ahdistus ja huono olo

panikoijja

Hei! Olen 19-vuotias nuori nainen ja olen huomannut viime aikoina ahdistuvani helposti. Olen kyllästynyt tähän jokapäiväiseen pahoinvointiin ja jännitykseen. Olen kova stressaamaan kaikista asioista ja kaikki käy vatsan kautta..

Se alkaa palan tunteella kurkussa. Pikku hiljaa alan panikoimaan enemmän ja enemmän siitä tunteesta. Olen kerran melkein oksentanut ja koska pelkään oksentamista niin se saa minut hyvin ahdistuneeksi. En voi puhua, koska olo on etova. Jännitän jotenkin oudosti kurkkua. Usein myös vatsassa alkaa vääntää. Tämän kesto vaihtelee tilanteesta riippuen, mutta yleensä n.0,5h-1h.

Heräilen tähän myös öisin. Silloin minulla on aina järkyttävä hiki. Yritän kuunnella illalla/yöllä rentouttava musiikkia, jotta en ahdistuisi ja saisin helpommin unen päästä kiinni.

Osaisiko joku kertoa mistä tämä johtuu ja kuinka voin lievittää tai lopettaa oireet?

10

5067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pjoika18

      Wau luulin että oisin ainot kellä on tismalleen samoja oireita, olen 18 vuotias kundi ja mullaki alkaa aika lailla samalla tavalla ku sullakin noi oireet :)

      noh mä oon tietoinen aina tavallaan mistä se tulee mulle mutta se on joka kerta oikeesti ihan perseestä miks se tulee koska mitään ei oo oikestaan tapahtunu mut oma mielikuvitus on nii voimakas ni alan uskomaan jokaista tuntemusta mitä vaan aattelen ja se vaa pahentaa oireita :E, mulla se saataa kestää välillä päiviä ja muute keinoo en oo löytäny loppumiseen muutakuin aika :/

      • panikoijja

        Tämä on todella inhottavaa. Ja juuri tuo että ei voi mitään sille kun oireita vain tulee.. Kaikki oman mielen tuotosta vain.. :( ihan jokapäiväinen vaiva ainakin mulla :/ helpotus kun kuulee että jollakin muulla on samanlaista. Vaikka en tätä tietenkään toivoisi kenellekään! tsemppiä paljon sulle! :)


    • pjoika18

      juuh sama oli mulla oikein kiva lukea että sentään jollain on samakun mulla joten ymmrrän täysin sun tilanteen, ärsyttävää seki ku ei kavereille kehtaa puhua ku kuuloistais nii saakelin tyhmältä sanoo et mulla on paniikki kokoajan päällä ja en tiedä miks :D keksin yleensä hyvät tekosyyt miks en välttämättä lähe jonnekki jos kaverit pyytää

    • Jännittäjä

      Jos ahdistaa kannattaa kokeilla Tapping EFT tekniikkaa. Mulla on ittelläni ollu sosiaalista jännittämistä jo monia monia vuosia ja vasta nyt löysin oikeasti tekniikan jolla mun olo pysyy rennompana eli tämä Tapping EFT tekniikka. Kannattaa kokeilla vaikka aluksi se voikin olla vähän outoa, mutta se oikeasti rauhoittaa.

      • jännittäjä

        Kiitos vinkistä! Täytyykin tutustua tuohon, en ole koskaan kuullutkaan! Taas täällä ahdistuneena kirjoittelen. Olen hyvin täynnä tätä oloa.. Pahoinvointia riittää, kurkkua kuristaa ja kaiken lisäksi olen tällä hetkellä hieman flunssassa ja kurkussa on limaa. Ahdistun heti kun käyn sänkyyn makaamaan, koska mietin ja odotan että milloinkohan se huono olo tulee.. Kun ei vaan tiedä mikä auttaisi :( kaikki vinkit otetaan vastaan!!!


      • ahdistuneisuushäiriöinen
        jännittäjä kirjoitti:

        Kiitos vinkistä! Täytyykin tutustua tuohon, en ole koskaan kuullutkaan! Taas täällä ahdistuneena kirjoittelen. Olen hyvin täynnä tätä oloa.. Pahoinvointia riittää, kurkkua kuristaa ja kaiken lisäksi olen tällä hetkellä hieman flunssassa ja kurkussa on limaa. Ahdistun heti kun käyn sänkyyn makaamaan, koska mietin ja odotan että milloinkohan se huono olo tulee.. Kun ei vaan tiedä mikä auttaisi :( kaikki vinkit otetaan vastaan!!!

        luontaistuotekaupoissa myydään valerianaa, se on ns uutetta mikä rauhoittaa, ja esim. lifeissä myydään rescue remedy suihkeita mitkä myös rauhottaa ja on auttanut mua :) tosin nykyään valeriana pillereitä myydään vain apteekeissa, ne on just joku kuukaus sitte määritelty lääkkeiksi, eikä luontaistuotteeksi mikä on kyl ihme, mut et todellakaan oo ainoo ihminen kuka tosta kärsii! terveisin 3 vuotta ahdistuksesta kärsinyt :s


      • Ääääää
        jännittäjä kirjoitti:

        Kiitos vinkistä! Täytyykin tutustua tuohon, en ole koskaan kuullutkaan! Taas täällä ahdistuneena kirjoittelen. Olen hyvin täynnä tätä oloa.. Pahoinvointia riittää, kurkkua kuristaa ja kaiken lisäksi olen tällä hetkellä hieman flunssassa ja kurkussa on limaa. Ahdistun heti kun käyn sänkyyn makaamaan, koska mietin ja odotan että milloinkohan se huono olo tulee.. Kun ei vaan tiedä mikä auttaisi :( kaikki vinkit otetaan vastaan!!!

        Nyt kaivataan apuja! Vatsa jännittyneenä nyt viimeisen muutaman yön ajan, päiväksi loppuu mutta illalla nukkumaan mennessä taas alkaa. Vatsaa kouristaa ihan hieman ja ilmavaivoja on. Olen nyt molempina iltoina syönyt mokkapalan ennen nukkumaan menoa mutta voiko tämä siitä johtua?

        Stressasin eilen illalla kouluun menoa koska en ollut ensimmäisillä erään aineen tunneilla kun jakso juuri vaihtui ja en tunne kurssilta ketään. Nyt minulla ei ole siellä luokassa istuma paikkaa ja vaikka en pidä ajatusta kamalana kuitenkin jännitän sitä tiedostamattani hyvin paljon ja vatsa oireilee sen takia. En voinut mennä kouluun ja kun olin kotona niin olo oli normaali. Nyt taas huomenna pitäisi mennä kouluun ja vatsa on todella kipeä ja vatsavaivoja paljon. Mitä teen? Kuinka rentouttaa vatsa ja olla jännittämättä?!


      • Ääääää
        jännittäjä kirjoitti:

        Kiitos vinkistä! Täytyykin tutustua tuohon, en ole koskaan kuullutkaan! Taas täällä ahdistuneena kirjoittelen. Olen hyvin täynnä tätä oloa.. Pahoinvointia riittää, kurkkua kuristaa ja kaiken lisäksi olen tällä hetkellä hieman flunssassa ja kurkussa on limaa. Ahdistun heti kun käyn sänkyyn makaamaan, koska mietin ja odotan että milloinkohan se huono olo tulee.. Kun ei vaan tiedä mikä auttaisi :( kaikki vinkit otetaan vastaan!!!

        Nyt kaivataan apuja! Vatsa jännittyneenä nyt viimeisen muutaman yön ajan, päiväksi loppuu mutta illalla nukkumaan mennessä taas alkaa. Vatsaa kouristaa ihan hieman ja ilmavaivoja on. Olen nyt molempina iltoina syönyt mokkapalan ennen nukkumaan menoa mutta voiko tämä siitä johtua?

        Stressasin eilen illalla kouluun menoa koska en ollut ensimmäisillä erään aineen tunneilla kun jakso juuri vaihtui ja en tunne kurssilta ketään. Nyt minulla ei ole siellä luokassa istuma paikkaa ja vaikka en pidä ajatusta kamalana kuitenkin jännitän sitä tiedostamattani hyvin paljon ja vatsa oireilee sen takia. En voinut mennä kouluun ja kun olin kotona niin olo oli normaali. Nyt taas huomenna pitäisi mennä kouluun ja vatsa on todella kipeä ja vatsavaivoja paljon. Mitä teen? Kuinka rentouttaa vatsa ja olla jännittämättä?!


    • Anonyymi

      Onko täälä ketään 2021?

      • Anonyymi

        On edelleen vatsalla hurjasti ja kurjasti jännittäjiä ja ahdistuvia myös 2021...juurikin tällä hetkellä vatsa oireilee inhottavasti ja paniikki on valmis. :( Tsemppiä kaikille muille, jotka kärsii samoista ongelmista!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2478
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2240
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2072
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1873
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe