Aloitin ketjun tästä aiheesta viime vuoden puolella ja löysinkin sen, mutta tuskin niin vanhaa keskustelua enää kukaan huomaa/lukee.. Varsinkin nimim. nainen363, kyselit mitä kuuluu..
Olen siis vuosia kärsinyt pakko-oireisesta peseytymisestä, varsinkin ihmiseritteet ahdistavat. Seksin jälkeen tulee "likainen" olo, minua ahdistaa suunnattomasti esim. se jos seksin jälkeen kumppani menee "alapäisillä" käsillä koskemaan ovenkahvoihin, hanoihin ym.. En pelkää bakteereja tai mitään tauteja, likaisuuden tunne on vaan niin voimakas että pesen itseäni liikaa. Joskus desinfioin myös kännykkäni ja usein lavuaarin hanan jonka koen likaiseksi. Vuosien saatossa baarireissujen jälkeen olen heittänyt roskiin monet ihanat kengät ja käsilaukkuja jotka ovat tuntuneet likaisilta. Vaatteita en sentään, luotan että pesukone pesee.
6v. tytärtäni muistutan aina huolellisesta käsinpesusta ja joskus kiellän koskemasta johonkin paikkoihin mitkä minusta tuntuvat likaisilta. Välttelen myös yleisissä vessoissa käymistä.
Aloitin helmikuussa-13 terapian Lahdessa, elämäni ihanin terapeutti, joka on nimenomaan erikoistunut pakko-oireisiin. Jatkan terapiaa edelleen. Olen päässyt tietyissä asioissa eteenpäin, mutta paljon on vielä asioita jotka tuottavat ongelmia. Faktaa on että AINOA keino parantua on altistaa itseään. Ihmisen mieli on uskomaton, SE tunne sanoo sinulle: " Pese, pyyhi, siivoa. Mutta se on vain se TUNNE, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Liiallisella pesemisellä/siivoamisella helpotat oloasi hetkeksi, se on loputon noidan kehä josta et pääse koskaan ulos. Olemme tehneet mm. seuraavanlaisia harjoituksia terapeutin kanssa: Kävimme kaupungilla ja minun täytyi kosketella liioitellen paikkoja jotka minusta tuntuvat likaisilta. (pankkiautomaatit, yleisten vessojen ovenkahvat..) Sen jälkeen käsiä hierottiin kasvoihin ja lopuksi mentiin kahvilaan ja syötiin pesemättömillä käsillä sämpylää. Todella tehokasta, ahdistus helpotti! Tunteet täytyy ottaa vastaan, täytyy kestää ahdistus. Saan turvaa ja luottamusta kun ajattelen terapeuttini neuvoja. Hän on pelastajani. Olen myös vuosia syönyt sepramia 80mg aamuisin. Helpottaa myös oireita.
Voimia kaikille tämän todella vittumaisen sairauden kanssa kamppaileville, kommentoikaa ja kirjoitelkaa kokemuksistanne. :)
Pakko-oireinen peseytyminen, kohtalotovereita?
Sinkkuäiti-82
0
132
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338536Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4366224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72193Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1581172Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17806Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.39745Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68706- 42686
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36637