Marxilaisen kateuden helmi

Teoria ..hah....

Tavaraa on ja kuka sen omistaa , saa myydä ihan millä hinnalla tahansa. Olipa sen "tavaran" tehny "työläinen" tai afrikan apina !
TURHA TEIDÄN RAASUJEN ON TEHDÄ VAIKEAMMAKSI NORMAALI VAIHDANTATALOUS!
"Työläinen" tekee työn ja saa sovitun palkan.
Kaikki muu on työnantajan omaisuutta !
Työnantaja KANTAA KAIKEN VASTUUN ...JOPA KONKURSSIIN SAAKKA.
Tässä vaiheessa te pöljät Marxilaiset LUIKITTE PAKOO

12

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei saikulle enää

      Kommari pettäää aina. Tämä sanonta on 100% tosi.
      Punikki on yhteiskunnan saastaa, laiska loinen.

    • skoka

      Aloitus voisi olla kunnon tosirikkaan kapitalistin sanoma mutta kirjoitustyyli viittaa yksinkertaiseen, mahdollisesti sosiaalituella elävään nuorukaiseen.

      "Työnantaja KANTAA KAIKEN VASTUUN ...JOPA KONKURSSIIN SAAKKA.
      Tässä vaiheessa te pöljät Marxilaiset LUIKITTE PAKOO "

      Väärin. Tässä vaiheessa poispotkitut työläiset joutuvat kantamaan vastuun perheidensä ja itsensä elätyksestä.
      Kapitalisti puikkii pakoon kähveltämiensä miljoonien kera. Hän ei suinkaan jätä pesää tyhjentämättä kun tietää häviävänsä kilpailussa toiselle kapitalistille.
      Kapitalisti ei kanna mitään vastuuta. Yhteiskunta, valtio, toiset työläiset, joutuvat ottamaan vastuun työttömistä ja ottavat sen mielellään.

      Mitä tulee omaisuuksiin niin jokaisen tulee olla oikeutettu omistamaan työllän tekemän omaisuuden.
      Kansantaloudessa tuotannosta vastaavat työläiset. Kokonaan. Kapitalisti on siinä välissä vain välistävetäjä.
      Puhun tässä oikeista kapitalisteista, en pienyrittäjistä jotka ovat omistajatyöläisiä.

      • Eihän työnantaja ole vastuussa työläisistään ja heidän perheistään vaan se on työntekijän vastuulla. Työnantajan päävastuu on pitää työsopimusta yllä mikäli työntekijä ei sitä riko tai niin kauan kuin sovittua työtä on tarjolla.

        Jos työn tulos ei ole kaupoattavissa eteenpäin tai joku muu seikka estää työsopimuksen jatkamisen niin työläisiä on irtisanottava mutta ei se muuta vastuita mitenkään vaan työläisen on pyrittävä ensi tilassa kauppaamaan työvoimaansa muualle parhaaseen saatavissa olevaan hintaan.

        Sen sijaan jos työnantaja säälistä pitää liian suurta/tarpeettoman suurta joukkoa töissä niin pääoma kuluu ja silloin kaikki menetetään. Se on typerintä mitä työnantaja voi tehdä koska silloin ei ole mitään mistä lähteä kun ajat paranevat.

        Työläiset eivät juurikaan vastaa tuotannosta vaan tekevät sitä mitä käsketään, se ei ole vastaamista mistään muusta kuin omasta työstään. Vastuu on yrityksen johdolla joka voi olla joko yhtiön omistajista koottua tai palkattua tai noiden kahden joukon sekoitus. He vastaavat siitä, että tuotanto toimii.

        Ei yrityksen omistaja ole mikään välistä vetäjä vaan hän on yrityksen edellytys sillä yritystä ei todennäköisesti ilman häntä edes olisi. Siitä hän ansaitsee osan yrityksen tuotosta aivan samoin kuin työläiset palkkansa. Palkan lisäksi aina saa niin kauan kuin työtä riittää mutta tuo tuloksesta maksettava osinko voi olla nolla joinain vuosina kun tuloksesta ei ole pystytty pitämään huolta.

        Mitä ne ovat ne oikeat kapitalistit?


    • sluts

      Porvareita on moenlaisia. Kaikki eivät suinkaan petä. Pieni joukko äärioikeistolaisia kelmejä yrittävät saattaa maatamme sotatarvikkeiden tuottajaksi ja se on poissa terveydenhoidosta, rakentamisesta ja siviilituotannosta.
      Sotahurmoslaiset ovat pettureita. Ne raunioittavat kansantaloutta ja ovat uhka tragedian syntymiselle.

      • Änkyrä väittää

        " Pieni joukko äärioikeistolaisia kelmejä yrittävät saattaa maatamme sotatarvikkeiden tuottajaksi"
        Jahas.
        Ja pieni joukko maanpetoksellisia änkyröitä yrittää valhetelmalla selittää yhteiskunnallisia asioita omaksi parhaakseen ja omin päin.

        Eron noissa on se, että noita äärioikeistolaisia ei ole, mutta änkyräkommunisteja on - tosin häviävän pieni joukko, eikä heillä ole juuri kannatustakaan, eikä äänestäjiäkään. Kun tarkastelee saamiaan äänimääriä viimeisissä vaaleissa.


    • 15 e

      Kaikki tavaratuotanto perustuu vaihtotalouteen. Tavaroita tuotetaan markkinoille vaihdettavaksi. Yleinen vaihdon vastike on raha.
      Markkinoillla siis vaihdetaan tavaroita. Jos välissä on raha, sillä ostetaan myöhemmin tavaraa. Raha helpottaa tavaroiden vaihtoa.
      Tavarat ovat työn tuotteita. Vaihdettaessa tavaroita vaihdetaan työn paljouksia.
      Yhdet tekevät yksiä tuotteita, toiset toisia. Yleisvastikkeen rahan välityksellä tavarat vaihtuvat.
      Tavaranvaihto on aina markkinataloutta. Olipa siinä suunnitelmallisuutta enemmän tai vähemmän, sitä kuitenkin on.
      Raha on siis yhteydessä tavaroiden määrään kansakunnan sisällä. Vuotuinen tavaroiden määrä ja niiden hinta vastaavat tavaroihin kulutettua työn paljoutta.
      Työvoiman rahallinen arvo, palkka sosiaaliedut, tuotantovälineiden arvo ja kapitalistin voitto muodostavat yhdessä tavaran tai vuotuisen tavaramäärän arvon.
      Markkinoilla kysymys on työvoiman ja tavaroiden hintojen suhteesta ja jota sanotaan ostovoimaksi. Toinen kysymys on kapitalistin osuus tavaran arvossa eli sen voitto. Se on nykyään kaikkialla kapitalismissa kasvamassa.50 vuotta sitten miljonäärikapitalisti oli unelma. Nykyisin miljardöörikapitalisti on arkipäivää pienenä kaptalistien huippukerroksena.

      • Roope Ankka

        " Toinen kysymys on kapitalistin osuus tavaran arvossa eli sen voitto. "
        Miten Sinä määrittelet tuon voiton? Kun täälläkin on esitetty, että kate ja voitto on sama asia.
        Ja mikä on esim. myyntikate?
        Vaikuttaako myynnin oikaisuerät tuohon?
        Onko mielestäsi esim. SIPO ja voitto sama asia?
        Mikä on sitten hyväksyttävä SIPO-prosentti?


    • kapitalismi voittaa

      Miten hassu tuo marxilainen punikki voikaan olla!
      .....ja niin tyhmä ja yksinkertainen.MULLE, SULLE, MULLE,MULLE,MULLE, MULLE, SULLE,MULLLE,MULLE,MULLE........................................

    • Taavi Ankka

      "Mitä ne ovat ne oikeat kapitalistit? "

      Lukekaa viesti "Työeläkeläinen 12.6.2014 11:28" edeltä. Siinä täydellinen kapitalistin muotokuva. Ruoska puuttui kädestä mutta sen unohtamisen voi antaa anteeksi.

      • Etkö tosiaan Taavi pidä huolta itsestäsi vaan sälytät sen huolenpidon jollekin muulle kuten työnantajalle tai yhteiskunnalle? Normaali ihminen huolehtii itsestään ja lähimmäisistään päästäen kunnan tai jonkun muun puuttumaan asioihinsa vain pitkin hampain.

        Olet todellinen luuseri jos et itsestäsi huolehdi!

        Minähän en koskaan ole ollut kapitalisti enkä melkoisella varmuudella siksi tulekaan vaan olen valaistunut työläinen nyt jo ansaitulla eläkkeellään. Minusta et kapitalistin kuvaa saa vaikka viikset maalaisit kuvaani (noin mentaalisti).

        Minä olen aina siitä alkaen kun kotoani lähdin huolehtinut omasta porukastani, ainoastaan pari kertaa olen lainaa hakenut mutta nekin maksanut pois etuajassa. Olen siis itsenäinen ja itsepäinen suomalainen mies.


    • POP

      Miksi jotkut piirit ovat kateellisia periaatteelle "jokaiselle kuuluu työnsä tulokset".
      Mikä siinä on että osa täytyy erottaa työnsä tuloksista ja joku toinen sen vastaavasti ottaa.

      • Sitä on vain sitä omaa pientä osaansa siitä lopputuloksesta kovasti vaikeaa erottaa muiden aikaansaannoksista.

        Palkansaajalle se työn tulos on palkka mutta jos haluaa saada kaiken on parasta alkaa yrittäjäksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1555
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1265
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe