Kasipätkän omistajana olen todennut Volvon merkkihuoltojen hintojen olevan väärältä planeetalta. Kun oikein kriittisesti tarkastelee huolto-ohjelmaa, niin normaali määräaikaishuolto ei käsitä juurikaan muuta työtä kuin öljyn vaihdon. Loput ovat erilaisia tarkastuksia, jotka normaalilla teknisellä osaamisella ja pienellä viitsimisellä kuka tahansa kykenee tekemään. Tottakai muutamiin huoltoihin kuuluu erityisosaamista ja- työkaluja vaativia töitä (nokkahihna yms), mutta niiden huoltojen hinnat ovat jo eri galaksista. Takalasin pyyhinsulka 25 € ja sitä rataa. Miten olet kokenut huoltojen hinnat / palvelun? Onko hinnasta huolimatta kannattavaa käyttää auto nimenomaan merkkihuollossa?
Mitä mieltä merkkihuoltojen hinnoista?
43
45842
Vastaukset
- TIEDOTON
KUULEMMA PÄÄKAUPUNKISEUDULLA
HUOLLON AMMATTITAIDOSSA EI
KAIKILTA OSIN OLE KEHUMISTA. . .
SÄÄLIEN SEURAAN KUN ISÄNI JOUTUU
SIELLÄ AUTOA HUOLLATTTAMAAN - traktori
Niistä orginaali huolloista.Meinasin perseelleni
lentää,ja lensinkin,kun huollatin volvo 940.
Pelkkä jarrupalojen vaihto 274 erkkiä.Tervetuloa Tampereen käyttöautoon, jos perse kestää?- kallein ei ainoa
tuollaisen 940 malliseen osaa kuka tahansa kyläseppä vaihtaa jarrupalat, oma asiahan se on mihin autonsa vie.
- volvo
Kuten jo aikaisemmin yhdessä keskustelussa kerroin,en ole kertaakaan käyttänyt mitään autoani merkkiliikkeessä.Paikallisessa pajassa on ollut sen verran ammattiporukkaa,että kaikki eri merkkien huollot ja korjaukset on sujuneet yhtä hyvin kuin merkkiliikkeessä.Kasipätkän huollot on olleet ihan samaa hintaluokkaa kuin muidenkin autojeni.Merkkiliikkeet on rosvoja.Eivätkä aina edes tee laatua.Sama se on tietysti pikkupajoissakin,mutta mä ainakin oon sattunut löytämään halvan ja ammattitaitoisen liikkeen.
Enkä oo merkkiliikkeen leimojen puuttumisen huomannut vaikuttavan mitenkään jälleenmyyntihintaan.- vesku, pro
Nuo hinnat tuntuu kovilta vain köyhille!
Kyllä kuitenkin merkkiliikkeessä on parempi tietotaito ja palveluntaso kuin jossain esson baarin takana olevalla holtamolla! - ei asentaja
vesku, pro kirjoitti:
Nuo hinnat tuntuu kovilta vain köyhille!
Kyllä kuitenkin merkkiliikkeessä on parempi tietotaito ja palveluntaso kuin jossain esson baarin takana olevalla holtamolla!jos ei osaa laittaa vararenkaaseen ilmaa pissipoikaan pesuainetta ,pyyhkimensulkaa vaihtaa,parkkipoltinta vaihtaa,jäähdytinnestettä tarkistaa,öljyä vaihtaa, jopa talvi tai kesärenkaita vaihtaa tälläisesta varmaan kannataa maksaa 300-500e ja jakohihnan vaihto maksaa merkkipajalla 800e ja oikeassa auton huoltopaikassa sama maksaa 490e ja samat osat ja sille myös takuun. Voi sen jakohihnan vaihtaa itse mutta sille ei saa kuin oman takuun.
- Pennyless
Ei olla meidänkään kasiviiskybäistä merkkihuoltoon viety eikä sureta yhtään ettei huoltokirjaan niitä leimoja tule, itse sinne voi kirjata mitä on tehty niin sekin on tyhjää parempi. Nuo alkavat jo olemaan sen ikäisiä vaihdokkeja ettei niissä "täydellinen huoltokirja" lisähintaa eikä -arvoa anna. Eikä ollut meidänkään huoltokirjassa yhtään Volvon leimaa kun ostettiin, paikallisen rassarin leimoja kaikki.
Öljyt ja suodattimet vaihdetaan itse (TI-hallissa käy kätevästi ja maksaa alle 10€, on tehty myös ihan tasamaallakin eikä ollut mission impossible). Suosittelen 850-omistajille Alfamerin kustantamaa 850-huoltokirjaa (hinta 15-20€) joita löytyy useista tavarataloista. Sen avulla ollaan moni ongelma pystytty korjaamaan ihan omin avuin. Toki pitää tietää omat kykynsä ja jättää hankalimmat hommat suosiolla ammattilaisille, mutta kannattaa siinäkin miettiä sitä viekö auton merkkihuoltoon vai jollekin asiantuntevalle rassarille. - V40 TDI
150 tkm määräaikaishuolto Olarin Biliassa 450€.
165 tkm määräaikaishuolto Autoserviassa 227 €.
Huoltojen sisällöt samat!
Kysymys kuuluu:
Kummassa valtuutetussa Volvo&Renault -huoltoliikkeessä aion jatkossa käydä.
Jarrupalojen vaihto & jakopäähihnan vaihto varaosineen jobbarilla (jolla leimaoikeus) 350 €. Bilia tarjosi pelkästään jarrupalojen vaihdosta 290 €. Jakopäähihna sekä jarrupalat olisi vaihdettu tuossa mainitussa 150 tkm -huollon yhteydessä. Loppusumma-arvio: 1100 €.
Biliassa en asioi enää ikinä, ainakaan huollon merkeissä.- ossi
Minulla s40 etujarrupalojen vaihto ja jakohihnan vaihtohuolto tekivät "vaivaiset" 930 EUR, mutta se olikin kaukana hesasta.
Aivan liian kallista on nykyään huollattaa autoaan merkkihuollossa. - Jape
Bilian ja autoservian hinnoilla ei todellakaan ole eroa, vai hinnoitellaanko huoltotyöt asiakaskohtaisesti?
Esimerkkinä Volvo S40(2000), 130 tkm perushuolto, sisältäen ylimääräisinä töinä taakse jarrupalat ja jarrunesteen vaihdon. Hinta 510€, joten se siitä "edullisesta" merkkihuollosta. Biliassa käytännössä ihan sama hinta. - oho!
Jape kirjoitti:
Bilian ja autoservian hinnoilla ei todellakaan ole eroa, vai hinnoitellaanko huoltotyöt asiakaskohtaisesti?
Esimerkkinä Volvo S40(2000), 130 tkm perushuolto, sisältäen ylimääräisinä töinä taakse jarrupalat ja jarrunesteen vaihdon. Hinta 510€, joten se siitä "edullisesta" merkkihuollosta. Biliassa käytännössä ihan sama hinta.Kysyitkö autoserviasta hintaa etukäteen vai löivätkö laskun pöytään sanomatta mitään. Meikäläisen 165 tkm:n huollon hinnan tiesin etukäteen, koska soitin sinne ensin ja hinnan kuultuani oli helppo tehdä päätös. Olen kuullut, että Kauniaisten Teboil on myös valtuutettu Volvo -huoltamo. Sieltä voisi joskus hintoja kysellä.
Mutta Biliaan en vie ja PISTE!! - Jape
oho! kirjoitti:
Kysyitkö autoserviasta hintaa etukäteen vai löivätkö laskun pöytään sanomatta mitään. Meikäläisen 165 tkm:n huollon hinnan tiesin etukäteen, koska soitin sinne ensin ja hinnan kuultuani oli helppo tehdä päätös. Olen kuullut, että Kauniaisten Teboil on myös valtuutettu Volvo -huoltamo. Sieltä voisi joskus hintoja kysellä.
Mutta Biliaan en vie ja PISTE!!Tiesin, että perushuollon hinta pyörii kolmensadan nurkilla, koska sen kysyin etukäteen. Hinta suunnilleen sama Bilian kanssa, mutta Serviaan sai auton sisään heti kun halusi. Laskua tulikin sitten parisataa lisää tuon perushuollon lisäksi ku palat ja jarruneste vaihdettiin. Kallista on. Teboilin huoltohintoja en tiedä minäkään.
- volvo
Jape kirjoitti:
Tiesin, että perushuollon hinta pyörii kolmensadan nurkilla, koska sen kysyin etukäteen. Hinta suunnilleen sama Bilian kanssa, mutta Serviaan sai auton sisään heti kun halusi. Laskua tulikin sitten parisataa lisää tuon perushuollon lisäksi ku palat ja jarruneste vaihdettiin. Kallista on. Teboilin huoltohintoja en tiedä minäkään.
Oon tässä nyt lukenut muutaman oman viestini jälkeen tulleen viestin ja todella hämmästelen noin suuria huoltohintoja. Asioimassani yksityisessä pajassa kaikki huollot ja rempat saa halutessaan tuntiveloituksena.Siellä veloitus on tällä hetkellä 50e/h. Esim. kun vie auton jarrupalojen vaihtoon ja vie omat palat mennessään,siitä laskutetaan vain se hinta mikä siihen aikaa kuluu. Viimeksi aikaa takapalojen vaihtoon kului alle puoli tuntia,hintaa kertyi 25e (laskutusväli puoli tuntia). Samaten jos haluaa viedä kärrynsä niinsanottuun kilometrihuoltoon,voi etukäteen ottaa selvää mitä se pitää sisällään,kirjata ne paperille, ojentaa paperin kouraan ja he tekevät juuri ne hommat jotka paperissa seisoo. Itse jos vie vaikka tulpat, öljyt, putsarit sun muut mukanaan, tulee huollolle hintaa varmasti reilusti vähemmän kuin merkkiliikkeissä; jos vaikka ´määräaikaishuolto´ vie pari tuntia, tulee sille hintaa 100e osat.
- Voovo
Mitenkäs tuo "valtuutettu" huolto toimii? Voiko sinne viedä auton myös takuuhuoltoon ilman ylimääräisiä kuluja? Varsinaiset määräaikaishuollothan siellä siis toimisivat siinä missä Biliassa etc...
- Jazga
Jape kirjoitti:
Bilian ja autoservian hinnoilla ei todellakaan ole eroa, vai hinnoitellaanko huoltotyöt asiakaskohtaisesti?
Esimerkkinä Volvo S40(2000), 130 tkm perushuolto, sisältäen ylimääräisinä töinä taakse jarrupalat ja jarrunesteen vaihdon. Hinta 510€, joten se siitä "edullisesta" merkkihuollosta. Biliassa käytännössä ihan sama hinta.Ei sillä ole merkitystä missä se leima on laitettu. siis edes takuuseen ei ole merkitystä, onko se tehty merkkiliikkeessä tai jossakin muualla.
Ps. Merkkiliikkeiden huollot ainakin monella muulla merkillä sisältävät korkean hintansa lisäksi yleensä enempi ns "valohoitoa", eli usein halvempi yksityinen huoltaja tekee parempaa ja tarkempaa työtä. Siis enemmin maksaa huollosta kuin pelkästä leimasta ja "puskurin" kiilloituksesta.
Nim. kokemusta jo lähes 30 vuoden ajalta autoilun "saralta" - Jabu
Jaa, vai että sama huolto. Biliassa tuohon 150tkm:n huoltoon sisältyy nokka-akselin hihnan vaihto ja maksaa 450€, kun taas 165tkm:n huoltoon EI kuulu hihnan vaihtoa, että silleen.
Älä poika kirjoittele täällä sellaista, mikä ei pidä paikkansa ! - MIKÄ AUTOSERVIA
Mikä liike/missä?
- V40 TDI
Jabu kirjoitti:
Jaa, vai että sama huolto. Biliassa tuohon 150tkm:n huoltoon sisältyy nokka-akselin hihnan vaihto ja maksaa 450€, kun taas 165tkm:n huoltoon EI kuulu hihnan vaihtoa, että silleen.
Älä poika kirjoittele täällä sellaista, mikä ei pidä paikkansa !Lukisit mitä ihmiset kirjoittavat oikein ajatuksella niin ei sitten tarvitse kommentoida jotain ihan puuta heinää.
Minähän kirjoitin, että vaihdoin sen hihnan toisessa pajassa (pari päivää aikaisemmin) kuin Biliassa ENNEKUIN vein sen Biliaan määräaikaishuoltoon missä se olisi vaihdettu. Ei kuulu hihnanvaihto 450 euroon koska se ei vaihdettu siellä. Todennäköisesti olisi maksanut yhteensä 1000 euroa. Kysymys kuuluukin: Miten Biliassa voi 150 tkm huolto maksaa 450 euroa vaikka hihnaa ei vaihdettu?
Äläkä sinä poika kommentoi täällä yhtään mitään jos et ajatuksella osaa lukea mitä muut kirjoittavat. - Jabu
V40 TDI kirjoitti:
Lukisit mitä ihmiset kirjoittavat oikein ajatuksella niin ei sitten tarvitse kommentoida jotain ihan puuta heinää.
Minähän kirjoitin, että vaihdoin sen hihnan toisessa pajassa (pari päivää aikaisemmin) kuin Biliassa ENNEKUIN vein sen Biliaan määräaikaishuoltoon missä se olisi vaihdettu. Ei kuulu hihnanvaihto 450 euroon koska se ei vaihdettu siellä. Todennäköisesti olisi maksanut yhteensä 1000 euroa. Kysymys kuuluukin: Miten Biliassa voi 150 tkm huolto maksaa 450 euroa vaikka hihnaa ei vaihdettu?
Äläkä sinä poika kommentoi täällä yhtään mitään jos et ajatuksella osaa lukea mitä muut kirjoittavat.Poika,
Biliassa 150tkm:n huolto ei varmasti maksa 450€ ellei siinä ole laitettu jotain muutakin. Hinta on about 260 - 270€.
Sitäpaitsi 150tkm:ssa vaihdetaan polttoaine suodatin, 165 ei vaihdeta, eli huollot ei ole vertailukelpoisia.
Käyppäs hakemassa aapinen, niin opit vielä jokupäivä lukemaankin. - V40 TDI
Jabu kirjoitti:
Poika,
Biliassa 150tkm:n huolto ei varmasti maksa 450€ ellei siinä ole laitettu jotain muutakin. Hinta on about 260 - 270€.
Sitäpaitsi 150tkm:ssa vaihdetaan polttoaine suodatin, 165 ei vaihdeta, eli huollot ei ole vertailukelpoisia.
Käyppäs hakemassa aapinen, niin opit vielä jokupäivä lukemaankin.Haluatko kopion laskusta, huoltoerittelystä ja kuitista. Pistää sinutkin hiljaiseksi. Voin vaikka skannata ne ja pistää sulle sähköpostissa niin jo uskot.
Voit vaikka soittaa Olarinluoman Biliaan ja kysyä, että oliko viikolla 8 eli Helmikuussa eräs V40 omistaja himeman kiukkuinen kun laskua maksoi. Kassaneiti meni aivan punaiseksi kun kysyin mitä tässä huollossa niin paljon maksoi, EIKÄ hän osannut kysymykseeni vastata.
Huhtikuussa mittaristoon syttyi "vikaa moottorin sähköjärjestelmässä" ja ei auttanut muu kuin taas kurvata Bilian halliin. Kaveri löi vikakoodilukijan autooni ja 5 min päästä kertoi, että Diesel koneestani on yksi hehkutulppa pimeänä ja samaan hengenvetoon kysyi "huolletaanko". Kieltäydyin kohteliaasti, koska sellaisesta operaatiosta suoriudun itsekin. Ei siinä mitään, lasku käteen ja se oli 90 €. VIDDU!!! Ajoin toimistolle, soitin kiukkuisena Bilian työpäälikölle, joka totesi, että "onhan siinä laskussa vähän ilmaa, puolitetaan lasku". Loppujen lopuksi maksoin 45€. Eli siinäs näet, bilian huollon hinnoissa on 50% pelkkää tyhjyyttä.
Joko uskot? - V70 D5
MIKÄ AUTOSERVIA kirjoitti:
Mikä liike/missä?
Tikkurilassa, Rinta-Joupin ja Sportcar-Centerin kanssa samassa talossa. Takuukorjaukset sujuneet ERITTÄIN hyvin ja ERITTÄIN nopeasti... toisin kuin Biliassa.
- V40 TDI
MIKÄ AUTOSERVIA kirjoitti:
Mikä liike/missä?
www.autoservia.fi
Kannattaa soittaa etukäteen ja tiedustella huollon hintaa, arviot paikkansa pitäviä. - V40 TDI
MIKÄ AUTOSERVIA kirjoitti:
Mikä liike/missä?
www.autoservia.fi
Kannattaa soittaa etukäteen ja tiedustella huollon hintaa, arviot paikkansa pitäviä. - Ihmettelijä
V40 TDI kirjoitti:
Haluatko kopion laskusta, huoltoerittelystä ja kuitista. Pistää sinutkin hiljaiseksi. Voin vaikka skannata ne ja pistää sulle sähköpostissa niin jo uskot.
Voit vaikka soittaa Olarinluoman Biliaan ja kysyä, että oliko viikolla 8 eli Helmikuussa eräs V40 omistaja himeman kiukkuinen kun laskua maksoi. Kassaneiti meni aivan punaiseksi kun kysyin mitä tässä huollossa niin paljon maksoi, EIKÄ hän osannut kysymykseeni vastata.
Huhtikuussa mittaristoon syttyi "vikaa moottorin sähköjärjestelmässä" ja ei auttanut muu kuin taas kurvata Bilian halliin. Kaveri löi vikakoodilukijan autooni ja 5 min päästä kertoi, että Diesel koneestani on yksi hehkutulppa pimeänä ja samaan hengenvetoon kysyi "huolletaanko". Kieltäydyin kohteliaasti, koska sellaisesta operaatiosta suoriudun itsekin. Ei siinä mitään, lasku käteen ja se oli 90 €. VIDDU!!! Ajoin toimistolle, soitin kiukkuisena Bilian työpäälikölle, joka totesi, että "onhan siinä laskussa vähän ilmaa, puolitetaan lasku". Loppujen lopuksi maksoin 45€. Eli siinäs näet, bilian huollon hinnoissa on 50% pelkkää tyhjyyttä.
Joko uskot?Hurjaa hommaa, mutta ei kyllä ole ensimmäinen tarina, minkä olen kuullut "ilma"-hinnoista. Itse kävin isossa merkkiliikkeessä kysymässä vikaa kojelautaan integroidun gsm-puhelimen kaiuttimesta, johon ystävällinen huoltomyyjä totesi, että senhän voisi äkkiä tarkistaa tietokoneelta, löytyykö sieltä mitä virheilmoituksia. Kävisi käden käänteessä ja tarkastuksen hinta olisi 35 euroa.
Olen itse aiemmin nähnyt kun tietokone laitetaan kiinni Volvoon ja eipä ole tosiaan kummoinen juttu, kun Windows -käyttöliittymän päällä olevasta helppokäyttöisestä ohjelmasta klikataan oikea kohta ja katsotaan, "mitä auto on syönyt". Koko prosessiin ei montaa minuuttia mene, että siinä tulee diagnosoinnille kallis minuuttitaksa. No, seuraavaksi lähin valtuutettu Volvo-huolto tekee täysin saman projektin 20 eurolla. - en oo pelle
Ihmettelijä kirjoitti:
Hurjaa hommaa, mutta ei kyllä ole ensimmäinen tarina, minkä olen kuullut "ilma"-hinnoista. Itse kävin isossa merkkiliikkeessä kysymässä vikaa kojelautaan integroidun gsm-puhelimen kaiuttimesta, johon ystävällinen huoltomyyjä totesi, että senhän voisi äkkiä tarkistaa tietokoneelta, löytyykö sieltä mitä virheilmoituksia. Kävisi käden käänteessä ja tarkastuksen hinta olisi 35 euroa.
Olen itse aiemmin nähnyt kun tietokone laitetaan kiinni Volvoon ja eipä ole tosiaan kummoinen juttu, kun Windows -käyttöliittymän päällä olevasta helppokäyttöisestä ohjelmasta klikataan oikea kohta ja katsotaan, "mitä auto on syönyt". Koko prosessiin ei montaa minuuttia mene, että siinä tulee diagnosoinnille kallis minuuttitaksa. No, seuraavaksi lähin valtuutettu Volvo-huolto tekee täysin saman projektin 20 eurolla.Ompas se helpon kuulosta. Kun koko prosessi on ainoastaan se että klikataan helpon tuntuista käyttöliittymää ja se on 35€ :)
Käyttöliittymähän sisältyy perus windowssiin ja jokainen juntti voi ja osaa tehdä sillä vaikka kotonaan eikä mene edes sormi suuhun??
Aivan sama kun sanoo että kävi lääkärillä ja se kopautti yksinkertaisella vasaralla helpon näköisesti polveen ja sano että "kaksipäivää lomaa, polvi on kipeä" jonka jälkeen kassatyttö heittää: 75€ kiitos... - chief59
en oo pelle kirjoitti:
Ompas se helpon kuulosta. Kun koko prosessi on ainoastaan se että klikataan helpon tuntuista käyttöliittymää ja se on 35€ :)
Käyttöliittymähän sisältyy perus windowssiin ja jokainen juntti voi ja osaa tehdä sillä vaikka kotonaan eikä mene edes sormi suuhun??
Aivan sama kun sanoo että kävi lääkärillä ja se kopautti yksinkertaisella vasaralla helpon näköisesti polveen ja sano että "kaksipäivää lomaa, polvi on kipeä" jonka jälkeen kassatyttö heittää: 75€ kiitos...Yksinkertaista joo!
Kysy multa onko päivä vai yö, vastaan ja laskutan sulta 35e :) - olehyvä
viesti on jo vanha mutta sattuipa silmään....
pari vastakysymystä kysyjälle?
aloitetaan autostasi, V40 TDI, tällaista autoa ei ole olemassa jos et siihen ole TDI moottoria itse vaihtanut.Autosi on joko V70 tai muu isompi Volvo tai pikkuvolvo Renun dieselillä. Hinnat saattavat heittää jos et tiedä mitä tilaat ja millaiseen autoon.
Toinen;kaksi peräkkäistä km huolto ei ole sisällöltään samat. Ainakaa V40 dieseliin joka on vm. 96-01 väliltä.
Mikä on "jobbari jolla on leimausoikeus"
Tiimarista papukaijanmerkki ja leima kirjaan? - Tälläistä on
Ihmettelijä kirjoitti:
Hurjaa hommaa, mutta ei kyllä ole ensimmäinen tarina, minkä olen kuullut "ilma"-hinnoista. Itse kävin isossa merkkiliikkeessä kysymässä vikaa kojelautaan integroidun gsm-puhelimen kaiuttimesta, johon ystävällinen huoltomyyjä totesi, että senhän voisi äkkiä tarkistaa tietokoneelta, löytyykö sieltä mitä virheilmoituksia. Kävisi käden käänteessä ja tarkastuksen hinta olisi 35 euroa.
Olen itse aiemmin nähnyt kun tietokone laitetaan kiinni Volvoon ja eipä ole tosiaan kummoinen juttu, kun Windows -käyttöliittymän päällä olevasta helppokäyttöisestä ohjelmasta klikataan oikea kohta ja katsotaan, "mitä auto on syönyt". Koko prosessiin ei montaa minuuttia mene, että siinä tulee diagnosoinnille kallis minuuttitaksa. No, seuraavaksi lähin valtuutettu Volvo-huolto tekee täysin saman projektin 20 eurolla.hinnat ovat huoltamoissa jossa esim turbohuollossa jossa vika osataan tai halutaan asiakkaan käyda vielä uudelleen mulla kaksi testerin käyttöä ja osan vaihto ja kaksi koeajoa 20e se osoitti halua saada auto kuntoon.
- Sakumakkara
Huollon hinnoissa on ns. Volvolisä?
Onhan se paljon komeempaa ja äveriämpää maksaa normaalihollosta 300€-500€ kuin esim. Fordilla noin vajaat 200€.
Ja ihan samoista palveluista. - Timo
S70 vm.00 aj. 102.000km
-Nokkahihnanvaihto apuhihna(tuli 4 vuotta täyteen)
-Automaattilaatikon öljyn vaito
-Etupään välysten tarkistus
-Vikakoodien luku
_____________________________________
Yht. 736 ekee
Että silleen.
Ps. Jos ei enää takuu voimassa, niin missään nimessä ei kannata viedä biliaan huoltoon.Ja palvelussakin olisi toivomisen varaa, ainakin Herttoniemessä. Yksikään huolto ei ole mennyt putkeen.
(Itse teen pinnemmät huollot) - aaargh
Viekää auto huoltoon paikalliselle jobbarille, jolla leimaoikeus. EU:n myötä auton kuin auton voi viedä minne tahansa huollettavaksi, mikäli pajalla on leimaoikeus. Takuu ei raukea vaikka Bilian setä niin sanoikin. Minä huollan pikkuvolvoni tutulla pajalla ja pirun hyvää duunia tekevät ja pirun halvalla. Kerran taisin käyttää Bilialla mutta laskun saatuani tein helpon päätöksen.
- v70
vein just v70 automaatin laatikko öljyvaihtoo teboilille kauniaisiin. 230 hinta bilian hinta oli 330. 160t huolto jossa on jo hinnassa jakopäänhihna ja kiristimet maksaa 630 bilissa huolot samanhintainen mutta hinnassa ei hihnaa. Myös munkan teboili tekee kaikkien autojen huoltoja parempi palvelu.
- AsianLover
12000km huolto laatikon öljyt Biliasta 720e ja Autoserviasta 680e. Ei sisällä kuin öljyt,tulpat ja suodattimet.
Aika kallista vai mitä.... - eraser-08
AsianLover kirjoitti:
12000km huolto laatikon öljyt Biliasta 720e ja Autoserviasta 680e. Ei sisällä kuin öljyt,tulpat ja suodattimet.
Aika kallista vai mitä....viimesessä volvo viestissä annettiin automlaatikon öljynvaihto hinta arv n.300e. Ei mielestäni paha jos teetät sen kerran autosi pitoaikana, esim 90tkm kohdalla.
- se pyörii sittenkin
eraser-08 kirjoitti:
viimesessä volvo viestissä annettiin automlaatikon öljynvaihto hinta arv n.300e. Ei mielestäni paha jos teetät sen kerran autosi pitoaikana, esim 90tkm kohdalla.
Huomatkaas että selvästikin myös Bilian miehet ovat välillä klikanneet läppärinsä tänne sivulle ja kirjoittaneet välikommentit =) Eivät kaikki taida olla ihan puolueettomien tahojen kommentteja...
- M21...
se pyörii sittenkin kirjoitti:
Huomatkaas että selvästikin myös Bilian miehet ovat välillä klikanneet läppärinsä tänne sivulle ja kirjoittaneet välikommentit =) Eivät kaikki taida olla ihan puolueettomien tahojen kommentteja...
Itse teetätin oulussa S40 Volvooni työn, jossa vaihdettiin "VVT-pyörä" , eli jakopään toinen nokkapyörä, joka säätää automaattisesti venttiileitä.
Osan ostin itse, ja sen sai (valitettavasti) vain Wetterin tiskiltä.. 180€ muistaakseni. Niin "erikoinen" osa että ei oikeastaan muualta saa.. ei ole jokapäiväistä vaihdella noita :)
Hinnat, tarjoukset kysytty puhelimitse;
Wetteri 320€
Carane 270€ - 300€
Koivikko noin 150€
Suomen Autohuolto 100 - 120€
Vein Suomen Autohuoltoon, ja loppulasku oli 130€ :) Työn lisäksi oli joku pientarvikelisä jne..
Eli; Vertailkaa, soitelkaa, kyselkää! - Elvis oli kala
M21... kirjoitti:
Itse teetätin oulussa S40 Volvooni työn, jossa vaihdettiin "VVT-pyörä" , eli jakopään toinen nokkapyörä, joka säätää automaattisesti venttiileitä.
Osan ostin itse, ja sen sai (valitettavasti) vain Wetterin tiskiltä.. 180€ muistaakseni. Niin "erikoinen" osa että ei oikeastaan muualta saa.. ei ole jokapäiväistä vaihdella noita :)
Hinnat, tarjoukset kysytty puhelimitse;
Wetteri 320€
Carane 270€ - 300€
Koivikko noin 150€
Suomen Autohuolto 100 - 120€
Vein Suomen Autohuoltoon, ja loppulasku oli 130€ :) Työn lisäksi oli joku pientarvikelisä jne..
Eli; Vertailkaa, soitelkaa, kyselkää!Merkkiliikkeessä on tuntiveloitus korkea sen takia, kun sillä tuntitaksalla pitää maksaa kaikki kulut.
Kuluja tulee valmistajan vaatimuksista, testereistä, ohjelmista, erikoistyökaluista ja yms.
Korkea tuntitaksa kattaa myös takuusta aiheutuvat kustannukset, mitä valmistaja ei korvaa, koska markkinataloudessa asiakas maksaa aina kaikki.
Onko se reilua, että auto huollatetaan muualla ja sitten kurvataan merkkiliikkeen pihaan vikamuistin lukuun tai johonkin muuhun työhön, mitä se huollon tehnyt korjaamo ei pysty tekemään. Sitten kun tulee maksun aika, niin itketään hinnan perään. Ei merkkiliike ole mikään hyväntekeväisyyslaitos. Se on yritys, jonka omistajat haluavat voittoa sijoitetulle pääomalle.
Lisäksi on vaarana se, että pienemmillä paikkakunnilla ei jatkossa ole merkkiliikepalveluja (ks. Audin huoltoverkosto tällä hetkellä), kun niitä ei käytetä muuhun kuin takuukorjauksiin. Sitten on sormi suussa ja harmittaa, kun takuun alaisesta autosta syttyy moottorin merkkivalo ja lähin merkkikorjaamo on 100km päässä.
Ps. Sille hehkutulppa-autoilijalle, joka itki hinnan perään. Olisiko ollut parempi, että asentaja olisi alkanut mittailemaan niitä hehkuja yksitellen. Aika aolisi siihenkin mennyt ja maksanut ihan samalla tavalla. - Lessut
M21... kirjoitti:
Itse teetätin oulussa S40 Volvooni työn, jossa vaihdettiin "VVT-pyörä" , eli jakopään toinen nokkapyörä, joka säätää automaattisesti venttiileitä.
Osan ostin itse, ja sen sai (valitettavasti) vain Wetterin tiskiltä.. 180€ muistaakseni. Niin "erikoinen" osa että ei oikeastaan muualta saa.. ei ole jokapäiväistä vaihdella noita :)
Hinnat, tarjoukset kysytty puhelimitse;
Wetteri 320€
Carane 270€ - 300€
Koivikko noin 150€
Suomen Autohuolto 100 - 120€
Vein Suomen Autohuoltoon, ja loppulasku oli 130€ :) Työn lisäksi oli joku pientarvikelisä jne..
Eli; Vertailkaa, soitelkaa, kyselkää!maksan wetterille 320 kun lahkolaisille 130e.
- kysyä saa
kannattaako noin vanhaa autoa viedä kalleinpaan merkkihuoltoon??
- ei paha hinta
kauppaa noihin vanhempiin adullista essetial huoltoa, olikohan 129 egee?!?
Kuka nyt pyyhkimensulkia antaa merkkiliikken vaihtaa? - mieti vähän ensin
repinyt 2004 vuodelta itkuja.
- Volvonomistanut
Mielenkiintoinen vertailuportaali tulossa https://autojerry.fi/
- hekke
Kannattaa huomata, että Volvon merkkihuolto sisältää myös tiepalvelun vuodeksi - eli jos jäät tienposkeen, niin kotterosi hinataan korjaamolle veloituksetta ja saat sijaisauton käyttöösi tai majoituksen. Tämä koskee myös vanhempia Volvoja joiden takuuaika on muuten jo päättynyt ja ei haittaa jos autoa ei ole aina huollettu merkkihuollossa. Ja mitäpä näille nykyautoille voi itse tienpäällä tehdä jos vika iskee ? - ei mitään !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1377689Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4839Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33783