Viime syksynä vt 4:llä "räjähtäneen" Superbin korjauksesta Veljekset Laakkosen Skoda-korjaamo Lahdessa yritti periä omistajalta pahimmillaan yli 15 000 euroa.
Kuluttajaviranomaisten käsityksen mukaan omistajan maksettavaksi kuului 23 tkm ajetun auton korjauksesta alle 10 %. - Miksi omistaja yritettiin saada maksamaan yli 10 000 euroa liikaa?
Laakkonen Lahti yritti laskuttaa liikaa ...? Miksi?
19
1847
Vastaukset
- Lopeta jo
Näitä ketjuja on täällä jo monta, ja yhteenkään et ole voinut kertoa mikä siitä autosta "räjähti". Sitten saat minunpuolesta tulla laittamaan vaikka uuden ketjun, kun voit tuon kertoa.
- ihkua ja ihanaa
Kyselyikäinen Terohan se jatkaa ristiretkeään, sitkeä juniori tosiaan.
- A V
Laakkosen Skoda-talon väki osaa parhaiten kertoa, mitä kaikkea oli tuhotunut.
Jokainen ymmärtää, että tuho on ollut suuri, kun korjauksesta yritettiin saada omistaja maksamaan ensin 10 500 euroa ja korjauksen edetessä yl 15 000 euroa.
Vain 23 tuhatta ajettu Skoda Superb Combilla!
Mikä niitä riivasi?- tekniska byro
Miksi syytä ei rehdisti kerrota ? Oliko niin massiivinen valmistajan munaus, että sitä ei voi julkaista. Vai oliko syynä kuitenkin vastikään tehty huolto ?
- A V
tekniska byro kirjoitti:
Miksi syytä ei rehdisti kerrota ? Oliko niin massiivinen valmistajan munaus, että sitä ei voi julkaista. Vai oliko syynä kuitenkin vastikään tehty huolto ?
Jos syynä olisi ollut hieman ennen moottorin räjähtämistä toisella Skoda-korjaamolla (Mäkelän Autotalot, Järvenpää) tehty remontti, miksi Laakkonen yritti laskuttaa vain "räjähtäneen" Superbin omistajaa?
Miksi Laakkonen ei neuvotellut asiasta Mäkelän Autotalojen tirehtöörin kanssa? Miksi Mäkelän Autotaloja ei kinnostanut moottorin outo räjähtäminen? Olisi luullut, että kiinnostaa, kun Superb oli remontin jälkeen luovutettu omistajalle "täysin kunnossa olevana" ja 250 km:n ajon jälkeen jysähtää?
Mäkelän Auto oli myös "räjähtäneen" Superbin myyjäliike, jolle Kuluttajaviraston ohjeiden mukaan kuuluu ensisijainen vastuu myytyä autoa koskevissa korjaus- ym ongelmissa.
Kummallista Skoda-soppaa, jota elä maahantuoja eli Helkama-Auto osaltaan sekoitteli. Yrittivät kolmen ison Skoda-talon tirehtöörit saada Superbin omistajan maksamaan kaikki korjauskulut. Tiesivät Skodan puolella, että omistaja oli sairas eläkeläinen, joka toimi pyörätuolipotilaana olevan puolisonsa omaishoitajana.
Osaisivat kyseiset Skodan tirehtöörit edes pyytää anteeksi tökeröä käytöstään! - Paukku-Pete
Miten ne soodavaunut silleen räjähtelee?
Minä olen vain kuusi vuotta autopuolen kouluja käynyt (todistusten keskiarvot yli 9) ja useita vuosia asentajana ym leipäni tienannut eikäpä ole yhtään räjäktänyttä autoa sattunut tietoisuuteen tulemaan. Niin että kerropas lisää siitä räjähtäneestä sodavaunustasi, kitoos! - Tuotesuunnittelu
Kuten Paukku-Pete ammattilaisena tietää tai ainakin pitäisi tietää, maallikko saattaa käyttää räjähtämistä luonnehtimassa ilmiötä, joka tapahtuu esimerkiksi jakoketjun tai jakohihnan katkeamisen seurauksena sekä kampiakselin tai nokka-akselin katkeamisen seurauksena. Uusi moottori asennettuna saattaa hyvinkin maksaa mainitun summan, jos myyjä/korjaamoliike/VAG-konserni ei kanna omaa vastuutaan tuotteensa kelvottomasta laadusta.
- ohjausvaihdeVWautoihin
Tuotesuunnittelu kirjoitti:
Kuten Paukku-Pete ammattilaisena tietää tai ainakin pitäisi tietää, maallikko saattaa käyttää räjähtämistä luonnehtimassa ilmiötä, joka tapahtuu esimerkiksi jakoketjun tai jakohihnan katkeamisen seurauksena sekä kampiakselin tai nokka-akselin katkeamisen seurauksena. Uusi moottori asennettuna saattaa hyvinkin maksaa mainitun summan, jos myyjä/korjaamoliike/VAG-konserni ei kanna omaa vastuutaan tuotteensa kelvottomasta laadusta.
Vältä seat.audi,skoda ja VW ostoa niin elämä on helpompaa.
Rahaa kun tarvii muuhun kun autoiluun.
- ryssänpaksat
Älkää ostako Venäläisiä autoja!
- urpo2
MEnikö turbo, vai mikä?
- A V
Laakkosen Skoda-talon väki osaa parhaiten kertoa, mitä kaikkea oli tuhotunut. Tietysti myös maahantuoja (Helkama-Auto Oy), joka osti marraskuun lopussa auton, tietänee tarkoin "räjähtäneen" Superbin vauriot, varmaan syynkin moottorin yht'äkkiseen räjähtämiseen. - Miksi syytä ei haluta kertoa?
Jokainen ymmärtää, että tuho on ollut suuri, kun korjauksesta yritettiin saada omistaja maksamaan ensin 10 500 euroa ja korjauksen edetessä yl 15 000 euroa. - Miksi myyjäliike, Mäkelän Autotalot, jonka pajalla auto oli ollut korjattavana hieman ennen moottorin tuhoutumista, ei tullut omistajan tueksi? - Outoa myyjäliikkeelle kuuluvan vastuun välttelyä? Kummallista asiakaspalvelua.
Miksi asiaa hoitaneet isot Skoda-talot halusivat vapauttaa vakuutusyhtiön vastuistaan? Väittivät, että vika oli omistajassa, joka oli käyttänyt autonsa pari vuotta aiemmin AD-huollossa 10 tkm:n öljynvaihdossa?
- Kaleviii
Vittu jos auto räjähtää niin olisin onnellinen ettei lähtenyt henki ja lopettaisin tuollaisen ruikutuksen.... Urpo! Köyhälle kallis kaikille saman hintainen.
- A V
Se oli häikäilemätön vedätys. Onneksi jäi yritykseksi, kiitos sosiaalisen median eri foorumeilta saaduista tiedoista ja laajasta tuesta.
Laakkosen Lahden korjaamo yritti saada auton omistajan maksamaan alle 20 000 euron remontista yli 10 000 euroa enemmän kuin kuluttajasuojaviranomaiset pitivät kohtuullisena. Mahtoiko olla ennätys röyhkeydessään?
On hyvä, että nimimerkki ”Kaleviii” muistutti tapauksesta. Laakkosen taholta ei ole vastattu kysymykseen, miksi yrittivät laskuttaa kaiken omistajalta (3 vuotta vanha auto, ajettu vain 23 tkm, moottori räjähti yht’äkkiä valtatieliikenteessä)? Autoilevan yleisön on syytä olla tietoinen, millaista kohtelu voi olla, jos isojen autotalojen lasipalatseissa sattuu olemaan ”hullut päivät”.
Laakkosen Lahden Skoda-talon selitys, että on toimittu maahantuojan ohjeiden mukaan, ei kelpaa. Hölmöltä tuntui lisäksi todistelu, että ”kaikkia asiakkaita kohdellaan samalla tavoin”. Ei kai nyt jokaiselta yritetä kohtuuttomia laskuttaa? Vai mikä lie Laakkosen tapa? Hiljakkoin keskustelu Kauppalehden yritysblogissa Laakkonen-konsernin toimitusjohtajan kanssa päättyi lyhyeen. Laakkosen puolelta ei haluttu vastata kysymykseen ”Miksi”?
Ihmetystä herättää edelleen myös myyjäliikkeen (Mäkelän Auto Oy, Järvenpää) ja maahantuojan (Helkama Auto Oy, Espoo) tirehtöörien suhtautuminen asiaan. He yrittivät todistella oikeutetuiksi Laakkosen ylisuuria vaatimuksia. Lupasivat, että kummallinen moottorin räjähtäminen tutkitaan. Mitään ei kuitenkaan kuulunut, ehkä lupailivat vain joutessaan?
Edellä mainittujen kolmen (3) ison talon johtajia on yritetty opettaa muistamaan kunnon kauppamiehen sääntö: ”Hyvin hoidettu reklamaatio on mitä parasta myyntityötä”. Asia on tosi tietysti myös päinvastoin. Siinä riittää opetettavaa vääriin tapoihin tottuneille.
PS. Rehti ja avoin toimintakulttuuri on autoväen, samalla myös isojen autotalojen, etu. Kuten 1.viikkoraportin johtopäätöksenä kirjoitin: ”Tulevaisuudessa menestyvät ne myynti- ja palveluketjut, jotka ottavat todesta ict-alan voimakkaan kehityksen ja ymmärtävät, että ihmiset tekevät ostopäätöksiä yhä useammin myös muualta kuin perinteisestä kiiltokuvamainonnasta saadun tiedon perusteella.” Olen edelleen samaa mieltä. - CaseSuperb
Eikö jakoketjuongelma ollut tiedossa, kun Laakkonen yritti laskuttaa kohtuuttomia? Yli 10 000 euroa enemmän kuin kuluttajasuojaa valvovat viranomaiset pitivät kohtuullisena?
Tiedoksi Laakkosen, Helkaman ja Mäkelän tirehtööreille: VW:n jakoketjukohu kiihtyy Ruotsissa - ongelma-autot listattu http://www.kauppalehti.fi/uutiset/vwn-jakoketjukohu-kiihtyy-ruotsissa---ongelma-autot-listattu/dcA8uLdq- seataudiskodaVWsama
Eteneekö asia Suomessa mitenkään?
- jarrukengät
Laakkosesta en tiedä mitään. Tämä ylilaskuttaminen taitaa olla "maan tapa"? Oma kokemukseni on se, että eräs Fiat merkkihuolto yritti laskuttaa minulta 8 kpl jarrukenkiä vaikka autossa on jarrukenkiä vain takapyörissä eli 4 kpl:tta ( 2 2).
Etupyörissä on levyjarrut(jarrupalat)eikä etupyörien jarruremonttia tehty lainkaan (ei ollut edes tarvetta). Ko. remontti oli takajarrujen huolto.
Onneksi tunnen sentään sen verran autojen tekniikka ettei tämä ylilaskutus onnistunut vaan rupesin siitä valittamaan. Mutta jos EN olisi tuntenut tekniikkaa lainkaan niin ylilaskutus olisi varmasti mennyt läpi. Kaikki asiakkaat eivät tunne tekniikkaa riittävästi joten he joutuvat maksamaan väärästä laskutuksestakin!!!
Voiko asiakas tietää ettei häntä olla vedetty höplästä laskua kirjoittaessa?
Kyseessä ei voi olla erehdys koska kyllä merkkikorjaamon pitää tietää mitä osia huollosta on todella vaihdettu. Fiatissa ei voi olla 8 kpl:tta jarrukenkiä takapyörissä!!!
Teknisesti siinä on vain 2 2 eli 4 kpl:tta jarrukenkiä taka-akselilla. Ei tässä voi erehtyä. Vai onko niin, että laskutustekniikka saa poiketa työn suorituksesta paljonkin?- skdfjklsdfsd
mekaanikolta on palanut neljä jarrukenkää koeajolla kun on avannut oven ja polkenut jarrukengällä vauhdin pois.
Naisilta veloitetaan kahdeksan korkokenkää.
- Joukkissis
En ihmettele
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72545- 1211831
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1311608Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill521526Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671352Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1741346- 1481295
- 521218
- 591158
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.701136