Varokaa Maventaa

Hermut

Maventa verkkolaskuoperaattori osaa rahastuksen. Sain ensimmäisen maksuhuomatuksen laskuun jota en edes ole vastaanottanut.

Laskun saldo on 15 euroa ja perinta/huomautuskulut 60 euroa !

Lasku on varmaan lähetetty mutta jostain syystä ei ole perille tullut. Lähetin reklamaation Maventaan joka ei ole millään tavoin vastannut reklamaatioon. Saa nähdä kuinka monta sataa euroa seuraavasta huomautuslaskusta löytyy.

Tähän loppui meidän yhteistyö Maventan kanssa.

23

4727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Norjan Maventa

      Veikkaisin että verkkolaskuoperaattori Maventa itse ei niitä huomautuslaskuja lähettele. Lähettäjänä on se tavarantoimittajasi, joka käyttää Maventaa vain välitysreittinä laskuillensa.

      Sinällään Maventa on kyllä menetettyä kamaa. Se ei ole enää suomalainen firma, vaan myytiin suomen rasvaisimpia ohjelmistohintoja veloittavalle norjalaiselle Vismalle joku aika sitten.

      En periaatteesta osta mitään Visman toimittamia ohjelmistoja enkä palveluja, hinnat ovat aivan suhteettomia heidän palvelujensa laatuun nähden.

    • Hermut

      Verkko-operaattori Maventa on tehnyt toimeksiannon Visma Duetto Oy:lle. Velkoja ja on Maventa Oy. Kyseessä on ensimmäinen maksuhuomautus. Aika rajua rahastusta 60 euroa perintäkuluja.

    • kpokpokpo

      Visma osti Maventan vähän aikaa sitten ja nyt tarjoaa verkkolaskupalvelujen lisäksi myös maksuhuomautus ja perintäpalveluja. Heiltä tuli asiasta mainos ja kysyin mitä se maksaa velalliselle. Sain vastauksen, että maksuhuomautus maksaa yksityisille 5e ja yrityksille lainsalliman maksimin eli 40e.

    • Hermut

      Jos jättää laskut pystyyn niin jonkinlainen perintäkulu on kohtuullista. Tässä tapauksessa alkuperäinen lasku ei ole koskaan saapunut ja ensimmäisessä maksuhuomautuksessa on 60 euron kulut eli toimenpidekulut 20 euroa ja huomautuskulut 40 euroa.

      Viivästyskorko maksuhuomautuksessa on vielä laiton 16%.

    • Maksaja

      Ne perintäkulut voi aina kiistää ja jättää maksamatta. Ei niiden läpimeno käräjilläkään mikään läpihuutojuttu ole, ja sinne meneminen maksaa velkojalle. Pitää vaan olla kohtuullisen varma siitä, että maksun saapumattomuus ei johdu omasta huolimattomuudesta.

      Luulisi, että jos Maventan omasta järjestelmästä ei löydy jälkeä alkuperäisestä laskusta, niin mahdollisuus huomautusmaksujen perimiseen on aika heikko.

    • 4-5

      Ainakin meille Maventa lähettää laskunsa verkkolaskuina - oletko tarkistanut että oletko sellaista saanut ?

      • Hermut

        Emme ota sähköisiä laskuja vastaan, vain lähetys on käytössä. Ei olisi mitenkään ennen näkemätöntä jos posteljooni olisi jakanut laskukirjekuoren väärään osoitteeseen.


      • Miksi??
        Hermut kirjoitti:

        Emme ota sähköisiä laskuja vastaan, vain lähetys on käytössä. Ei olisi mitenkään ennen näkemätöntä jos posteljooni olisi jakanut laskukirjekuoren väärään osoitteeseen.

        Mitä järkeä on tapella postin hävittämien laskujen perään?
        Olen käyttänyt sähköistä laskutusta ja laskujen vastaanottoa ja viivästysmaksut ovat vähentyneet huomattavasti.
        Myös inhimilliset virheet pienenevät (näppäilyvirhe).

        En näe mitään huonoa sähköisessä laskussa, varsinkan kun nykyinen järjestelmä on täysin sähköinen, papeilaskutkin pitää skannata ja sen jälkeen ne voi hävittää.
        Kirjanpidossa ei ole paperisia osto/myyntilaskuja.


    • KTM yrittäjä

      Hmm...meillä Maventan lasku tulee ilmoituksena sähköpostiin ja se löytyy verkkopalvelusta avoimet ostolaskut kohdasta.

      Olen maksanut monta kertaa laskut sitä kautta. Eivät lähetä paperilaskuja. Jos lähetät laskuja pystyt ottamaan niitä myös vastaan.

      Ainakin meille on tullut muiltakin ostolaskuja kuin Maventalta, vaikka ei olla missään mainostettu meidän ottavan verkkolaskuja vastaan.

    • Maventa Support

      Hyvä Hermut,

      Olette oikeassa huomautuskulujen suhteen. Lähetimme osalle asiakkaistamme aukiolevista saatavistamme maksuhuomautuksen virheellisesti 60 euron huomautuskuluilla. Mikäli ette ole vielä maksaneet maksuhuomautusta, pyydämme jättämään sen huomiotta ja maksamaan ainoastaan alkuperäisen laskun.

      Mikäli olette jo maksaneet huomautuksen kuluineen, tulemme lähettämään 19.5. postitse ohjeet huomautuskulujen palauttamiseksi. Palautamme maksetut huomautuskulut kokonaisuudessaan. Pyydämme suorittamaan ainoastaan alkuperäisen erääntyneen laskun.

      Pahoittelemme virheestä aiheutunutta työtä ja mielipahaa.

      --
      Maventan asiakaspalvelu

      • näin minusta

        No jokseenkin oikein. Kuitenkin on niin, että alkuperäinen lasku tulisi ensin esittää.
        Jos sitä ei ole esitetty, ei ole velvoitteita muihinkaan laskuihin.

        Eli Hermut vaatii nyt ensin ihan tavallisen laskun jossa jokin maksuaika.
        Jos sitä ei tule, on koko perinnän pohjakin olematon ja täysin ilmassa roikkuva vitsi.

        Alkuperäinen laskuttaja tulee esittää lasku. Se nvoi myös esittää joku muu, jollakin valtakirjalla, joka tulee esittää ja alkuperäisen hyväksyä. Muuten perinnällä ei ole mitään lainvoimaa touhuissaan.


    • Maventa laskuttaa nykyisin myös maksettavista laskuista.
      Puhelinsoitto asioiden selvittämiseksi maksaa 1.98 e/min lnc, joten lopetimme Maventan käytön.

      • 6+15

        Muistaakseni nykyinen laki sanoo, että 40 euron lisä voidaan laittaa automaattisesti, jos laskun maksu myöhästyy.
        Yli neljänkympin lisästä voi vaatia selvitystä, siis mistä kuluista ylimääräinen kulu muodostuu.
        Selvityksen täytyy olla totuudenmukainen. Pelkkä karhun lähettäminen tai seuraavassa laskussa perittävä myöhästymismaksu saa olla siis korkeintaan 40 €.
        Ja tämä koskee nimenomaan yritysten välistä laskutusta.
        Katselen jääkiekkoa ja sen verran jännä peli, että en malta nyt keskittyä tarkemmin asiaan.


      • Kiristää

        Mihin vaihdoitte? Käsittämätöntä kiskontaa tämä homma yrittäjän näkökulmasta. Ei kohtuudesta tietoakaan.


    • Totuudenmuk. selvitys

      >> Yli neljänkympin lisästä voi vaatia selvitystä, siis mistä kuluista ylimääräinen kulu muodostuu.
      Selvityksen täytyy olla totuudenmukainen. >>

      Silloin riittänee kun mainitsee että meidän firman käyttämä henkilöaikatunnin hinta laskujen selvittelytapauksissa on 240 €/h alv.

      Kyseisen laskun selvittelyyn meni 10 min työaikaa, ja siksi veloitamme toteutuneen työajan mukaan 40 € alv veloituksen.

      Ei kai tuossa tuon kummempaa runoilua selvitykseen tarvitse tehdä.

      • Hermut

        Maventan helpdesk vastaa äärimmäisen hitaasti sähköposteihin ja yrittävät saada asiakkaat soittamaan maksulliseen numeroon.


    • Visva

      Hyvä firma meni pilalle kun sulautui Visva Softwareen.

      • Vältä Norjaa&Tanskaa

        Maventalle kävi sama juttu kuin Luottokunnalle. Ennen niin mukava ja palvelualtis, kilpailukykyisillä hinnoilla toimiva maksupalveluiden välittäjä myytiin tanskalaisille, ja nimi muuttui Nets Oy:ksi.

        Netsin hinnat nousivat 50%:lla heti. Kaikki asiakaspalvelupuhelimet maksullisiksi, ja jälleenmyyjiä alettiin kohdella kuin jaloissa pyörivää kuraa.

        Älkää nyt enää kukaan suomalaiset myykö ainuttakaan firmaa ainakaan Norjaan taikka Tanskaan. Noista ei hyvää seuraa. Hinnat nousee jyrkästi kuin lannoitafirma Taralla, jolle valtio myi pilkkahinnalla Soklin fosfaattikaivokset.


    • HOHHOH_

      Taitaa olla kateellisten panetelua koko viestiketju :D

    • Nets-kusettaa

      >>Taitaa olla kateellisten panetelua koko viestiketju :D

      No ainakin Nets Oy:tä koskeva kommentti osuu pennilleen nappiin.
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/13952910/nets-oy-nostaa-maksupaatteen-hintoja-48--sikaa!!

      Tosiaankin 48% hinnankorotus tuli pelkällä kirjeellisellä ilmoituksella. Ei mitään selityksiä, että olisi yleisesti kustannustaso tai polttoaineiden hinnat tms. kohonneet.

      Pelkkä sikamainen hinnankorotuskirje Tanskassa pääkonttoriansa pitävältä Nets Oy:ltä.

    • Finvoicea

      >> Mihin vaihdoitte? Käsittämätöntä kiskontaa tämä homma yrittäjän näkökulmasta. Ei kohtuudesta tietoakaan.>>

      Siis Maventan vaihtoehtona on käyttää pankkien Finvoice-verkkolaskua. Ei sekään mikään halpa ole, jos vaikka palveluksistansa 10 kpl laskuja lähettää kuukaudessa.

      Laskukohtainen hinta nousee silloin jo lähelle 1 €/kpl, jolla hinnalla lasku kulkee jo perinteisessä paperipostissakin, 2 LK kirjemerkillä. Miksi tämäkin sähköisen laskutuksen digitalisointi ja hinnan atetu pilattiin nostamalla pankkien Perusmaksu Laskukohtainen maksu pilviin?

    • Timopo

      Maventa:Soita numeroon 040 9653032 /Timo Porola.

    • Anonyymi

      Eilen aamulla minulle tuli huomautuslasku Maventalta, tämä lasku oli oli hyvityslasku jossa jossa minä olin saajana eli raha jonka minä olin saapa yritettiin periä minulta kaikkine huomautuskuluineen. Iltapäivällä minulle soitettiin Suomen Venehuollosta Helsingistä että toukokuussa tilaamani vesipumppu on vieläkin maksamatta, totta että tilasin pumpun mutta kun se lähetettiin minulle ennakkomaksulla Matkahuoltoon niin en voi lunastaa sitä muuten kuin rahalla. Hyvä yritys mutta soittajan kannattaisi lukea myös se paperi josta soittaa koska se luki myös siinä ja jouduin myös maksamaan ennakkomaksukulut. Se että miksi kirjoitan tänne on se että kun tutkin vähän näiden yritysten nettisivuja niin huomasin että molempien yritysten Tools Finland ja Suomen Venehuolto oy laskutusta hoitaa MAVENTA. Kuinkahan moni asiakas saa tämmöisiä aiheettomia perintä yrityksiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe