Finni, jossa ei ole päätä.

rumaruma

Miten saan pois otsassa olevan suurehkon finnin, jossa ei ole päätä - toisin sanoen, puristettaessa sieltä ei tule mitään ulos.
Finni ilmestyi yhden yön aikana ja oli aluksi todella suuri ja kipeä. Puristin sitä aika kovaa, mutta mitään ei tullut ulos. Siitä tuli vain vielä kipeämpi ja punaisempi ja iho kärsi. Nyt finni on ollut otsassa kaksi viikkoa. Se on vähän pienempi, mutta yhä punainen. Kipeältä se tuntuu vain painettaessa. Siinä ei ole edelleenkään päätä, eikä edes pientä kuultoa sisällöstä. En uskalla enää puristella sitä.

Suurin pelkoni on, että kyhmy jää ikuisesti otsaani... tohon kulmakarvojen väliin ja tulen olemaan aina tällainen yksisarvinen. Pelkään, että se jotenkin vaan kovettuu ja ikuistuu mun naamatauluun. Mitä voin tehdä sille, jotta saan sen pois? Mitä voisin laittaa siihen, jotta se alkaisi parantua ja hävitä? Luin jostain hammastahnasta ja hunajasta. Jotkut laittavat hydrokortisonia ja sitten jotain kuivattavia finnivoiteita apteekista. Pitääkö finniä hautoa kuumalla vedellä vai jääpalalla? Auttakaa kiltit.

9

768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ds43sd

      Suosittelen psykiatria

      • rumaruma

        Et siis tiedä keinoja... kiitos kommentista kuitenkin. Ilahduin, kun näin yhden vastauksen tulleen kysymykseeni. :|


      • kärsivälllisyyttä
        rumaruma kirjoitti:

        Et siis tiedä keinoja... kiitos kommentista kuitenkin. Ilahduin, kun näin yhden vastauksen tulleen kysymykseeni. :|

        Finni on ihonalainen, joten mitkään puristelut tai paikallishoidot eivät tehoa.. Sinun on vain odotettava, että finni hälvenee itsestään..

        Itselläni on myös kokemusta näistä, ja niissä todellakin kestää, ennenkuin edes palautuvat ihonmukaisesti saatika sitten vaalenevat.. :(

        Jos patti vain jatkaa oloaan, eikä muutu yhtään pienemmäksi, niin suosittelen ihotautilääkäriä. Muttä älä tosissaan puristele väkisin, pidentää vain paranemisaikaa...


      • rumaruma
        kärsivälllisyyttä kirjoitti:

        Finni on ihonalainen, joten mitkään puristelut tai paikallishoidot eivät tehoa.. Sinun on vain odotettava, että finni hälvenee itsestään..

        Itselläni on myös kokemusta näistä, ja niissä todellakin kestää, ennenkuin edes palautuvat ihonmukaisesti saatika sitten vaalenevat.. :(

        Jos patti vain jatkaa oloaan, eikä muutu yhtään pienemmäksi, niin suosittelen ihotautilääkäriä. Muttä älä tosissaan puristele väkisin, pidentää vain paranemisaikaa...

        Kiitos paljon... kommenttisi oli lohduttava. Kärsivälliyys on hyve.
        Kurja tällainen paukama noin näkyvällä paikalla ja ylioppilaaksi tulossa nyt kuun lopussa. Aika pinnallista, täytyy myöntää. :)


    • pitkä kokemus

      Ei kannata ainakaan yrittää kuivattaa sitä. Kestää vaan kauemmin ennenku lähtee. Olen itse havainnut parhaimmaksi keinoksi antaa patille paljon kosteutta. Se on ollut parhain apu.

      • rumaruma

        Hei kiitos kommentista... tarkoitatko tuolla kosteudella jotakin kosteusvoidetta vai ihan vaan jotain "saunomista" tai vastaavaa, jossa ihohuokoset aukeavat?


      • pitkä kokemuskaikest
        rumaruma kirjoitti:

        Hei kiitos kommentista... tarkoitatko tuolla kosteudella jotakin kosteusvoidetta vai ihan vaan jotain "saunomista" tai vastaavaa, jossa ihohuokoset aukeavat?

        Ihan kunnon kosteuttavaa kosteusvoidetta. Se kuivaaminen vaan jämäyttää sen patin paikalleen. Tein itse juuri sen virheen, että aloin kuivattamaan. Lopulta tajusin rasvata sitä, niin heti alkoi pienemään.


    • :;))))))

      Tosissaan, puristelemalla et sieltä mitään pihalle saa. Voi mennä muutamia viikkoja, että se lähtee, mutta lähtee kuitenkin. Ei sinusta mitään sarvipäätä ole tulossa... :D

      Minulla on aika ajoin noita, nyttenkin ollut korvanlehdessä 3 viikkoa, mutta hitaasti ja varmasti se siittä pienenee ilman mitään ihme konsteja... :)

      • rumaruma

        Ihanaa, kiitos! Tuon juuri halusinkin kuulla, että siinä saattaa mennä muutamia viikkoja, mutta että se kuitenkin lähtee. Olen hoitokeinoja etsiessäni törmännyt kaikenmaailman koteloituneisiin finneihin ja kystiin, jotka saa pois ainoastaan leikkauksella. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      94
      2011
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      418
      1551
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1303
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      14
      1096
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      73
      1052
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1006
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      979
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      959
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      249
      930
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      837
    Aihe