Tänään on se päivä, ensimmäinen merkintä elämässäni tuli tietoihin. Kiitos pikalainojen eli oman tyhmyyteni. Vituttaa nyt!
Merkintä tuli.
9
269
Vastaukset
- Perjantai, pe
Se on pysäyttävä hetki, kun tieto luottotietojen menettämisestä tulee. Mutta toisaalta siitä "järkytyksestä" myös tokenee kohtuullisen nopeasti ja huomaa, että kaikesta huolimatta elämä jatkuu.
Nyt sitten pakosta joutuu opettelemaan rahan käyttöä hieman eri tavalla ja itse huomaan parin vuoden luottotiedottomuusaikanani muuttaneeni huomaamatta aika radikaalisti ajattelutapaa. Lainaraha oli jotenkin itsestäänselvyys eikä monesti käynyt mielessäkään miettiä omia kulutustottumuksia. Nyt niitä on tässä ehtinyt pohdiskella, eikä velkarahalla ostaminen ole enää ensimmäinen vaihtoehto. Itseasiassa se ei ole enää ollenkaan vaihtoehto, koska asunto on enkä autoa tarvitse. Rahankäyttö on heittänyt ihan ympäri ja tuntuu älyttömän hyvältä saada rahaa säästöön. Kartuttaa sitä pahanpäivänvaraa, jolle aikaisemmin naureskelin. Lainaahan saa pankista heh, heh...
Nyt makselet vanhoja velkoja pois ja jossain vaiheessa ne on hoidettu, Toki luottotiedotonta pelotellaan ties millä skenaarioilla elämän vaikeutumisesta ja tottahan on, että toisilla vaikeutuu ehkä kovastikin, kun taas toisilla luottotiedottomuus näkyy ainoastaan luottokortittomuutena. Jos sinulla on ennestään esim. puhelin, netti, vakuutukset ja hoidat niiden laskut ajallaan, niin näiden kanssa ei pitäisi tulla mitään ongelmaa. Tietoja voidaan tarkistaa siinä vaiheessa jos haluat muuttaa sopimuksia, mutta näin ei ole käynyt omalla kohdallani, vaan olen saanut muutettua paketteja eikä siinä yhteydessä tarkistettu tietoja. Muutokset ovat tosin olleet summiltaan todella pieniä 5-10 euron luokkaa, joten syy tarkistamattomuuteen voi olla myös tässä.
Seuraava iso asia tänä aikana voisi olla asunto, eli uuden vuokra-asunnon hankkiminen voi olla työn takana, ellei jopa mahdotonta näiden pelottelijoiden mielestä. Jos sinulla ei ole maksamattomia vuokria, niin asuntoja on saatu vuokrattua kaupungilta sekä yksityiseltä. Toki asioiden vaikeutuminen pitää huomioida, mutta tässä vaiheessa on turha pelätä sellaista mikä ei ole vielä realisoitunut. Ihmiset ovat saaneet asuntoja ja jos asunnottomuus uhkaa, niin sitten asuntoa etsitään siinä vaiheessa kun se on ajankohtaista. Toki tässä pitää nyt huomioda vuokratakuut, eli toivottavasti pystyt pikkuhiljaa säästämään vähän puskuria mahdollisen pahan päivän varalle.
Älä vaan kuitenkaan luovuta maksujen kanssa, jonain päivänä olet velaton ja luottotiedot palautuneet. Sitten voi katsoa taaksepäin ja olla kiitollinen siitä, mitä tämä matka on opettanut. Suurimmalle osalle se kuitenkin opettaa paljonkin. Täysin saamaa mieltä edellisen vastaajan kanssa. Oikeastaan asiat ovat nyt paremmin kuin ennen, varsinkin kun vertaa vippikierreaikaa. Merkinnät tuli kun en saanut maksettua vaadittavia kk-eriä vippifirmoille mutta nyt kaikki hoidettu järjestelylainan turvin reilu vuosi sitten. Rahaa jää nyt säästöönkin kaikkien pakollisten kulujen jälkeen, ekaa kertaa vuosikausiin. Luottokortteja en saa enkä taida enää ottaakaan kun merkinnät poistuvat, sen verran on kulutuskäyttäytyminen muuttunut viimisen 1,5 v aikana. Merkinnät ei tähän mennessa ole mitenkään haitanneet elämääni.
- Poikanimunu
Rohkaisevia kommentteja, kun yleensä tulee pelkkää negatiivista koskien tätä asiaa. Velkaa on noin 50 tuhatta yhteensä. Masentaa, ei autoa, ei asuntoa ei kesämökkiä. kaikki unelmat murskana. Sama se jos velkaa olisi vaikka 300 tuhatta jos se vain olisi hallittua ja näkyisi jossakin. Vituttaa.
- Poikanisunu
Muakin masentaa, ei autoa, eikä asuntoa, eikä kesämökkiä. Toisaalta, ehkä mä ehdin saada ne, kun täytän 18, mutta masetaan silti ja vittuttaa kovasti.
- Per pep pep
Hyvä nimimerkki perjantai, pe ! Minua ottaa päähän, kun jugurttipurkin kansi ei koskaan voi aueta kerralla vaan sitä saa repiä aina pienissä osissa. Voitko lohduttaa minua noin viidelläkymmenellä lauseella, you know, silleen besserwisser-tyyliin.
- ruikuluiruunat
Per pep pep kirjoitti:
Hyvä nimimerkki perjantai, pe ! Minua ottaa päähän, kun jugurttipurkin kansi ei koskaan voi aueta kerralla vaan sitä saa repiä aina pienissä osissa. Voitko lohduttaa minua noin viidelläkymmenellä lauseella, you know, silleen besserwisser-tyyliin.
Merkintöjä saa vain idioootit ja niile ne kuuluuki
- Perjantai, pe
Per pep pep kirjoitti:
Valitettavasti en oikein osaa lohduttaa tuossa jogurttipurkin kannen rikkoutumisessa, koska siitä minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia.
Omakohtaista kokemusta taas löytyy yli varojen elämisestä ja luottotiedottomuudesta, joten sen takia vastasin aloittajalle. Elämä luottotiedottomana ei välttämättä ole niin ankaraa ja surkeaa kuin monissa keskuisteluissa maalaillaan ja se on uuden luottotiedottoman hyvä tiedostaa.
Aurinkoista kevättä sinulle Per pep pep! :)
- Töihin vaan
Mikset mene töihin?
- Muahaha
Jos uo:ssa tarpeeksi velkaa,niin veronalaset työt kannattaa jättää joillekin muille. Pimeää työtä itsekkin teen ja rahaa on mukavasti käytössä kk:ssa ja vippivelkojat nuoleskelevat näppejään :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1347920- 595902
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa813322Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän73013Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101698Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2101660Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3361398Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351192Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931189Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321101