessasi, ettei täällä ole viisaita ja ymmärtäväisiä!

        Kyllä löytyy viisaita ja ymmärtäväisiä ! Yksi niistä on ylifariseus_1:nen

        Tutki vaikka ylifariseuksen kirjoitusta "Ilmestyskirjan peto elää".

        ylifariseus on yksi niitä, joilla järki ei ole sumentunut, vaan ymmärrys pelaa.


      • Ilmestyskirja14

        ylifariseuksen kirjoitus "Ilmestyskirjan peto elää" on selkeästi ymmärrettävissä. siinä on otettu kaikki huomioon mitä 666 petoon tulee.


    • Hyvä lukija, jos haluat tietää totuuden adventisteista ja meidän opetuksistamme, mene katsomaan ja kuulemaan täältä:

      www.media7.fi

      www.audiopankki.com


      Valheella on lyhyet jäljet.

      • terve usko

        Anelmas,

        Olet huolissasi valheiden levityksestä.

        Olen jättänyt sinulle kysymyksen adventistien palstalle (keskustelu: Advent. unohtavat muut käskyt)

        Luettelit käskyt ja väitit, että katolilaiset palvovat kuvia. Kun nyt julkisesti esität heistä tällaisen väitteen, voit kai myös julkisesti todistaa heidän omasta katekismuksestaan, että näin on. Tässä on heidän katekismuksensa:

        http://katolinen.fi/?page_id=7279


      • terve usko kirjoitti:

        Anelmas,

        Olet huolissasi valheiden levityksestä.

        Olen jättänyt sinulle kysymyksen adventistien palstalle (keskustelu: Advent. unohtavat muut käskyt)

        Luettelit käskyt ja väitit, että katolilaiset palvovat kuvia. Kun nyt julkisesti esität heistä tällaisen väitteen, voit kai myös julkisesti todistaa heidän omasta katekismuksestaan, että näin on. Tässä on heidän katekismuksensa:

        http://katolinen.fi/?page_id=7279

        Kerron kokemuksen:

        Olen käynyt monta kertaa Amerikassa ja kerran jopa katolisessa kirkossa, jotka ovat todella suuria kirkkoja, kun vertaa esim. suomalaisiin ev.lut.kirkkoihin. Kun seurasin ihmisten käyttäytymista, havaitsin, että heillä on juuri kuten sanonkin, kuvien palvonnan halu.

        Paavalin(tai Pietarin) kuvapatsaan isovarvas oli suudellen kulutettu lyhemmäksi kuin se oli aluperin ollut. Marian patsaalla oli helmoissaan kynttilämeri. Jeesus, Hyvä Paimen oli saanut yhden kynttilän, eikä ketään näkynyt tekemässä mitään hänen patsaansa edessä. Hän oli vain joku... noihin muihin verrattuna. Minulle Jeesus on tärkein, koska hän on Vapahtaja, Pelastaja, Jumalan Poika ja ylösnoussut Herrani, jota odotan palaavaksi.

        Televisio on näyttänyt kuvia ja dokumentteja katolisen kirkon tapahtumista yllin kyllin, joten voit aivan varmasti todeta, että kuvia riittää. Pääkirkon eli Pietarinkirkon etupuolella ovat heti 12 apostolia, joten se kuvista.

        Raamattu heilläkin on sama, kuin meilläkin, tosin käskyjen kohdalla järjestys oli omituinen. Katekismus, joka on käytössä myös ev.lut kirkossa on poistanut kuvia koskevan käskyn ja laittanut kymmenennen kahteen osaan, että lukumäärä säilyy. Näin saadan lepopäiväkäsky kolmanneksi, vaikka se kuuluisi olla neljäs meidän Raamattumme mukaan.

        Tämä jo riittää, että toteen käy sana: He ovat muuttaneet ajat ja lain.

        Dan. 7:25

        Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä. Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain, ja ne annetaan hänen käteensä ajaksi ja kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.

        Eiköhän Paavi ole niin suuri hengellinen johtaja, että hän on jo Jumalaakin korkeampi. Ainakin hän on asettunut Jumalan paikalle kirkossaan, koska hänellä on kaikkein suurin valta siellä. Ei kukaan saa audienssillaan maailman johtajia saapumaan luokseen niin monilukuisesti kuin hän. yli 180 johtajaa saapui heti, kun hän kutsui. Hieno saavutus!

        1. Paavi
        2. Traditio
        3. Raamattu

        Tämä on heidän järjestyksensä. Eikö sekin kerro jotakin siitä, missä asemassa Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki ovat?

        En väitä, että kaikki katolilaiset olisivat eksyksissä, sillä uskon, että siitäkin kirkosta Jumala pelastaa vilpittömät kristityt katolilaiset. Olemme kaikki Jumalan edessä samalla viivalla. Jumala on ainoa tuomari ihmisen yläpuolella.


      • terve usko
        anelmass kirjoitti:

        Kerron kokemuksen:

        Olen käynyt monta kertaa Amerikassa ja kerran jopa katolisessa kirkossa, jotka ovat todella suuria kirkkoja, kun vertaa esim. suomalaisiin ev.lut.kirkkoihin. Kun seurasin ihmisten käyttäytymista, havaitsin, että heillä on juuri kuten sanonkin, kuvien palvonnan halu.

        Paavalin(tai Pietarin) kuvapatsaan isovarvas oli suudellen kulutettu lyhemmäksi kuin se oli aluperin ollut. Marian patsaalla oli helmoissaan kynttilämeri. Jeesus, Hyvä Paimen oli saanut yhden kynttilän, eikä ketään näkynyt tekemässä mitään hänen patsaansa edessä. Hän oli vain joku... noihin muihin verrattuna. Minulle Jeesus on tärkein, koska hän on Vapahtaja, Pelastaja, Jumalan Poika ja ylösnoussut Herrani, jota odotan palaavaksi.

        Televisio on näyttänyt kuvia ja dokumentteja katolisen kirkon tapahtumista yllin kyllin, joten voit aivan varmasti todeta, että kuvia riittää. Pääkirkon eli Pietarinkirkon etupuolella ovat heti 12 apostolia, joten se kuvista.

        Raamattu heilläkin on sama, kuin meilläkin, tosin käskyjen kohdalla järjestys oli omituinen. Katekismus, joka on käytössä myös ev.lut kirkossa on poistanut kuvia koskevan käskyn ja laittanut kymmenennen kahteen osaan, että lukumäärä säilyy. Näin saadan lepopäiväkäsky kolmanneksi, vaikka se kuuluisi olla neljäs meidän Raamattumme mukaan.

        Tämä jo riittää, että toteen käy sana: He ovat muuttaneet ajat ja lain.

        Dan. 7:25

        Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä. Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain, ja ne annetaan hänen käteensä ajaksi ja kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.

        Eiköhän Paavi ole niin suuri hengellinen johtaja, että hän on jo Jumalaakin korkeampi. Ainakin hän on asettunut Jumalan paikalle kirkossaan, koska hänellä on kaikkein suurin valta siellä. Ei kukaan saa audienssillaan maailman johtajia saapumaan luokseen niin monilukuisesti kuin hän. yli 180 johtajaa saapui heti, kun hän kutsui. Hieno saavutus!

        1. Paavi
        2. Traditio
        3. Raamattu

        Tämä on heidän järjestyksensä. Eikö sekin kerro jotakin siitä, missä asemassa Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki ovat?

        En väitä, että kaikki katolilaiset olisivat eksyksissä, sillä uskon, että siitäkin kirkosta Jumala pelastaa vilpittömät kristityt katolilaiset. Olemme kaikki Jumalan edessä samalla viivalla. Jumala on ainoa tuomari ihmisen yläpuolella.

        Hyvä Anelmass,

        Kiitos että vastasit. Nyt täytyy sanoa, että olen hiukan pettynyt vastaukseesi. Jätin sinulle linkin katekismukseemme, koska minun koneessani ei ole ohjelmaa, jolla voisin kopioida osia pdf-tiedostosta.

        Eikö itsestäsi tuntunut yhtään pahalta, että puhuit puuta heinää katolilaisista?

        Katekismuksessa (700 sivua) on vain katolisen opin suppea sisältö. Siitä huolimatta käskyjä on käsitelty n. 100 sivua. Käsky ovat ensinnäkin suoraan sellaisina kuin ne ovat Mooseksen kirjassa. Sen lisäksi kerrotaan, miten kristitty voi elää käskyjen pohjalta Jumalan tahdon mukaista elämää.

        Toisekseen, Raamatun lukujen ja jakeitten numerointi on ihmisten jälkikäteen lisäämää, ei Pyhän Hengen inspiroimaa totuutta, joten käsikirjassa jakeita voidaan ryhmitellä muullakin tavoin.

        Meillä ajatellaan käskyjen muodostavan yhden, jakamattoman kokonaisuuden. Jeesus itsekin ilmaisi koko lain sisältyvän kahteen Jumalan palvomisen ja kunnioittamisen sekä lähimmäisen rakastamisen käskyihin.

        http://www.usccb.org/beliefs-and-teachings/what-we-believe/catechism/catechism-of-the-catholic-church/epub/index.cfm

        Siellä lukee:
        "I am the LORD your God, who brought you out of the land of Egypt, out of the house of bondage. You shall have no other gods before me. You shall not make for yourself a graven image, or any likeness of anything that is in heaven above, or that is in the earth beneath, or that is in the water under the earth; you shall not bow down to them or serve them.3

        It is written: “You shall worship the Lord your God and him only shall you serve.”4"
        Alaviittenä Raam. kohdat lisätutkimista varten.

        Samaan luku, kohta 4 , Uusi otsikko:

        IV. “You Shall Not Make for Yourself a Graven Image...” 1159-1162

        2129 The divine injunction included the prohibition of every representation of God by the hand of man. Deuteronomy explains: “Since you saw no form on the day that the LORD spoke to you at Horeb out of the midst of the fire, beware lest you act corruptly by making a graven image for yourselves, in the form of any figure....”66 It is the absolutely transcendent God who revealed himself to Israel. “He is the all,” but at the same time “he is greater than all his works.”67 He is “the author of beauty.”68 (300, 2500)

        2130 Nevertheless, already in the Old Testament, God ordained or permitted the making of images that pointed symbolically toward salvation by the incarnate Word: so it was with the bronze serpent, the ark of the covenant, and the cherubim.69

        2131 Basing itself on the mystery of the incarnate Word, the seventh ecumenical council at Nicaea (787) justified against the iconoclasts the veneration of icons—of Christ, but also of the Mother of God, the angels, and all the saints. By becoming incarnate, the Son of God introduced a new “economy” of images. (476)

        2132 The Christian veneration of images is not contrary to the first commandment which proscribes idols. Indeed, “the honor rendered to an image passes to its prototype,” and “whoever venerates an image venerates the person portrayed in it.”70 The honor paid to sacred images is a “respectful veneration,” not the adoration due to God alone:


        Religious worship is not directed to images in themselves, considered as mere things, but under their distinctive aspect as images leading us on to God incarnate. The movement toward the image does not terminate in it as image, but tends toward that whose image it is.71

        http://www.usccb.org/beliefs-and-teachings/what-we-believe/catechism/catechism-of-the-catholic-church/epub/index.cfm

        Miksi annat tahallaan väärän todistuksen katolilaisista? Näinkö teitä kehotetaan tekemään? Onko se sinusta oikein?
        jatkuu..


      • terve usko
        anelmass kirjoitti:

        Kerron kokemuksen:

        Olen käynyt monta kertaa Amerikassa ja kerran jopa katolisessa kirkossa, jotka ovat todella suuria kirkkoja, kun vertaa esim. suomalaisiin ev.lut.kirkkoihin. Kun seurasin ihmisten käyttäytymista, havaitsin, että heillä on juuri kuten sanonkin, kuvien palvonnan halu.

        Paavalin(tai Pietarin) kuvapatsaan isovarvas oli suudellen kulutettu lyhemmäksi kuin se oli aluperin ollut. Marian patsaalla oli helmoissaan kynttilämeri. Jeesus, Hyvä Paimen oli saanut yhden kynttilän, eikä ketään näkynyt tekemässä mitään hänen patsaansa edessä. Hän oli vain joku... noihin muihin verrattuna. Minulle Jeesus on tärkein, koska hän on Vapahtaja, Pelastaja, Jumalan Poika ja ylösnoussut Herrani, jota odotan palaavaksi.

        Televisio on näyttänyt kuvia ja dokumentteja katolisen kirkon tapahtumista yllin kyllin, joten voit aivan varmasti todeta, että kuvia riittää. Pääkirkon eli Pietarinkirkon etupuolella ovat heti 12 apostolia, joten se kuvista.

        Raamattu heilläkin on sama, kuin meilläkin, tosin käskyjen kohdalla järjestys oli omituinen. Katekismus, joka on käytössä myös ev.lut kirkossa on poistanut kuvia koskevan käskyn ja laittanut kymmenennen kahteen osaan, että lukumäärä säilyy. Näin saadan lepopäiväkäsky kolmanneksi, vaikka se kuuluisi olla neljäs meidän Raamattumme mukaan.

        Tämä jo riittää, että toteen käy sana: He ovat muuttaneet ajat ja lain.

        Dan. 7:25

        Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä. Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain, ja ne annetaan hänen käteensä ajaksi ja kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.

        Eiköhän Paavi ole niin suuri hengellinen johtaja, että hän on jo Jumalaakin korkeampi. Ainakin hän on asettunut Jumalan paikalle kirkossaan, koska hänellä on kaikkein suurin valta siellä. Ei kukaan saa audienssillaan maailman johtajia saapumaan luokseen niin monilukuisesti kuin hän. yli 180 johtajaa saapui heti, kun hän kutsui. Hieno saavutus!

        1. Paavi
        2. Traditio
        3. Raamattu

        Tämä on heidän järjestyksensä. Eikö sekin kerro jotakin siitä, missä asemassa Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki ovat?

        En väitä, että kaikki katolilaiset olisivat eksyksissä, sillä uskon, että siitäkin kirkosta Jumala pelastaa vilpittömät kristityt katolilaiset. Olemme kaikki Jumalan edessä samalla viivalla. Jumala on ainoa tuomari ihmisen yläpuolella.

        jatkuu..

        Tämä mitä kirjoitat tässä uudessa viestissäsi on vähintään yhtä kummallista.

        "Paavalin(tai Pietarin) kuvapatsaan isovarvas oli suudellen kulutettu lyhemmäksi kuin se oli aluperin ollut. Marian patsaalla oli helmoissaan kynttilämeri. Jeesus, Hyvä Paimen oli saanut yhden kynttilän, eikä ketään näkynyt tekemässä mitään hänen patsaansa edessä. Hän oli vain joku... noihin muihin verrattuna. Minulle Jeesus on tärkein, koska hän on Vapahtaja, Pelastaja, Jumalan Poika ja ylösnoussut Herrani, jota odotan palaavaksi. "

        Ihmiset käyvät kirkossa rukoilemassa pitkin päivää ja jättävät rukouskynttilän. Patsaan varvas kuluu, koska ihmiset haluavat koskettaa patsasta rukoillessaan. Minä olen halunnut vielä koskettaa rakkaani arkkua ja rukoilla, jättäessäni hänelle hyvästit kappelissa. Ihmisellä on lupa ilmaista tunteensa. Sinullakin on varmaan koton omaisten kuvia, saatat puristaa kuvaa kädessäsi ja rukoilla. Onko se kuvainpalvontaa?

        Normaali ihminen rakastaessaan haluaa koskettaa, haluaa jollain tavoin konkreettisesti osoittaa rakkautensa.

        Ei Raamatussa kielletä kuvia tai patsaita. On teilläkin lastenraamatut kuvia täynnä. Jerusalemin temppeli oli koristeltu ja siellä oli enkelipatsaat armoistuimen päällä. Sen sijaan Jumala kieltää tekemästä kuvasta tai patsaasta jumalaa Jumalan rinnalle tai sijasta palvottavaksi.

        Lue katekismuksestamme, mitä kaikkea ihminen saattaa palvoa Jumalan sijasta.

        Katolisessa kirkossa palvotaan ainoastaan yhtä, pyhää kolmiyhteistä Jumalaa. Kristus on kirkon pää. Kansa polvistuu ja kumartuu pääalttaria kohti. Se on erotettu Kristuksen palvontaan. Siellä on arvokkaimmat vahakynttilät, kauniit liinat ja kukat, siellä on krusifiksi, jotta kaikki muistavat koko ajan Kristuksen uhrikuoleman meidän edestämme.

        Kaikki muu palvonta on tietysti epäjumalanpalvontaa ja kielletty katolilaisilta.

        Sitten kirjoitat, että paavi olisi Jumalaa korkeampi. Niinkö sinusta? Eiköhän sinun kannattaisi palata evankeliumeihin. Tuo on todella järjettömästi sanottu. Missähän on lähteesi?

        Katolinen kirkko on Kristuksen perustama:

        17 Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. 18 [i] Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. 19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." Matt. 16

        Katolinen kirkko on Kristuksen kirkko. Apostolit perustivat seurakuntia ja Pietarista tuli lopulta koko kirkon johtaja. Hän kuoli ristillä Roomassa. Kristus antoi Pieterille Taivaan valtakunnan avaimet ja kaikille apostoleille vallan sitoa ja päästää.

        jatkuu..


      • terve usko
        anelmass kirjoitti:

        Kerron kokemuksen:

        Olen käynyt monta kertaa Amerikassa ja kerran jopa katolisessa kirkossa, jotka ovat todella suuria kirkkoja, kun vertaa esim. suomalaisiin ev.lut.kirkkoihin. Kun seurasin ihmisten käyttäytymista, havaitsin, että heillä on juuri kuten sanonkin, kuvien palvonnan halu.

        Paavalin(tai Pietarin) kuvapatsaan isovarvas oli suudellen kulutettu lyhemmäksi kuin se oli aluperin ollut. Marian patsaalla oli helmoissaan kynttilämeri. Jeesus, Hyvä Paimen oli saanut yhden kynttilän, eikä ketään näkynyt tekemässä mitään hänen patsaansa edessä. Hän oli vain joku... noihin muihin verrattuna. Minulle Jeesus on tärkein, koska hän on Vapahtaja, Pelastaja, Jumalan Poika ja ylösnoussut Herrani, jota odotan palaavaksi.

        Televisio on näyttänyt kuvia ja dokumentteja katolisen kirkon tapahtumista yllin kyllin, joten voit aivan varmasti todeta, että kuvia riittää. Pääkirkon eli Pietarinkirkon etupuolella ovat heti 12 apostolia, joten se kuvista.

        Raamattu heilläkin on sama, kuin meilläkin, tosin käskyjen kohdalla järjestys oli omituinen. Katekismus, joka on käytössä myös ev.lut kirkossa on poistanut kuvia koskevan käskyn ja laittanut kymmenennen kahteen osaan, että lukumäärä säilyy. Näin saadan lepopäiväkäsky kolmanneksi, vaikka se kuuluisi olla neljäs meidän Raamattumme mukaan.

        Tämä jo riittää, että toteen käy sana: He ovat muuttaneet ajat ja lain.

        Dan. 7:25

        Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä. Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain, ja ne annetaan hänen käteensä ajaksi ja kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.

        Eiköhän Paavi ole niin suuri hengellinen johtaja, että hän on jo Jumalaakin korkeampi. Ainakin hän on asettunut Jumalan paikalle kirkossaan, koska hänellä on kaikkein suurin valta siellä. Ei kukaan saa audienssillaan maailman johtajia saapumaan luokseen niin monilukuisesti kuin hän. yli 180 johtajaa saapui heti, kun hän kutsui. Hieno saavutus!

        1. Paavi
        2. Traditio
        3. Raamattu

        Tämä on heidän järjestyksensä. Eikö sekin kerro jotakin siitä, missä asemassa Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki ovat?

        En väitä, että kaikki katolilaiset olisivat eksyksissä, sillä uskon, että siitäkin kirkosta Jumala pelastaa vilpittömät kristityt katolilaiset. Olemme kaikki Jumalan edessä samalla viivalla. Jumala on ainoa tuomari ihmisen yläpuolella.

        jatkuu..

        Kirkkohan ei ollut tarkoitettu vain ensimmäiselle vuosisadalle, apostoleiden aikaan, Uusia haasteita tuli ja tämä kirkon johdon valta siirtyi apostoleiden seuraajille. Tätä kutsutaan apostoliseksi sukkessioksi. Myös ortodoksikirkoissa on tämä alkuperäinen apostolinen pappeus.

        Kirkon apostolisuus sitoo kirkkoa ja paavia. Paavi ei voi koskaan ylittää sitä, minkä apostolit ovat kirkolle opettaneet.

        15 Pysykää siis lujina, veljet, ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olemme suullisesti tai kirjeessämme antaneet teille. 2. Tess. 2

        Meidän on Raamatun mukaan seurattava sekä apostoleiden suullista, että kirjallista opetusta. Katolinen ja ortodoksinen kirkko perustavat oppinsa juuri Raamattuun ja tähän apostoleiden suulliseen opetukseen, eli pyhään uskon tallenteeseen eli ns. Traditioon.

        "1. Paavi
        2. Traditio
        3. Raamattu

        Tämä on heidän järjestyksensä. Eikö sekin kerro jotakin siitä, missä asemassa Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki ovat? "

        Missä näin lukee? Tämä on jo törkeää valhetta. Kirkon pää on Kristus. Kirkossa palvotaan yhtä Kolmiyhteistä Jumalaa, Isää , Poikaa ja Pyhää Henkeä! Miksi väität tuollaisia järjettömyyksiä jotain katolilaisten järjestyksistä, vaikka et todella tiedä katolisesta uskosta mitään .

        Tietosanakirja tietää kertoa, että Vatikaani on kaupunkivaltio, jonka pää on paavi. Voisitko kertoa millä sivistysvaltiolla ei ole diplomaattisuhteita muihin valtioihin?

        Katolisen kirkon 1,2 miljardia jäsentä elävät yhdessä ja samassa kirkossa, joka on levittäytynyt kaikkialle. Katolinen kirkko omista kirkkoja, kouluja, sairaaloita, luostareita, vanhainkoteja ym. ympäri maailmaa. Se on myös maailman suurin hyväntekeväisyyslaitos. Hyvät välit maihin, joissa on katolilaisia ovat tietysti tärkeät.

        Elintärkeä kysymys sinulle onkin, mikä panee sinut levittämään tuollaista valhetta toisista kristityistä. Ehkä sinä tarkistamatta uskot kaiken, mitä adventtipastorit sanovat, mutta jokainen ihminen on itse vastuussa sanoistaan. Miten arvelet Jumalan suhtautuvan väärän todistuksen antamiseen?

        Ymmärrän, että joku puolilukutaidoton uskoo teidän juttunne. Sen sijaan teidän johtajanne tietävät tarkkaan, mitä katolinen kirkko opettaa, koska se on netissä luettavissa. Netistä ja YouTubesta saa sellaisen valitettavan kuvan, että adventistit aivan järjestelmällisesti levittävät mm. tällaisia valheita paavista ja katolisesta kirkosta. Vai onko niin, että kun ensin keksitään omasta päästä valheita, niin sen jälkeen voi kuvata omaa kirkkoa valittuna jäännösseurakuntana ja muita porttoina ja portontyttärinä?

        Ei ole yhdentekevää, mitä kristitty puhuu. Kumma että tuossa teidän haukkumassanne "porttokirkossanne" on kaikki valehtelu ja panettelu kielletty.


      • pyh!
        terve usko kirjoitti:

        Hyvä Anelmass,

        Kiitos että vastasit. Nyt täytyy sanoa, että olen hiukan pettynyt vastaukseesi. Jätin sinulle linkin katekismukseemme, koska minun koneessani ei ole ohjelmaa, jolla voisin kopioida osia pdf-tiedostosta.

        Eikö itsestäsi tuntunut yhtään pahalta, että puhuit puuta heinää katolilaisista?

        Katekismuksessa (700 sivua) on vain katolisen opin suppea sisältö. Siitä huolimatta käskyjä on käsitelty n. 100 sivua. Käsky ovat ensinnäkin suoraan sellaisina kuin ne ovat Mooseksen kirjassa. Sen lisäksi kerrotaan, miten kristitty voi elää käskyjen pohjalta Jumalan tahdon mukaista elämää.

        Toisekseen, Raamatun lukujen ja jakeitten numerointi on ihmisten jälkikäteen lisäämää, ei Pyhän Hengen inspiroimaa totuutta, joten käsikirjassa jakeita voidaan ryhmitellä muullakin tavoin.

        Meillä ajatellaan käskyjen muodostavan yhden, jakamattoman kokonaisuuden. Jeesus itsekin ilmaisi koko lain sisältyvän kahteen Jumalan palvomisen ja kunnioittamisen sekä lähimmäisen rakastamisen käskyihin.

        http://www.usccb.org/beliefs-and-teachings/what-we-believe/catechism/catechism-of-the-catholic-church/epub/index.cfm

        Siellä lukee:
        "I am the LORD your God, who brought you out of the land of Egypt, out of the house of bondage. You shall have no other gods before me. You shall not make for yourself a graven image, or any likeness of anything that is in heaven above, or that is in the earth beneath, or that is in the water under the earth; you shall not bow down to them or serve them.3

        It is written: “You shall worship the Lord your God and him only shall you serve.”4"
        Alaviittenä Raam. kohdat lisätutkimista varten.

        Samaan luku, kohta 4 , Uusi otsikko:

        IV. “You Shall Not Make for Yourself a Graven Image...” 1159-1162

        2129 The divine injunction included the prohibition of every representation of God by the hand of man. Deuteronomy explains: “Since you saw no form on the day that the LORD spoke to you at Horeb out of the midst of the fire, beware lest you act corruptly by making a graven image for yourselves, in the form of any figure....”66 It is the absolutely transcendent God who revealed himself to Israel. “He is the all,” but at the same time “he is greater than all his works.”67 He is “the author of beauty.”68 (300, 2500)

        2130 Nevertheless, already in the Old Testament, God ordained or permitted the making of images that pointed symbolically toward salvation by the incarnate Word: so it was with the bronze serpent, the ark of the covenant, and the cherubim.69

        2131 Basing itself on the mystery of the incarnate Word, the seventh ecumenical council at Nicaea (787) justified against the iconoclasts the veneration of icons—of Christ, but also of the Mother of God, the angels, and all the saints. By becoming incarnate, the Son of God introduced a new “economy” of images. (476)

        2132 The Christian veneration of images is not contrary to the first commandment which proscribes idols. Indeed, “the honor rendered to an image passes to its prototype,” and “whoever venerates an image venerates the person portrayed in it.”70 The honor paid to sacred images is a “respectful veneration,” not the adoration due to God alone:


        Religious worship is not directed to images in themselves, considered as mere things, but under their distinctive aspect as images leading us on to God incarnate. The movement toward the image does not terminate in it as image, but tends toward that whose image it is.71

        http://www.usccb.org/beliefs-and-teachings/what-we-believe/catechism/catechism-of-the-catholic-church/epub/index.cfm

        Miksi annat tahallaan väärän todistuksen katolilaisista? Näinkö teitä kehotetaan tekemään? Onko se sinusta oikein?
        jatkuu..

        Kyllä te kuvia palvotte vaikka muuta väitätte.


      • pyh!
        terve usko kirjoitti:

        jatkuu..

        Kirkkohan ei ollut tarkoitettu vain ensimmäiselle vuosisadalle, apostoleiden aikaan, Uusia haasteita tuli ja tämä kirkon johdon valta siirtyi apostoleiden seuraajille. Tätä kutsutaan apostoliseksi sukkessioksi. Myös ortodoksikirkoissa on tämä alkuperäinen apostolinen pappeus.

        Kirkon apostolisuus sitoo kirkkoa ja paavia. Paavi ei voi koskaan ylittää sitä, minkä apostolit ovat kirkolle opettaneet.

        15 Pysykää siis lujina, veljet, ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olemme suullisesti tai kirjeessämme antaneet teille. 2. Tess. 2

        Meidän on Raamatun mukaan seurattava sekä apostoleiden suullista, että kirjallista opetusta. Katolinen ja ortodoksinen kirkko perustavat oppinsa juuri Raamattuun ja tähän apostoleiden suulliseen opetukseen, eli pyhään uskon tallenteeseen eli ns. Traditioon.

        "1. Paavi
        2. Traditio
        3. Raamattu

        Tämä on heidän järjestyksensä. Eikö sekin kerro jotakin siitä, missä asemassa Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki ovat? "

        Missä näin lukee? Tämä on jo törkeää valhetta. Kirkon pää on Kristus. Kirkossa palvotaan yhtä Kolmiyhteistä Jumalaa, Isää , Poikaa ja Pyhää Henkeä! Miksi väität tuollaisia järjettömyyksiä jotain katolilaisten järjestyksistä, vaikka et todella tiedä katolisesta uskosta mitään .

        Tietosanakirja tietää kertoa, että Vatikaani on kaupunkivaltio, jonka pää on paavi. Voisitko kertoa millä sivistysvaltiolla ei ole diplomaattisuhteita muihin valtioihin?

        Katolisen kirkon 1,2 miljardia jäsentä elävät yhdessä ja samassa kirkossa, joka on levittäytynyt kaikkialle. Katolinen kirkko omista kirkkoja, kouluja, sairaaloita, luostareita, vanhainkoteja ym. ympäri maailmaa. Se on myös maailman suurin hyväntekeväisyyslaitos. Hyvät välit maihin, joissa on katolilaisia ovat tietysti tärkeät.

        Elintärkeä kysymys sinulle onkin, mikä panee sinut levittämään tuollaista valhetta toisista kristityistä. Ehkä sinä tarkistamatta uskot kaiken, mitä adventtipastorit sanovat, mutta jokainen ihminen on itse vastuussa sanoistaan. Miten arvelet Jumalan suhtautuvan väärän todistuksen antamiseen?

        Ymmärrän, että joku puolilukutaidoton uskoo teidän juttunne. Sen sijaan teidän johtajanne tietävät tarkkaan, mitä katolinen kirkko opettaa, koska se on netissä luettavissa. Netistä ja YouTubesta saa sellaisen valitettavan kuvan, että adventistit aivan järjestelmällisesti levittävät mm. tällaisia valheita paavista ja katolisesta kirkosta. Vai onko niin, että kun ensin keksitään omasta päästä valheita, niin sen jälkeen voi kuvata omaa kirkkoa valittuna jäännösseurakuntana ja muita porttoina ja portontyttärinä?

        Ei ole yhdentekevää, mitä kristitty puhuu. Kumma että tuossa teidän haukkumassanne "porttokirkossanne" on kaikki valehtelu ja panettelu kielletty.

        Asiahan on niin, että katolisen kirkon omat kirkolliskokoukset väittävät tradition olevan Raamatun yläpuolella. Etkö tiedä mitä oma kirkkosi opettaa????


      • terve usko
        pyh! kirjoitti:

        Asiahan on niin, että katolisen kirkon omat kirkolliskokoukset väittävät tradition olevan Raamatun yläpuolella. Etkö tiedä mitä oma kirkkosi opettaa????

        Kyllä Raamattu nimenomaan käskee seuraamaan kirkon Pyhää Traditiota. Nyt et ilmeisesti ymmärrä, mitä se tarkoittaa.

        15. Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme. 1. Tim.

        Tässä Paavali käskee pitämään kiinni myös kaikesta siitä, minkä hän on vain puheessa ilmaissut. Tämä on se Pyhä Traditio, jonka katolinen ja ortodoksinen kirkko ovat säilyttäneet.


      • tämän tästä !
        terve usko kirjoitti:

        Kyllä Raamattu nimenomaan käskee seuraamaan kirkon Pyhää Traditiota. Nyt et ilmeisesti ymmärrä, mitä se tarkoittaa.

        15. Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme. 1. Tim.

        Tässä Paavali käskee pitämään kiinni myös kaikesta siitä, minkä hän on vain puheessa ilmaissut. Tämä on se Pyhä Traditio, jonka katolinen ja ortodoksinen kirkko ovat säilyttäneet.

        terve usko. . 29.9.2014.
        Järkyttävä löytö Arkkipiispan koneelta: Uusi skandaali ravistelee Vatikaania. Tietokoneelta löytyi kymmeniätuhansia lapsipornoa sisältäviä tiedostaja.


      • tarkennusta
        tämän tästä ! kirjoitti:

        terve usko. . 29.9.2014.
        Järkyttävä löytö Arkkipiispan koneelta: Uusi skandaali ravistelee Vatikaania. Tietokoneelta löytyi kymmeniätuhansia lapsipornoa sisältäviä tiedostaja.

        Ei se ole enää uusi juttu. Asiaa on tutkittu noin vuoden. Kun syyllisyys selvisi, menetti piispa koko pappioikeudet ja nyt myös diplomaattisuojan ja on pidätettynä.


      • tämän tästä!
        tarkennusta kirjoitti:

        Ei se ole enää uusi juttu. Asiaa on tutkittu noin vuoden. Kun syyllisyys selvisi, menetti piispa koko pappioikeudet ja nyt myös diplomaattisuojan ja on pidätettynä.

        Taitaa olla uusi skandaali, koska tekstissä mainittiin UUSI.


      • kerettiläinen---
        terve usko kirjoitti:

        Hyvä Anelmass,

        Kiitos että vastasit. Nyt täytyy sanoa, että olen hiukan pettynyt vastaukseesi. Jätin sinulle linkin katekismukseemme, koska minun koneessani ei ole ohjelmaa, jolla voisin kopioida osia pdf-tiedostosta.

        Eikö itsestäsi tuntunut yhtään pahalta, että puhuit puuta heinää katolilaisista?

        Katekismuksessa (700 sivua) on vain katolisen opin suppea sisältö. Siitä huolimatta käskyjä on käsitelty n. 100 sivua. Käsky ovat ensinnäkin suoraan sellaisina kuin ne ovat Mooseksen kirjassa. Sen lisäksi kerrotaan, miten kristitty voi elää käskyjen pohjalta Jumalan tahdon mukaista elämää.

        Toisekseen, Raamatun lukujen ja jakeitten numerointi on ihmisten jälkikäteen lisäämää, ei Pyhän Hengen inspiroimaa totuutta, joten käsikirjassa jakeita voidaan ryhmitellä muullakin tavoin.

        Meillä ajatellaan käskyjen muodostavan yhden, jakamattoman kokonaisuuden. Jeesus itsekin ilmaisi koko lain sisältyvän kahteen Jumalan palvomisen ja kunnioittamisen sekä lähimmäisen rakastamisen käskyihin.

        http://www.usccb.org/beliefs-and-teachings/what-we-believe/catechism/catechism-of-the-catholic-church/epub/index.cfm

        Siellä lukee:
        "I am the LORD your God, who brought you out of the land of Egypt, out of the house of bondage. You shall have no other gods before me. You shall not make for yourself a graven image, or any likeness of anything that is in heaven above, or that is in the earth beneath, or that is in the water under the earth; you shall not bow down to them or serve them.3

        It is written: “You shall worship the Lord your God and him only shall you serve.”4"
        Alaviittenä Raam. kohdat lisätutkimista varten.

        Samaan luku, kohta 4 , Uusi otsikko:

        IV. “You Shall Not Make for Yourself a Graven Image...” 1159-1162

        2129 The divine injunction included the prohibition of every representation of God by the hand of man. Deuteronomy explains: “Since you saw no form on the day that the LORD spoke to you at Horeb out of the midst of the fire, beware lest you act corruptly by making a graven image for yourselves, in the form of any figure....”66 It is the absolutely transcendent God who revealed himself to Israel. “He is the all,” but at the same time “he is greater than all his works.”67 He is “the author of beauty.”68 (300, 2500)

        2130 Nevertheless, already in the Old Testament, God ordained or permitted the making of images that pointed symbolically toward salvation by the incarnate Word: so it was with the bronze serpent, the ark of the covenant, and the cherubim.69

        2131 Basing itself on the mystery of the incarnate Word, the seventh ecumenical council at Nicaea (787) justified against the iconoclasts the veneration of icons—of Christ, but also of the Mother of God, the angels, and all the saints. By becoming incarnate, the Son of God introduced a new “economy” of images. (476)

        2132 The Christian veneration of images is not contrary to the first commandment which proscribes idols. Indeed, “the honor rendered to an image passes to its prototype,” and “whoever venerates an image venerates the person portrayed in it.”70 The honor paid to sacred images is a “respectful veneration,” not the adoration due to God alone:


        Religious worship is not directed to images in themselves, considered as mere things, but under their distinctive aspect as images leading us on to God incarnate. The movement toward the image does not terminate in it as image, but tends toward that whose image it is.71

        http://www.usccb.org/beliefs-and-teachings/what-we-believe/catechism/catechism-of-the-catholic-church/epub/index.cfm

        Miksi annat tahallaan väärän todistuksen katolilaisista? Näinkö teitä kehotetaan tekemään? Onko se sinusta oikein?
        jatkuu..

        >>>Katekismuksessa (700 sivua) on vain katolisen opin suppea sisältö. Siitä huolimatta käskyjä on käsitelty n. 100 sivua. Käsky ovat ensinnäkin suoraan sellaisina kuin ne ovat Mooseksen kirjassa. Sen lisäksi kerrotaan, miten kristitty voi elää käskyjen pohjalta Jumalan tahdon mukaista elämää.<<<

        Valhe tarvitsee tuekseen paljon uusia valheita ja kaksoisviestintää, joita narsistinen Äitikirkko harrastaa pönkittääkseen illuusiota omasta apostolisuudestaan.


    • 7pvänHelluntailainen

      Tuo ylläolevako on sitä ilosanoman julistusta, jota Jeesus käski tehdä?
      Näytät kuuluvan ennemminkin veljiemme syyttäjän porukoihin.

      Minäkin uskon, että kun Jumala asetti sapatin 7 päivän, hän asetti sen ikuisiksi ajoiksi. Rooma sen siirsi päivällä eteenpäin miellyttääkseen Aurinkojumalan palvojia 321 JKR. Historiallinen tosiasia. Suurin osa kristikuntaa kulkee siis vieläkin Rooman talutusnarussa.
      Minä olen itse Helluntailainen, mutta minulle selvisi asia, kun kävin sitä tutkimaan. Pyhitän sapatin, mutta käyn silti sunnuntaina hellukirkossa.

      • terve usko

        Olisi aina hyvä lukea yliopistotasollakin hyväksyttyjä historianteoksia. Kyllä adventistit osaavat omia tulkintojaan usuttaa historiaankin ja jopa vääristellä historiaa. Vanhasta testamentista voi niitä juutalaisten ruokalakejakin alkaa omaksua ym. ym.

        Lue nyt sen sijaan, mitä Paavali opettaa entisille pakanoille, se on sentään Raamatussa:

        16. Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
        17. jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen. Kol. 2

        Lue vaikka Kristinusko 2000 vuotta tai varhaiskristillisyyden protestanttista asiantuntijaa Henry Chadwick'iä - ei löydy tuollaista.

        Et saa väitteellesi tukea Didachesta, n. v. 50 -70

        14:1 And on the Lord's own day gather yourselves together and break bread and give thanks, first confessing your transgressions, that your sacrifice may be pure.
        http://www.earlychristianwritings.com/text/didache-lightfoot.html

        Didache oli alkuseurakunnan kasteopas.

        Ensimmäinen kirkkohistoria, Eusebiuksen (k. 339) kirjoittama (suomeksikin saatavissa), ei tue väitettäsi:

        http://www.newadvent.org/fathers/2501.htm

        Juutalaisuudesta kääntyneet viettivät aluksi sapattia paastopäivänä sekä Herran päivää, sunnuntaita, entiset pakanat ovat alusta lähtien viettäneet sunnuntaita. Sunnuntai on ylösnousemuksen riemupäivä.


      • terve usko

      • 1234567...
        terve usko kirjoitti:

        Protestanttipastori, joka kirjoitti kirjan Babylonista ja auringonpalvonnasta, tutki lisää asioita ja toteaa entisen teoksensa olleen suurta väärinkäsitystä:

        http://www.ralphwoodrow.org/books/pages/babylon-mystery.html

        http://www.ralphwoodrow.org/articles/sunday-worship.pdf

        http://www.ralphwoodrow.org/articles/Sunday-in-Tonga.pdf

        Siellä, missä ei tunneta toisia kristittyjä, helposti syntyy vääriä käsityksiä.

        terve usko. . . Älköön kukaan tuomitko !

        Laodikean kirkolliskokouksessa v. 364 jKr. katolinen kirkko siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille.
        Kirkolliskokouksessa Jumalan oikean sapatin viettäjät julistettiin pannaan. Canon XXIXX alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta lepäämällä sapattina, vaan heidän on työskenneltävä tuona päivänä, mieluummin kunnioittaen Herran päivää, ja jos voivat, levättävä silloin kristittyinä. Mutta jos joku havaitaan olevan juutalaisuuden kannattaja, julistettakoon pannaan, eroon Kristuksesta.

        Martti Lutherin kohtalo: Martti joutui Rooman kirkon vihan kohteeksi. Niinpä hänet julistettiin sekä pannaan, että valtion kiroukseen. EV LUT. katekismus v.1948.

        Arvostettu Piispa Eero Huovinen kirjoittaa Ilta-Sanomissa 5.11.99 Vapaa sana seuraavasti:
        Vuoden 1973 Alusta virallinen maallinen viikkokalenterimme on alkanut maanantaista.. Vielä 1970-luvun alussa viikkomme alkoi sunnuntaista. Kristityt olivat jo VARHAIN KEKSINEET TEHDÄ sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-LUVULLA.

        Jesaja kirjoittaa: Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, MUUTTANEET KÄSKYT, hyljänneet iankaikkisen liiton


      • terve usko
        1234567... kirjoitti:

        terve usko. . . Älköön kukaan tuomitko !

        Laodikean kirkolliskokouksessa v. 364 jKr. katolinen kirkko siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille.
        Kirkolliskokouksessa Jumalan oikean sapatin viettäjät julistettiin pannaan. Canon XXIXX alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta lepäämällä sapattina, vaan heidän on työskenneltävä tuona päivänä, mieluummin kunnioittaen Herran päivää, ja jos voivat, levättävä silloin kristittyinä. Mutta jos joku havaitaan olevan juutalaisuuden kannattaja, julistettakoon pannaan, eroon Kristuksesta.

        Martti Lutherin kohtalo: Martti joutui Rooman kirkon vihan kohteeksi. Niinpä hänet julistettiin sekä pannaan, että valtion kiroukseen. EV LUT. katekismus v.1948.

        Arvostettu Piispa Eero Huovinen kirjoittaa Ilta-Sanomissa 5.11.99 Vapaa sana seuraavasti:
        Vuoden 1973 Alusta virallinen maallinen viikkokalenterimme on alkanut maanantaista.. Vielä 1970-luvun alussa viikkomme alkoi sunnuntaista. Kristityt olivat jo VARHAIN KEKSINEET TEHDÄ sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-LUVULLA.

        Jesaja kirjoittaa: Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, MUUTTANEET KÄSKYT, hyljänneet iankaikkisen liiton

        "terve usko. . . Älköön kukaan tuomitko !"

        En tuomitse, vaan esitän Paavalin kannan Kolossalaiskirjeestä. Lauantai-sapatti ei ole pakanakristittyjä sitova päivä. Kantasi on eri. Sopii minulle. Kyse on siitä, että anna myös muille uskoville vapaus uskoa toisin - kukin kirkkonsa mukaan.

        "Canon XXIXX alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta.."

        Laodikean kirkolliskokous oli pieni, jossa ei paavikaan ilmeisesti ollut paikalla. Siinä päätettiin lähinnä paikallisista kysymyksistä. Siellä idässä päin oli juutalaiskristittyjä, jotka pitivät kaksi päivää: sekä la-sapatin paastopäivänä ja sunnuntain. Raamattu suosittelee työskentelemään 6 päivänä viikossa. Kirkko sen sijaan oli viettänyt ylösnousemuspäivää jo alusta alkaen, kuten lainaukseni osoittavat.

        Jesaja puhuu muinaisista juutalaisista. He rikkovat Vanhan liiton, jonka tilalle olemme saaneet uuden.

        Uuden liiton teologia selittää sunnuntain vieton:

        http://www.ligonier.org/learn/articles/sabbath-rest/

        Ensimmäiset kristityt, siis apostolit, aloittivat Herran päivän, sunnuntain vieton "Jumalan inspiraation alaisina", apostolithan toimivat Jeesukselta saamansa opetuksen ja Pyhän Hengen ohjauksen varassa:

        Ortodoksinen katekismus

        "4. Remember the Sabbath day, to keep it holy.

        In addition to the first three commandments, we are also commanded to render special honor to God on His special day the Sabbath for God blessed the seventh day and hallowed it (Gen. 2:3). The early Church the New People of God in the New Dispensation under divine inspiration substituted the first day of the week, Sunday, for the seventh, Saturday, as the new and superior Lord’s day (Rev. 1:10). On this day we commemorate the New Creation made possible by the Resurrection of Christ, rather than the first creation of the world, commemorated on the old Sabbath Day. On this day the Lord’s Day the Holy Orthodox Church commands us not to perform unnecessary work, but rather to honor the Lord’s Day by attendance at the Divine Liturgy and the Services preceding it Vespers and Matins. Further, we are commanded to honor and keep the other holy Feast Days of the Church, whether or not they fall on Sunday for all holy days can be considered as the Lord’s Days."

        Whereas the first four commandments reflect the Lord’s command to love God with all one’s heart, soul and mind, the last six reflect the second command of the Lord to love one’s neighbor as oneself.
        http://www.antiochian.org/node/25579


      • 1234567...
        terve usko kirjoitti:

        "terve usko. . . Älköön kukaan tuomitko !"

        En tuomitse, vaan esitän Paavalin kannan Kolossalaiskirjeestä. Lauantai-sapatti ei ole pakanakristittyjä sitova päivä. Kantasi on eri. Sopii minulle. Kyse on siitä, että anna myös muille uskoville vapaus uskoa toisin - kukin kirkkonsa mukaan.

        "Canon XXIXX alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta.."

        Laodikean kirkolliskokous oli pieni, jossa ei paavikaan ilmeisesti ollut paikalla. Siinä päätettiin lähinnä paikallisista kysymyksistä. Siellä idässä päin oli juutalaiskristittyjä, jotka pitivät kaksi päivää: sekä la-sapatin paastopäivänä ja sunnuntain. Raamattu suosittelee työskentelemään 6 päivänä viikossa. Kirkko sen sijaan oli viettänyt ylösnousemuspäivää jo alusta alkaen, kuten lainaukseni osoittavat.

        Jesaja puhuu muinaisista juutalaisista. He rikkovat Vanhan liiton, jonka tilalle olemme saaneet uuden.

        Uuden liiton teologia selittää sunnuntain vieton:

        http://www.ligonier.org/learn/articles/sabbath-rest/

        Ensimmäiset kristityt, siis apostolit, aloittivat Herran päivän, sunnuntain vieton "Jumalan inspiraation alaisina", apostolithan toimivat Jeesukselta saamansa opetuksen ja Pyhän Hengen ohjauksen varassa:

        Ortodoksinen katekismus

        "4. Remember the Sabbath day, to keep it holy.

        In addition to the first three commandments, we are also commanded to render special honor to God on His special day the Sabbath for God blessed the seventh day and hallowed it (Gen. 2:3). The early Church the New People of God in the New Dispensation under divine inspiration substituted the first day of the week, Sunday, for the seventh, Saturday, as the new and superior Lord’s day (Rev. 1:10). On this day we commemorate the New Creation made possible by the Resurrection of Christ, rather than the first creation of the world, commemorated on the old Sabbath Day. On this day the Lord’s Day the Holy Orthodox Church commands us not to perform unnecessary work, but rather to honor the Lord’s Day by attendance at the Divine Liturgy and the Services preceding it Vespers and Matins. Further, we are commanded to honor and keep the other holy Feast Days of the Church, whether or not they fall on Sunday for all holy days can be considered as the Lord’s Days."

        Whereas the first four commandments reflect the Lord’s command to love God with all one’s heart, soul and mind, the last six reflect the second command of the Lord to love one’s neighbor as oneself.
        http://www.antiochian.org/node/25579

        On sanan vapaus, ja jokainen saa tuoda näkemyksensä esille, vaikka se ei aina kaikkia miellyttäisikään.
        Tappaminen, murhat eri uskoisia kohtaan on taatusti väärin, siitä on ollut vapaus kaukana ! Pimeä keskiaika kertoo kaiken.
        Eiköhän teillä ole ollut vapaus valita adventistien taholta, vaikka eri näkemyksen esille tuovatkin.

        Toivottavasti tämä ei enää toistu tulevaisuudessa ! Luterilainen 1700-luvun virsi kertoo. Virsi 241.4. Se peto itsensä istutti Jeesuksen kirkkoon pyhään, ja oikean Jumalan unhotti, itsensä teetteli siaan. Hän paimenet hukuttaa käski kuin lampait' laitumell' toit ja vallan saada aikoi kaiken lauman keskellä.
        5. O tätä suurta surkeutta ylitse vaivaisen lauman, ettei kenelläkään ollut rohkeutta Jumalan sanaa puhumaan, sen pahan pedon pelvost'', Hän UHKAS, KAIKKI KÄKES', HÄN POLTTI, TAPPOI JA SÄKES', KUIN VASTASIT HÄNT' EHDOST.

        Virsi 240. 12. Me rukoilem' sua, Jesu Christ', Pääst' meit' pahan Paawin orjuust', Kuin on se ANTIKRISTUS WISSIST', Meit' kerit' sen kowast' koiruust: O Herra Christ'! Sinä olet wissist', Kuin yksinäs woit meit' auttaa! Synnist' estä, hädäst' päästä, Piinas ja kuolemas kautta!


      • 1234567...
        1234567... kirjoitti:

        On sanan vapaus, ja jokainen saa tuoda näkemyksensä esille, vaikka se ei aina kaikkia miellyttäisikään.
        Tappaminen, murhat eri uskoisia kohtaan on taatusti väärin, siitä on ollut vapaus kaukana ! Pimeä keskiaika kertoo kaiken.
        Eiköhän teillä ole ollut vapaus valita adventistien taholta, vaikka eri näkemyksen esille tuovatkin.

        Toivottavasti tämä ei enää toistu tulevaisuudessa ! Luterilainen 1700-luvun virsi kertoo. Virsi 241.4. Se peto itsensä istutti Jeesuksen kirkkoon pyhään, ja oikean Jumalan unhotti, itsensä teetteli siaan. Hän paimenet hukuttaa käski kuin lampait' laitumell' toit ja vallan saada aikoi kaiken lauman keskellä.
        5. O tätä suurta surkeutta ylitse vaivaisen lauman, ettei kenelläkään ollut rohkeutta Jumalan sanaa puhumaan, sen pahan pedon pelvost'', Hän UHKAS, KAIKKI KÄKES', HÄN POLTTI, TAPPOI JA SÄKES', KUIN VASTASIT HÄNT' EHDOST.

        Virsi 240. 12. Me rukoilem' sua, Jesu Christ', Pääst' meit' pahan Paawin orjuust', Kuin on se ANTIKRISTUS WISSIST', Meit' kerit' sen kowast' koiruust: O Herra Christ'! Sinä olet wissist', Kuin yksinäs woit meit' auttaa! Synnist' estä, hädäst' päästä, Piinas ja kuolemas kautta!

        Kotimaa24 3.8.14. Paavin 10 ohjetta onneen. 5:des ohje kuuluu: Pyhitä lepopäivä Sunnuntai on perheen aikaa.

        Että tälläinen käsky !


      • pyh!
        terve usko kirjoitti:

        "terve usko. . . Älköön kukaan tuomitko !"

        En tuomitse, vaan esitän Paavalin kannan Kolossalaiskirjeestä. Lauantai-sapatti ei ole pakanakristittyjä sitova päivä. Kantasi on eri. Sopii minulle. Kyse on siitä, että anna myös muille uskoville vapaus uskoa toisin - kukin kirkkonsa mukaan.

        "Canon XXIXX alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta.."

        Laodikean kirkolliskokous oli pieni, jossa ei paavikaan ilmeisesti ollut paikalla. Siinä päätettiin lähinnä paikallisista kysymyksistä. Siellä idässä päin oli juutalaiskristittyjä, jotka pitivät kaksi päivää: sekä la-sapatin paastopäivänä ja sunnuntain. Raamattu suosittelee työskentelemään 6 päivänä viikossa. Kirkko sen sijaan oli viettänyt ylösnousemuspäivää jo alusta alkaen, kuten lainaukseni osoittavat.

        Jesaja puhuu muinaisista juutalaisista. He rikkovat Vanhan liiton, jonka tilalle olemme saaneet uuden.

        Uuden liiton teologia selittää sunnuntain vieton:

        http://www.ligonier.org/learn/articles/sabbath-rest/

        Ensimmäiset kristityt, siis apostolit, aloittivat Herran päivän, sunnuntain vieton "Jumalan inspiraation alaisina", apostolithan toimivat Jeesukselta saamansa opetuksen ja Pyhän Hengen ohjauksen varassa:

        Ortodoksinen katekismus

        "4. Remember the Sabbath day, to keep it holy.

        In addition to the first three commandments, we are also commanded to render special honor to God on His special day the Sabbath for God blessed the seventh day and hallowed it (Gen. 2:3). The early Church the New People of God in the New Dispensation under divine inspiration substituted the first day of the week, Sunday, for the seventh, Saturday, as the new and superior Lord’s day (Rev. 1:10). On this day we commemorate the New Creation made possible by the Resurrection of Christ, rather than the first creation of the world, commemorated on the old Sabbath Day. On this day the Lord’s Day the Holy Orthodox Church commands us not to perform unnecessary work, but rather to honor the Lord’s Day by attendance at the Divine Liturgy and the Services preceding it Vespers and Matins. Further, we are commanded to honor and keep the other holy Feast Days of the Church, whether or not they fall on Sunday for all holy days can be considered as the Lord’s Days."

        Whereas the first four commandments reflect the Lord’s command to love God with all one’s heart, soul and mind, the last six reflect the second command of the Lord to love one’s neighbor as oneself.
        http://www.antiochian.org/node/25579

        Vääristelet Paavalin ajatusta, koska hän EI SANO, että sapatti ei sido pakanuudesta kääntyneitä kristittyjä.


      • pyh!
        terve usko kirjoitti:

        "terve usko. . . Älköön kukaan tuomitko !"

        En tuomitse, vaan esitän Paavalin kannan Kolossalaiskirjeestä. Lauantai-sapatti ei ole pakanakristittyjä sitova päivä. Kantasi on eri. Sopii minulle. Kyse on siitä, että anna myös muille uskoville vapaus uskoa toisin - kukin kirkkonsa mukaan.

        "Canon XXIXX alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta.."

        Laodikean kirkolliskokous oli pieni, jossa ei paavikaan ilmeisesti ollut paikalla. Siinä päätettiin lähinnä paikallisista kysymyksistä. Siellä idässä päin oli juutalaiskristittyjä, jotka pitivät kaksi päivää: sekä la-sapatin paastopäivänä ja sunnuntain. Raamattu suosittelee työskentelemään 6 päivänä viikossa. Kirkko sen sijaan oli viettänyt ylösnousemuspäivää jo alusta alkaen, kuten lainaukseni osoittavat.

        Jesaja puhuu muinaisista juutalaisista. He rikkovat Vanhan liiton, jonka tilalle olemme saaneet uuden.

        Uuden liiton teologia selittää sunnuntain vieton:

        http://www.ligonier.org/learn/articles/sabbath-rest/

        Ensimmäiset kristityt, siis apostolit, aloittivat Herran päivän, sunnuntain vieton "Jumalan inspiraation alaisina", apostolithan toimivat Jeesukselta saamansa opetuksen ja Pyhän Hengen ohjauksen varassa:

        Ortodoksinen katekismus

        "4. Remember the Sabbath day, to keep it holy.

        In addition to the first three commandments, we are also commanded to render special honor to God on His special day the Sabbath for God blessed the seventh day and hallowed it (Gen. 2:3). The early Church the New People of God in the New Dispensation under divine inspiration substituted the first day of the week, Sunday, for the seventh, Saturday, as the new and superior Lord’s day (Rev. 1:10). On this day we commemorate the New Creation made possible by the Resurrection of Christ, rather than the first creation of the world, commemorated on the old Sabbath Day. On this day the Lord’s Day the Holy Orthodox Church commands us not to perform unnecessary work, but rather to honor the Lord’s Day by attendance at the Divine Liturgy and the Services preceding it Vespers and Matins. Further, we are commanded to honor and keep the other holy Feast Days of the Church, whether or not they fall on Sunday for all holy days can be considered as the Lord’s Days."

        Whereas the first four commandments reflect the Lord’s command to love God with all one’s heart, soul and mind, the last six reflect the second command of the Lord to love one’s neighbor as oneself.
        http://www.antiochian.org/node/25579

        Sunnuntain pyhittäminen on antikristillistä hapatusta, jota katolinen ja ortodoksinen oppi on täynnään.


      • 1234567...
        1234567... kirjoitti:

        Kotimaa24 3.8.14. Paavin 10 ohjetta onneen. 5:des ohje kuuluu: Pyhitä lepopäivä Sunnuntai on perheen aikaa.

        Että tälläinen käsky !

        Paavi antoi kymmenen ohjetta, joista yksi on sunnuntain pyhittäminen paavin ohjeen mukaan.

        Jumala on antanut ihmiskunnalla kymmenenkäskyn lain, johon kuuluu myöskin sapattikäsky (lauantai) "MUISTA" pitää sapatti pyhänäpäivänä.

        Sapatti on Jumalan merkki 2.Moos.31:13.


      • tarkka lainaus
        1234567... kirjoitti:

        Paavi antoi kymmenen ohjetta, joista yksi on sunnuntain pyhittäminen paavin ohjeen mukaan.

        Jumala on antanut ihmiskunnalla kymmenenkäskyn lain, johon kuuluu myöskin sapattikäsky (lauantai) "MUISTA" pitää sapatti pyhänäpäivänä.

        Sapatti on Jumalan merkki 2.Moos.31:13.

        Paavin ohje on kyllä sunnuntaina kirkossa käyminen (mikä koskee kaikkia katolilaisia) ja sairaiden ja yksinäisten luona käyminen ja perheen seurassa oleminen.

        Sapatti on kyllä merkki, mutta juutalaisten ja Jumalan välillä:

        12. Herra käski Mooseksen vielä sanoa israelilaisille:

        13 "Pitäkää kunniassa sapatti ja määräykset, jotka olen siitä antanut, sillä sapatti on sukupolvesta toiseen oleva merkkinä liitosta, jonka minä olen teidän kanssanne tehnyt. Siitä muistatte, että minä, Herra, olen erottanut teidät omaksi kansakseni. 2. Moos. 31

        Ehkä olet juutalainen?


      • 1234567...
        tarkka lainaus kirjoitti:

        Paavin ohje on kyllä sunnuntaina kirkossa käyminen (mikä koskee kaikkia katolilaisia) ja sairaiden ja yksinäisten luona käyminen ja perheen seurassa oleminen.

        Sapatti on kyllä merkki, mutta juutalaisten ja Jumalan välillä:

        12. Herra käski Mooseksen vielä sanoa israelilaisille:

        13 "Pitäkää kunniassa sapatti ja määräykset, jotka olen siitä antanut, sillä sapatti on sukupolvesta toiseen oleva merkkinä liitosta, jonka minä olen teidän kanssanne tehnyt. Siitä muistatte, että minä, Herra, olen erottanut teidät omaksi kansakseni. 2. Moos. 31

        Ehkä olet juutalainen?

        Kymmenkäskyn laki kuuluu kaikille kansoille, eikä vain juutalaisille. Jeesuskin sanoi: Sapatti on annettu ihmistä varten.


      • pyh!
        terve usko kirjoitti:

        Olisi aina hyvä lukea yliopistotasollakin hyväksyttyjä historianteoksia. Kyllä adventistit osaavat omia tulkintojaan usuttaa historiaankin ja jopa vääristellä historiaa. Vanhasta testamentista voi niitä juutalaisten ruokalakejakin alkaa omaksua ym. ym.

        Lue nyt sen sijaan, mitä Paavali opettaa entisille pakanoille, se on sentään Raamatussa:

        16. Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
        17. jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen. Kol. 2

        Lue vaikka Kristinusko 2000 vuotta tai varhaiskristillisyyden protestanttista asiantuntijaa Henry Chadwick'iä - ei löydy tuollaista.

        Et saa väitteellesi tukea Didachesta, n. v. 50 -70

        14:1 And on the Lord's own day gather yourselves together and break bread and give thanks, first confessing your transgressions, that your sacrifice may be pure.
        http://www.earlychristianwritings.com/text/didache-lightfoot.html

        Didache oli alkuseurakunnan kasteopas.

        Ensimmäinen kirkkohistoria, Eusebiuksen (k. 339) kirjoittama (suomeksikin saatavissa), ei tue väitettäsi:

        http://www.newadvent.org/fathers/2501.htm

        Juutalaisuudesta kääntyneet viettivät aluksi sapattia paastopäivänä sekä Herran päivää, sunnuntaita, entiset pakanat ovat alusta lähtien viettäneet sunnuntaita. Sunnuntai on ylösnousemuksen riemupäivä.

        Tulkitset didachea tahallasi väärin.


      • höpönlöpön!
        terve usko kirjoitti:

        Olisi aina hyvä lukea yliopistotasollakin hyväksyttyjä historianteoksia. Kyllä adventistit osaavat omia tulkintojaan usuttaa historiaankin ja jopa vääristellä historiaa. Vanhasta testamentista voi niitä juutalaisten ruokalakejakin alkaa omaksua ym. ym.

        Lue nyt sen sijaan, mitä Paavali opettaa entisille pakanoille, se on sentään Raamatussa:

        16. Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
        17. jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen. Kol. 2

        Lue vaikka Kristinusko 2000 vuotta tai varhaiskristillisyyden protestanttista asiantuntijaa Henry Chadwick'iä - ei löydy tuollaista.

        Et saa väitteellesi tukea Didachesta, n. v. 50 -70

        14:1 And on the Lord's own day gather yourselves together and break bread and give thanks, first confessing your transgressions, that your sacrifice may be pure.
        http://www.earlychristianwritings.com/text/didache-lightfoot.html

        Didache oli alkuseurakunnan kasteopas.

        Ensimmäinen kirkkohistoria, Eusebiuksen (k. 339) kirjoittama (suomeksikin saatavissa), ei tue väitettäsi:

        http://www.newadvent.org/fathers/2501.htm

        Juutalaisuudesta kääntyneet viettivät aluksi sapattia paastopäivänä sekä Herran päivää, sunnuntaita, entiset pakanat ovat alusta lähtien viettäneet sunnuntaita. Sunnuntai on ylösnousemuksen riemupäivä.

        Didahke ei ole mikään alkuseurakunnan kasteopas. Se kirjoitettiin toisella vuosisadalla alkuseurakunnan ajan jälkeen ja kirjoittajat edustivat pientä ryhmää tiettyä dogmatiikkaa edustavia ihmisiä, eivät kaikkia kristittyjä.


      • pyh!
        terve usko kirjoitti:

        "terve usko. . . Älköön kukaan tuomitko !"

        En tuomitse, vaan esitän Paavalin kannan Kolossalaiskirjeestä. Lauantai-sapatti ei ole pakanakristittyjä sitova päivä. Kantasi on eri. Sopii minulle. Kyse on siitä, että anna myös muille uskoville vapaus uskoa toisin - kukin kirkkonsa mukaan.

        "Canon XXIXX alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta.."

        Laodikean kirkolliskokous oli pieni, jossa ei paavikaan ilmeisesti ollut paikalla. Siinä päätettiin lähinnä paikallisista kysymyksistä. Siellä idässä päin oli juutalaiskristittyjä, jotka pitivät kaksi päivää: sekä la-sapatin paastopäivänä ja sunnuntain. Raamattu suosittelee työskentelemään 6 päivänä viikossa. Kirkko sen sijaan oli viettänyt ylösnousemuspäivää jo alusta alkaen, kuten lainaukseni osoittavat.

        Jesaja puhuu muinaisista juutalaisista. He rikkovat Vanhan liiton, jonka tilalle olemme saaneet uuden.

        Uuden liiton teologia selittää sunnuntain vieton:

        http://www.ligonier.org/learn/articles/sabbath-rest/

        Ensimmäiset kristityt, siis apostolit, aloittivat Herran päivän, sunnuntain vieton "Jumalan inspiraation alaisina", apostolithan toimivat Jeesukselta saamansa opetuksen ja Pyhän Hengen ohjauksen varassa:

        Ortodoksinen katekismus

        "4. Remember the Sabbath day, to keep it holy.

        In addition to the first three commandments, we are also commanded to render special honor to God on His special day the Sabbath for God blessed the seventh day and hallowed it (Gen. 2:3). The early Church the New People of God in the New Dispensation under divine inspiration substituted the first day of the week, Sunday, for the seventh, Saturday, as the new and superior Lord’s day (Rev. 1:10). On this day we commemorate the New Creation made possible by the Resurrection of Christ, rather than the first creation of the world, commemorated on the old Sabbath Day. On this day the Lord’s Day the Holy Orthodox Church commands us not to perform unnecessary work, but rather to honor the Lord’s Day by attendance at the Divine Liturgy and the Services preceding it Vespers and Matins. Further, we are commanded to honor and keep the other holy Feast Days of the Church, whether or not they fall on Sunday for all holy days can be considered as the Lord’s Days."

        Whereas the first four commandments reflect the Lord’s command to love God with all one’s heart, soul and mind, the last six reflect the second command of the Lord to love one’s neighbor as oneself.
        http://www.antiochian.org/node/25579

        Tuo on tuota väärää teologiaa, jota Babylon on täynnään.


    • hkjgyj

      Ja sitten kun valistuksen ajan lapset alkoivat maailmaa parantamaan, puuhaa riitti kaikille;

      http://www.history.ucsb.edu/projects/holocaust/Research/Proseminar/corrieschroder.htm

      Lainaus tekstistä:

      The mentally weak, schizophrenics, epileptics, blind, deaf, crippled, alcoholics, drug addicts – all were to be sterilized. ‘This law,’ an article in the Seventh-day Adventist paper Jugend-Leitstern said, was ‘a great advance in the uplifting of our people.

      • pyh!

        Ja höpöhöpö.


      • patsaat pois
        pyh! kirjoitti:

        Ja höpöhöpö.

        "Terve usko" sanoi: "Ei Raamatussa kielletä kuvia tai patsaita"
        Miten hyvin tunnet Raamattusi? Lue esim. Miika 5.12 "Minä hävitän sinun jumalankuvasi ja patsaasi..." "Älä tee itsellesi jumalankuvaa..." 2Moos.20:4 "Kirottu olkoon se, joka tekee jumalankuvan..."5Moos.27:15. Jumala vihaa patsaita.


      • terve usko
        patsaat pois kirjoitti:

        "Terve usko" sanoi: "Ei Raamatussa kielletä kuvia tai patsaita"
        Miten hyvin tunnet Raamattusi? Lue esim. Miika 5.12 "Minä hävitän sinun jumalankuvasi ja patsaasi..." "Älä tee itsellesi jumalankuvaa..." 2Moos.20:4 "Kirottu olkoon se, joka tekee jumalankuvan..."5Moos.27:15. Jumala vihaa patsaita.

        Ei toki patsaissa mitään vikaa ole. Kuinka liikut kaupungeissa, joissa on patsaita? Olihan Temppelissäkin enkelipatsaat. Kielto viittaa patsaan palvomiseen ja pitämiseen jumalana.

        Lue aina koko tekstiyhteys:

        3. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        4. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;


        23. Älkää tehkö jumalia minun rinnalleni; hopeaisia tai kultaisia jumalia älkää tehkö itsellenne. 2. Moos. 20


    • No, se voi olla että muutamat adventistitkin ovat ymmärtäneet väärin koko sapatti asian - mutta tämän aloituksen tekijä totaalisesti metsässä.. Ei sitten minkäälaista itua - enemmänkin omien estojen purkamista, niinkuin nin monta kertaa ennenkin...
      Olen oppinut erottamaan ainakin eräänlaiset kiihkoilijat muista .. ja kun eletaan puhumaan siitä että jotkut muka olisivat "valejuutalaisia" - silloin on joku jolla on eräänlainen suppea lahkolaiskäsitys asioista asialla. Sellainen puhe paljastaa tämänkin aloituksen tekijän maailmankatsomuksen ahdasmielisyyden.

      alex

      Oliskohan tämä aloituksen tekijän uskontoon sopivaa:

      http://www.youtube.com/watch?v=MjPIdaG5mKQ


      • Raamattu.
        alex.kasi kirjoitti:

        Tai tämä ??
        Kun katselee näitä videoita voi ymmärtää aloituksen syytöksiä paremmin - eikö vain ..

        alex


        http://www.youtube.com/watch?v=apFjbtpxauQ

        Luther väitti,että hänen elämänohjeenaan oli Pyhä Raamattu eikä kirkon traditio. Hänen tunnuslauseensa oli sola scriptura-Raamattu ja yksin Raamattu.
        John Eck, yksi roomalaiskatolisen opin kyvykkäimmistä puolustajista,hyökkäsi Lutheria vastaan juuri tässä kohdin väittämällä,että kirkon arvovalta oli Raamatun yläpuolella. Hän vetosi siihen että Luther vietti sunnuntaita Raamatun sapatin sijasta.Eck sanoi: Raamattu opettaa: Muista pyhittää lepopäivä. Kuitenkin kirkko on muuttanut sapatin omalla arvovallallaan sunnuntaiksi,eikä sinulla Lutherilla ole siihen mitään Raamatun perustetta.


    • Tässä aloituksessa on monikin asia pielessä. Tämähän on pelkkää panettelua. Jos mielestään on jostakin löytänyt harhaopin, niin asian voi tuoda keskusteluun ilman räyhäämistäkin. Vaikkapa näin:

      "Mielestäni adventtikirkon sejase oppi ei täsmää Raamatun kanssa." Sitten perustelut Raamatun paikkoineen, ja siitä sitten voidaan alkaa keskustelu. Nyt aloittaja meuhkaa kaikenlaista ja käskee joka välissä tarkistaa Raamatusta (pitäisi vaan laittaa ne Raamatun paikat joihin viitataan). Ja amerikkalaisetkin ovat kaikki ylimielisiä maailman herroja, vaikka suurin osa heistä on ihan tavallisia peruspertsoja kuten mekin.

      Aloittaja voisi pohtia paria Raamatun kohtaa.

      Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi (2 Moos 20:16)

      Joka salavihaa pitää, sen huulilla on valhe, ja joka parjausta levittää, on tyhmä.
      (Sananl. 10:18)

      Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari. (4:11)

      Toisaalta voi olla, että kyseessä on vain tyyppi, joka halusi vähän haastaa riitaa ja nyt hemmo lueskelee tyytyväisenä aikaansaamaansa polemiikkia. Siksi on vähän kyseenalaista, että kannattaako tämmöisille kavereille vastata ollenkaan.

      • seurannut

        No ei todellakaan kannata, vaikka laittaisi mitä raamatun jakeita ei se perille mene.


    • Hyvää alkua
    • Löytö
    • Löytö
      • pyhpyh

        Sunnuntain pyhittäminen on saatanasta. Ainoa oikea pyhäpäivä on sapatti.


      • pyhpyh

        Lindroos on taitava Raamatun väärentäjä ja eksyttäjä. Tuomiopäivänä Jumalan lain viholliset heiteään surutta ja armotta kadotukseen.


      • Se tuossa linkissäsi on totta, että JEESUS ON HERRA!, mutta sisältö sitten on mitä on. Jeesus on myös oleva tuomarimme, toisten ihmisen räksytyksillä ei ole mitään merkitystä. Antinomistien (lain vastustajien) puheista ja kirjoituksista tulee aina mieleen seuraava Matteuksen evankeliumin kohta:

        Matteus 7: 21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        http://kirjasto.adventist.fi/28-opinkohtaa-laki
        http://kirjasto.adventist.fi/28-opinkohtaa-sapatti


      • antaamennävaan

      • Tarkistettavaa

        Se mikä tässä sapatti asiassa on tärkeintä huomata on että sunnuntai EI ole sapatti. Eikö nin ? Totuus on jos se joitain kiinnostaa että alku vuosisadoilla kirkko vietti niin sunnuntaita kuin sapattiakin , siis lauantaita. Myöhemmin kirkko kuitenkin hylkäsi sapatin muta piti sunnuntain .. Se mikä tässä sekoittaa asiaa on se että kirkko käyttää Raamatun paikkoja joissa muistutetaan Herran sapatista sunnuntain pyhittämiseen..
        Jos joku vettää sunnntaita ,niin sen intulisi korata sapattia .. niin kuin nyt n tehty.

        Siis.... suurin kirkon vihe on että se käyttää Raamatun sanaa väärän päivän pyhittämiseen _eikä siten pysy Raamatun optuksessa.. Raamattu muistuttaa Herran sapatista eikä sunnuntaista. Tämä on jokaisen helppo tarkistaa ensin hakemalla kirkon kotisivuilta kirkon lepopäivää (=sunnuntaita) koskevat kirjoitukset ja tarkistamalla Raamatusta että mitä päivää Raamattu tosiasissa tarkoittaa. (siis Herran sapattia) .


      • pyhpyh
        antaamennävaan kirjoitti:

        Ei se sunnuntai ole mikään auringonpalvonnanpäivä eikä pedonmerkki! Sunnuntaina kirkkoon kutsuvat nyt adventistit Amerikassa:

        http://conversation.spectrummagazine.org/t/huntsville-first-seventh-day-adventist-church-offers-sunday-services-starting-this-weekend/7726

        Ehkä nyt loppuu toisten kristittyjen nimittely pedoksi ja pedontyttäriksi

        Luopioseurakunnan toiminta tullaan lopettamaan.

        Sunnuntain pyhittäminen on saa-tanan kumartamista ja Jeesukselle pyllistämistä.


      • antaamennävaan
        Tarkistettavaa kirjoitti:

        Se mikä tässä sapatti asiassa on tärkeintä huomata on että sunnuntai EI ole sapatti. Eikö nin ? Totuus on jos se joitain kiinnostaa että alku vuosisadoilla kirkko vietti niin sunnuntaita kuin sapattiakin , siis lauantaita. Myöhemmin kirkko kuitenkin hylkäsi sapatin muta piti sunnuntain .. Se mikä tässä sekoittaa asiaa on se että kirkko käyttää Raamatun paikkoja joissa muistutetaan Herran sapatista sunnuntain pyhittämiseen..
        Jos joku vettää sunnntaita ,niin sen intulisi korata sapattia .. niin kuin nyt n tehty.

        Siis.... suurin kirkon vihe on että se käyttää Raamatun sanaa väärän päivän pyhittämiseen _eikä siten pysy Raamatun optuksessa.. Raamattu muistuttaa Herran sapatista eikä sunnuntaista. Tämä on jokaisen helppo tarkistaa ensin hakemalla kirkon kotisivuilta kirkon lepopäivää (=sunnuntaita) koskevat kirjoitukset ja tarkistamalla Raamatusta että mitä päivää Raamattu tosiasissa tarkoittaa. (siis Herran sapattia) .

        "Se mikä tässä sapatti asiassa on tärkeintä huomata on että sunnuntai EI ole sapatti. "
        Aivan. Toinen huomioitava seikka on se, että me emme ole Jumalan ja Mooseksen välisen liiton jäseniä. Siinä liitossa sapatti oli annettu juutalaisille liiton merkiksi.

        2. Moos. 31:12 Herra käski Mooseksen vielä sanoa israelilaisille: 13 "Pitäkää kunniassa sapatti ja määräykset, jotka olen siitä antanut, sillä sapatti on sukupolvesta toiseen oleva merkkinä liitosta, jonka minä olen teidän kanssanne tehnyt. Siitä muistatte, että minä, Herra, olen erottanut teidät omaksi kansakseni. 14 Pitäkää sen vuoksi kunniassa sapatti; sen tulee olla teille pyhä. Sitä, joka sapatin pyhyyttä loukkaa, rangaistakoon kuolemalla. Jokainen, joka tekee sapattina työtä, poistettakoon kansansa keskuudesta. 15 Kuutena päivänä viikossa tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä on sapatti, Herran pyhä lepopäivä, ja jokaisen, joka tekee työtä seitsemäntenä päivänä, on kuoltava. 16 Sukupolvesta toiseen israelilaiset viettäkööt sapattia ja pitäkööt sen kunniassa. Se on heidän ikuinen velvollisuutensa. 17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."

        Me olemme jäseniä Uudessa liitossa ja sen merkki on Jeesuksen veri, ehtoollinen.

        Luuk. 22:20. Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.

        Me emme ole juutalaisia, vaan ns. pakanakristittyjä, joita juutalaisuuden tavat eivät koske. Me pyhitämme Jumalalle, lähimmäisillemme ja lepoon yhden päivän seitsemästä.

        Kol. 2:13. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
        14. ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
        15. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.
        16. Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
        17. jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.

        Vanhan liiton sapattipäivä oli vain varjo, joka viittasi tulevaan lepoon, joka toteutuu Kristuksessa. Apostolit eivät enää toistaneet sapattikäskyä. Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen pakanakristityt alkoivat kokoontua ehtoolliselle Herran ylösnousemuspäivänä, sunnuntaiaamuisin, Herran päivänä, viikon ensimmäisenä päivänä.

        Jeesus jätti apostoleiden kirkolle oman auktoriteettinsa:

        Matt. 16:18.Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. 19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu."


      • On ihmeellistä, että siveyslaki ja seremonialaki aina halutaan sotkea keskenään.

        Tässä 10 käskyn ja siveyslain erot:

        SIVEYSLAKI 10 KÄSKYÄ:

        Herra itse puhui kansalle (2. Moos. 20:1-22; 5 Moos.4:12,13; 5:6-22)

        Jumala itse kirjoitti kivitauluille (2 Moos.24:12; 31:18; 32:16; 5 Moos.9:10; 10:1-4)

        Säilytettiin liitonarkissa ( 5 Moos.10:1-5).

        Täydellinen laki (Ps19:8; Jaak.1:25)

        Vapauden laki, josta on iloa (Jaak.2:11,12; Ps 119:47,77; Room.7:22)

        Hengellinen (Room.7:14)

        Iankaikkinen ja muuttumaton (Ps.111:7,8; Luuk.16:17)

        Osoittaa synnin (Room.3:20; 7:7)

        Käytössä tuomiolla (Jaak.2:11,12)

        Kristuksen kuolemallaan vahvistama (Jes.42:21; Matt.5:17, 18; Room.3:31).

        SEREMONIALAKI:

        Mooses opetti kansalle (2.Moos.24:3; 5 Moos. 5:31)

        Mooses kirjoitti kirjaan (2 Moos. 24:4; 5. Moos.31:9)

        Säilytettiin liitonarkin sivulla (5 Moos. 31:24-26)

        Varjolaki (Hebr.10:1-4)

        Muodostui taakaksi (Apt.15:1,5,10)

        Lihallinen (Hebr.7:16)

        Väliaikainen (Hebr.7:12,18)

        Osoitti esikuvalliset syntiuhrit (3 Moos. 4 ja 5 luku; Hebr.10:1-4)

        Sen perusteella ei tuomita (Kol.2:14-17)

        Kristuksen kuollessa poistettu käytännöstä (Ef.2:15; Matt.27:51; Hebr.10:8-14)

        Mitä on poistettu uudessa liitossa?

        Uhrit (Hepr.10:1)

        Ruoat, juomat ja pesot, jotka liittyivät temppelipalvelukseen (Hepr.9:9,10)

        Vuotuiset juhlat, uusikuu ja juhliin liittyvät sapatit.(Kol.2:14-17; Gal.4:9,10)

        Ympärileikkaus (1 Kor.7:19)

        Kol.2:13-17: "Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset, ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun. Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta, jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen".

        Kheirografon= kirjallinen sopimus tai velkakirja (suomennettuna kirjoituksen säädöksineen Raamatussa). Sana ”nomos” joka tarkoittaa lakia tai käskyjä ei esiinny kertaakaan koko luvussa, joten kymmentä käskyä ja viikkosapattia se ei voi tarkoittaa. ”syöminen, juominen, juhla, uusikuu ja sapatti” viittavat ennemmin seremonialakiin, jotka esikuvasi Kristusta, kuin kymmeneen käskyyn.

        Tuossa myös Timo Flinkin kirjoitus liittyen Pietarin "sitomiseen".

        https://timoflink.wordpress.com/2012/10/03/kuka-sitoo-matt-1619/


      • pyhpyh
        antaamennävaan kirjoitti:

        "Se mikä tässä sapatti asiassa on tärkeintä huomata on että sunnuntai EI ole sapatti. "
        Aivan. Toinen huomioitava seikka on se, että me emme ole Jumalan ja Mooseksen välisen liiton jäseniä. Siinä liitossa sapatti oli annettu juutalaisille liiton merkiksi.

        2. Moos. 31:12 Herra käski Mooseksen vielä sanoa israelilaisille: 13 "Pitäkää kunniassa sapatti ja määräykset, jotka olen siitä antanut, sillä sapatti on sukupolvesta toiseen oleva merkkinä liitosta, jonka minä olen teidän kanssanne tehnyt. Siitä muistatte, että minä, Herra, olen erottanut teidät omaksi kansakseni. 14 Pitäkää sen vuoksi kunniassa sapatti; sen tulee olla teille pyhä. Sitä, joka sapatin pyhyyttä loukkaa, rangaistakoon kuolemalla. Jokainen, joka tekee sapattina työtä, poistettakoon kansansa keskuudesta. 15 Kuutena päivänä viikossa tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä on sapatti, Herran pyhä lepopäivä, ja jokaisen, joka tekee työtä seitsemäntenä päivänä, on kuoltava. 16 Sukupolvesta toiseen israelilaiset viettäkööt sapattia ja pitäkööt sen kunniassa. Se on heidän ikuinen velvollisuutensa. 17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."

        Me olemme jäseniä Uudessa liitossa ja sen merkki on Jeesuksen veri, ehtoollinen.

        Luuk. 22:20. Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.

        Me emme ole juutalaisia, vaan ns. pakanakristittyjä, joita juutalaisuuden tavat eivät koske. Me pyhitämme Jumalalle, lähimmäisillemme ja lepoon yhden päivän seitsemästä.

        Kol. 2:13. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
        14. ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
        15. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.
        16. Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
        17. jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.

        Vanhan liiton sapattipäivä oli vain varjo, joka viittasi tulevaan lepoon, joka toteutuu Kristuksessa. Apostolit eivät enää toistaneet sapattikäskyä. Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen pakanakristityt alkoivat kokoontua ehtoolliselle Herran ylösnousemuspäivänä, sunnuntaiaamuisin, Herran päivänä, viikon ensimmäisenä päivänä.

        Jeesus jätti apostoleiden kirkolle oman auktoriteettinsa:

        Matt. 16:18.Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. 19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu."

        Mitään semmoisia kuin pakanakristittyjä ei ole olemassakaan. Ihminen on joko pakana tai kristitty. Et voi yhdistää niitä (vaikka suurin osa yrittääkin).


    • Suomalaisille
    • googletus

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3805
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      32
      2669
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      95
      2154
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1657
    5. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1478
    6. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1461
    7. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

      Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      25
      1451
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1434
    9. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

      miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      73
      1408
    10. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      11
      1284
    Aihe