Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Citalopram lopetus PART2 vai ei??!

lääkenarkkiko

Moi vaan kaikki kohtalotoverit ja muut asiasta jotain tietävät.

Käytin aikanaan kaksi vuotta Citalopramia 20mg noin pari vuotta, vähensin alkoholin juomista ja olo helpottui. Tuntui ettei todellakaan enää ollut turhaa ahdistusta/kuumotusta ja punastumista todella helposti. Sitten opiskelijavaihtoni aikana päätin, että lopetan koko lääkkeen käytön sillä alkoi ärsyttää että miksi vedän jotain lääkkeitä, kun kaikki on hyvin jne. Lopetin noin kuukaudessa kyseisen lääkkeen, mutta juominen oli melkoisen runsasta. Tuli melkoisia vierotusoireita, mutta ne helpottui muutamassa viikossa. Sitten palasin Suomeen ja syksyn haasteet ja muut tulivat ja pää joutui taas koetukselle. Normaalille tosin. Olen ulospäinsuuntautunut, mutta sitten tämä ahdistus alkoi todella rasittaa. Ja menin taas ottamaan lääkkeet kehiiin ja olo helpottui. Nyt 30mg annoksella. Siitä tultu 2,5 vuotta ja nyt olen taas siinä vaiheessa, että olisi hieno lopettaa tämä. Koen "parantuneeni" ja muutenkin olevani itsevarmempi ja sosiaalisempi kuin koskaan. Mitä nyt jotain esiintymisjännitystä esiintyy. Se on ihan fine.

Ajattelin lopetella kesän aikana lääkkeet. Mietin tässä vain että tulevatko TAAS ne ahdistuksen tunteet takaisin ja alkaa taas syämään elämääni.

VOIKO TÄMÄ LÄÄKE SIIS PARANTAA VAI ONKO VAIN POPSITTAVA KOKO ELÄMÄN?? JA MISTÄ TIETÄÄ KOSKA ON HYVÄ LOPETTAA/ AIKA.

Tiedän, että jos jatkan lääkkeen käyttöä elämäni rullaa varsin mukavasti. Alkoholi on heikkouteni ja tiedän ettei se tee hyvää. Juon siis kuitenkin normaalisti. Joka viikko ehkä kerrran. Lääke ei ole vaikuttanut seksihaluihin tai mihinkään. Ollut vain melkoisen sopiva mulle, mutta eihän tätä nyt kannata kai koko elämää popsia. En haluisi.

Harrastan monia urheiluja, nukun hyvin, sosialisoin paljon on hyvä perhe ja tuki ja kaikki.

Haluisin kuulla kokemuksia ja selviytymistarinoita, ohjeita kaikkea. Psykologille olen menossa juttelemaan kunhan saan ajan varattua.

KIITOS, vaikka mulla on paljon kavereita ja muita niin ei tästä pysty oikein kenenkään kanssa juttelemaan kellä ei asiasta kokemusta ;(

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puun oksa

      Useisiin lääkkeisiin liittyviin kysymyksiin saat vastauksia esimerkiksi osoitteessa www.cepuk.org. Lääkkeiden lopetukseen liittyen löydät hyviä linkkejä em. sivuston "Withdrawal Advisers" ja "Support" -osioista. En ole varma mitä tarkoitat selviytymistarinoilla, viittaatko lääkkeiden lopetukseen vai yleensä mielenterveyden ongelmien selättämiseen. Lääkeaineiden lopetustarinoita löytyy em. osoitteesta (Recovery Stories -osio) niin ikään. Itse mielenterveysongelmien selättämisestä on useita henkilöhaastatteluja esimerkiksi osoitteessa www.madnessradio.com sekä internetistä etsimällä, Suomi24 mukaan lukien. Toivottavasti näistä olisi sinulle jotakin kiinnostavaa asiaa ja apua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      84
      2200
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1916
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      72
      1590
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1578
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1482
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1393
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1311
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    Aihe