22.1.2014 Ristin Voitossa laajalti arvostettu terapeutti ja sielunhoitaja Salme Blomster aloittaa kolumninsa "Miksi me eksymme?" seuraavasti: "Herzog-soppa on nielty. On jälkipuinnin aika. Se on tärkeää, koska Herzogeja tulee ja menee. Yhteistä heille on menestysteologinen hapatus, eksytys vailla vertaa..." ja jatkaa; "...Käydessäni David Herzogin tilaisuudessa sydämeni suri niiden uskovien ja etsijöiden puolesta, jotka ottivat vastaan tarjotut "hedelmät" kysymättä niiden alkuperää. Me eksymme, koska emme erota henkivaltoja ja olemme rikkinäisyyttämme helposti ohjattavissa ja manipuloitavissa"...
Blomster sanoo että Hertzog puolusti itseään ja newagelaista sanomaansa manipuloinnilla ja hyökkäyksellä ja sillä että vastustajilla on uskonnollisuuden henki.
"Tämä väite sisältää itsessään jo sen valheen, että asioiden tutkiminen olisi vastustamista. Sitä paitsi arvioinnilla ja uskonnollisuudella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Päinvastoin. Uskonnollisuus on uskottuja väittämiä, lakeja ja massauskoa, josta puuttuu elävä henki, Kristuksen tunteminen." Näin siis Salme Blomster.
Salme Blomster arvioi David Herzogia
8
531
Vastaukset
- Martti on Johtaja
Martti ja Mirja Ojareksen kommenttia odotamme. Löytyykö nöyryyttä kommentoida asiaa? Hieman on olankohautuksen makua ilmassa ellei ala pian tulemaan pesänselvitystä mihin pesään tosi uskossa munittu muna munitaan.
Kumpikohan tykkää enemmän Davidista, Martti vai Mirja? Totuus varmaan menee henkilökohtaisten suhteiden yläpuolelle, ainakin niin tulee olla. Eikö niin. - Näin asia on.
Teevee seiskalle käy kuten cityseurakunnille ja nokiamissiolle.
Kupla puhkeaa ja konkurssi tulee. Uuskarismaattisuus on vain harhainen illuusio.- mikkelinmies1
Tämä (psykologi?) Salme Blomster ei oikein hallitse mitään. Puhuu ja selittää. Käännän heti TV7:n kanavan kun hän ilmestyy. Sanoo olevansa helluntalainen ja kyllä hän RV:ssa keikkuu. Kamalaa sössötystä. En tiedä miksi hänen ajattelunsa on niin amatöörimäistä, mutta ilmeisesti on iso joukko, joka seuraa vai onko hänellä omia rahoja jolla maksaa TV7:lle? Eniten moitin Blomsterin vaatimatonta selitystasoa Herzogista. Kyllä Martinkin pitäisi vähän ymmäertää ketä päästa kanavalle. Jos minun vähäiset avustukseni menevät Virpi Blomsterille, niin lopetan heti.
- Niinpä niin
mikkelinmies1 kirjoitti:
Tämä (psykologi?) Salme Blomster ei oikein hallitse mitään. Puhuu ja selittää. Käännän heti TV7:n kanavan kun hän ilmestyy. Sanoo olevansa helluntalainen ja kyllä hän RV:ssa keikkuu. Kamalaa sössötystä. En tiedä miksi hänen ajattelunsa on niin amatöörimäistä, mutta ilmeisesti on iso joukko, joka seuraa vai onko hänellä omia rahoja jolla maksaa TV7:lle? Eniten moitin Blomsterin vaatimatonta selitystasoa Herzogista. Kyllä Martinkin pitäisi vähän ymmäertää ketä päästa kanavalle. Jos minun vähäiset avustukseni menevät Virpi Blomsterille, niin lopetan heti.
Jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä.
Minusta Salme Blomster on lämminhenkinen ja järkevä ihminen, joka uskaltaa sanoa mielipiteensä vaikka se poikkeaisikin esim. Martti Ojareksen mielipiteistä.
Kerrohan mikä tuo vaatimaton selitystaso Herzogista on? Salmehan totesi jo varhaisessa vaiheessa vain sen mistä Herzogissa on kyse. - Salme on hyvä!
Niinpä niin kirjoitti:
Jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä.
Minusta Salme Blomster on lämminhenkinen ja järkevä ihminen, joka uskaltaa sanoa mielipiteensä vaikka se poikkeaisikin esim. Martti Ojareksen mielipiteistä.
Kerrohan mikä tuo vaatimaton selitystaso Herzogista on? Salmehan totesi jo varhaisessa vaiheessa vain sen mistä Herzogissa on kyse.Salme nimenomaan opettaa arjen kristillisyyttä. Ei hän väitäkään olevansa mikää teologi.
- stadin friidu
mikkelinmies1 kirjoitti:
No hyvä, ettet sinäkään mikkelinmie1 ole koko ajan nenä kiinni telkkarisuudussa.
Kuka on Virpi Blomster?
- Nautintoon vinkuen
http://www.youtube.com/watch?v=m-_v6BVyIek
Viisaalle neitsyelle nautinnollinen kuunteluhetki. Virkistäviä huomioita, välillä surullisiakin, hengellisiä aisteja kutkuttelevia huomioita sisältävä linkki.
Pitkään uskossa olleenna havaitsen tässä itselleni sellaista namia, että siitä voisi olla jotain makupaloja " kaiken kuulleille ".
Saa nauttia, saa iloita Herrassa tätä kuunnelessa, päästellä innostuneita vinkaisuja. - turvallista olla
USA:n new age pääkaupunki on Sedona, Arizonassa, USA:ssa. David Herzog on Sedonasta, Jeesus oli Nasaretista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559