Onko Volvojen alustat paskoja..koiranluut ja kallistuksen vakaat

S60+S60+V70

Tutustuin kolmesti uutena hankkimieni Volvojen alustojen mekaniikan kestävyyteen:

- 2002 mallinen S60 (ajetut kilometrit 0-64 000). Tähän auton vaihdettiin takuuseen 40 000 km jälkeen neljästi takaiskarit ja kerran takana olava kallistuksen vakain. Korjaamokäyntejä 6 kpl alustan takia

- 2005 S60 2.5T Summum Aut (ajetut kilometrit 0-84 000). Valitsin tähän uutena taakse Nivomat-tasonsäädön => iskarit ja takaapään kilkeet kestivät, mutta etupäähän vaihdettiin takuuseen (huoltosopim.) piiriin menneet alustan kilkkeitä.
Korjaamokäyntejä 4 kpl alustan takia

-2010 V70 2.4d Summun Aut. (ajetut kilometrit 0-69 000). Ostin taakse jälkeen Nivomatit ja kuinka ollakkaan 35000 km kohdalla alustasta alkoi edestä kuulumaan kolinaa hidastetöyssyjen ym kohdalla. Etupään kilkkeitä vaihdettiin korjaamolla kahdesti ja kolinat palasivat tuokion päästä takaisin, lopulta renkaiden kausivaihdon yhteydessä vika selvisi 42 000 km ajetun Volvon raidetanko oli loppu. Korjaamokäyntejä 3 kpl alustan takia.

Loppuyhteenveto: Ajetut kilometrit yhteensä 207 000 km (vuosina 2002-2013) ja alaustanosia vaihdetiin / korjattiin merkkihuollossa (huoltosopimuksen piikkin) 13 korjaamokäynnillä. Omaa raha ei kulunut, mutta jatkuvat alustan kitinät..kolahtelut...natinat söivät "miestä niin", että tammikuusta 2014 olen ajanut nyt muun merkkisellä autolla.

Onko muilla (minulla ei ollut edes vetokoukkuja Volvoissani) vastaavia kokemuksia Volvojen alustojen "kolinoista"???

51

5384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Volvoilija v70

      Itselläni on V70 vm. 2000. Olen ajanut 297000 km ja alustaan liittyviä vikoja on korjattu vuosittain. Kuuluisia koiranluita ei ole tarvinnut koskaan vaihtaa (!), mutta iskarit, raidetangonpäät, alapallonivelet, takapään helat ja vastaavat ovat kyllä todellista kulutustavaraa. Raidetangon ulkopäät olen saanut loppuun kymmenessä kuukaudessa.

      Muita mainittavia vikoja ei ole ollut. Aika kaksijakoiset fiilikset siis näistä uudemmista Volvoista.

      • Meidän_talviauto

        Meillä ollut vanha 960 -92 yli 15 vuotta ja sillä on nyt ajettu n. 250 tkm. Alustaan ei ole vaihdettu yhtään niveltä mutta jarrulevyt kerran ja palat taitavat olla jo kolmannet. Olisikohan ero siinä että se on vielä aito Ruotsissa tehty Volvo.


    • pientä rajaa poika

      taitaa poika hieman liioitella, ongelmia oli 2000- luvun alussa, mutta siihen ne loppuivat. Tietysti jos renkaita pyörittelee paikoillaan ja reunakiviä vasten ja muutenkin väärinkäyttää autoaan, niin mikään ei kestä.

    • On kokemusta

      Kyllä niveliä vaihdettiin repullinen. Volvon lämmitin särkyi kaksi kertaa, samoin automaattilaatikko. Merkki vaihtui eikä tule Volvoa enää tähän taloon.

      • hanki elämä

        Noin paljon vikoja ei yksinkertaisesti kerkiä olla, nolon keksittyjä juttuja.


      • narinat&nirinät
        hanki elämä kirjoitti:

        Noin paljon vikoja ei yksinkertaisesti kerkiä olla, nolon keksittyjä juttuja.

        Aloittaja jatkaa:
        Löytyisikö alustakomenntia joltain muulta tyypiltä joka on ostanut uutena 2002-2010 uuden S60 ta V70 volvon (yli 170 hv). Koliseeko alusta about 40-60 tkm jälkeen?
        Vai oliko pelkkää "homon" säkää osta kolmesti uusi volvo ja samat murheet?


      • woldemar12345

        Jos käyttää alkuperäisiä alustan osia kestää kyllä, tarvikeosissa ollut surkeita laatueroja, jopa sellaisia ettei vasta vaihdettu nivel läpäissyt katsastusta, koska väljä heti uutena. Voima syö myös niveliä...


      • Olavi___________
        woldemar12345 kirjoitti:

        Jos käyttää alkuperäisiä alustan osia kestää kyllä, tarvikeosissa ollut surkeita laatueroja, jopa sellaisia ettei vasta vaihdettu nivel läpäissyt katsastusta, koska väljä heti uutena. Voima syö myös niveliä...

        Kahdenlaisia kokemuksia. Osa tarvikeosista on surkeita, osa taas aivan alkuperäistä vastaavia. Tuotenimiä en kehtaa tähän laittaa, mutta kun ostaa tunnettuja tarvikemerkkejä, niin homma yleensä toimii. Nuo tunnetut tarvikemerkithän tekevät ns. alkuperäisosatkin. Mulla alla Volvo S80 2,5 Tdi vm. 2000. Mittarissa reipas 700.000 km. Kaikki kilsat itse ajettuja. Kokemuksia ja vikalistaa: Yleensä ottaen kestävä ja luotettava ajokki. Etujarrulevyt: viidennet menossa. Etujarrupalat: Ehkä kahdeksannet alla. Takajarrulevyt: kolmannet alla. Takajarrupalat: kolmannet alla. Käsijarrukengät: toiset menossa, ekat ruostui korjauskelvottomaksi. Etuiskarit: kesällä vaihdoin kolmannet. Vaihdan aina samalla yläpään iskarin laakerin. Takaiskarit: viidennet menossa (vain yksi merkki kestää Suomen pakkaset, mutta en mainosta). Polttoainelämmitin: alkuperäistä ruuvattiin montakertaa ja lopulta vaihdoin Eberin -> murheet loppui. ABS jarruyksikkö valitti häiriötä n. 450.000 km kohdalla. Kylmä juotos piirikortilla, korjattu itse (uudelleen juottaminen). Ns. perhosia (ikkunamekanismi) mennyt ehkä 10 paria. Omaa hölmöyttäänhän ne tulee rikottua. Akkuja: Olisko kuudes menossa. Akun kesto on polttoainelämmittimen käytöstä kiinni -> jos käytät paljon, akku kestää 1-2 vuotta. Auto ruosteeton, moottori ei syö öljyä, viime katsastus heittämällä läpi. Tällä mennään miljoonaan kilsaan ennenkuin edes ajattelen vaihtoa.


    • Aloittaja ........

      Aloittaja jatkaa:
      - 2002, 2005 ja 2010 Volvot ja pelkästään asfalttieajoa, pääosin kaupungissa (keskimääräinen ajonopus tietokoneen mukaan 38 km/h)
      - lämmitetty ja ilmanvaihdolla varustettu autotalli ok-talossa, töissä lämmitetty parkkihalli
      - viikottainen pesu painepesurilla ja sienellä ===> voisiko painepesurin käyttö vaikuttaa alustan "kitinä-ongelmaan"?

      Vai onko kysessä "alimitoitetut" alustannivel-systeemit. Nelikkovolvoista on kuulemani mukaan takapyörän laakerit ovat poikineet ennen 100 000 km:ää.

      • Volvo24

        En ymmärrä miksi kirjoittaa suomi24 kysymyksen koska se on jo selvä ettei saa kunnon vastausta mutta itse ostin 05 s70 volvon ja ei ollut mitään ongelmia alustan kanssa paitsi yksi alapallonivel meni kun ajoin mutkasta metsään täysin tuntemattomalla tiellä mutta ei mitään muuta vikaa ole ollut.


    • Omassa Volvossa

      joka on ykkössarjan 960 3 litran koneella, kaikki iskunvaimentimet ja nivelet vielä alkuperäisiä. Takaiskarit eivät pidä enää maavaraa vakiona kuorman kanssa mutta vaimentavat muuten vielä hyvin. Takapyörän laakeri on vaihdettu kuskin puolelle kertaalleen., samoin käytetty vaihdelaatikko öljynlauhduttimen rikkoonnuttua syylärissä ja jäähdytysnesteen päästessä öljyn joukkoon. Seuraava homma on ilmastointilaitteen huolto koska näkyy tiputtavan öljyä pienen painesäiliön "sokeasta" tulpasta oikean lokasuojan kohdalta / jäähdyttimen päädyn läheltä. Tietääkö kukaan tuon 0,3-0,4 l säiliön tarkoitusta? Autolla on ajettu nyt 230 tkm ja se on lähiaikoina myytävänä hybridin oston takia.

      • Se purkki on

        kuivain.


    • Captivated

      Vähän kuulostaa siltä, että ei tuolla keskustelun aloittajalla ole kyseisistä autoista mitään kokemusta. "uutena " hankitut autot jne...just joo.
      Itselläni 208.000km ajettu 2001 - mallinen V70 ja alkuperäisillä iskareilla on menty ja ohjearvoissa olivat ainakin katsastuksessa.

      • Paska_kinneri

        Oletko ensimmäinen omistaja?


    • VolvoForEver

      Samaa mieltä Captivatedin kanssa.

      Minä ostin uuden V70-Volvon kun se tuli markkinoille vuonna 1997. Maksoi muuten hyvin varusteltuna 282.000 mummon markkaa. Ei muuten ole hinta siitä kovin paljon noussut.

      Ajoin autolla noin 250000 km eikä alustassa ollut koko aikana mitään vikoja.

      Kun auto lähti minulta kaikki nivelet, koiranluut ja pakoputkikin olivan alkuperäisiä.

      Ajan edelleen Volvo V70 mallilla ja olen erittäin tyytyväinen autooni!

      • Mies44

        Täällä 137000 km ajettu S60 D5 käyttöönotto 2008. Olen eka omistaja. Autoa huollettu säännöllisesti merkkiliikkeessä. Yhtäkään alustan osaa ei ole vaihdettu. Juuri sai puhtaat paperit katsurilta.

        Väitän että on vähän kuskista ja olosuhteista kiinni miten auto kestää.


    • wernerska

      2002 mallin S60 auto, koko aikana eteen vaihdettu kaksi kertaa koiranluut ja 2014 koiranluut taakse, mitään muita alustavikoja tai niveliä ei ole vaihdettu. Pakoputken kannatinrauta uusittu. Ajettu kuoppaisiakin teitä.

    • Vanhavolvo

      Vähän vanhemmasta kalustosta on kyllä kokemusta. 940 vm 1995 ja mittarissa nyt 377000 km. Pari vuotta sitten piti vaihtaa raidetangon pää ja viime kesänä alkuperäinen takaiskari puhalsi öljynsä ulos. Siinä alustaongelmat tähän mennessä.

      Ehkä monimutkaisemmat rakenteet kestävät luonnostaan huonommin ja onhan laadussakin voinut olla jossain välissä ongelmia. 20 vuotta sitten ei ilmeisesti ollut.

    • P e n t t i

      Oikeissa autoissa käytetään teräsosia alustarakenteisiin.
      Se, että kiinalaisissa merkeissä turvaudutaan koiranluihin on tietysti ymmärrettävää ja peräti ihailtavaa ravintola- ja autoalan yhteistoimintaa. En silti usko että koiran luiden käyttö on kovin hyvä idea Euroopassa.
      Nyt Volvon kannattaisi miettiä.

    • Muuttuvat maat

      Volvo on ja pysyy ruotsalaisena, kiinalaisia ovat muut merkit. Esimerkiksi Audin joku maasturimalli, olisiko ollut Q5 esiteltiin ensimmäiseksi Kiinassa jossa sitä myös valmistetaan.

      Audilla on muistaakseni tuotantoa Intiassa, Slovakiassa, Belgiassa, Kiinassa, Unkarissa, Indonesiassa ja Espanjassa.

      Minkä maalaiseksi Audia olisi sanottava?

      • P e n t t i

        Audi on baijerilainen.


      • baikkusi

        Volvo on ja pysyy ruotsalaisena, kiinalaisia ovat muut merkit. Esimerkiksi Audin joku maasturimalli, olisiko ollut Q5 esiteltiin ensimmäiseksi Kiinassa jossa sitä myös valmistetaan.

        volvon 40-50-60-osa 70
        tehtiin belgiassa skodan osista
        mulla oli 2005 ja oli laitettu skodan osia
        ajoin autoliikkeeseen ja kysyin miksi skodan möit?
        myyjä hämillään,sanoin että tuttu on töissä volvolla.
        se sano ettei volvoon ole enää volvon osia,
        myyjäkin nöyrtyi,sano että yhteispeliähän se nykyään on.
        Eli tänään volvo tehdään malesiassa-kiinassa-belgiassa-koreassa.
        isot volvot ruotsissa osa eli 90 sarjat


    • S60+S60+V70

      Päivitelläänpä tätä alusta-asiaa. Onko uusia kommentteja alle 60000 ajetuista isoista Volvoista, joihin on vaihdettu alustan osia?
      -aloittaja

    • werneska

      se oli pakoputken kannatinlaakeri mikä vaihdettiin

    • aloittaja..

      Nyt on vuosi ajettuna 2014 mallisella saksalaisella autolla 19200 km. Vaidoin 69000 ajetun 2.4D V70 2010 tähän Volvon alustaongelmien takia. Nykyisen auton alusta ei pidä mitään ääntä kun ajaa kävelynopudella hidastekorokkeeseen. Volvot piti aina ääntä..... edestä tai takaa hidastetöysyssä...Miten muut Volvoilijat on kokeneet tämän?

      • 19+1

        Ainakin mun -05 mallisessa alusta pitää omaa kolinaansa ja sisusta natisee vaikka katsastuksessa ei löytynyt mitään vikaa alustasta. Volvon ominaisuudeltahan tuo vaikuttaa. Tähän tottuu jotenkin mutta aina kun ajaa tai on jonkun muun auton kyydissä niin oman Volvon alustan ongelmat huomaa selvästi.


      • E220_CDI

        Itse vaihdoin Volvosta saksalaiseen, koska Volvokuskina en suostunut muuttamaan omaa valintakriteeriäni, vaikka Volvo lakkasikin valmistamasta autoja minulle.

        Kun 240, 740 ja 940 Volvoilla pitkään ajanut ja niistä tykännyt lähtee tämän päivän autokaupasta hakemaan tutuimman tuntuista autoa, minkä löytää, hän päätyy Mercedes E-sarjaan. En tiedä, onko tämä E-sarjalle suurikaan meriitti, mutta omasta mielestäni ostin tutuimman, minkä löysin. Vain kulutus on rikki, kun tankillisella menee yli 1400 km kerrallaan.


    • wanhoilla jutuillako

      Aloittaja on rölli. Noissa vuosimalleissa ei ole enää ongelmia alustan kanssa, korkeitaan 2002 s60 koiranluissa voi olla vielä jotain

      • S60+S60+V70

        Aloittaja jatkaa.
        Omissa volvoissa vikaongelmat liittyivät nimen omaan alustaan. Vertailuna oli perheessä myös toinen auto, uutena sekin ostettu (Nisan Qasqhai 2.0 4wd man). Nissanilla ajettiin 0-84000 ja ilman isompia murheita. Samat kurvit ja töyssyt tuli ajettua Nissanilla ja kahdella "kolinavolvolla". Volvon kolinat liittyivät nimenomaan 10-30 km/h vautiin ja häiritsi kaupunki- sekä taajama-ajossa. Esimerkiksi 4v käytössä 2010 mallisen V70 2.4D Aut Summumin vaihtokuntoon mennyt raidetanko vaihto 42 000 km kohdalla 2012 vuonna oli viimeinen "laatuniitti" Volvon laatuun. Yli 50 000 maksanut auto ja 42000 km kesti raidetanko.


    • kolmesti_uusi_Volvo

      Nostetaanpa keulille

    • E220_CDI

      Omalla kokemuksella en lähtisi moittimaan ketään valehtelijaksi, väittääpä hän Volvon alustan kestävän hyvin tai huonosti tai vaikka hyvin huonosti. Omaa kokemusta useammasta Volvosta, jotka ovat olleet kovin erilaisia. Vanhat 240 ja 740 eivät olleet maineensa veroisia kestävyydeltään, mutta ensiluokkainen ylläpidettävyys halvoilla osilla ja helpoilla huolloilla pitää ne liikkeellä kohtuuvaivalla ja -rahalla sekä tiheällä huoltovälillä.

      Uutena ostettu 2001 mallinen S60 oli varsinainen helistin, jonka jokaisessa huollossa ensimmäisestä alkaen vaihdettiin takuuseen alustaan jotain niveliä. Silti se aina kolisi joltain nurkalta seuraavaan huoltoon mennessä. Vuosituhannen vaihteen Volvojen alustan nivelet olivat huonointa tavaraa, mitä olen missään autossa koskaan nähnyt. S60 lähti vaihtoon jäätyään pieneksi.

      Sitä seurannut S80 on yksi ensimmäisiä 2004 facelift-malleja ja syksyllä 2003 rekisteröity auto meni ensimmäiset 140.000 km koko alusta tehtaan paketissa. Tuolloin vaihtuivat edessä alatukivarsien puslat ja sen jälkeen on takavaimentimet vaihdettu Nivomaticeista vakioiksi (ja millin vahvemmat jouset samalla).

      Tämä S80 menee nyt pitkälle kolmattasataatuhattaan, ja edelleen kestää oikein hyvin. On vaan vietävän vastenmielinen korjata, jos jotain sattuu, kun kaikki tarpeellinen on piilossa tarpeettoman muovin ja muun roinan seassa, ja usein vielä valettu kiinni muutamaa viereiseen osaan, joten vioittuneen 2 € mikrokytkimen varaosana myydään vaikkapa koko takaluukun kahva kilpivaloineen tietenkin se kahden euron kytkin samassa paketissa satakertaiseen hintaan.

      • Toisella_merkillä

        En epäile, etteikö joillakuilla olisi ollut tässä ketjussa mainittuja ongelmia.

        Ajelin itse pari vuosikymmentä Peugeoteilla ja mainitsin joskus lähipiiriini kuuluvalle henkilölle, ettei minulla ollut juurikaan ongelmia ollut autoni kanssa – mitä nyt joitakin (halpoja) alustan osia oli pitänyt silloin tällöin vaihdella katsastusten alla. Kaveri tuumi, että hänen oli pitänyt samasta syystä vaihtaa (kotitaloutensa kakkosauton) merkkiä Volvosta (S80) Mersuun (C280). Oli kuulemma kypsynyt siihen, että jokaisen huollon yhteydessä oli alustan kulutusosia vaihdettu oikein urakalla.

        En osaa sanoa, mitä vuosimallia tuo ongelma koski. Ei ihan viime vuosia kuitenkaan.

        Peugeotini vastaavaa vaivaa kommentoi eräs merkkiin erikoistunut, kokenut korjaaja siihen tapaan, että valmistajat viilaavat ajo-ominaisuuksia huippuunsa monimutkaisilla pyöränripustuksilla, jotka johtavat väistämättä melkoiseen määrään kuluvia niveliä.

        No, matkan varrella olen eri syistä siirtynyt Mersuun minäkin. Luultavasti niitä kuluvia osia löytyy siitäkin.

        :•)


      • raksajanne

        on mersu ja volvo , 2004 molemmat, mersuun jatkuvasti korjauksia, volvoon ei kojauksia ole tehty 5 vuoden aikana ja volvoa tohtii rasittaa kunnolla, esim. työajossa kärryn kanssa.


      • E220_CDI
        raksajanne kirjoitti:

        on mersu ja volvo , 2004 molemmat, mersuun jatkuvasti korjauksia, volvoon ei kojauksia ole tehty 5 vuoden aikana ja volvoa tohtii rasittaa kunnolla, esim. työajossa kärryn kanssa.

        Ei yhtään ihmetytä kumpikaan raksajannen auto. Tuon ikäinen Volvo on jo ehtinyt saada vuosituhannen vaihteen sekuntaosien tilalle toimivaa tavaraa, joten sen kuuluukin kestää.

        Saman ikäisen Mersun alustan ei kuulukaan kestää. Jos haluat Volvon tapaisen huolettomuuden, se alkaa Mersussa vuoden 2008 C-mallista (W204). Uusi W212 E näyttäisi olevan samaa sarjaa, eli toimiva auto, kunhan raskii ostaa joko V6 koneen tai sitten hypätä yli kaksi ensimmäistä vuosikertaa, joissa nelosdieseliin vielä etsittiin suuttimien ja jakoketjunkiristimen piirustuksia.


    • V945Tmenossa

      Tässä vois tietty puhua vaikka kuinka paljon ruostuneista E -mersuista mutta pysytään Volvoissa. Kyllä nuo 850 ja sen jälkeläiset on selkeesti tehty halvalla eikä kestämään. Välillä ihan sietämättömän paljon nivelremppoja kilometreihin nähden. Joka katsastukseen saa laittaa jotain. V70 samaa linjaa. Laadun heikkeneminen oli nähtävissä jo 940, ainakin omassa 740 sai ajaa 250tkm ennenkuin alkoi nivelrumbaa, 940 ongelmat alkoi paljon aiemmin ja laajemmin. Nivelien lisäksi tehostinongelmia ja kardaanin laakeria...

      • E220_CDI

        2007 esitelty uusin korimalli ei enää koskaan kiinnostanut oikeasti, joten sitä en tunne, mutta etuvetoisen pattikylkisarjan 2004 - 2005 faceliftit kuulostavat olleen muillakin edeltäjiään parempia aivan kuten meilläkin.

        Viimeinen suorakylkinen vuosikerta 2000 S/V70 näyttää myös kestävän ja on viimeinen Volvo kääntyvillä etupyörillä.

        Ruoste ei tosiaan ole ollut Volvolle ongelma enää 1986 alkaen galvanoitujen korien aikana. Mersulta tosiasn pöljä veto säästää sinkkifosfatoinnilla galvanoinnin sijasta, kun muu tekniikka on kilometrejä kestävää.


    • genttibbbb

      sama vika ku rahikaisella
      volvo on nimi mutta auto kasattu skodan osista belgian gentissä

      • volovisti

        Skodanomistaja voi mennä omalle palstalleen. Mulla oli Gentissä kasattu Volvo, ikää 18 vuotta, kilometrejä ½miljoonaa, alkuperäisessä maalissa eikä hitsattu kertaakaan...


    • kyllanariseee

      CHINAS honkongi maas kasattu sammako jaloista vakaajilla.

    • d3179000

      Niin on mennyt melkein paremman auton maine tai sen yritys ihan sama kuin saappi , menee volkkarit, skodat, jopa ooppellit volvon ohi sillä niin kallis ja huonohko tekele se kuitenkin on.
      Nyt vertaa sitä edelliseen vw passat 2007 mallin tdi se ei kyllä kolissut kuin etupään kallistuksen vakaajien luut meni kerran vaihtoonn 250 000km kohdallaja se vika oli helppo paikallistaa ja tietää ja autolla ajettiin 350 000 km ennen vaihtoa.
      Nyt kun s60 kolistelee niin vitusti pienissä tärinämöykyissä, häiritsee mutta kun ei kuulemma ole väljää missään iskarit vielä 70% , yläpäät oli jo 100 000km kohdalla uusittu kaikki huollot volvolla mutta natisee sunnumisti.
      Paremmaksi autoksi ei saa tätäkään vaikka tyylikäs onkin, kun vanhemmat volvot niin rumia ja uudemmat varsinkin.
      Kömpelöt ja hitaat esim, peruutuskamera ja radio yms käyttöliittymät lisälämmitintä ei voi ajossa ohjelmoida valmiiksi, nappulat pieniä lähes piilossa miten epäergonomista , penkit nahkaisena ok, muistilla ja valot bixenon.

    • vulvaton

      Ei taida olla hintansa arvoinen, sinisilmät vain ostooo!

    • sanokaapaTietävät

      S80 taitaa olla sitten parempi, kuin S60 tai V70. S80 on ainakin kasattu ruotsissa.

    • mennyttäAikaaEiOle

      Ongelmia ei ole ollut vuosiin. Tuo ongelma oli poikkeuksetta kaikissa painavissa etuvedoissa 2000-luvun alkupään autoissa, mutta tosiaan se on selätetty ja muutettu useita vuosia sitten.

    • Kunnonauto

      Palataampa vielä vanhoihin volvoihin. Itsellä ollut 7 volvoa, lähtien 240 sarjalaisesta mk1 v70 malliin. 240 vaihdettiin 740 sarjan volvoon vai tilan puutteen takia. Sillä ajettiin yli 700tkm ilman edes kytkimen uusimista. Sitten tuli lisää saman sarjan volvoja talouteen. Ei ongelmia. Uusittiin kalustoa v70 sarjan mk1 malliin. Ei ongelmia. Jälleen uusittiin kalustoa vain kulkuneuvon iän takia -06 v70 malliin. Automaattilaatikosta katkesi pannat-8000€ ja paljon muuta. Nyt mennään mk1 mallilla. Koiranluita vaihdettu kolmen vuoden välein. Ei ruostevaurioita yms suurempia korjauksia. Halpaa ja helppoa vaihtaa koiranluita tuohon tahtiin, verrattuna edellä pakoon juoksevien reikien hitsailuun ja kojelaudan, joulukuuseen verrattavien vikavalojen kuittailuun.

    • Yli400Nm

      Neljäs Volvo alla vuodesta -97 lähtien S70-V70-XC60 AWD-V60. Ensimmäistäkään koiranluuta ei ole vaihdettu, kahteen ensimmäiseen kerran alapallot eteen. Jokaisella on olen ajanut vähintään 100tkm, yhdellä jopa yli 200tkm. Suurin ongelma oli V70:n kanssa takajarruissa, joiden käsijarruhihnat jouduttiin uusimaan parikin kertaa 150 tkm aikana.
      Ja kaikki olleet tehokkailla koneilla, bensaa ja dieseliä ja kaikki automaatteja, koska aikuinen ihminen ei polkuautoa tarvitse!

    • Captivated

      Itsellä on Volvo V70 - 2002 mallinen. Ajettu nyt 245.000 km . Vastailin tuolla ylempänä jokunen vuosi sitten kun autolla oli ajettu 208.000, että on alkuperäiset iskunvaimentimet. On edelleen ne samat alkuperäiset iskarit. Takana alkaa olla jo heittoa, mutta katsastuksessa ei ollut sanomista.
      Ensimmäisen 100tkm:n aikana meni koiranluut ja tukivarren puslia. Ei tullut niistä itse huolehdittua, kun oli vielä silloin Bilian huolenpitosopimus. 150tkm:n kohdalla laitatin uudet tukivarret eteen ym. tapeelliset hepeneet (?). Pari kesää sitten meni oik. vetoakseli ja samalla uusittiin myös n. kolme tukivarrean puslaa. Niitä puslia on varaosaliikeissä niin eri tasoisia, että saa varautua uusimaan n. 80tkm:n välein.
      Kallistuksen vakaajien pystytankoja ei ole tarvinnut toista kertaa vaihtaa, kun niitä saa sellaisia
      "taksimalleja", että kestää helposti parisataatuhatta.
      Etulevyt kesti 180tkm ja takalevyt meni vaihtoon 200tkm:n jälkeen, kun käsijarruhihnoista lähti pinnat.
      Että pientä alustan korjausta pitää tehdä aina n. viiden vuoden välein. Mutta on autokin jo 15v ikäinen, että hyvin on kestänyt.
      Ainoat oikeat remontit on olleet oik. vetoakseli ja VVT - pyörä kun alkoi tiputtamaan öljyä ja oli vaihtokunnossa koko laite.
      Still going strong - vaikka nyt kesäkäytössä jo onkin, kun tuli hommattua arkikäyttöön uudempi ja modernimpi auto.

    • vikoja

      Ostin pari vuotta sitten vuosimallia 2012 olevan XC60:n. Nyt autolla on ajettu 150.000 km. Viimeisen vuoden aikana alustaa on korjattu kolme kertaa ja rahaa on palanut 1.500 €. Volvolla vedotaan kuluviin osiin jne, normaalia vastuun kiertämistä. Itselläni on kokemusta useasta muusta automerkistä ja noin 200.000 km:n ajomääristä ilman mitään alustaongelmia. Eli kokemukseni mukaan Volvon alusta on paska tai sitten siinä on suuria yksilöllisiä eroja. Alusta kannattaa syynätä tarkkaan, jos ostat käytetyn Volvon.

    • skodavoittaa

      Ja kolisee vaan, vian kun keksis.

    • KolmeVolvoaPutkeen

      Jatketaan
      Aloittaja päivittää;
      Kolmen kolina-volvon jälkeen "kolina-ongelmat" saivat totaalisen lopun kun ostin 2014 mallisen BMW x-driven . Ajoin tällä BMW:llä (0-57000 km) tammikuun 2018 alkuun ILMAN MITÄÄN ylimääräisiä korjauksia. Nyt on alla 2017 mallinen X4 ja tyytyväisyys sen kun kasvaa BMW-merkkiin.

      Olen aivan vakuuttunut, kun ajosuoritukset ovat samoja (kolina) Volvoilla ja nyttemmin BMW:llä, että vika kolinoihin oli Volvon alustarakenteiden heikkouksissa.

      Ps. Bemari muuten pitää vaihtotilanteessa arvon paremmin kuin Volvo..Se on myös saletti.

    • skodallatyöhön

      Takapää kalisee s60 2011 malli ,katsastuksessa ok mutta jotain ylimääräistä närästävää ääntä , viisaiden neuvojen mukaan on vaihdettu iskarit, kallistuksenvakajaan koiranluut , alimmainen poikittainentukuvarsi, kallistuksen vakaaja on tiukka eikä muuallakaan ole välystä niin monella nosturilla ollut "ammattilaisten" tutkittavana ja täältä on turhaa huuhdella onko tehty ruotsissakun sillä on vähiten merkitystä missään.
      Ja autossa on valtaosa fordin osia niin alusta kuin jarrut, moottori ontaasen luottettava citikan voimanpesä 120 kW.
      Mutta kolinaa on ,nyt ajettu 200000km

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe