Onkohan kellään kokemusta ko. moottorista tai vastaavasta eri merkkisestä? Aivan noviisi moottoreiden kanssa, ideoita, mistä kannattaa hankkia?
Kiitos avusta
Yamaha F6
11
1976
Vastaukset
- Aha, mutta
Mitähän sinä kysyit ?
- Kokemusta on
Tuosta ja parsun merkkisestä koneesta jota yamaha valmistaa alihankintatyönä parsunille. Parsun markkinoi halpaa hintaa mutta mutta, summa summarum...paketista puuttuu mittarit, potkuri, pensatankki, pensaletkut liittimet , pensanänni lemmarit jne jne. Nuo kun erikseen hankkii niin sama hinta muotostuupi. Muuten mahtavan luonnekas moottori, vääntöä piisaa ja liukuun lähtee ongelmitta eli varsin murea peli on.
- Parsun ranskalainen?
Mulla on Yanahan F6 CMHL- moottori. Se on tehty tai ainakin kokoonpantu Ranskassa. Jos tulee halvimmaksi Yamahalle noin Euroopan markkinoille niin kai Yamaha toimittaa Parsunillekin Eurooppaan tuotavat koneet Ranskan tehtaaalta. Siis mikäli Yamaha tekee Parsunille koneita.
Moottori on toiminut ongelmitta pari vuotta joskin vähällä käytöllä. Mielestäni sain esitteen ja myyntipuheiden mukaisen moottorin. Ei ole yksipyttyiset nelarit mitenkään hiljaisia. Tehoa on vaikea arvioida mutta kai siinä se 6 heppaa oikeasti on.
Olen koettanut tyhjentää kaasarin huolellisesti syksyllä ja tankin olen kanssa tyhjentänyt autoon. Keväällä uudet bensat ja lähtee laakista. Penissä moottoreissa on niin ahtaat suuttim´met ettei bensaa kannata kuivattaa kaasariin.
- ole huoleti
Yamaha F6 on huippukone, jos hinta ei hirvitä. Vaikea kuvitella mitään merkkiä joka menisi tuossa teholuokassa edes lähelle laadullisesti. Täysin riskitön ostos, jos hinta ei hirvitä
- SalttiS
Kiitos, kuulostaa hyvältä!
Onko vinkkejä ostopaikasta? - Walticista itse
SalttiS kirjoitti:
Kiitos, kuulostaa hyvältä!
Onko vinkkejä ostopaikasta?Itse ostin Walticista. Siellä oli moottori heti saatavilla. Sitä ennen kyselin tarjouksia muualta ja muista merkeistä ja lupasivat lähettää heti. Uusi soitto parin päivän päästä ja taas oli tarjous justiinsa lähdössä. Riippuu varmaan siitä missä asut ja kuinka kauaksi haluat ajaa.
- Suzukikin on
Heti pykälää parempi, ja lujempi, ja halvempikin. Mutten osta kumpaakaan, oon saanu tarpeekseni niiden täryytyksestä, kun ei muuhun kerkiä, kuin raaputtamaan hirvittävää, suorastaan sietämätöntä housunperseen kutinaa sen järjettömän tärinän takia.
- ole huoleti
tuosta linkistä saa lähimmän myymälän
http://www.yamaha-motor.eu/fi/dealer-locator/index.aspx?category=atv#/- SalttiS
Kiitti Walticiassa on tarjous päällä =)
- to-hatsuuuh
Ihmisillä on voimakkat tunteet tässä moottoriasiassa. Totuus on että aika samaa teknologiaa noissa on. Yamaha on kai parhaassa maineessa ja kallein, ja huhun mukaan täristää vähiten. Onpa sitä väitetty kaksisyliteriseksikin, mutta sitähän se ei ole. Jenkit ja japsit ovat itse asiassa aika yks ja sama, osta se josta saat parhaan tarjouksen. Kiinalaiset ovat hiukan vanhempaa teknologiaa ja kukaties huonommin kasattuja, mutta paljon halvempia. En tiedä, tällä hetkellä niitä ei osaa suositella mutta varmaan 10 vuoden päästä ne on jo parhaita.
- Kunhan saavat ne
Toimimaan sen 50 vuotta, niinkuin Evari ja Johnsson on saaneet .
kiinalaiset ei ees koita saada niitä kestämään. Samaa laatua ropostavat markkinoille, kuin lasten maitojuoma tehtailijatkin !
Onhan venäjäläisillä viinanmyyjilläkin aivan huippumoraali, HE sanovat huononlaadun syytteeseen vaan, että mitä se heille kuuluu, jos joku juo ja kuolee. HE vaan myyvät, ja sen juojat ovat ite vastuussa, kun ovat juoneet sitä kuraa :))
Aivan sama moraali on kiinassakin, -elikkä mitä lähtevät niillä vesille, HE myyvät vaan niitä moottoreita, ja takuukin loppuu heti, jos ne viedään veteen,- eikä oo käskeneet kenenkään viedä niitä vesille:)) !!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752