Kiukussaan ja oikeutetussakin sellaisessaan uhrit havittelevat jossakin vaiheessa yleensä kostoakin. Narsistin murtaminen ei kuitenkaan käy helposti. Voisi ajatella, että kaupunkiympäristössä se on enemmän mahdotonta ihmismäärän ja sitä kautta potentiaalisten uhrien takia. Narsistilla on mistä ottaa.
Mikä on narsistinen lähde? Se pitäisi oivaltaa aivan ensiksi. Mitä minä merkitsen narsistille? Laitoin aiheesta ketjunkin aiemmin.
Narsistisen lähteen loppuminen, kuivuminen, vie narsistilta pohjan jatkaa narsistinelämäänsä. Tilanne voi pakottaa häntä muuttumaan. Mutta kuten sanottua, narsistin kiinni saaminen on yleensä mahdotonta.
"Ilman Narsistista Lähdettä narsisti murenee samalla tavoin kuin kauhuelokuvien zombit tai vampyyrit. Se on niin hirvittävää että narsisti tekee mitä tahansa välttääkseen sen. Ajattele narsistia huumeiden orjana. Hänen vieroitusoireensa ovat samankaltaiset: harhakuvia, fyysisiä vaikutuksia, ärtyneisyys ja emotionaalinen epävakaus." -Sam Vaknin
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/PuuteNL.html
Mureneva narsisti: temppu ja miten se tehdään
21
1906
Vastaukset
- 22+2
Narsisti osaa koukuttaa aina uusia ihmisiä lähteikseen ja pitää muistaa, että hän saa elämänvoimaa myös negatiivisesta huomiosta. Pienen pirustysruiskeen saa vaikka heittämällä roskan puistotyöntekijän eteen ja sylkäisemällä perään. Ehkäpä narsisti kuihtuu vasta autiolla saarella.
"Mitä minä merkitsen narsistille?" Jos kyse on jonkinmoisesta parisuhteesta ja toinen osapuoli lopettaa sen, narsu nieleskelee hetken ja suunnittelee hitonmoisen koston tai lähtee etsimään uusia huvituksia. Uhka taloudellisen edun menettämisestä sen sijaan koskee narsistin sieluun ja hän tekeekin kaikkensa saadakseen potin itselleen.- HelpottaaKokoajan
Narsisti pyrkii tuhomaan uhrinsa sielun. Minusta tuli uhri tietämättäni. Yritin riittä, sietää impulsiivista käyttäytymistä, syyllistämistä. Muutin käyttäytymistäni välttääkseni riitoja. Jouduin sairaalloisesti mustasukkaisen ihmisen ryöppyjen kohteeksi. Mikään ei riittänyt. Kulutin itsen loppuun ja masennuin. Masentuneenankin minua syytettiin: " tajuatko miten kovilla olen kun sinä olet masentunut". Sanoin, että tarvitsen lepoa, kyllä tämä tästä kunhan aikaa kuluu. En saanut levättyä: " sinä vaan lepäät ja minä teen kaiken, meillä sairaatkin osallistuu"!
Asiat meni niin vaikeaksi, että piti hakeutua psykoterapiaan. Kerroin kokemuksistani avoimesti. Terapeuttini sanoi, että kuvasit juuri henkistä väkivaltaa. Pikku hiljaa syy selvisi. Naiseni/ vaimoni on narisiti ja minä ollut kiltteyden ansassa. Parin vuoden terapian jälkeen tajusin lähteä karkuun. Helvetti sen kuin paheni. Nyt on kiusaamista, yhteiset ystäväni on yritetty kääntää minua vastaan (osaltaan onnistuttu, todelliseten ystävien oslta ei). Mainpulointia, villuilua t-viivojen kanssa, kaikenlaisia kiusaamisyrityksiä, jatkuvia tekstiviestejä. Naristi kokee jättämisen loukkauksena ja yrittää kostaa. Onneksi en ole yksin ja tutustuin kyseiseen sairauteen. Suosittelen kaikkia kuuntelemaan YLE arenasta "Naamiona terve mieli". Se avasi silmäni ja auttoi tekemään oikeita ratkaisuja. - miesuhri
HelpottaaKokoajan kirjoitti:
Narsisti pyrkii tuhomaan uhrinsa sielun. Minusta tuli uhri tietämättäni. Yritin riittä, sietää impulsiivista käyttäytymistä, syyllistämistä. Muutin käyttäytymistäni välttääkseni riitoja. Jouduin sairaalloisesti mustasukkaisen ihmisen ryöppyjen kohteeksi. Mikään ei riittänyt. Kulutin itsen loppuun ja masennuin. Masentuneenankin minua syytettiin: " tajuatko miten kovilla olen kun sinä olet masentunut". Sanoin, että tarvitsen lepoa, kyllä tämä tästä kunhan aikaa kuluu. En saanut levättyä: " sinä vaan lepäät ja minä teen kaiken, meillä sairaatkin osallistuu"!
Asiat meni niin vaikeaksi, että piti hakeutua psykoterapiaan. Kerroin kokemuksistani avoimesti. Terapeuttini sanoi, että kuvasit juuri henkistä väkivaltaa. Pikku hiljaa syy selvisi. Naiseni/ vaimoni on narisiti ja minä ollut kiltteyden ansassa. Parin vuoden terapian jälkeen tajusin lähteä karkuun. Helvetti sen kuin paheni. Nyt on kiusaamista, yhteiset ystäväni on yritetty kääntää minua vastaan (osaltaan onnistuttu, todelliseten ystävien oslta ei). Mainpulointia, villuilua t-viivojen kanssa, kaikenlaisia kiusaamisyrityksiä, jatkuvia tekstiviestejä. Naristi kokee jättämisen loukkauksena ja yrittää kostaa. Onneksi en ole yksin ja tutustuin kyseiseen sairauteen. Suosittelen kaikkia kuuntelemaan YLE arenasta "Naamiona terve mieli". Se avasi silmäni ja auttoi tekemään oikeita ratkaisuja.Näin on! Jos on lapsia, alka huoltajuuskiusaaminen, soitotot ystäville, jossa narsisti pyrkii "pesemään kasvonsa", .Toisessa on aina syy,, totuus pyritään vääristämään. Ikävää on se, että narsistit ovat hyviä esiintymään ja manipuloimaan muita. Olisi todella hyvä tietää, mikä on narsistin todelllinen sielunkuva ja kokemus itsestään. Se, mitä he näyttävät ulospäin on tiedossa. Voiko ihminen todella valehdella itselleen, totuuden ja faktatat unohaten ? Kokemukseni on, että voivat.! Kuuntwlin "opearaatio ero - ohjelman arkistosta. Kyllä osui kokemukset kohdalleen. !
- jumalasta seuraava
miesuhri kirjoitti:
Näin on! Jos on lapsia, alka huoltajuuskiusaaminen, soitotot ystäville, jossa narsisti pyrkii "pesemään kasvonsa", .Toisessa on aina syy,, totuus pyritään vääristämään. Ikävää on se, että narsistit ovat hyviä esiintymään ja manipuloimaan muita. Olisi todella hyvä tietää, mikä on narsistin todelllinen sielunkuva ja kokemus itsestään. Se, mitä he näyttävät ulospäin on tiedossa. Voiko ihminen todella valehdella itselleen, totuuden ja faktatat unohaten ? Kokemukseni on, että voivat.! Kuuntwlin "opearaatio ero - ohjelman arkistosta. Kyllä osui kokemukset kohdalleen. !
Eikö tämä ole tätäpäivää?? Narsu-äidit osaa puhua/manipuloida sossun työntekijät,poliisit,lääkärit,psykiatrit,naapurit,juristit ystäväsi jopa tuntemattomat puolelleen. Ykskaks olet ypöyksin,huolineen murheineen. Niinkuin matto olis vedetty alta,seisot ns. tyhjänpäällä... Voit olla asunnoton,kun paholainen/hyvä-äiti jäi asumaan lasten kanssa yhteiseen asuntoon,eläpä huoli kenties saat tavata lapset,kun olet tarpeeksi nöyrä! Jos huonosti käy äiti muuttaa timkuttuun asumaan,vie sulta lapset.......Sitten et saa olla se viikonloppu isäkään.....Lapsista tulee niinsanottuja ihmiskilpiä.Näin toimii narsu-äiti se jumalallinen tunteeton kuori.
- ihanloppu
HelpottaaKokoajan kirjoitti:
Asiat meni niin vaikeaksi, että piti hakeutua psykoterapiaan. Kerroin kokemuksistani avoimesti. Terapeuttini sanoi, että kuvasit juuri henkistä väkivaltaa. Pikku hiljaa syy selvisi. Naiseni/ vaimoni on narisiti ja minä ollut kiltteyden ansassa. Parin vuoden terapian jälkeen tajusin lähteä karkuun. Helvetti sen kuin paheni. Nyt on kiusaamista, yhteiset ystäväni on yritetty kääntää minua vastaan (osaltaan onnistuttu, todelliseten ystävien oslta ei). Mainpulointia, villuilua t-viivojen kanssa, kaikenlaisia kiusaamisyrityksiä, jatkuvia tekstiviestejä. Naristi kokee jättämisen loukkauksena ja yrittää kostaa. Onneksi en ole yksin ja tutustuin kyseiseen sairauteen. Suosittelen kaikkia kuuntelemaan YLE arenasta "Naamiona terve mieli". Se avasi silmäni ja auttoi tekemään oikeita ratkaisuja.Kirjoituksesi kuulostaa niin tutulta...
olen muuttanut omaan asunton ja yritän saada omat tunteeni kuriin...
pitkä avioliitto ja monta lasta...puolison jatkuva syyllistäminen ja arvostelu jonka jälkikäteen ymmärsin olevan ihan yhtä pahaa kuin lyöminen jota suhteessa ei ollut ja johon puoliso jatkuvasti vetoaa!
Emmehän me ole riidelleet koko ajan (emme riidelleet, koska yritin yleisen sovun vuoksi välttää konfliukteja) hän ei käytä alkoholia (tosin käyttäytyy selvin päin hyvinkin arvaamottamasti) hän ei myöskään lyö (mutta sanallisesti lyttää kyllä maanrakoon)
Alunperin olisi pitänyt tehdä selkeä pesäero heti mutta en "raaskinut"...ensin oli joulu, lapsen 18v syntymäpäivät, anopin sairaalareissu ym joita puoliso käytti kiristyskeinona...hän ei järjestä juhlia, ei voi kertoa anopille...
minulla on jatkuva huono omatunto siitä että puolisollani on paha olla...hän käyttää häikäilemättä hyväkseen "kiltteyttäni"...nyt yritän vaan kerätä voimia että saisin ilmoitettua lopullisesta erosta... - miesuhri
ihanloppu kirjoitti:
Kirjoituksesi kuulostaa niin tutulta...
pitkä avioliitto ja monta lasta...puolison jatkuva syyllistäminen ja arvostelu jonka jälkikäteen ymmärsin olevan ihan yhtä pahaa kuin lyöminen jota suhteessa ei ollut ja johon puoliso jatkuvasti vetoaa!
Emmehän me ole riidelleet koko ajan (emme riidelleet, koska yritin yleisen sovun vuoksi välttää konfliukteja) hän ei käytä alkoholia (tosin käyttäytyy selvin päin hyvinkin arvaamottamasti) hän ei myöskään lyö (mutta sanallisesti lyttää kyllä maanrakoon)
Alunperin olisi pitänyt tehdä selkeä pesäero heti mutta en "raaskinut"...ensin oli joulu, lapsen 18v syntymäpäivät, anopin sairaalareissu ym joita puoliso käytti kiristyskeinona...hän ei järjestä juhlia, ei voi kertoa anopille...
minulla on jatkuva huono omatunto siitä että puolisollani on paha olla...hän käyttää häikäilemättä hyväkseen "kiltteyttäni"...nyt yritän vaan kerätä voimia että saisin ilmoitettua lopullisesta erosta...Tutulta kuullostaa. Narsisti syyllistää, osaa taitavasti käyttää sanan miekkaa. Minua on terapiassa opetettu/opsatettu pääsemään kiltteyden ansasta. Osaan (osittain) pitää puoleni. Narsisti nauttii kun huomaa toisen reaktiot. Niitä ei pidä näyttää. Olen ohittanut kaikki ja pitänyt naaman peruslukemilla. Se satuttaa narsistia. Se, että minä lähdin inhoittavasta ilmapiiristä, vaihdoin ahdistuksen ikävään. Ikävään lapseeni, oli elämäni vaikein, mutta paras liike. Nykysin mietin, miten pystyin olemaan niin sokea, etten huomannut henkistä väkivaltaa ja eräänlaista hyväksikäyttöä. Nyt opettelen elämää. Narsisti jättää syvät haavat, mutta niistä on mahdollista toipua. Voimia sinnulle myös. Kuuntele YLE arenasta Naamiona terve mieli. Siinä puhutaan uhreista, jotka usein ovat kiltteydestä kipeitä. TSEMPPIÄ TARVITAAN KAIKKI!
- jumalasta seuraava
ihanloppu kirjoitti:
Kirjoituksesi kuulostaa niin tutulta...
minulla on jatkuva huono omatunto siitä että puolisollani on paha olla...hän käyttää häikäilemättä hyväkseen "kiltteyttäni"...nyt yritän vaan kerätä voimia että saisin ilmoitettua lopullisesta erosta...Mitä Mitä ihmettä siis sinä kannat huonoa omatuntoa puolison pahasta olosta? Hei ihan oikeesti, ethän sinä ole kasvattanut puolisoasi. Appi ja anoppi on kasvattanut/pilanneet/pirulaisen puolisosi! ! ET SINÄ! ! ! Hyvä kun olet muuttanut pois yhteisestä, asunnosta. Kokoa itsesi ja mene terapiaan kertomaan asioistasi..Vielä parempi,kun menisittä lasten kanssa. Isä ja lapset! Puolisosi ei kuulu siihen tiimiin enää ollenkaan. Sääli ei nyt auta,sinun pitää huolehti VAIN ITSESTÄSI JA LAPSISTA. Ei puolisosikaan säälinyt sinua,ja sinun kiltteys loppu nyt tähän pikkaan......Kato kuule elämä koulii meitä kovalla otteella, se mikä ei tapa,se vahvistaa.... Minä tiedän sen. SEPPIÄ
- Ikkuna1
Juuri näin. Sivusta seuranneena narsistin parisuhteen loppumista ja hänen käyttäytymistä sen jälkeen. Monta vuotta mies pomppi naisen mielihalujen ja lähteiden joukossa, mutta lopulta lähti. Heti nainen otti yhteyttä entisiin lähteisiinsä, joihin oli pitänyt yhteyttä koko ajan osin salaa ja osin miehen tietoisesti. Muutama heistä lähtikin leikkiin mukaan. Nainen näyttelee petettyä ja jätettyä ja niin surkeaa kuin mahdollista ulkopuolisille. Selittelee milloin mitenkin huonoa oloaan ja uhoaa kostoa. Vainoaa miestä kaikin mahdollisin keinoin ja esiintyy uhrina vaikka ei sitä ole.
- NARSISTINMIESUHRI
Tämä on kuin minun elämästäni. Juuri noin naristi (minun tapauksessani narsistinainen) käyttäytyy. Surullista on, ettei narsisti ikinä huomaa tai ainakaan myönnä hänessä olevan mitään vikaa.
- Anonyymi
2 tullut Naista erikoista tutuksi
- hilma--
oma tarina.
jätin narskun varmaan kymmenennen kerran ja viimeisen kerran, hakeuduin ammattiauttajalle.
narsku eli eron jälkeen kakksoslähteen huomiossa ja nautti elämästään.
sitten ilmeisesti kyllästyi lähteeseen ja kuinka ollakaan alkoi pommittaa minua.
enää en ole mukana millään muotoa,on aivan sama millaista postia millaisia lahjoja tai mitä hänellä olisi tunteistaan kerrottavana minulle.
minulla ei ole enää mitään annettavaa hänelle ja ymmärrän olleeni vain lähde minäkin lähes viisi vuotta.
kissahiiri leikissä.
tämän kun oivaltaa niin elämä on aika helppoa eteenpäin menoa :)
ja uskon että narsistia todella syö ja raivo näkyy sisällä minkä aiheutan omalla käytökselläni että hän on oikeasti minulle ihan ilmaa vaan.
ja se tuntuu mahtavalta olla selvillä vesillä siitä mitä on narsismi ja narsistin käytös.
tsemppiä kaikki narsistin otteessa olevat,päästäkää irti ja alkakaa nauttia elämästä !!!- Lilja2
Samassa tilanteessa, samanlaisesta lähteneenä. Omilleen muuton jälkeen asiat alkavat asettua oikeisiin mittasuhteisiin, mutta edelleen joudun ottamaan itseäni niskasta kiinni, etten sortuisi minkäänlaiseen empatiaan hänen kohdallaan. Se on vaikeaa. Pidän kuitenkin mielessä, että vastassani on valehtelun ja manipulaation mestari - mikään, mitä hän sanoo ei ole totta. Mihinkään hänessä ei vaan voi luottaa. Se on niin nähty!
- Miesuhri
Narsisti ei suostu murenemaan. Aina löytyy uusia jäseniä hoviin. Naristi on aina niin kutsutusti "päällä". Puhuu kuin moottoriturpa, selittelee, hymyilee ja mielistelee tarpeen mukaan, on epäaito, empatiakyvytön hyväksikäyttäjä. Selittely ja pajatus on hänen koossa pysymisen konsteja. Naristi ei koskaan myönnä olevansa väärässä. VIka on aina muissa ja muualla. Tiedän, olin narsistin uhri. En enää. Lähtekää karkuun ja laittakaa luu kurkkuun narsistipaskiaisille ja pitäkää omasta henkisestä kunnostanne huolta.
- tilhi32
ja se ainakin omalla kohdalla on ihan rittänyt narsistin nujertamiseen että ei vaan välitä mistään hänen huomionhakuisesta käytöksestään.
elää omaa elämää onnellisena eteenpäin ja narsisti eläköön omaansa suhdesotkuineen.
minä en huomioi enää millään tavalla häntä ja niin hän on voimaton.
aina välillä kokeilee tikulla jäätä lähettäessään jonkun "ihanan" rakkauden tunnustuksen mutta siinähän lähettää.
en välitä eikä minua liikuta enää mikään hänen toimissaan.
joskus muinoin hän kertoi kun olimme yhteen palanneet yhden eron jälkeen, että kostoksi minulle hän meni sänkyyn tuttuni kanssa koska en enää mitenkään huomioinut häntä :)
normaalia ?? no juu ymmärrän että ei todella ole !! :) - suusilaanoitar
Eli siis narsistiksi tulkitsemallesi henkilölle pitäisi tavallaan rakentaa tyhjiö ympärille, ihmisvapaa alue. Vaikeasti toteutettavissa. Ja jos siinä onnistuu, niin on jo itse aikamoinen sadisti. Jos joku haluaa toista kiusata, niin aina ihmisiä riittää. Sen ajan, minkä kuluttaa kostohaaveisiin, voi kanavoida johonkin tuottavampaan.
Yleensäkin pidän vähän kyseenalaisena touhuna toisten koulimista, etenkin omien diagnoosien pohjalta. Siinä vaiheessa kun uhriksi itseään mainostava ihminen alkaa kouluttaa muita mieleisekseen, soi itselläni punaiset varoitusvalot, kaikki ei ole kohdallaan. Jos mahdollista, niin parempi väistää hankalia ihmisiä. Asia on mutkikkaampi, jos pakoon ei pääse, kyseessä on vaikka pomo tai läheinen sukulainen. Ammatillinen apu voisi siinäkin vaiheessa olla sooloilua rakentavampaa.- Tiedätkö mistä
Tiedätkö mistä puhut?
- kukakuka
Tiedätkö mistä kirjoitti:
Tiedätkö mistä puhut?
."Tiedätkö mistä puhut". Tiedän mistä puhun ja tiedän mistä kirjoitan. Tiedän senkin.että kaikki olemme samanarvoisia/kuolevaisia ihmisiä.
- kokenut olen tuonkin
Narsulle on turha kostaa, tuhlaat vain psyykkisiä voimavarojasi! ! ! Kostossasi annat taas lähdettäsi nasulle,sitähän,just janoaa ! Saat vain kostonkierteen nasun raivon riehaantumaan,sanon leikit tulella! Yhtäkuin antaisit byrömaanille tulitikut ! Mieti vielä, mitä teet jos saat narsusuvun/hovin hermostumaan,voi tulla rumaa jälkeä.
- sambaaaa
Juuri näin. Niele raivosi ja kanavoi vihasi muuhun.
- koettu
sambaaaa kirjoitti:
Juuri näin. Niele raivosi ja kanavoi vihasi muuhun.
Näin tehtiin, juuri sitä janoavat. Kostavat itse ja odottavat, että heität bensaa liekkeihin. Nieltiin raivomme, kun alituiseen yritti välejämme rikkoa ja viha laantui, kun ymmärsimme, kuinka sairas hän todellisuudessa oli. Kohdeltiin kuin ilmaa, eikä vaihdettu koko perheen puhelinnumeroita, elettiin kuin tätä henkilöä ei olisi edes olemassa. Turhaan hän oman maineensa tahri haukkumalla ja nimittelemällä foorumeilla, siihen oli aivan turha mennä mukaan. Kiittää pitäisi sellaisia ihmisiä, jotka näkivät hänen katkeruutensa lävitse.
- WantRevenge?
Eräs narsisti haukkui aina ylipainoisia ihmisiä kun oli itse päälle 80kg, sitten hän lihosi päälle 40kg ja vieläkin haukkuu ylipainoisia ihmisiä. Ehei hän näe itsessään mitään vikaa koskaan.Hän ei välittänyt/häntä ei ''kiinnostanut'' koskaan mikään ja etenkään jos hän oli riidoissa ihmisen kanssa, tämä ihminen ''ei voisi vittuakaan kiinnostaa häntä.'' Ja mikä oli saldo, koska häntä ei kiinnostanut? --> joka päivä pizzeriaan/pikaruokaravintolaan ja käski miehensä toimittaa safkat hänelle kotiin, hän tosiaan painaa nyt 120kg päälle ja olen sitä mieltä, että hän on mieleltään niin saamaton, paatunut, henkisesti sairas päästään, psykopaattinen, niin häikäilemätön ja läpinäkyvä itsensä kutsuma ''kusipää'' ettei hän koskaan tule saamaan painoaan pois. Häntä ei kiinnosta muut, eivätkä itse muutakuin että saa hyvän makuista paskaruokaa.. Sillä on enemmän väliä kuin terveydellä.
Arvosteli minun normaalipainoisen ihmisen kroppaa, helvetti kun näin sen kateuden hänen silmistään ja hän oli siitä niin vihainen. Hän on kutsunut minua mm. kusimadoksi, kukkakeppi, anorektikoksi ja väittää luulosairaana tosissaan että 70kg on normaalipaino eikä 60kg 170cm pitkälle.
En voi facepalmata enempää, sillä kämmeneni menee takaraivosta lävitse. Voisin kyllä palmata nyrkin hänen naamaansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113515MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411576Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59826- 170823
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768