Sielun kohtalo kadotuksessa

ilman EGW laseja

Adventistit eivät usko saatanan ja henkivaltojen olemassaoloon.

Jumalattoman sielu elää kuoleman jälkeen kadotuksessa

Dan 12:
1 ¶ Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.
2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen (olam) elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen (olam) kauhistukseen.
3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.

Danielin kirjassa puhutaan iankaikkisesta elämästä ja iankaikkisesta kauhistuksesta (kadotus). Jakeessa 2 on hepreankielen sana olam, joka tarkoittaa iankaikkista ja pitkää aikaa. Jos kadotus ei olisi iankaikkinen, niin iankaikkisessa kauhistuksessa tulisi olla joku muu sana kuin olam, sillä olam esiintyy iankaikkisessa elämässä, joka tarkoittaa iankaikkista elämää, joka ei koskaan pääty. Samoin iankaikkinen kauhistus (kadotus) on iankaikkinen, joka ei koskaan pääty. Jos iankaikkinen kauhistus (kadotus) ei olisi iankaikkinen Dan 12: 2, niin silloin tuossa pitäisi olla joku muu sana kuin olam, eli sellainen sana, joka erottaisi sen iankaikkisuus käsitteestä, sillä iankaikkinen elämä kuvataan sanalla olam. Koska molemmat paikat iankaikkinen elämä ja iankaikkinen kadotus kuvataan sanalla olam sanalla, niin se tarkoittaa, että Jumalaan uskovat päääsevät iankaikkiseen elämään ja jumalattomat joutuvat iankaikkiseen kadotukseen. Vanhan testamentin todistus kadotuksen iankaikkisuudesta on täysin kiistämätön asia. Danielin kirjan 12 luku opettaa todella selkeästi, että jumalattoman ihmisen sielun lopullinen paikka on iankaikkinen kadotus.

Kadotus ei ole iankaikkisen harhaopin kannattajat sanovat, että vanha testamentti ei opeta kadotuksen olevan iankaikkinen ja iankaikkinen kadotus on uusi ja vieras oppi, jota Uusi Testamentti ei opeta. Itse asiassa Raamattu opettaa niin vanhassa kuin Uudessa Testamentissa, että kadotus on iankaikkinen.

Ilm 21:
5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

Ilmestyskirjan todistuksen mukaan jumalattomien osa on toisessa kuolemassa, eli kadotuksen tulijärvessä. Raamattu ei opeta heidän rauenneen tyhjiin tai että Jumala olisi hävittänyt heidän sielunsa olemattomiin, vaan että he elävät kadotuksessa, tulisessa järvessä. Raamatun viimeinen kirja Johannekselle annettu Herran Jeesuksen ilmestys kertoo todella selkeästi, että kadotus on iankaikkinen, jossa jumalattoman sielu on ikuisesti.

15

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyh!

      Valehtelet. Kyllä uskovat.

      • viitteet puuttuvat

        Missä opinkohdassa sanotaan että adventistit uskovat saatanan ja henkivaltojen olemassaoloon?


      • piru nauraa advareil
        viitteet puuttuvat kirjoitti:

        Missä opinkohdassa sanotaan että adventistit uskovat saatanan ja henkivaltojen olemassaoloon?

        Adventisteille pi..ru on hiilihankomies joka istuskelee punaiset sarvet päässä ja nauraa antiadventisteille.


      • höpönlöpön
        piru nauraa advareil kirjoitti:

        Adventisteille pi..ru on hiilihankomies joka istuskelee punaiset sarvet päässä ja nauraa antiadventisteille.

        Tuo on puhdas valhe. Ei ole.


      • siinä sulle
        viitteet puuttuvat kirjoitti:

        Missä opinkohdassa sanotaan että adventistit uskovat saatanan ja henkivaltojen olemassaoloon?

