Miten päästä eroon estoista ja ahdasmielisyydestä!?

wanttolive

Äitiyden, kilojen, raskausarpien, selluliitin ja iänkin kertymisen myötä olen menettänyt itsevarmuuteni. Minusta äiti ei voi pynttäytyä, eikä varsinkaan lasten aikana pukeutua seksikkäästi. Äiti ei voi leikkiä, leikit ja lelut on lapsia varten.

Nämä äityiden mukanaan tuomat estot, epävarmuus omasta viehättävyydestä ja ahdasmielinen ajatusmaailma estävät minua nauttimasta seksistä siten kuin haluaisin. Haluaisin leikkiä, keksiä ja kokeilla uutta virkistämään parisuhdetta, mutta en edes kehtaa ehdottaa, kun tuntuu, että se olisi täysin sopimatonta. Pelkään tulevani nolatuksi tai ettei minua enää arvostettaisi äitinä.

Tiedän, että olen aivan hölmö, mutta en silti pääse eroon näistä ajatuksista! Mieheni arvostaa ja haluaa minua, mutta silti olen epävarma, enkä uskalla heittäytyä virran vietäväksi, en vaikka miten haluaisin.

Mitä avuksi?

7

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aviomies

      Meillä on sama juttu, eli vaimo on ujohkon ja epävarman oloinen. Minun mielestäni vaimo on kaunis silmissäni, samoin hänen peppunsa, lantionsa, rintansa ja kaikki :) Hän vain vähättelee tuota. Samoin olen hänelle monesti sanonut, että hän on haluttava tykkään rakastelusta hänen kanssaan. Olen yrittänyt tsempata häntä avoimemmaksi seksin saralla hankkimalla leluja asuja, mutta hiljaista on ollut.

      Suoraan sanottuna en tiedä kuinka kumppani voi muutoin kuin keskustelemalla tuon estoisuuden purettua. Tietysti jos kumppani on ujo mikä ujo, niin vaikea tuosta on keskusteluillakaan päästä eroon.

    • Kuvaamiasi ongelmia on vaikeampi poistaa kuin ihmiset väittävät. Ulkopuoliselle on helppo antaa neuvo, että älä toimi väärin. Parisuhteen seksuaalisuuden ongelmista puhuttaessa olet sikäli poikkeuksellinen, että myönnät sinulla olevan ongelman.

      Sinällään olette parisuhteessa hyvinkin tyypillisessä tilanteessa jossa seksin esteeksi alkaa kertyä aina enemmän esteitä. Teidän tilannettanne en pidä toivottomana, koska haluat itsekin tilanteeseen muutosta.

      Ainoa neuvo minkä nyt tähän hätään keksin on, että ehkäpä miehesi pitäisi nostaa dominanssia teidän parisuhteessanne. Silloin ehkä lakkaisit miettimästä viehättävyytäsi.

    • wanttolive

      Kiitos asiallisista vastauksista.

      Haluaisitko d_ram kertoa tarkemmin, mitä tarkoitat dominanssin nostolla?

      Nimittäin mieheni on kyllä erittäin aktiivinen, aktiivisempi kuin itse olen. Ongelma on siinä, ettei hän koskaan keksi/ehdota mitään uutta, enkä tosiaan kehtaa itse ehdottaa...

      • Ihmisten välisten ongelmien ratkaisuksi tarjotaan aina keskustelua ja avautumista. Jossain määrin elämä on kasvattanut minusta kyynisen ja en usko asioista keskustelemisen kaikkivoipaisuuteen. Syyt ja seuraukset löydetään keskustelemalla parisuhteen ongelmista, mutta harvoin tapahtuu kuitenkaan pysyvää muutosta. Trendi on se, että parisuhteet nuupahtavat, puolisot etääntyvät toisistaan ja seksi oman puolison kanssa ei kiinnosta.

        Seksistä keskusteleminen on kyllä mielenkiintoista. Ongelmia se ei kuitenkaan ratkaise. Minulle on muodostunut käsitys, että jokaisella parisuhteella (ainakin seksuaalisesti) on oma rajansa ja homma on silloin kaluttu loppuun.

        Onko teidän suhteellanne jatkuvuutta? Ratkaiseva kysymys on - haluatteko te yhä seksiä ongelmista huolimatta ja haluatteko seksiä nimenomaan puolisoltanne?
        Toivoton tilanne on silloin kun nainen sanoo, että meillä on vähän seksiä ja tunnen siitä syyllisyyttä, mutta mieheni ei kiinnosta minua. Mitä silloin on tehtävissä? Väitän ettei mitään.

        Seksuaalisuus on niin syvällä ihmisen sisimmässä oleva vietti, ettei sitä voi määrätä haluamaan ketään toista. Parisuhteen dynamiikalla on valtava merkitys seksuaalisten halujen ylläpitämisessä. Uskon paljonkin perinteiseen malliin missä nainen haluaa miestä joka on suhteessa dominoivampi. Monelle naiselle ei riitä miehessä hyvä ulkonäkö tai huomaavainen käytös. Karkeasti sanoen; nainen haluaa että mies ottaa hänet.

        Ai niin, siihen kysymykseesi: Mitä jos miehesi lakkaisi houkuttelemasta, tai maanittelemasta sinua seksiin? Jos hän vain ottaisi sinut, niin sinulle ei jäisi mahdollisuutta miettiä seksuaalista viehätysvoimaasi. Kiihkeä miehesi ottaisi sinut koska haluaa sinua. Olet siis seksikäs. Jos olen oikeassa parisuhteenne toimintakaavasta, niin tällaisen muutoksen pitäisi lähteä miehestäsi.


    • wanttolive

      Mielenkiintoisia ajatuksia :)

      Suhteellamme on ehdottomasti jatkuvuutta, olemme toisistamme edelleen kiinnostuneita, jopa rakastuneita ja se seksi, mitä meillä on, on mielestäni hyvää.
      Olemme olleet nykymittapuun mukaan todella kauan yhdessä ja kunnioitamme toisiamme joka elämän alueella. Ja nimenomaan haluamme seksiä juuri toisiltamme, välillä on oikeasti vaikea pitää näpit irti toisesta :D
      Emme myöskään kumpikaan tunne tarvetta syrjähyppyihin.

      En siis millään muotoa ole tyytymätön suhteeseemme, vain omaan itseeni, kun en kehtaa ehdottaa sellaisia kokeiluita ja asioita, joita vielä haluaisin elämässäni kokeilla seksin saralla.

      Tuo "ottaminen" kuulostaa jo itsessään hyvältä idealta ;) Mutta haluaisin kokeilla ja kokea vielä enemmän. Mieheni on siinä määrin ujo, ettei hän kehtaa esimerkiksi rakastella, jos on riski, että joku kuulee tai näkee. Minä taas voisin jopa kokeilla pientä riskinottoa jne. Mutta miten saisin hänet houkuteltua mukaan uusiin kokeiluihin?

      • No, mutta kuulostaakin nyt siltä ettei teillä niitä oikeita ongelmia olekaan. Olette onnekkaita jos yhä haluatte pitkän suhteen jälkeen rakastella toisianne ja haluatte edes suunnilleen yhtä paljon. Pitkässä parisuhteessa seksin edelle menee aina muitakin asioita ja seksi ei toisnaan anna sitä samaa kuin suhteen alussa.

        Miehenä väitän että hieman väljähtänyt parisuhdeseksikin on ihan ok. Minä ja useimmat muutkin miehet jotka tunnen eivät ole valmiita pettämään rakastamaansa puolisoa pelkästään saadakseen jotakin uutta ja kiihkeää - vaikka se mielessä aina käykin.

        Itse olen ollut saman naisen kanssa jo kauan. Jonkinlaista tylsistymistä seksielämäämme on tullut. Varsinkin vaimoni on herkkä arkielämän muille paineille ja se heijastuu heti myös rakkauselämään. Minä pystyn kyllä helposti erottamaan arkipaineen ja rakkauselämän. Minulle vaimoni läheisyys ja seksi hänen kanssaan jopa helpottaisi ankeasta arjesta erottautumista. Vaimoni tuntee päinvastoin. Viimeaikoina häntä onkin ollut vaikea sytyttää seksiin muuten kuin erikoisissa tilanteissa. Melkoisen hullultahan se kuulostaa, mutta parin vuoden aikana meillä on ollut seksiä enemmän autossa, luonnossa, ystävän luona kyläillessä ystävän vessassa ja muissa hulluissa paikoissa. Kieltämättä itsekin tunnen hurjaa kiihkoa tällaisissa tilanteissa, mutta kaipaisin kuitenkin säännöllistä arkiseksiäkin.

        Sinun on selkeästi vaikea erottaa tunnepuolella muuta perhe-elämää ja seksin harrastamista miehesi kanssa. Siihen ei auta se neuvo, että unohda muut asiat seksin aikana. Mutta näin sinun kuuluisi kuitenkin toimia. Seksihetki miehesi kanssa on nimenomaan teidän omaa aikaanne ja voitte silloin keskittyä pelkästään toisiinne ja omaan nautintoonne. Omakohtaisesta kokemuksesta voin kertoa, että rakastelu erikoisessa paikassa tuo takaisin saman kiihkon kuin suhteen alkuaikoina. Siihen vain tarvitaan se repäisy normitoiminnan ulkopuolelle. Voisitte aloittaa jollakin pienemmällä hyppäyksellä. Kärähtäminen seksistä kaupan sovituskopissa heti alkuun voisi olla liian kova kokemus (kevyt kevennys).

        Olet hyvällä tiellä, koska olet aloittanut keskustelun kokemastasi ongelmasta ja haet muiden näkemyksiä. Luulenkin että miehesi tulee vielä yllättymään positiivisesti. Hyvää seksielämää sinulle ja kaikille muillekin!


    • wanttolive

      Lohdullista kuulla, että sinusta se väljähtynyt parisuhdeseksikin on ok :)
      Ehkä murehdinkin liikaa?
      Toisaalta ymmärrän vaimoasi, itse olen samanlainen ja juuri siksi mieheni joutuu välillä vonkaamaan. Haluan kyllä, mutta väsyneenä, stressaantuneena ei aina vaan pysty.

      Juuri tuota mainitsemaasi kiihkoa olen alkanut viime aikoina kaipaamaan ja siksi avasin tämän keskustelun, jotta löytäisin konstin, millä sitä saisi lisää.
      On ollut tilanteita, joissa olemme käyttäytyneet kuin teinit ja toimineet kaverin juhlissa jopa niin, että jälkeenpäin kuulin, että meidän touhumme olivat olleet varsin ilmiselviä. Ja se ajatus jäi kytemään useaksi päiväksi ja sai aikaan ihan uutta puhtia myös arkiseksiimme, vaikka sitä ennen en ollut sellaista edes ymmärtänyt kaipaavani.
      Ehkä se kaupan sovituskoppi olisi minullekin liikaa :D

      Kun olen asiaa tässä miettinyt, ideoita alkaa pikkuhiljaa hahmottumaan. Nyt vaan jännittää, miten saan ne vietyä eteenpäin ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      74
      1423
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      114
      1183
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1126
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      984
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      78
      783
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      732
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      725
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe