Uskisvanhemmille

Atte Isä

Jättäkää lapsemme rauhaan. Sanokaa kakaroillenne ettei tuputa teidän typeriä uskomuksianne meidän ihanille kullanmuruillemme. Emme todellakaan halua lapsistamme mitään idioottimaisia uskiksia.
Laittakaa joku selvä ristin merkkin lapsiinne jotta lapsemme tunnistaa heidät helposti ja voivat kiertää heidät kaukaa. Älkää tulko lähellemme.

27

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lapset aitoja

Haluaako lapsenne vältellä uskiksien lapsia? Olemme uskovaisia ja meidän lapset ovat saaneet kaveerata kenen kanssa tahtovat. Olivat sitten uskiksien tai ateistien lapsia. Emme ole kehoittaneet lapsiamme käännyttämään ketään. Lapset puhuu keskenään mitä puhuu, enkä sitä kiellä. Ateistien lapset joskus puhuu sitä,mitä heidän vanhempansa opettavat ja samoin uskisten lapset, mitä he kotonaan oppivat.
      Lapset sopii keskenään hyvin, eikä heillä ole mitään ennakkoluuloja tai riitoja. Älkämme me aikuiset rakentako mitään riitoja heidän välilleen.

• Atte Isä

Minua ei kiinnosta se, miten teillä toimitaan. Tehän olette just niitä jotka käyttää törkeästi hyväksi lasten herkkäuskoisuutta, tuputtamalla heille satuja totena.

Tieto vai harhat?

Vanhempien velvollisuus on suojella lapsia. Lapsien aivoja ei pidä saastuttaa naurettavilla uskomuksilla.

• Lapset aitoja
        Atte Isä kirjoitti:

Minua ei kiinnosta se, miten teillä toimitaan. Tehän olette just niitä jotka käyttää törkeästi hyväksi lasten herkkäuskoisuutta, tuputtamalla heille satuja totena.

Tieto vai harhat?

Vanhempien velvollisuus on suojella lapsia. Lapsien aivoja ei pidä saastuttaa naurettavilla uskomuksilla.

Meillä toimitaan niin, että me aikuiset omalla esimerkillä pyrimme elämään niin, että se usko näkyy meistä ja kuuluukin ja tottakai me lapsia ohjaamme Jumalan tykö, koska me uskomme. Ei meillä käännytetä lapsia, eikä pidetä kinkereitä. Ihan vapaasta tahdosta lapset on mitä on.

Sinä pidät näitä asioita naurettavina uskomuksina ja minulle se on ihan ok. Sinulla on taas oma totuutesi ja sekin on minulle ihan ok. Minulla ei ole mitään ateisteja vastaan, eikä saakkaan olla. Täällä on uskovia, jotka on liikkeellä ihan väärällä asenteella. Käännyttäminen on väärin, eikä se edes toimikkaan. Käännyttäminen ei ole vapaata tahtoa, vaan tuputtamista.
        Kyllä minullekkin aikoinaan uskoa tuputettiin ja yritettiin käännyttää, mutta vasta sitten, kun Jeesus minua kutsui, enkä laittanut hanttiin, niin silloin se tapahtui ja tulin uskoon.

• ¥>₩~^»©°[¢<<|
        Lapset aitoja kirjoitti:

Meillä toimitaan niin, että me aikuiset omalla esimerkillä pyrimme elämään niin, että se usko näkyy meistä ja kuuluukin ja tottakai me lapsia ohjaamme Jumalan tykö, koska me uskomme. Ei meillä käännytetä lapsia, eikä pidetä kinkereitä. Ihan vapaasta tahdosta lapset on mitä on.

Sinä pidät näitä asioita naurettavina uskomuksina ja minulle se on ihan ok. Sinulla on taas oma totuutesi ja sekin on minulle ihan ok. Minulla ei ole mitään ateisteja vastaan, eikä saakkaan olla. Täällä on uskovia, jotka on liikkeellä ihan väärällä asenteella. Käännyttäminen on väärin, eikä se edes toimikkaan. Käännyttäminen ei ole vapaata tahtoa, vaan tuputtamista.
        Kyllä minullekkin aikoinaan uskoa tuputettiin ja yritettiin käännyttää, mutta vasta sitten, kun Jeesus minua kutsui, enkä laittanut hanttiin, niin silloin se tapahtui ja tulin uskoon.

Jumalaa ei ole. Saat kuitenkin lapsesi uskomaan tähän olemattomaan mielikuvitus olioon. Olet törkeä lasten hyväksikäyttäjä.

• 14+11
        Atte Isä kirjoitti:

Tieto vai harhat?

Siis, jos lapsella on attevanhemmat, niin pikapikaa helluntaiseurakuntaan, jotta lapsi saa avomet eväät. V*ttu mikä pahvi

• 2002+

Mitäpä jos itse lakkaisit aivopesemästä pilttejäsi valheilla siitä, kuinka apinat muuttuivat ihmisiksi. Apinasta on ihan liian pitkä matka ihmiseksi, ja Jumala loi maailman kerralla valmiiksi. Jumala ei ole mikään Microsoft: Ei lähettele päivityksiä eikä korjauspaketteja. :D

• Atte Isä

PUUAAAHHHHH .... HEH HEH HEH ....

Olet hyvä esimerkki uskovaisesta. En missään nimessä halua lapsistani kaltaistasi. YÖÖKKKKKK

• hdfgk
        Atte Isä kirjoitti:

Olet hyvä esimerkki uskovaisesta. En missään nimessä halua lapsistani kaltaistasi. YÖÖKKKKKK

Parasta mitä sun lapsilles vois tapahtuu, olis tulla uskoon.

• Jos joku väittää apinan muuttuneen ihmiseksi, nii se on kyllä valhe. Apinalla ja ihmisellä on kuitenkin sama laji esi-isänä ja se on fakta.

• enminäkään
        Atte Isä kirjoitti:

Ja minä en missään nimessä halua lapsistani atte isän kaltaista typerää ilkkujaa ja tyhjännaurajaa. Ateistikin sopii olla, mutta ilkeys, tyhmyys ja ateismi yhdessä on häpeä.

• ei oo faktahommaa
        Enclave kirjoitti:

Jos joku väittää apinan muuttuneen ihmiseksi, nii se on kyllä valhe. Apinalla ja ihmisellä on kuitenkin sama laji esi-isänä ja se on fakta.

Heh, vai fakta. Kukas sen faktan nyt on päässyt toteamaan miljoonia? vuosia sitten? Ja mitä se mitään muuttaa, se esi-isä? Yhtä mahdoton on samasta lajista erkaantua apina ja ihminen. Valhetta vain...

• Aikuinen M
        ei oo faktahommaa kirjoitti:

Heh, vai fakta. Kukas sen faktan nyt on päässyt toteamaan miljoonia? vuosia sitten? Ja mitä se mitään muuttaa, se esi-isä? Yhtä mahdoton on samasta lajista erkaantua apina ja ihminen. Valhetta vain...

Mitäs faktaa siitä jumalastanne (mikä lie) on?

• ei oo faktahommaa kirjoitti:

Sinun ei tarvitse olla paikalla tietääksesi, mistä joku on tullut, jos jalanjäljet ovat näkyvissä. Toisin, kuin raamatussa, jossa jälkiä ei näy, täytyy vain uskoa sokeasti. Jos tahdot olla sokea, se on minulle se ja sama. Joskus silmät ovat kuitenkin vain kiinni ja niiden avaaminen on kivuliasta.

Sama asia, kun olisi laatikko, jonka sisälle olisin katsonut ja todennut siellä olevan jalkapallon. Sinä kuitenkin jätät katsomatta ja sokeasti uskottelet itsellesi siellä olevan koripallon. Sitten kun jalkapallo nostetaan laatikosta kaikkien näkyville, laitat silmäsi kiinni, koska joko pelkäät olevasi väärässä tai pelkäät todellisuutta. Jos et myönnä itsellesi olevasi väärässä, et myöskään koskaan opi mitään.

Ehkä sinulla on onnellisempi elämä tietämättömänä ja pelon kanssa?

Minä tiedän ja siten ei tarvitse pelätä. Pelko on valinta, kun ihminen tahtoo uskoa, eikä tietää.

• Aikuinen M
        Enclave kirjoitti:

Sinun ei tarvitse olla paikalla tietääksesi, mistä joku on tullut, jos jalanjäljet ovat näkyvissä. Toisin, kuin raamatussa, jossa jälkiä ei näy, täytyy vain uskoa sokeasti. Jos tahdot olla sokea, se on minulle se ja sama. Joskus silmät ovat kuitenkin vain kiinni ja niiden avaaminen on kivuliasta.

Sama asia, kun olisi laatikko, jonka sisälle olisin katsonut ja todennut siellä olevan jalkapallon. Sinä kuitenkin jätät katsomatta ja sokeasti uskottelet itsellesi siellä olevan koripallon. Sitten kun jalkapallo nostetaan laatikosta kaikkien näkyville, laitat silmäsi kiinni, koska joko pelkäät olevasi väärässä tai pelkäät todellisuutta. Jos et myönnä itsellesi olevasi väärässä, et myöskään koskaan opi mitään.

Ehkä sinulla on onnellisempi elämä tietämättömänä ja pelon kanssa?

Minä tiedän ja siten ei tarvitse pelätä. Pelko on valinta, kun ihminen tahtoo uskoa, eikä tietää.

Uskovaiset haluaa uskotella itselleen että joku jumalaukkeli olisi olemassa. HEH HEH HEH .... VOI TEITÄ RAASUJA

Ei ole olemassa yhtään sellaista tosiasiaa mikä antaisi aihetta edes epäillä jumalaa todeksi.

• Tom H..
        enminäkään kirjoitti:

Ja minä en missään nimessä halua lapsistani atte isän kaltaista typerää ilkkujaa ja tyhjännaurajaa. Ateistikin sopii olla, mutta ilkeys, tyhmyys ja ateismi yhdessä on häpeä.

Atte isä haluaa vain suojella lapsiaan. Lapsilla on oikeus uskonvapauteen. Heitä ei pidä aivopestä mihinkään uskoon.

• 2014+++

Kai apinan on helpompi muuttua ihmiseksi kuin Jeesuksen joka ei ole ihminen vaan henkiolento. Moni näkee roskan toisen silmässä mutta ei malkaa omassaan.

• luota lapsiisi

Millaisia ihmisiä, sinä aloittaja, haluat kasvattaa tähän maailmaan. On totta, että vastuullinen vanhempi varoo lapsiaan jotumasta huonoihin porukoihin; rukollisuus, huumeet, hyväksikäytt ja väärät aatteet.
      Etkö ole ymmärtänyt sitä, että terveeseen kehitykseen ja kasvuun kuuluu oppia ajattelmaan itse, pohtimaan erilaisia mielipiteitä, asenteita, maailmankatsomuksia. Jos lasta holhotaan ja paapotaan liikaa, hänelle itsellen ei kehity selkärankaa. Saattaa olla että hän vielä 40-kymppisenä riekkuu isän kalsareissa kysymässä neuvoja tai on helppo saalis ihan mille vain.

Ajattele puuta joka kasvaa tiheässä männikössä toisten tukemana. Ei puu kasvata juuria ja runkoa vaan yrittää kiivetä toisten yläpuolelle. Sitten metsä raivataan ja jo ensimmäisen myrskyn tullessa puu sortuu ehtimättä tehdä edes yhtään siementä.
      Puu joka taistelee yksin aavalla kankaalla, kasvattaa juuria ja runkoa. Sitä ei myrskyt horjuta.
      Minulla on ateistinen äiti ja perheemme ei ollut mitenkään uskonnollinen. En edes pyhäkoulussa käynyt, mutta olen tänään pesunkestävä hihhuli.
      Olen jopa katupartioissa mukana.

• Hei,

Ateistivanhemmille tiedoksi että lapsemme eivät voi kasvaa täysin arvoneutraalissa maailmassa. Siksi eikö olisi parempi että lapset saavat tutustua erilaisiin perheisiin ja lapsiin jotta ennakkoluulot yms eri uskontojen ja arvojen maailmassa hälvenesi. Lapset ovat onneksi monesti vanhempiaan ennakoluulottomampia ja suvaitsevaisempia.
      Lapsen maailmaa rikastuttaa monikulltturisuus ja moniarvoinen yhteiskunya ja lähipiiri. Rohkeasti ja avoimin mielin vaan vanhemmatkin mukaan kasvattamaan lapsistamme maailman kansalaisia.
      Kaisa-pappi

• vanha ja vakaa

uskonnon tuputtamisen sijaan voisi ottaa luonnonsuojelun opettamisen. Ainoana käskynä ja elämäönohjenuorana voisi olla kultainen sääntö. Kaikkihan tietävät mikä se on.

• Tunnustaa

Hei Kaisa,

Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että lasten on hyvä tutustua monenlaisiin arvomaailmoihin ja vakaumuksiin. Yhtä lailla lapsen on hyvä ymmärtää myös se etteivät kaikki valitettavasti halua tutustua ihan niin avoimesti. Toivottavasti sekin on sinulle ok.

Miten aidosti lopulta kannatat moniarvoisuuteen tutustumista. Olisiko sinusta hyvä, että lapset saavat tutustua halutessaan myös uskomattomien ajatusmaailmaan esim. koulussa? Olisiko sinusta hyvä, että lapset voisivat kokeilla koulussa esim. ET tunteja halutessaan? Tai jopa ohjatusti, kuten puukässässä olevat kokeilevat rättikässää joitakin viikkoja jossain vaiheessa koulua?

• ....

"Emme todellakaan halua lapsistamme mitään idioottimaisia uskiksia."

Sehän on jokaisen henkilökohtainen valinta. Miten se on sinulta pois jos lapsesi mahdollisesti tulisi joskus uskoon?

• Älä ole dorka

Lapsista ei tule uskovaisia jos heille ei tuputeta uskontoa totena.

• sanon vaan
        Älä ole dorka kirjoitti:

Lapsista ei tule uskovaisia jos heille ei tuputeta uskontoa totena.

Sanon vaan, että jos uskontoja ei olisi, ne keksittäisiin heti.

• vanha ja vakaa
        sanon vaan kirjoitti:

nurinkurita uskonnoissa on että mitä typerämpi uskonto sitä suurempi kannatus.

• sanon vaan kirjoitti:

ehkäpä, mutta yhtäkään nykyisistä uskonnoista ei keksittäisi uudelleen samanlaisena.

• Atte Isä

Eilen sai yksi uskiskakara kuulla kunniansa kun yritti kaveerata lapseni kanssa. Itkua vollotti siinä. HEH HEH HEH ....

• vanha ja vakaa

jaha, sinulla on koulukiusaaja lapsi.Olitko ite samanlainen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3005
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2103
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1688
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1540
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1291
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1287
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1206
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1160
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1117
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1001
    Aihe