Yamaha F6

SalttiS

Onkohan kellään kokemusta ko. moottorista tai vastaavasta eri merkkisestä? Aivan noviisi moottoreiden kanssa, ideoita, mistä kannattaa hankkia?

Kiitos avusta

11

2042

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aha, mutta

Mitähän sinä kysyit ?

• Kokemusta on

Tuosta ja parsun merkkisestä koneesta jota yamaha valmistaa alihankintatyönä parsunille. Parsun markkinoi halpaa hintaa mutta mutta, summa summarum...paketista puuttuu mittarit, potkuri, pensatankki, pensaletkut liittimet , pensanänni lemmarit jne jne. Nuo kun erikseen hankkii niin sama hinta muotostuupi. Muuten mahtavan luonnekas moottori, vääntöä piisaa ja liukuun lähtee ongelmitta eli varsin murea peli on.

• Parsun ranskalainen?

Mulla on Yanahan F6 CMHL- moottori. Se on tehty tai ainakin kokoonpantu Ranskassa. Jos tulee halvimmaksi Yamahalle noin Euroopan markkinoille niin kai Yamaha toimittaa Parsunillekin Eurooppaan tuotavat koneet Ranskan tehtaaalta. Siis mikäli Yamaha tekee Parsunille koneita.

Moottori on toiminut ongelmitta pari vuotta joskin vähällä käytöllä. Mielestäni sain esitteen ja myyntipuheiden mukaisen moottorin. Ei ole yksipyttyiset nelarit mitenkään hiljaisia. Tehoa on vaikea arvioida mutta kai siinä se 6 heppaa oikeasti on.

Olen koettanut tyhjentää kaasarin huolellisesti syksyllä ja tankin olen kanssa tyhjentänyt autoon. Keväällä uudet bensat ja lähtee laakista. Penissä moottoreissa on niin ahtaat suuttim´met ettei bensaa kannata kuivattaa kaasariin.

• ole huoleti

Yamaha F6 on huippukone, jos hinta ei hirvitä. Vaikea kuvitella mitään merkkiä joka menisi tuossa teholuokassa edes lähelle laadullisesti. Täysin riskitön ostos, jos hinta ei hirvitä

• SalttiS

Kiitos, kuulostaa hyvältä!

Onko vinkkejä ostopaikasta?

• Walticista itse
        SalttiS kirjoitti:

Kiitos, kuulostaa hyvältä!

Onko vinkkejä ostopaikasta?

Itse ostin Walticista. Siellä oli moottori heti saatavilla. Sitä ennen kyselin tarjouksia muualta ja muista merkeistä ja lupasivat lähettää heti. Uusi soitto parin päivän päästä ja taas oli tarjous justiinsa lähdössä. Riippuu varmaan siitä missä asut ja kuinka kauaksi haluat ajaa.

• Suzukikin on

Heti pykälää parempi, ja lujempi, ja halvempikin. Mutten osta kumpaakaan, oon saanu tarpeekseni niiden täryytyksestä, kun ei muuhun kerkiä, kuin raaputtamaan hirvittävää, suorastaan sietämätöntä housunperseen kutinaa sen järjettömän tärinän takia.

• ole huoleti
      • SalttiS

Kiitti Walticiassa on tarjous päällä =)

• to-hatsuuuh

Ihmisillä on voimakkat tunteet tässä moottoriasiassa. Totuus on että aika samaa teknologiaa noissa on. Yamaha on kai parhaassa maineessa ja kallein, ja huhun mukaan täristää vähiten. Onpa sitä väitetty kaksisyliteriseksikin, mutta sitähän se ei ole. Jenkit ja japsit ovat itse asiassa aika yks ja sama, osta se josta saat parhaan tarjouksen. Kiinalaiset ovat hiukan vanhempaa teknologiaa ja kukaties huonommin kasattuja, mutta paljon halvempia. En tiedä, tällä hetkellä niitä ei osaa suositella mutta varmaan 10 vuoden päästä ne on jo parhaita.

• Kunhan saavat ne

Toimimaan sen 50 vuotta, niinkuin Evari ja Johnsson on saaneet .

kiinalaiset ei ees koita saada niitä kestämään. Samaa laatua ropostavat markkinoille, kuin lasten maitojuoma tehtailijatkin !

Onhan venäjäläisillä viinanmyyjilläkin aivan huippumoraali, HE sanovat huononlaadun syytteeseen vaan, että mitä se heille kuuluu, jos joku juo ja kuolee. HE vaan myyvät, ja sen juojat ovat ite vastuussa, kun ovat juoneet sitä kuraa :))

Aivan sama moraali on kiinassakin, -elikkä mitä lähtevät niillä vesille, HE myyvät vaan niitä moottoreita, ja takuukin loppuu heti, jos ne viedään veteen,- eikä oo käskeneet kenenkään viedä niitä vesille:)) !!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3225
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3087
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2447
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      2180
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1903
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1800
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1616
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1405
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81