mikä eläin?

karvakorva_korvakarva

Mikä eläin sopisi 12 vuotiaalle tytölle. Minulla on ollut 2hamsteria ja 2koiraa. Nyt on 1 koira. Ei hirveän isoa. EIKÄ TARANTELLAA TAI KÄÄRMETTÄ! En tykkää niistä yhtään

4

54

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

      Tarkennapa vähän mitä lemmikiltä haluat ;)

      Mitä mieltä olet ollut koirasta ja hamsusta lemmikkinä? Mistä pidät, ja mitä vikaa niissä on?

      Haluatko sosiaalisen, katseltavan, päiväeläimen, vilkkaan, rauhallisen, viedä sitä ulos, käykö ruokavalioksi esim. elävät hyönteiset, helppohoitoisen vai haastavan, yksineläjän vai laumaeläimen, onko teillä turvallista tilaa pitää sitä vapaana..? Jne.

      Kyllä 12 vuotiaalle käy ihan mikä tahansa otus, tulilisko, neitokakadu ja hiiri vaan päätyy vähän erityyppisille ihmisille.

    • Huntu

      Minusta sinun pitäisi myös kysyä onko teillä tilaa kuinka ison reviirin tarvitsevalle eläimelle? Esim, kani ja ei ehkä chincillakaan käy, kun niiden häkit on aika isoja ja pupulle on hyvä olla ihan oma isohko alue yhdessä huoneessa, mikä ollaan aidattu.

      Teillä on nyt tosi hiljaisia eläimiä, ettei häiritse varmastikkaan nukkumista. Linnut ja marsut on ainakin sellaisia, että ne huutaa välillä vaikka laittaisi viltin häkin ylle yöksi, että ei kannata hankkia niitä ellei perheesi ole hyvin sikeäuninen tai teillä on eläimelle sellaienn huone missä ei paljoa oleilla yöllä :D

      - Jokin hiljainen jyrsijä, esim siili, gerbiili
      - lisko, kilpikonna
      - Mitä mieltä olet "ötököistä" muuten, esim rukoilijasirkan tyylisestä tai kotiloista
      - Erilaiset kalat ja merenelävät, kuten merisiili?

      • Sedä

        Ei koira ja hamsteri välttämättä hiljasii oo :D Hamsterin nakertelusta ja juoksupyörästä lähtee parhaimmillaan hirvee meteli...


      • Sedä
        Sedä kirjoitti:

        Ei koira ja hamsteri välttämättä hiljasii oo :D Hamsterin nakertelusta ja juoksupyörästä lähtee parhaimmillaan hirvee meteli...

        Lisään vielä et siili (joka ei tosiaankaan oo jyrsijä eikä myöskään mikään helppo) tarvii juoksupyörän josta kyllä lähtee vinkunaa, ja gerbiilit on jyrsijämaailman pahimpia pahvinnakertajia :D

        Chinchilla- tai rottahäkin pinta-ala ei oo suuri, vaan sellaisen kyllä mahtuu joka kotiin, enemmän kannattaa olla huolissaan siitä et eläimelle riittää juoksutustilaa. Mut annetaan nyt aloittajan kertoo mitä haluaa, ennen kuin ehdotellaan päättömästi...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe