Sain tädiltäni pienen maatilan lahjaksi n.16 vuotta sitten. Jos nyt myyn pellot esim. 45000€ hintaan, niin miten lasken paljonko joudun maksamwwn veroa? Jos joku voisi antaa valmiin kaavan, niin olisin kiitollinen, eikä haittaa, vaikka se olisi valmiiksi laskettukin, itse kun en mikään varsinainen neropatti ole näissä asioissa!
Myyntivoiton verotuksen laskeminen
veroville
1
61
Vastaukset
- Wsopt
Vähennä kauppahinnasta 40 %:n suuruinen hankintameno-olettama ja laske loppusummasta 30 %, lopputulos on 8100 euroa joka on maksuun tulevan myyntivoittoveron määrä.
Tarkista kuitenkin vielä se, mikä oli aikoinaan tuon lahjan verotusarvo, oletettavasti se oli pienempi kuin tuo edellä laskettu 40 % kauppahinnasta - jos ei ollut, niin voit vähentää sen lahjaveroarvon kauppahinnasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2246979Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61847Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733