Onko muut kokeneet tuskaa siitä, että puoliso ei pysty tuntemaan niin syvällisesti kuin toivoisit?
Olen miehekäs mies ja parhaassa iässä itseluottamuksen ja kropan suhteen, mutta liian herkkä.
Se ärsyttää kun kokee asiat niin voimakkaasti tunteella.
Herkkätunteinen mies
21
832
Vastaukset
- onnellinen silti
Olen. Mieheni on kyllä tunteellinen, mutta silloin kun oikein syvällisiin mennään, niin jarruttelee. Hän on jalat maassa tyyppiä. Ei analysoi eikä kiihkoile mistään.
Se on rakkauden nälkää, joka on itsessäni erityisen voimakkaana juuri nyt. Jotain mitä haluaa ammentaa ja myös vastaanottaa.- Liikuttuja
Rakkauden nälkä on melko osuva kuvaamaan kaipuuta.
Tämän kauden tuutsoneita en oo pystynyt kuivin silmin katsomaan:)
Onks muilla käyny näin? Ap - onnellinen silti
Liikuttuja kirjoitti:
Rakkauden nälkä on melko osuva kuvaamaan kaipuuta.
Tämän kauden tuutsoneita en oo pystynyt kuivin silmin katsomaan:)
Onks muilla käyny näin? ApJuu, minäkin liikutun vastaavista. Erityisen herkkä olen kauniille sanoille ja pienillekin huomionosoituksille. Itken siis helposti ilosta sekä hyvinkin helposti myötätunnosta.
Onko niin, ettei puolisosi ymmärrä tunteiluasi, vai mikä? - Liikuttuja
onnellinen silti kirjoitti:
Juu, minäkin liikutun vastaavista. Erityisen herkkä olen kauniille sanoille ja pienillekin huomionosoituksille. Itken siis helposti ilosta sekä hyvinkin helposti myötätunnosta.
Onko niin, ettei puolisosi ymmärrä tunteiluasi, vai mikä?Joo. Tuntuu että olen romanttisempi osapuoli, vaikka naisten vaikea ymmärtää:)
Tai oletuksena ettei mies ole romanttinen.
Pelottaa jos joskus keskustelisin naisen kanssa, joka ymmärtäisi herkkyyttäni. Se voisi olla nuijalla päähän.
- sekä että
Kokenut joskus tuskaa siitä ja ollut siitä myös kiitollinen.
- Liikuttuja
Joo kiitollisuutta tunnen myös.
Olen aivan fiiliksissä esim. su aamuna lenkillä metsässä ja linnut laulaa. Näin keväällä varsinkin, kun aurinko nousee niin voi sitä hyvänolontunnetta ulkona. Ap - sekä että
Liikuttuja kirjoitti:
Joo kiitollisuutta tunnen myös.
Olen aivan fiiliksissä esim. su aamuna lenkillä metsässä ja linnut laulaa. Näin keväällä varsinkin, kun aurinko nousee niin voi sitä hyvänolontunnetta ulkona. ApSamoja fiiliksiä aamuisissa metsissä joo.
Tarkoitin kyllä aiemmassa, et sama piirre toisessa ihmisessä, joka joskus tuottaa tuskaa, on myös tuottanut minussa kiitollisuutta. Siis se, ettei toinen tunne niin syvästi , ainakaan kaikkia niitä samoja asioita, kuin minä.
Se pitää raiteilla, vaikka joskus ärsyttääkin .
- erityisherkkä
Oletteko kuulleet hsp jutusta eli erityisherkkä ihminen?
Meitä on hei muitakin! :)
http://erityisherkat.wix.com/erityisherkat#!erityisherkkyys/cjme
testaa http://www.anna.fi/hyva-olo/testaa-oletko-erityisherkka/
kirja http://heliheiskanen.fi/tuotteet/erityisherkka-ihminen-elaine-aron/
Herkkyys on rikkaus, jota en antaisi pois. Tunteet ovat elämän suola, huonot niin kuin hyvätkin. En haluaisi laimeita tunteita.- yllätyspyllätys
olenkin erityisherkkä, hups, tai testi on ihan poskellaan.
- börje, homomies.
Olet homo mies.
- kyynelehdin täällä
Ei herkkyys ole mikään sukupuolisidonnainen juttu niinkuin ei moni muukaan asia. Osa naisista on herkkiä ja osa miehistä on herkkiä. Naisissa ehkä hieman enemmän herkkiä immeisiä. Herkkyys on hieno juttu tai no joo... Täytyy poistua, kun kastui ihan märäksi tää näyttö ja näppiksetkään ei enää pelitä.
- Liikuttuja
Hei kiitos tuosta linkistä ja kirjasuosituksesta. Jostain syystä en ollut törmännyt kirjaan.
Miehisessä maailmassa ei varmaan helpolla törmää tuollaiseen.
Tuntuu tutulta. Ap - liikuttuja
Liikuttuja kirjoitti:
Hei kiitos tuosta linkistä ja kirjasuosituksesta. Jostain syystä en ollut törmännyt kirjaan.
Miehisessä maailmassa ei varmaan helpolla törmää tuollaiseen.
Tuntuu tutulta. ApOlen vastikään ihastunut nuorempaan naiseen ja tunteiden rajuus on jotain henkeäsalpaavaa.
Olen varattu ja siitä ei voi tulla mitään, mutta tämä ihastuminen sai minussa aikaan tämän analysoinnin. Analysoin sitä, että mistä johtuu tämä raju ihastus. Ehkä herkkyyteni ja tunteeni ei saa suhteessa vastakaikua tai en uskalla niitä näyttää. Ihastumisesta tuli vähän kuin kasvun paikka henkisesti.
1 lapsenikin on herkkä ja se ärsyttää minua joskus, mutta ehkä tuon kirjankin lukeminen helpottaa tunteiden tunnistamista ja analysointia.ap
- kattimatti...
Kyllä meistä kaikki osaavat tuntea syvällisesti, kaikki eivät vain vajoa sinne pohjalle. Toiset kadottavat sen maalaisjärjen ja elävät vain tunteella, ne kun pitäisi osata pitää käsi kädessä - tunne ja järki.
Meille kaikille on annettu ne aivot, niitä saa ja pitää myös käyttää. - suvaitsevaisuus kunn
Nythän saatiin keskustelu aikaiseksi? Arvosteletko sinä kattimatti niitä ihmisiä, jotka ovat tunteelisempia? Eikö olisi hyvä arvostaa niitäkin ihmisiä, jotka ovat tunteellisempia, sehän on rikkaus että ihmiset ovat erilaisia. Kiva, että sinä olet järkevämpi, oletko omasta mielestäsi muita parempikin? Tunteet ja järjen käyttö ei myöskään ole toistensa poissulkevia. Mutta osa ihmisistä tuntee vahvemmin ja osa on tasaisempia.
- Liikuttuja
Olen maalta ja maalaisjärkeä on tullut käytettyä, tunteita vähemmän. Miehisissä asioissa pärjään hyvin esim yli 30 leukaa menee vaikka paino 85kg. Harva pystyy tuohon, mutta tunnen silti syvästi, vaikka ei päältä uskoisi. Ap
- massakausi
Miten toi leukojenveto liittyy tunteisiin.
- liikuttuja
Siten, että pärjään hyvin miehisessä maailmassa, jossa voima ja kovuus on arvossaan.
Silti tunnen, että jotain puuttuu.
Ja se on herkkyys ja tarve tunteille.
Ap
- faktat faktoina
Sä oot nyt epälooginen, justhan sä edellä kirjoitit että sä tunnet syvästi? Vai tarkoitatko sitä ettet voi näyttää ja olla niin tunteellinen kuin haluaisit? Niinhän se on, että tietyissä asioissa ei voi tunteilla eikä ole tarkoituskaan. Ei se sulje pois tunteellisuutta, jonka voi myös näyttää ihmisille.
- liikuttujs
Joo siis juuri näin eli en pysty näyttämään tunteitani riittävästi.
Tunteet ei oo kauhean loogisia. Ap
- Timppasi ; )
Tuttua on. Sä tiedät kuinka herkkä jätkä mä oon. Mä itken paljon enemmän kuin naiset yleensä. Mä en mainosta sitä kuitenkaan. Meen johonkin suojattuun paikkaan esim. Vessaan, missä saan olla rauhassa, laitan vesikraanan auki (ääniefekti) ja rupean nyyhkyttämään koko yön. Tai sitte riisun itseni alasti, painaudun huoneen kulmaan alasti koko yöksi, nyyhkytän ja itken, vapautan mies energiaa, aamulla usein herään olohuoneen/eteiseen mattoon kääriyteneenä turvaa etsien. Pelottaa ja itkettää.Kaikkein karmeinta tässä yhtälössä on, että oon kova jätkä. No, Hulluna on helppo elää. Kun on hullu ei voi sekoo..hihhih! ; )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k363795Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet511724- 731379
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen751211Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1751096Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911051- 84945
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41836Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?49791- 39760