        11. KASVAMINEN KRISTUKSESSA
        Ristinkuolemallaan Jeesus voitti pahan voimat. Hän, joka maanpäällisen palvelutyönsä aikana kukisti pahat henget, on murskannut heidän voimansa ja varmistanut heidän lopullisen tuhonsa. Jeesuksen voitto antaa meille voiton pahan vallasta, joka yhä pyrkii hallitsemaan meitä kulkiessamme Jeesuksen kanssa rauha sydämessämme, iloisina ja varmoina hänen rakkaudestaan. Nyt pahan vallan sijasta Pyhä Henki on meissä ja antaa meille voimaa. Kun antaudumme päivittäin Jeesukselle, Herrallemme ja Vapahtajallemme, meidät vapautetaan entisen elämämme tekojen aikaansaamasta taakasta. Enää emme elä pimeydessä, johon liittyi pahan voimien pelkoa, tietämättömyyttä ja entisen elämämme tarkoituksettomuutta. Tässä uudessa Jeesuksen meille antamassa vapaudessa meitä kutsutaan kasvamaan kohti hänen luonteensa kaltaisuutta. Siksi olemme päivittäin yhteydessä häneen rukouksessa, ravitsemme itseämme hänen sanallaan sekä mietiskelemme sitä ja hänen johdatustaan elämässämme. Laulamme hänen ylistystään, kokoonnumme yhteiseen jumalanpalvelukseen ja osallistumme seurakunnan lähetystehtävään. Kun annamme itsemme rakkauden palveluun lähimmäistemme hyväksi ja todistamme Kristuksen pelastustyöstä, hänen jatkuva läsnäolonsa Pyhän Hengen kautta muuttaa jokaisen hetkemme ja tehtävämme hengelliseksi kokemukseksi. (Ps. 1:1,2; 23:4; 77:12, 13; Kol. 1:13,14; 2:6,14,15; Luuk. 10:17-20; Ef. 5:19,20; 6:12-18; 1. Tess. 5:23; 2. Piet. 2:9; 3:18; 2. Kor. 3:17,18; Fil. 3:7-14; 1. Tess. 5:16-18; Matt. 20:25-28; Joh. 20:21; Gal. 5:22-25; Room 8:38, 39; 1. Joh. 4:4; Hepr. 10:25.)


    • EI PELASTUASIA, MUT KESKUSTELLAAN

      [][] DAN.12:2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen (olam) elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen (olam) kauhistukseen. [][]

      Jeesus puhuu samaa kieltä Mark.9:48 : missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'.

      Jae löytyy vanhimmista ja luotettavimmista käsikirjoituksista. Lisäksi monissa muissa kässäreissä on vastaava lause jakeina 44, 46.
      Ei tuosta kannata kuitenkaan kinastella ihmisten kanssa saati sitten syyttää Jumalaa jakeesta.

      " Raamattu ei opeta heidän rauenneen tyhjiin tai että Jumala olisi hävittänyt heidän sielunsa olemattomiin" - totesi joku nimetön

      Nooh, kyllä senkin KALTAISIA jakeita löytyy, jos välttämättä joku tahtoo sielunrauhansa vuoksi itselleen todistella semmoista. Vaikkapa tässä:

      Jer. 51:39
      Kun he ovat himossansa kiihkeimmillään, teen minä heille juomingit ja juovutan heidät, että he riemastuvat ja nukkuvat ikuiseen uneen eivätkä enää heräjä, sanoo Herra.
      Jer. 51:57 :
      Minä juovutan sen ruhtinaat ja tietäjät, sen käskynhaltijat, päämiehet ja sankarit; ja he nukkuvat ikuiseen uneen eivätkä enää heräjä, sanoo Kuningas; Herra Sebaot on hänen nimensä.

      Otaksun, että heräämättömyys tässäkin tarkoittaa sitä, että eivät uudelleen synny tähän elämään osallistumaan. Sillä sanoohan Raamattu, että ihmisen on kuoltava ja SENJÄLKEEN tulee tuomio. Elikkä tuomiolle ikuisuuden puolella herätetään - ei olemattomuudessa - ja tietysti tuomion jälkeen kärsimysrangaistus.

      JOS rangaistus olisi silmänräpäyksellinen kuolema, ei tulijärveä tarvittaisi, vain sydänkohtaus. Mutta ajatelkaapa vaikkapa niitä, jotka mm. internetissä värväävät lapsia itsemurhapommittajiksi, luvaten Jumalan palkitsevan taivahissa. Pyhässä Sodassa vääräuskoisia vastaan on kuollut lukuisia lapsia siten. En yhtään epäile heidän pääsyään taivaaseen, mutten myöskään usko heidän yllyttäjiensä pääsevän synnistään pelkällä viimeisellä hengähdyksellä.
      Ei Jeesuskaan meidän syntejämme ihan kepeästi saanut kantaa.

      antti

      • antti ei epäile

        Se on kaukaa haettu että itsemurhapommitajat pelastuvat jos he ovat lapsia.
        Kyllä nämä "lapset" ymmärtävät mitä pommikuormaa 8-15kg he kantavat.
        "Lapset" itsemurhapiommittajina ovat 10-13 vuotiaita ja sen ikäisiä kastetaan adventtikirkossa /ymmärtämättöminä mutta miksi?

        >>>>En yhtään epäile heidän pääsyään taivaaseen,


    • You Made My Day

      Katselin tässä vanhan elokuvan "Tuntematon sotilas" - ja siellä joku puhui (Vanhala?) kuinka "von Döpel ratsasti aukkoja katsellen" .. ja yksi ihmetteli että "miks meitil on muurahaisii"... nyt Antti ihan tosissaan uskottelee meille "et meitil on tulenkestävvii matoi". :D

    • Lue kaikki viestini, niin tulet tietämään, että me todellakin uskomme paholaisen olemassaoloon. Hän on mestari viemään kaikkia narussaan, ellei ole Jeesusta turvana ja oppaana.

      Myös Herätysliikkeiden puolella olen näistä asioista kirjoitellut nimellä Annu42, ota selvää, ennenkuin lausut väärää todistusta täällä.

      Luulenpa, että se onkin valtionkirkkomme, joka ei juuri paholaisesta puhu eikä hänen toimiinsa usko.

      Vielä kysymys: Missä opetamme, että ihminen raukeaa tyhjiin? Tuo viimeinen kappale lkirjoituksessasi on aivan sekaisin. On paras tutkia ensin kotisivuiltamme, mitä opetamme ja vasta sitten tulla tänne kirjoittelemaan.

      25. Kristuksen toinen tulemus
      Kristuksen toinen tulemus on seurakunnan autuaallinen toivo, evankeliumin valtava huippukohta. Vapahtajan tulemus on oleva kirjaimellinen, henkilökohtainen, näkyvä ja maailmanlaajuinen. Hänen tullessaan takaisin vanhurskaat kuolleet herätetään ja yhdessä elossa olevien vanhurskaiden kanssa heidät kirkastetaan ja otetaan taivaaseen, mutta jumalattomat kuolevat. Useimpien profeetallisten ennustussarjojen lähes täydellinen täyttymys samoin kuin maailman nykyinen tila osoittavat, että Kristuksen tulemus on lähellä. Tuon tapahtuman aikaa ei ole ilmoitettu, ja siksi meitä kehotetaan olemaan aina valmiina. (Tit. 2:13; Hepr. 9:28; Joh. 14:1-3; Ap.t. 1:9-11; Matt. 24:14; Ilm. 1:7; Matt. 24:43,44; 1.Tess. 4:13-18; 1.Kor. 15:51-54; 2.Tess. 1:7-10; 2:8; Ilm. 14:14-20; 19:11-21; Matt. 24; Mark. 13; Luuk. 21; 2.Tim. 3:1-5; 1.Tess. 5:1-6.)

      26. Kuolema ja ylösnousemus
      Synnin palkka on kuolema. Mutta Jumala, joka yksin on kuolematon, suo ikuisen elämän lunastetuilleen. Siihen asti kuolema merkitsee kaikille ihmisille tiedottomuuden tilaa. Kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, ylösnousseet samoin kuin hänen tullessaan elossa olevat vanhurskaat kirkastetaan ja temmataan Herraansa vastaan. Toinen eli jumalattomien ylösnousemus tapahtuu tuhat vuotta myöhemmin. (Room. 6:23; 1.Tim. 6:15,16; Saarn. 9:5,6; Ps. 146:3,4; Joh. 11:11-14; Kol. 3:4; 1.Kor. 15:51-54; 1.Tess. 4:13-17; Joh. 5:25,28,29; Ilm. 20:1-10.)

      27. Tuhatvuotiskausi ja synnin loppu
      Tuhatvuotiskausi on Kristuksen ja hänen pyhiensä hallitusaikaa taivaassa ensimmäisen ja toisen ylösnousemuksen välillä. Tuona aikana jumalattomat kuolleet tuomitaan; maapallo on oleva silloin täydellisen hävityksen tilassa ilman ainuttakaan elävää ihmistä, Saatanan ja hänen enkeleittensä asuttamana. Tuhatvuotiskauden päättyessä Kristus laskeutuu pyhiensä ja Pyhän Kaupungin kanssa taivaasta maan päälle. Silloin herätetään jumalattomat kuolleet, jotka Saatanan ja hänen enkeleittensä kanssa piirittävät kaupungin; mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät sekä puhdistaa maan. Siten koko maailmankaikkeus vapautetaan synnistä ja syntisistä ainaiseksi. (Ilm. 20; 1.Kor. 6:2,3; Jer. 4:23-26; Ilm. 21:1-5; Mal. 4:1; Hes. 28:18,19.)

    • Eli toisin sanoen sinä uskot, että Raamatun mukaan ihmisen sielu tai siis oikeastaan ihminen itse on todellisuudessa vain ruumiiton ja kuolematon aave ja pelastuvien ja kadotettujen kohtaloiden välinen ero ei ole olemassaolon eli elämän ja olemassaolon lopun eli kuoleman kaltainen ero vaan kyse on vain siitä kuinka miellyttävään paikkaan kummankin ihmisryhmän jäsenet lopulta päätyvät?

    • iankaikkinen kauhu

      Juu, kadotus eli kuolema on iankaikkinen siitä ei ole paluuta.
      Tuli on iankaikkinen, eli sitä on käytettävissä myös pelastuneilla.

      " Heidän matonsa eivät kuole , eikä tuli sammu" Tämä kohta tarkoittaa ei adventistienkin mukaan sitä, että pelastettujen puutarhoissa on niitä samoja matoja, mitä on jumalattomienkin puutarhoissa nyt!

      Tuli ei tietenkään sammu, koska pelastuneetkin tahtovat välillä lämmintä vihanneskeittoa, ja paistettuja kalapullia, ja perunavelliä!"

      Mutta jumalattomien elämä sammuu tulessa, ja se on iankaikkinen kauhistus, kun pelastuneet asiasta juttelevat!

      He kaikki kauhistelevat sitä, mitä iankaikkinen tuli niille teki!

      Tulessa ihmisen henki kestää tulta sekuntteja tuskin kukaan minuuttia pitempään kestää iankaikkisessa tulessa! t. b

      Iankaikkinen kauhu juttu ja kertomus, on pelastuneilla, kun jumalattomat poltetaan poroksi iankaikkisella tulella, joka on aina ollut.

      • sytkärivillelle

        Raamattu ei opeta heidän rauenneen tyhjiin tai että Jumala olisi hävittänyt heidän sielunsa olemattomiin, vaan että he elävät kadotuksessa, tulisessa järvessä.

        Ruumiin voi polttaa mutta ei sielua.


      • 5159
        sytkärivillelle kirjoitti:

        Raamattu ei opeta heidän rauenneen tyhjiin tai että Jumala olisi hävittänyt heidän sielunsa olemattomiin, vaan että he elävät kadotuksessa, tulisessa järvessä.

        Ruumiin voi polttaa mutta ei sielua.

        Sielu = elävä olento.
        7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.


      • Ihminen=elävä sielu
        5159 kirjoitti:

        Sielu = elävä olento.
        7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

        Siis ihmisestä, eikä ihmiseen.

        Ihminen on kokonaisuus, ei sielu ja ruumis erikseen. Kun ruumis kuolee, niin ihmisestä tulee kuollut sielu, sillä kuolleessa ruumiissa ei ole elämää, eihän se muutoin olisikaan kuollut!


    • Sen pituinen se

      Ihmisen "ikuisuus" on hänen elämänsä pituus. Kun ihminen kuolee on ikuisuuskin loppu sillä ihmistä ei enää ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe