David Herzog - onko hyvästä?

Taivas WinCapita

Seuraava kirjoitus on kopioitu eräästä ketjusta jossa oli aiheena D.Herzog. Tekstin kirjoitti nimimerkki:Tutustu Herzogiin.
Kiitos kirjoituksesta kyseiselle nimimerkille.

Tässä siis hänen kirjoituksensa:

"DAVID HERZOG mainostaa Internetissä kirjaansa Natural Health to Super Natural Health. Mainoksessa hän kehuu olevansa laajalti tunnettu elämäntapavalmentaja, mutta ei puhu sanaakaan saarnaajaurastaan. Hän kertoo toimineensa kaikkialla maailmassa nimen omaan elämäntapa- ja ravitsemusvalmentajana, vaikka hän saarnoissaan kertoo olleensa vannoutunut ja fanaattinen saarnamies ensin USA:ssa ja sitten lähetyssaarnaaja Euroopassa. Ihmetellä täytyy, miten kiireinen saarnamies, joka aloitti saarnauransa alle 20 vuotiaana, on ehtinyt sivutyönään toimia elämäntapavalentajana kaikkialla maailmassa?!
Terveys-kirjassaan Herzog ei mainitse mitään Jeesuksesta eikä Pyhästä Hengestä, sen sijaan hän opettaa, kuinka jokainen ihminen voi löytää sisältään "Suurimman Voiman Läheen" ja saada kehonsa energiavärähtelyt ylimaalliselle tasolle.

Ihmeet, joita hän terveysvalistajana lupaa, ovat samoja, joita hän lupaa saarnamiehenäkin. Elämäntapaohjeillaan Herzog lupaa nuorentumista (jopa 20 vuotta), täydellistä terveyttä ja elämän helppoutta. Yllättävintä ehkä on väittämä, jonka mukaan nainen voi päästä vaihdevuosivaivoista (pysäyttää ikääntymisensä) puhumalla munasarjoilleen. Ikääntyminen lakkaa, kun sukuelimissä piilevä "kuoleman koodi" puretaan äänellä, ajatuksilla ja sanoilla, ja niin vaihdevuosioireet kääntyvät nuorentumiseksi!

Lukiessani Herzogin taustoja ja opetuksia ihmettelen sitä ahneutta, jolla suomalaiset ahmivat karismaattisuuden nälkäänsä mitä tahansa humpuukia! Jos kuka tahansa kotimainen pappi tai evankelista opettaisi Herzogin oppeja, hänet tuomittaisiin suoralta kädeltä kerettiläisenä. Mutta kun opettajana on amerikkalainen ja vielä puolijuutalaiseksi itseään tituleeraava show-mies, jolla on vielä eksoottinen emäntä rinnallaan, niin kaikki kihahtaa päähän kuin häkä!

Uskon, että Herzogin vierailu jättää jälkeensä henkisen krapulan, josta lopulta vaietaan häpeillen. Vaietaan siihen saakka, kunnes tulee seuraava "messias-tyyppi" lupauksineen tyydyttämään sensationnälkäämme.
Varoitettakoon kuitenkin sen verran, että tuo "krapula" voi käydä kalliiksi niille, jotka uskovat Herzogin puheet raha-ihmeistä: Hän nimittäin lupaa opetuksissaan, että hänelle kolehtinsa kantaneet saavat usein rahat takaisin satakertaisina. Joillekin enkelit ovat kantaneet rahaa kotiportaille sileinä seteleinä, a toisille raha on ilmestynyt suoraan lompakkoon tai keittiön pöydälle!
Herzog opettaa, että mitä suurempi on antamisen into, sitä suurempi on kirkkaus!
Tää "karismaattinen WinCapita" jakaa voittonsa tietenkin verottomana! "

7

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herzog sadonkorjuu

      Tuolla David Herzog Ministries:n taloustietoja:

      http://www.faqs.org/tax-exempt/AZ/David-Herzog-Ministries.html

      David Herzog Ministry on saanut tuloja kasaan 3 347 067 dollaria vuosien 2008-2012 aikana.

      Herzogin pariskunta asuu melko mukavasti:

      http://www.city-data.com/coconino-county-az/F/Forest-View-Drive-1.html

      5 Forest View Drive
      Sedona, AZ 86336
      Owner: DAVID HERZOG & STEPHANIE HERZOG
      Total value for property: $713,230
      Assessments for tax year: 2011
      Property use: Single Family Residence Grade 010-5 Rural Subdivided
      Property class: Primary Residence

    • Kysymyksiä

      Löytyykö Raamatusta perusteet new agen opeille? Laihtumiselle enkelien avulla? Molekyylien venymiselle? Ovien läpi kävelemiselle? Rahavaroja vapauttaville enkeleille? Sille että Jumala ei voisikaan luoda tyhjästä? Sille että voi liioitella ja jopa kertoa asioita, joita ei ole tapahtunut (=Ranskan ja Suomen "herätykset")?

      Jotenkin tästä kaikesta hölynpölystä tulee mieleen Raamatun alussa esitetty kysymys "Onko Jumala todella sanonut niin?" Kysyjän varmaan kaikki tunnistamme, vai tunnistammeko?

      • Arvioikaa ja koetelkaa

        Noissa asioissa DH höpäjää ihan omiaan. Kuuntelin Leo Mellerin esityksen DHsta ja koin sen hyväksi. Meller puhui mm DHn suomentamattoman kirjan sisällöstä 'Epätoivoisesti uutta viiniä etsimässä'. Siinä tuli tietoa 'herätyksen' alusta.


    • Olen perehtynyt lyhyessä ajassa DH-materiaaliin - niin hänen omiin kirjallisiin ja livelähetyksiin kuin usealta suunnalta nousseeseen arviointiin/koetteluun.

      Jotakinhan siinä täytyy olla, kun ennen niin rauhaisat uskovat asettuvat poteroihinsa ja harhaoppiammukset viuhuvat ja tuhoavat yhteyttä.

      Hyvää tässä on, että samea vesi sekoittuu liikkeessä ja puhutaan asioita auki, jotka jäivät padotuiksi edellisistä karismaattisista virtauksista. Silloin murtui rakenteita seurakunnissa, ei ihmiskäden voimasta. Nyt mennään syvemmälle sydänten huoneisiin.

      Näen tässä ylhäältä vaikutettua uskon puhdistumista, jossa ei voi enää piiloutua ns. isien uskon eikä seurakuntauskon taakse. Parhaimmillaankin Jumalan miehet ja naiset ovat välikappaleita, ei seurattavia tai palvottavia itsessään. Muistelen DH:n kutsuneen ihmisiä seuraamaan Jeesusta eikä häntä, itsessään tyhjää palvelijaa.

      Ehkäpä Isä näkee suomalaisten uskovien kitsaan uhraamisen ja sallii kohun ajaksi. Mikä olisi parempaa mainosta?

      • Liikenteeseen nyt

        Mainitse jokin mieleen jäänyt asia DH:n opetuksista.

        Jotakinhan siinä on kun yhteyttä tuhotaan. Tämä nimittäin vaikuttaa konservatiiveihin ja itseäni se on yllättänyt.

        Ymmärtääkseni ennen tätä kohua rintama oli tiivis. Mietin syytä sille miksi Patmos lähtee TV7:sta. Kumpikaan " osapuoli W ei ole asiaa valottanut tai ainakaan tuo valo ei ole silmiini osunut.

        Tämä tilanne on saanut minut kääntymään enemmän Raamatun ilmoittamaan totuuteen ja Jeesuksen puoleen. Haluan vielä muistuttaa eräästä Raamatunkohdasta koskien kirjoituksessasi esiintullutta ajatusta:

        " Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. "

        Matteus 7:22-23

        Muistutukseksi meille kaikille.


      • Liikenteeseen nyt kirjoitti:

        Mainitse jokin mieleen jäänyt asia DH:n opetuksista.

        Jotakinhan siinä on kun yhteyttä tuhotaan. Tämä nimittäin vaikuttaa konservatiiveihin ja itseäni se on yllättänyt.

        Ymmärtääkseni ennen tätä kohua rintama oli tiivis. Mietin syytä sille miksi Patmos lähtee TV7:sta. Kumpikaan " osapuoli W ei ole asiaa valottanut tai ainakaan tuo valo ei ole silmiini osunut.

        Tämä tilanne on saanut minut kääntymään enemmän Raamatun ilmoittamaan totuuteen ja Jeesuksen puoleen. Haluan vielä muistuttaa eräästä Raamatunkohdasta koskien kirjoituksessasi esiintullutta ajatusta:

        " Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. "

        Matteus 7:22-23

        Muistutukseksi meille kaikille.

        Kirkkaus.

        Raamatunjakeissa on se voimallinen puoli, että se on aina uskovan puolella.

        Siunausta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4849
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4413
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2871
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1675
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1603
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe