edunvavonnan alkamisen yhteydessä tapahtuva tilien tarkastus

Edunvalvonnan alaine

Onko kellään tietoa kuinka pitkältä ajalta yleinen edunvalvoja tarkastaa/saa tarkastaa päämiehen tilit edunvalvonnan alkaessa?

12

441

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mrrr mrrr

¿???, en tiedä sitä! Haluan vaan kertoa sen että jos läheinen edunvalvonnassa ja pitää lopettaa erillaisia tilejä, puhelinliittymää tai lehtiä niin kannattaa ottaa selvää onko niitä lopetettu. Meillä kävi niin että niitä olikin mennyt monta vuotta puhelinliittymästä maksu vanhempieni tililtä vaikka olimme ilmoittaneet että ne lopetaan, kun eivät osanneet käyttää. Vasta toisen kuoltua saimme tietää että monia vuosia oli liittymää maksettu.Ihmettelen myös, että varoja oli siirrelty "korkoa kasvattamaan" jollekkin tileille. Kannattaa olla aktiivinen ja kysellä ja ottaa selvää?

• Deodor

Edunvalvonta alkaa siitä päivästä kun sen on maistraatti määrännyt! Ei edunvalvojalle kuulu sitä aikaisemmat asiat!

• ihmisoikeudet?

Kuka puolustaa henkilöä, joka on perusteitta määrätty edunvalvonnan piiriin? Millä kriteereillä edunvalvontaan voidaan henkilö määrätä? Kuka puolustaa edunvalvontaan määrätyn henkilön oikeuksia, mikäli tämä on sellaiseen ilman painavia perusteita määrätty?

• ei sitä noin vaan

No onkos tällepäämiehelle edes muistettu sanoa olet edunvalvonnassa?

• valvojan valvoja?

Kuka valvoo edunvalvojaa? Joku pesänjakaja vai?
      Luulisi sen olevan puolueettoman ammattilaisen hommia?
      Oma etu kun tuntuu nykyään olevan lähimpänä napaa aina ja kaikessa?
      Miten joku ylipäänsä pystyy löytämään kaikkea patjanalle piilotettua ja
      ulkomaille veroparatiisiin vietyä kun ei tohon edes SUPO kykene?
      Toimivallan rajat?

• törkeää

no edunvalvojaahan valvoo maistraatti, eihän tuollainen edunvalvonta ole ihmisen etujen valvomista vaikka niin luulisi olevan. päämies saa vain muutaman kympin kuukaudessa omaan käyttöönsä ja kaikki varallisuus tileillä siirretään tosiaan säästötileille, sinne ei edunvalvonnan asiakkaalla ole enää mitään asiaa. isompiin ostoksiin pitää asiakkaan anoa lupa. älkää vain hyvät ihmiset itse hakeko kenellekkään edunvalvontaa, ainakaan yleistä edunvalvontaa!

• nauti kuulustellusta

Olet siis varastanut rahaa dementikolta. Ilmoitin viestin poliisille.

• lkhgg

Älkää anoko edunvalvojaa missään tapauksessa, siis yleistä. Siitä vasta ongelmat alkaa, jos sellaista anoo.

• osaamme itse

Ole huoleti ei anota kun ei ole tarvis.

• kuulustelua odotelle

Toki voin lähteä kuulusteluun, viestiketjun aloittajana olen nimittäin itse se joka joutuu edunvalvonnan alaiseksi, kyllä mahtaa poliisia kiinnostaa :)

• ihmisoikeudet?

Kuinka niin "joudut"? Onko siihen varmasti asianmukaiset perusteet olemassa? Oletko itse hakeutunut edunvalvonnan piiriin vaiko joku muu sitä sinulle hakenut?

• itse asioistaan päät

Taitaa olla aikas nuori tuo joka siis muka joutuu edunvalvonnan alaiseksi?Itse pidän tätä
        ketjua taas typeränä trollijuttuna.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kyllä tiedän että ajattelet

Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä
      Ikävä
      23
      8909
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      361
      1773
    3. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      326
      1620
    4. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      398
      1482
    5. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      90
      1466
    6. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      6
      1325
    7. Yksi elämän pahimmista virheistä

Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo
      Ikävä
      33
      1090
    8. Ensi vuonna

Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin
      Ikävä
      24
      1066
    9. Parempaa uutta

vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.
      Ikävä
      52
      1022
    10. Odotatko sä

Ensi vuotta ja sitä että näet kaivattua?
      Ikävä
      36
      978
    Aihe