Moi vaan kaikki kohtalotoverit ja muut asiasta jotain tietävät.
Käytin aikanaan kaksi vuotta Citalopramia 20mg noin pari vuotta, vähensin alkoholin juomista ja olo helpottui. Tuntui ettei todellakaan enää ollut turhaa ahdistusta/kuumotusta ja punastumista todella helposti. Sitten opiskelijavaihtoni aikana päätin, että lopetan koko lääkkeen käytön sillä alkoi ärsyttää että miksi vedän jotain lääkkeitä, kun kaikki on hyvin jne. Lopetin noin kuukaudessa kyseisen lääkkeen, mutta juominen oli melkoisen runsasta. Tuli melkoisia vierotusoireita, mutta ne helpottui muutamassa viikossa. Sitten palasin Suomeen ja syksyn haasteet ja muut tulivat ja pää joutui taas koetukselle. Normaalille tosin. Olen ulospäinsuuntautunut, mutta sitten tämä ahdistus alkoi todella rasittaa. Ja menin taas ottamaan lääkkeet kehiiin ja olo helpottui. Nyt 30mg annoksella. Siitä tultu 2,5 vuotta ja nyt olen taas siinä vaiheessa, että olisi hieno lopettaa tämä. Koen "parantuneeni" ja muutenkin olevani itsevarmempi ja sosiaalisempi kuin koskaan. Mitä nyt jotain esiintymisjännitystä esiintyy. Se on ihan fine.
Ajattelin lopetella kesän aikana lääkkeet. Mietin tässä vain että tulevatko TAAS ne ahdistuksen tunteet takaisin ja alkaa taas syämään elämääni.
VOIKO TÄMÄ LÄÄKE SIIS PARANTAA VAI ONKO VAIN POPSITTAVA KOKO ELÄMÄN?? JA MISTÄ TIETÄÄ KOSKA ON HYVÄ LOPETTAA/ AIKA.
Tiedän, että jos jatkan lääkkeen käyttöä elämäni rullaa varsin mukavasti. Alkoholi on heikkouteni ja tiedän ettei se tee hyvää. Juon siis kuitenkin normaalisti. Joka viikko ehkä kerrran. Lääke ei ole vaikuttanut seksihaluihin tai mihinkään. Ollut vain melkoisen sopiva mulle, mutta eihän tätä nyt kannata kai koko elämää popsia. En haluisi.
Harrastan monia urheiluja, nukun hyvin, sosialisoin paljon on hyvä perhe ja tuki ja kaikki.
Haluisin kuulla kokemuksia ja selviytymistarinoita, ohjeita kaikkea. Psykologille olen menossa juttelemaan kunhan saan ajan varattua.
KIITOS, vaikka mulla on paljon kavereita ja muita niin ei tästä pysty oikein kenenkään kanssa juttelemaan kellä ei asiasta kokemusta ;(
Citalopram lopetus PART2 vai ei??!
1
74
Vastaukset
- puun oksa
Useisiin lääkkeisiin liittyviin kysymyksiin saat vastauksia esimerkiksi osoitteessa www.cepuk.org. Lääkkeiden lopetukseen liittyen löydät hyviä linkkejä em. sivuston "Withdrawal Advisers" ja "Support" -osioista. En ole varma mitä tarkoitat selviytymistarinoilla, viittaatko lääkkeiden lopetukseen vai yleensä mielenterveyden ongelmien selättämiseen. Lääkeaineiden lopetustarinoita löytyy em. osoitteesta (Recovery Stories -osio) niin ikään. Itse mielenterveysongelmien selättämisestä on useita henkilöhaastatteluja esimerkiksi osoitteessa www.madnessradio.com sekä internetistä etsimällä, Suomi24 mukaan lukien. Toivottavasti näistä olisi sinulle jotakin kiinnostavaa asiaa ja apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3673160Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3101508En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841312- 1081311
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991295Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591255- 481145
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801062Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa25960- 33847