Hei,
haluaisin tietää, millaisiin lääkehoitoihin on päädytty teillä muilla, joilla on vaikeaa ahdistuneisuutta? Koetan siis kartoittaa eri vaihtoehtoja ja kombinaatioita.
Itselläni menee vakavaan masennukseen ja ahdistukseen tällä hetkellä yhdistelmä Venlafaksiini 225 mg/vrk, Truxal 25 mg x 4/vrk ja Temesta 2,5 mg/vrk.
Olen kiitollinen vastauksista.
Vaikean ahdistuneisuushäiriön lääkehoito?
5
303
Vastaukset
- artsi7
Kyllä nuo lääkkeet pitäisi riittää. Itsellä on Venlafax, mutta pelkkä lääke ei riitä. Liikunta, jooga(hengitys, venytys, rentoutuminen), ruokavalio, empaattinen kanssa käyminen ihmisten kanssa, mukavat harrastukset, turha kiire pois, riittävä yöuni. Fyysinen ja henkinen puoli kulkee käsi kädessä. Jos vaikutut fyysiseen puoleen myös henkinen puoli paranee. Syyt ahdistukseen on selvitettävä ja alettava sen jälkeen toimiin. Nämä keinot auttavat varmasti ahdistukseen/masennukseen!
- 12+6
Eiköhän tolla satsilla saa ahdistukseen uusiin huippulukemiin. Voi voi...
Tässä oli paljon järkeä: "Liikunta, jooga(hengitys, venytys, rentoutuminen), ruokavalio, empaattinen kanssa käyminen ihmisten kanssa, mukavat harrastukset, turha kiire pois, riittävä yöuni. Fyysinen ja henkinen puoli kulkee käsi kädessä. Jos vaikutut fyysiseen puoleen myös henkinen puoli paranee. Syyt ahdistukseen on selvitettävä ja alettava sen jälkeen toimiin. Nämä keinot auttavat varmasti ahdistukseen/masennukseen!" - anxiety
Mulla oli Venlafaksiinin annostus isoimmillaan 375mg, sitten aloitettiin Voxra lisäksi että pääsisin tupakasta eroon, koska ahdistus lisääntyi kun yritin olla ilman nikotiinia. Venlafaksiini piti ensin pudotella 150mg ennenkuin Voxran pystyi aloittamaan.
Nykyisin menee venlafaksiini 150mg ja Voxra 150mg/vrk joka riittää ainakin minulle pitämään ahdistuneisuuden poissa. Mulla on vaikea asteinen post-traumaattinen stressireaktio, mikä mun mielestä kuuluu ahdistuneisuus häiriöihin. Toistaseks menee 50-100 mg ketipinor ja 50 mg valdoxania, ihan hyvin näillä tulen toimeen :) tärkeintä on nimenomaan on huolehtia fyysisestä puolesta olla ulkona, rentoutua, pyrkiä pitämään uni sopivan mittaisena. Toisena on terapia ja ihmisten tuki. Omista tunteistaan on hyvä opetella puhumaan, vaikka se olisi hankalaa ja psykologilta olen saanut ihan arki päivän asioihin tämän sairauden tiimoilta.
Aina olo ei ole hyvä, vaikka mitä tekisi, mutta sekin kuuluu asiaan, kun kyse ei ole helpoimmasta mahdollisesta tilanteesta. Onneks, tästäkin voi parantua vielä joskus :)- lääk
Mulla on Lamictal 200,Voxra 150,Temesta 1,5mg,Ketipinor 400,Surmontil 25mg,Rivatril 1,5mg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397860Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412029Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251970- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822