Haluaisin pari kesäkukkaa noin 2 metrisen pylvän päähän. Kukka saisi kasvaa reilusti alaspäin, esim. krassi. Olisiko muita ehdotuksia?
Kukka korkean pylvään päälle
8
352
Vastaukset
- ehkä....
Maahumala, keltalehtinen suikeroalpi, murattimikania.....
- Kesäköynnös
Hopeaputous on kaunis hopeanvihreälehtinen kukka kaveriksi esimerkiksi jollekin kukkivalle kukalle. Se kasvaa yli metrin kesässä ja sitä voi lyhentää leikkaamalla.
Keijunmekko kasvaa myös alaspäin kivasti, vaikka yleensä se laitetaan kiipeämään.
Itselläni oli molempia parvekkeella "verhona" kadulle päin. Kolme hopeaputousta, väleissä keijunmekot (siis kaksi kpl)
Alaspäin kauniisti kasvavia on tietenkin paljon, kun vaan tulis mieleen, paras mennä jonnekin kukkatorille tai kesäkukkakauppaan katselemaan ?
Itse mainitsemasi krassi on yksi suosikeistani. - 1041
miksi et kasvattaisi köynnöstä siihen... on helpompi kastella maastakäsin kuin parin metrin tolpanpäähän.
- vaikeaa...
Kamala käydä kastelemassa jotain kesäkukkaa 2 metrin korkeudelle, jotain helppoa ja kuivuudesta pitävää kasvia...tikkaillako meet...
- Vaihtoehtoja on
Maljaköynnös,jos paikka ei auringossa koko päivää.Aika hinnakas kasvi,mutta todella kaunis ja kestää vaihtelua kastelun suhteen,vertaisin pelargoniaan.
- ei tikkaita
Ruusupapu.
Saat papujakin ja on hyvin kaunis.Itse olen 170cm pitkä ja harrastelen amppeleita.2m on vielä ihan hyvä hoitokorkeus kun nousee varpailleen. - ellux_xx
Kiitos vastauksista, vaihtoehtoja tulikin monta. Paikka on sellainen, että en voi pylvään juureen istuttaa mitään. Ajattelin nyt kokeilla ruukkua, joka olisi ylhäällä. Jos ei, sitten kokeillaan ensi kesänä ruukkua pylvään juureen.
- kehäkukka
keijunmekko, elämänlanka, kirjokierto, riippalobelia-tai petunia, vaulat, onhan noita vaikka mitä... mites amppelimansikka, koristeellinen ja hyödyllinen samalla. tähän aikaan vuodesta saa puutarhaliikkeistä vaikka mitä vaihtoehtoja, ja asiantunteva hlökunta osaa neuvoa, mitkä kukat roikkuu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566329
- 491763
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381434- 461044
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48931Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13909Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384888Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14867Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75865