Pidetäänkö halvalla myyjiä

tosiaan varkaina?

Myyn todella halvalla tavaraa kirpparilla, kun on pakko päästä liiasta "ryönästä" eroon. Meidän täytyi tyhjentää omakotitalo jossa asuttiin kolmekymmentä vuotta ja hamstraajien tyyliin kaikki tavarat oli säästetty ja ostettu vielä lisää. Näin ollen kamaa on vuosien aikana kerääntynyt ihan kiitettävästi, osa edelleen avaamattomissa paketeissa.
Hyvin menee tavarat kaupaksi ja lasken vielä entisestään hintoja jos joku tavara on viikon pyörinyt pöydällä. Pyrin saamaan pari kolme korillista uutta tavaraa pöydälle joka viikko, kun kotona jo hermo menee tähän tavaramäärään. Mitäänhän en pysty roskiin heittämään, kun lapsesta asti on opetettu että kaikkea voi vielä itse tai joku muu hyödyntää. Tuttavia taas ei ole niin paljon, että voisi jaella pois.

Kuulin kerran tavaraa viedessäni, kun kirpparin pitäjä ja joku asiakas keskusteli kuinka ihmiset jotka myy halvalla, myy varmasti varastettua tavaraa. Tästä tuli vähän ikävä olo, jos minutkin varkaaksi leimataan tuolla perusteella.
Olen myös huomannut että joku on ostanut myymiäni tavaroita ja pistänyt niitä myyntiin kalliimmalla, sekin ottaa suuresti päähän, kun nimenomaan tarvitseville olin tavarani ajatellut, en jälleenmyyntiin. Toisaalta taas ihan sama, kun vaan itse pääsee niistä eroon.

Mutta siis, onko kirpparipiireissä tosiaan niin, että heti pidetään varastetun tavaran kauppiaana jos myy halvalla?

8

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vauhtia ja muutosta

      No mitä ihmettä sillä on väliä, mitä joku satunnaisesti tapaamasi ihminen sanoo?

      Mitä väliä on muutenkaan ihmisten mielipiteillä?

      Ja jos on lapsena opetettu jotain, niin niistä mielipiteistä on korkea aika päästä eroon. Maailma on muuttunut sitten 1940-luvun.

      taidat olla aikuiseksi kasvanut kiltti pikkutyttö, henkinen tikkunekku edelleen hampaissa.

    • tosiaan varkaina?

      Tuossa olet oikeassa, ei pitäis välittää ihmisten mielipiteistä, siitä miellyttämisen halusta vaan on vaikea päästä eroon. Sama juttu tavaroiden luopumisessa, mutta siinä olen jo päässyt eteen päin, enkä ainakaan haali turhaa tavaraa lisää, kuten vanhemmat. Roskiinkin heitän sentään kaikki selvät roskat, joita äiti vielä säilöi.

      Suurinosa ihmisistä ei tunnu ymmärtävän miten hidasta ja vaivalloista on päästä siitä kiltin pikkutytön roolista, kun se on lapsena pitänyt hengissä. Mutta parempaan suuntaan olen menossa koko ajan.

      Näköjään täällä on turha kysellä mitään...

    • myy pois vaan

      Olen itsekin ostanut kirpparilta halpoja tuotteita, enkä ole ikinä tullut edes ajatelleeksi, että myyjä taitaakin olla varas, kun myy noin halvalla. Ei ei, olen ollut riemuissani saadessani edullisesti tarvitsemiani (joskus tarpeettomiakin :D ) tavaroita.
      Minä olisin sinuna puuttunut keskusteluun ja sanonut, että minä ainakin myyn halvalla, koska tavarasta ei kalliillakaan hinnalla eroon pääse.
      Jos itse olet tyytyväinen saamiisi summiin, siihen ei muilla ole nokankoputtamista. Olkoot ostamatta edullista tavaraa, jos pelkäävät niitä varastetuiksi.

    • tosiaan varkaina?

      Lueskelin tuossa muita kirpparikeskusteluja ja pohdin josko nämä varastetun tavaran kauppiaaksi epäilevät on niitä "ammattimyyjiä", joita harmittaa kun joku polkee hintoja. Minä kun kierrän katselemassa mihin hintaan muut myy ja pistän omat roinani puolet halvemmalla, että varmasti menee kaupaksi.
      Itse en ainakaan ajatellut suuremmin tienata tavaroillani, kunhan saan pöytävuokrat niillä maksettua ja vähän saisin bensarahaa tavaroiden kuskaamisesta. Ja hyvinhän tuo on tähän asti toteutunut.

      Mutta juu, ehkä en vaivaa päätäni toisten mielipiteillä enää. Onhan niitä varastetun tavaran kauppiaitakin olemassa, olen itse vaan niin sinisilmäinen, ettei ole tuollaista tullut mieleen.

      Asiasta seinään. Vaatteita ei näköjään kauheasti kannata kirpparille roudata, vaikka kuin olis puhdasta ja ehjää, parempi pistää suoraan keräykseen. Tietty voi olla että meikäläisen vaatteet on niin vanhanaikasia (ei kuitenkaan riittävän retroja), ettei sen takia tahdo mennä kaupaksi. :D

      • ostan vaatteita

        Ei kannata ajatella toisten puolesta, ettei vaatteita kannata viedä myytäväksi. Minä ostan enimmäkseen vaatteita. Minä olen myös myynyt enimmäkseen vaatteita ja hyvin.

        Mutta sillä tavoin ei kannata ajatella, että säilöö ensi kaksikymmentä vuotta ja tuo sitten myyntiin. Ihmetyttää monet myyjät, jotka tuovat 1990-luvun bleisereitä pilvin pimein. Juu, käytin niitä itsekin siihen aikaan töissä, mutta nyt on muoti toinen, vaikka siistejä työvaatteita käytettäisiinkin.


    • 6+6

      Luulisi että varas nimenomaan yrittäisi saada varastamastaan tavarasta mahdollisimman kalliin hinnan?

      Varmaan nämä varkaaksi epäilevät ovatkin juuri "ammattimyyjiä", heillähän on hirveät hinnat eikä se tavara kauheasti näytä heidän pöydistään liikkuvan. Oma kokemukseni on kyllä se että kirpputorilla ei saa tavaraa myydyksi muuten kuin halvalla vaikka tavaran arvo olisi tosiasiassa paljon suurempi. Ihmiset odottavat että kirppiksellä on kirppishinnat, oli kyse mistä tavarasta vain.

    • Ei tosiaankaan. Ihan tyhmä läppä muutenkin.
      Mullakaan ei ole käynyt mielessä jos ostan jostain ppöydästä halvalla että se olisi varastettu. Tosin mun pöydästä kyllä varastetaan.
      Joo, ja harrastan myös itse sitä että ostan toisesta pöydästä halvalla ja laitan omaan kalliimmalla. Sallittua.

    • Yks JOBBARI

      No enpä ole moista kuullut ennen!Mutt se ei ole enää sinun huoli,jos myyt tavaran halvalla ja kohta joku myy sen kalliimmalla,koska olet saanut mitä olet pyytänyt!Tietty harmittaa jos ei älyä pyytää tarpeeksi,vaan myy liian halvalla.Itsekkin teen tätä,se on nukytrendi,ja sillä nettoaa.Eikä se ole kiellettyä,vaan kaupanekoa,ja voiton tuottoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe