Myrkyllisiä kasveja?

Veera

Osaako joku kertoa onko jokin huonekasveistani myrkyllinen? Minulla on viirivehka, limoviikuna, vuoripalmu, kliviia, kalla, jukkapalmu, pullojukka, kultaköynnös, anopinkieli, hienohelma ja peikonlehti.

Lisäksi kysyisin tietääkö joku suomenkielistä nimeä kasville Senecio macroglossus? Engalnniksi flowering ivy, ei kuitenkaan mitään sukua muratille vaan kuuluu asterikasveihin.

7

1200

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marti

varmuudella kliivia ja anopinkieli... muistaakseni myös kalla ja kultaköynnös on myrkyllisiä, mutta korjatkaa joku jos olen väärässä..

• tipitii

Kaikki muistamasi kasvit ovat myrkyllisiä.

Lisäksi kaikki tyräkit ja joulutähti on myrkyllisiä. Näitä ei kysyjän listalla ollut, mutta pianhan on joulu ja taas joulutähdet ajankohtaisia =)

• Petra

Täältä löytyy luettelo myrkyllisistä kasveista

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,2613

Senecio macroglossus `Variegatus` on kirjovillakko suomenkieliseltä nimeltään, olisikohan tämä se sinun kasvisi.

• Anna

Mulla on sellanen mutta yksivärinen. Oon yrittäny löytää sille suomenkielistä nimeä. Kirjovillakko nimi on tuttu, mutta kun kasvi ei ole kirjava! Ehkä siis Senecio macroglossus ilman 'Variegatus':ta? Ja onko sille sitten suomeksi nimeä?

• Anonyymi

"Not found" sanoi linkkisi, olisiko toimivia ?

• Anonyymi

Senecio macroglossus tunnetaan suomalaisella nimellä kirjovillakko.

• Anonyymi

Krotoneista sanottiin aikanaan, ettei pitäisi pitää huonekasveina, kun säteilevät, oliko peräti radioaktiivista sen niiden säteily, vaiko jotain muuta haitallista, joku asiantuntija voisi sanoa. Niitä pidetäänkin ulkomailla, usein ulkokasveina pihalla.

Aika monet huonekasveista, taitavat olla myrkyllisiä, ettei suuhun pidä pistää. Ulkokasveista ainakin sormustinkukka on hyvinkin myrkyllinen. Digitalis purpurea latinaksi, jos oikein muistan.

Monet kasvit myös yhteyttävät, eli puhdistavat ilmaa eläessään, eli myös hyötyjä sisäilmalle on monilla, olikos kultaköynnöksellä esim. sellaisia ominaisuuksia. Kasviammattilaiset voivat kertoa lisää.

Kiinnostava aihe todella, varsinkin tuo kiinnostaa, että jos myönteisiä terveysvaikutuksia. Kertokaa niistäkin jos tiedätte.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      96
      941
    2. 57
      862
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      67
      675
    4. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      41
      635
    5. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      61
      632
    6. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      22
      552
    7. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      33
      538
    8. Toimittajat ulkomailta saapuivat eilen vaskiviikoille

Toimittajat lähtivät tutustumaan Lieksan yöelämään ja kultturitarjontaan. Kaikki yllättyivät kuinka aktiivista ja innoka
      Lieksa
      24
      512
    9. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      37
      478
    10. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      43
      466
    Aihe