1 litra öljyä / 1000km

ewing oil

Onko se normaali öljynkulutus?

67

6613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-bemaristi

      Ei ole normaali öljynkulutus.

      • ddftgyu8i6o

        on toitojassa mutta ei juuri muissa


      • Anonyymi

        Vaggineissa normaali.


    • tsi 2012

      Ei. Öljynkulutus 0 litraa/26 tkm

      • LUKoil ¨

        Kaikissa moottoreissa kuluu öljyä. Sulla sekoittuu öljyn sekaan bensaa tai jäähdytysnestettä.


      • tsi 2012
        LUKoil ¨ kirjoitti:

        Kaikissa moottoreissa kuluu öljyä. Sulla sekoittuu öljyn sekaan bensaa tai jäähdytysnestettä.

        Jaa. Ja tämä ei siis koske vain Skodaa? Myöskään Nissan, Peogeot tai Mazda eivät ole öljyä kuluttaneet. Miten vika korjataan/


      • kalliskin vika?
        LUKoil ¨ kirjoitti:

        Kaikissa moottoreissa kuluu öljyä. Sulla sekoittuu öljyn sekaan bensaa tai jäähdytysnestettä.

        Mulla ei kulu öljyä yhtään.Eikä sekaan sekoitu jäähdytysnestettä tai bensaa.Mikä on rikki?


      • tuskin vika
        kalliskin vika? kirjoitti:

        Mulla ei kulu öljyä yhtään.Eikä sekaan sekoitu jäähdytysnestettä tai bensaa.Mikä on rikki?

        mutta jotain korvaavia lisäaineita sinne kilometrien myötä tulee, jos ei öljynpinta yhtään alene.


      • Anonyymi

        Ei ole ok,,ettei yhtään kulu , no itse ajalen Passat vw; eellä sen 25 000km vuoteen en ole lisäillyt koskaan jos nyt melkein vuoden välein öljyt vaihdellaan ja nyt mittarissa 200 000km dsg tdi fourmotion eli kaikki paheet....


    • Man Oil

      Skodien rumista äänistä päätellen ihan normaalia - siis teillä.

    • pete.

      Vanha bemari vuotaa aina öljyä tuon verran (venttiilikopan tiiviste, kannentiiviste, öljypohjan tiiviste, kampiakselin stefat, vaihdelaatikko ja perä).

      • Anonyymi

        Sama 2018 mallin d4 volvo


    • Toyotan

      diesel-koneessa tuohon tottui, mutta onneksi Skodan kone ei syö öljyä kuin pari desiä 30 tkm:ssä.

      • turbo-skoda

        Minulla menee pari desiä 300km.


      • nöf
        turbo-skoda kirjoitti:

        Minulla menee pari desiä 300km.

        nöf nöf


    • landlord

      Mielenkiintoista. Minulla vie Citroen C4 vain kolme desiä huotovälillä, joka on kerran vuodessa tai 30tkm muistaakseni. Mikähän auto aloittajalla on?

      • Noista rapeista

        ranskan romuista kannattaisi jutella esim. shit, shit, shitikan omalla sivulla.


      • landlord
        Noista rapeista kirjoitti:

        ranskan romuista kannattaisi jutella esim. shit, shit, shitikan omalla sivulla.

        Mutta on se kumma että ranskiksessa on vähemmän huollettavaa.


    • separator ala skoda

      Valmistajan ohjekirjan mukaan 1 l/1000 km on vielä hyväksyttävissä rajoissa eikä aiheuta mitään toimenpiteitä. (paitsi runsasta öljynlisäystä ostajan piikkiin sen ensimmäisen mukana tulevan litran jälkeen)

      • Sama muissa

        Lähes kaikki valmistajat ilmoittaa tuon saman mm. honda ja Opel.


      • NeverVag
        Sama muissa kirjoitti:

        Lähes kaikki valmistajat ilmoittaa tuon saman mm. honda ja Opel.

        Onneksi vaan lähes. Omassa valmistajan ilmoitus 0,5l/1000km.

        Menisi aika moni vaggine korjaukseen samalla rajalla. Mutta kun kansa tykkää, niin miksipä noita rajoja laskemaan.


    • ei se ole

      yli 2 litraa/1000 km on normaalia.

      • €€marmoritiski€€

        Mulla kävi menemään myös öljyä n. 1l/1000km. Kertoilin asiasta marmori tiskillä. Tutkivat auton ja eivät löyttäneet öljyvuota tms ongelmaa, selitivät, että normaali tolernassissa ollaan. En tyytynyt selostukseen vaan kävin maallikkona selvittämään ongelmaa.. Selvisi, että turbon tiiviste vuotaa pakosarjaan.
        Huollatin turbon ja öljynkulutus loppui. Nyt olen ajanut turbon huollon jälkeen 20 000km ja ei ole öljyä täytynyt lisätä..


      • pysyy paremmin
        €€marmoritiski€€ kirjoitti:

        Mulla kävi menemään myös öljyä n. 1l/1000km. Kertoilin asiasta marmori tiskillä. Tutkivat auton ja eivät löyttäneet öljyvuota tms ongelmaa, selitivät, että normaali tolernassissa ollaan. En tyytynyt selostukseen vaan kävin maallikkona selvittämään ongelmaa.. Selvisi, että turbon tiiviste vuotaa pakosarjaan.
        Huollatin turbon ja öljynkulutus loppui. Nyt olen ajanut turbon huollon jälkeen 20 000km ja ei ole öljyä täytynyt lisätä..

        Kannattaa käyttää skodan moottorissa oikeata itäblokin öljyä Skoda strojnia joka on tarkoitettu skodan välyksille.


    • bmw_molo

      VAG vehkeillä se on normaalia 1l/1000km. Mikäli se menee 1.2l/1000km niin ei normaalia kulutusta.

      Monilla muilla merkeillä ei öljyä kulu tuolla tavalla. Esim Ford, Mazda, Mercedes, BMW eivät öljyä kuluta noin. Eli kestää ajaa sen ilmoitetun huoltovälin ilman lisäystä. Toki pitää säännöllisesti tarkastaa kuten kaikissa autoissa.

      • 1+5=6

        kyllä se Skodakin on viallinen jos huoltoväliä ei pääse öljyä lisäämättä


      • hyviä valintoja

        ON vaikea mieltää tuon öljynlisäyksen tarpeellisuutta, kun on ikänsä ajanut vanhoilla, käytetyillä autoilla, mutta ei ne öljyn ole syöneet ainakaan alkuaikoina.
        Voilla meni 200-300 tkm ennnekuin ilmeni selvää öljyn kulutusta.
        Samanlaisin lukemiin pääsi tojon 1,6 koneella, mutta ne pienet, 1.3 koneet alkoivat syödä jo 150 tkm ajettuina, kun niitä piti aina käyttää korkeilla kierroksilla, että saa tehoja ulos. Masda 626 kesti myös yli 200 tkm ennenkuin tarvi lisätä öljyä.
        Nykyinen Camry rullasi 310 tkm, minkä jälkeen vasta oli eka lisäys 0,5 l.
        Uudesta asti öljyä syövät koneet kertovat väljistä mitoituksista, huolimattomasta työstöstä tai väärin mitoitetuista männänrenkaista, varsinkin öljyrenkaista.


      • hyviä valintoja
        hyviä valintoja kirjoitti:

        ON vaikea mieltää tuon öljynlisäyksen tarpeellisuutta, kun on ikänsä ajanut vanhoilla, käytetyillä autoilla, mutta ei ne öljyn ole syöneet ainakaan alkuaikoina.
        Voilla meni 200-300 tkm ennnekuin ilmeni selvää öljyn kulutusta.
        Samanlaisin lukemiin pääsi tojon 1,6 koneella, mutta ne pienet, 1.3 koneet alkoivat syödä jo 150 tkm ajettuina, kun niitä piti aina käyttää korkeilla kierroksilla, että saa tehoja ulos. Masda 626 kesti myös yli 200 tkm ennenkuin tarvi lisätä öljyä.
        Nykyinen Camry rullasi 310 tkm, minkä jälkeen vasta oli eka lisäys 0,5 l.
        Uudesta asti öljyä syövät koneet kertovat väljistä mitoituksista, huolimattomasta työstöstä tai väärin mitoitetuista männänrenkaista, varsinkin öljyrenkaista.

        Kas, piti sanomani, että VOLVOILLA meni 200-300 tkm......


      • eco teettää
        hyviä valintoja kirjoitti:

        ON vaikea mieltää tuon öljynlisäyksen tarpeellisuutta, kun on ikänsä ajanut vanhoilla, käytetyillä autoilla, mutta ei ne öljyn ole syöneet ainakaan alkuaikoina.
        Voilla meni 200-300 tkm ennnekuin ilmeni selvää öljyn kulutusta.
        Samanlaisin lukemiin pääsi tojon 1,6 koneella, mutta ne pienet, 1.3 koneet alkoivat syödä jo 150 tkm ajettuina, kun niitä piti aina käyttää korkeilla kierroksilla, että saa tehoja ulos. Masda 626 kesti myös yli 200 tkm ennenkuin tarvi lisätä öljyä.
        Nykyinen Camry rullasi 310 tkm, minkä jälkeen vasta oli eka lisäys 0,5 l.
        Uudesta asti öljyä syövät koneet kertovat väljistä mitoituksista, huolimattomasta työstöstä tai väärin mitoitetuista männänrenkaista, varsinkin öljyrenkaista.

        Polttoaineen kultuksen pienentämiseksi moottorin sisäisiä kitkoja minimoidaan ja männänrenkaatkin tehdään mahdollisimman ohuiksi. Juuri noiden öljyrenkaiden kohdalla mitoitus on syvältä, jos tuloksena on öljynkulutuksen nousu. Kai ne laskeneet polttoaineen CO2 arvot ovat tärkeämpiä kuin öljynkulutuksen noususta johtuvat CO2 kasvut, sitähän ei kai uusissa autoissa vielä huomata.


      • öljy palaa
        eco teettää kirjoitti:

        Polttoaineen kultuksen pienentämiseksi moottorin sisäisiä kitkoja minimoidaan ja männänrenkaatkin tehdään mahdollisimman ohuiksi. Juuri noiden öljyrenkaiden kohdalla mitoitus on syvältä, jos tuloksena on öljynkulutuksen nousu. Kai ne laskeneet polttoaineen CO2 arvot ovat tärkeämpiä kuin öljynkulutuksen noususta johtuvat CO2 kasvut, sitähän ei kai uusissa autoissa vielä huomata.

        Mulla on kakkosautona Mazda 323 1.3 -83 millä on ajettu 380000 ja öljyä kuluu 0,9 l/1000km. Öljynkulutus on näin paljon ajetulle pikkumoottorille aivan normaalia. Öljyn syönti alkoi 300000 km jälkeen, sitä ennen öljytaso pysyi ylämerkissä vaihtovälin ajan.

        On tuo litra tonnilla aika iso kulutus uudelle koneelle, jos siellä ohjekirjassa sanotaan että se on normaalia.

        Isän vanha traktori syö muuten öljyä litran tunnissa eli jos ajat lämä tiskissä kolmeakymppiä niin öljyä palaa 3,3 l/100km! Se ei ainakaan ole normaalia.


      • Vallilan Henkka
        öljy palaa kirjoitti:

        Mulla on kakkosautona Mazda 323 1.3 -83 millä on ajettu 380000 ja öljyä kuluu 0,9 l/1000km. Öljynkulutus on näin paljon ajetulle pikkumoottorille aivan normaalia. Öljyn syönti alkoi 300000 km jälkeen, sitä ennen öljytaso pysyi ylämerkissä vaihtovälin ajan.

        On tuo litra tonnilla aika iso kulutus uudelle koneelle, jos siellä ohjekirjassa sanotaan että se on normaalia.

        Isän vanha traktori syö muuten öljyä litran tunnissa eli jos ajat lämä tiskissä kolmeakymppiä niin öljyä palaa 3,3 l/100km! Se ei ainakaan ole normaalia.

        Aloittaja ei tosiaan kerro mikä auto hänellä on!
        Mutta jos "öljy palaan" isän traktori vie normaalisti litran tunnissa, luulen että se voi viedä lämä tiskissä enemmänkin.
        Muistelen että minulla on ollut Ford Taunus, joka vei öljyä litran satasella, joka oli normaalia. Vw Kuplakin taisi viedä saman. Näillä oli ajettu yli 200 tkm...
        Ehkä nykymoottorit tehdään tiukemmilla toleransseilla.


      • landlord
        Vallilan Henkka kirjoitti:

        Aloittaja ei tosiaan kerro mikä auto hänellä on!
        Mutta jos "öljy palaan" isän traktori vie normaalisti litran tunnissa, luulen että se voi viedä lämä tiskissä enemmänkin.
        Muistelen että minulla on ollut Ford Taunus, joka vei öljyä litran satasella, joka oli normaalia. Vw Kuplakin taisi viedä saman. Näillä oli ajettu yli 200 tkm...
        Ehkä nykymoottorit tehdään tiukemmilla toleransseilla.

        Traktorivertaus on Skoda-palstalla oikein sopiva :)


    • rikas.

      Vanhat automiehet eivät ymmärrä nykyautoista yhtään mitään. Nykyään on tärkeintä, että polttoaineen kulutus on kohtuullista, eikä moottorin öljynkulutus kerro yhtään mitään moottorin kunnosta. Ennenhän oli suorastaan häpeällistä kun oma auto söi öljyä, sillä silloin ne vanhat moottorit olivat valmiita. Ei niillä vanhoilla moottoreilla muutenkaan nykyään mitään tee, joten vaihtakaa uudempaan vai onko se sittenkin rahasta kiinni.

    • alatukivarsi

      Öljynkulutus on ihan ok, ehkä vähän pienehkö.1,2l/850km on Helkaman mukaan 1,8 TSI Octavialla normikulutus. Ainakin jos vagarenaa on uskominen.

      PS. Jos joku väittää että hänen 2-tahti perämoottorinsa vie vähemmän öljyä niin se on puhdasta provoilua.

    • takuu juttu

      Jos moottori on kunnossa niin voi ajaa 30 000km lisäämättä lainkaan öljyä ja vielä on mittatikussa pinta siinä missä pitää. Jos auto syö öljyä niin kone on väljä.

      • Honhinha

        Mun pitää lisätä Honda Accordiin 10 000 ajon jälkeen litra öljyä. Sillä pääsee 20 000 km vaihtovälin. En tiennyt että kone on epäkunnossa.


      • exMersumiäs

        ei oo normaalia. Kaikki koneet, rippumatta merkistä kuluttavat öljyä. Jos öljyä ei kulu 30tkm jälkeen, niin sitten olisin huolissani. Muistan vielä aikoja ennen useamman trollin syntyä, kun koneiden öljynkulutusta pidettiin normaalina asiana. Oli joskus vuonna 79 hankittua Mersun 3 litranen kiisseli, ja kympin välein oli litra vähemmän öljyä. Siinä olikin ruhtinaaliset 7 litraa ölyä, joten ei se tuntunut mahdottomalta, jos jokunen litra oli hävinnyt ennen vaihtoa. Laitoin sinne mobilin 1 stä 20 vuotta ja se kukkus loistavasti....sääli, suomen suolat vei auton pois, vaikka kone olisikin kukkunut.


    • anon111

      Eli jos öljynkulutus on 1L/1000km niin kuulostaa aika hurjalta kun ajattelee että skoda:ssa on öljyvaihtovälit tyyliin 30000km niin silloinhan se tarkoittaisi käytännössä sitä että öljynvaihtovälillä lisäät öljyä moottoriin 30litraa!!

      • landlord

        Ihan kiva lisäkustannus.


      • kuulostaa hurjalta
        landlord kirjoitti:

        Ihan kiva lisäkustannus.

        eli noin 450 euroa öljynlisäyksiin huoltojen välillä. Tuollainen romu lähtisi minun pihaltani aika äkkiä kiertoon.


      • tosiasiat kehiin
        kuulostaa hurjalta kirjoitti:

        eli noin 450 euroa öljynlisäyksiin huoltojen välillä. Tuollainen romu lähtisi minun pihaltani aika äkkiä kiertoon.

        Miksi vagniikan maailma ei huomioi tätä kustannuserää auton huoltokuluissa, vaan julkaistaan kuin lampaat vaan maahantuojan ilmoittama hinnasto.


      • ,,,sss.o
        kuulostaa hurjalta kirjoitti:

        eli noin 450 euroa öljynlisäyksiin huoltojen välillä. Tuollainen romu lähtisi minun pihaltani aika äkkiä kiertoon.

        PSA 1,9 td 630 tkm ajettu 1 litra vaihdon välillä lisäystä.


      • osssss
        landlord kirjoitti:

        Ihan kiva lisäkustannus.

        Tekniikanmaailma kertoo jotta joissakin malleissa skodan ja VW moottoreissa öljy vaihtuu jopa 4 x huoltovälillä!
        Eli öljy kustannukset on 300-400e 15tkm?
        Kallis on ylläpitää.tä?


      • Anonyymi

        Mitä järkee vaihtaa öljyt, oi mulle se kertokaa?


    • exbemaristi

      kyllä se vaan on niin että bmv ja skoda ne vie uudesta asti öljyä aika reippaasti varsinkin bmv ajakaa bemarin perässä niin tiedätte mikä on totuus kyllä sen jo nenäkin haistaa en silti tyrmää bmvtä öljyn kulutus myös lisää moottorin kestävyyttä se on eri asia haluaako että perässä tulee ketunhäntä ex bemaristi

    • kuinkahan

      moni nyt liioittelee tätä öljyn todellista kulutusta ei ainakaan minulla koskaa öljyn vaitoväln aika ole kulunut. kun öljytikun puoleenväliin.

    • Wartburg.

      Joka 500 km jälkeen on tehtävä huolto. Öljyn vaihto ym. huoltotyöt.

      • Vallilan Henkka

        Millä moottorilla tarkoitat, kakstahtiseenko joku öljyn vaihto? S )


    • Occualla

      riippuu koneesta. Jos laitat 200 tkm ajettuun moottoriin täysynteettistä, kun koneessa on ollut puolisynteettistä viimeiset 100tkm, niin ei ole ihme, että kuluu öljyä. Jos laitat perus VW 1.4l koneeseen 3,6litraa öljyä, niin 15tkm jälkeen sulla on enää 1,5litraa öljyä. Nämä nykyiset longlifet ovat niin ohuita, ettei ole ihme sinänsä. Itse olen vaihtanut ohjelmoinnin long-lifestä 15tkm vaihtoon ja olen ihan tyytyväinen. Henkilökohtaisesti epäilyttää kaikki lupaukset, jossa vaihtoväli on tuplasti pidempi, kuin 15tkm.Olen vissiin liian vanha oppimaan uutta.

    • turve elvis

      13v juuri täyttänyt 295000 km ajettu 525 diesel bmv öljyt vaihdetaan 25000 km välein tai joka toinen vuosi. ei koskaan ole öljyn lisäystä tarvinnut.aavistuksen pinta laskee ylärajasta,sitä en tiedä mikä on rikki,hajuista kärsiköön takana ajavat, etenkin takaluukkuun tunkevat.

    • Anonyymi

      Jos sulla on Mercedes, bmw, audi, tai muu 2. luokan auto niin silloin se on normaali kulutus, saattaa kuluttaa jopa enemmänkin öljyä. Osta japanilainen auto niin loppuu öljyn kulutus.

      • Anonyymi

        Öljyn kulutuksesta väljät moottorit on yleensä aina tunnistettu, poikkeuksena suunnelu- ja matriaaliongelmaiset kansanauton koneet joita pitää viedä viralliseen öljynkulutusmittaukseen? Litra öljyä joka tuhannella kilometrilläkö normaalia kun laatukoneilla se on käytännössä 0.


    • Anonyymi

      1,8 TSI ripulikoneelle normaalia että se falskailee litran jopa useita litroja tuhannella kilometrillä. maahantuoja ei korvaa.... mitään takuitahan näissä ei ole

      • Anonyymi

        Ehjä laatukone ei syö öljyä. Kaikki muu on selittelyä!


      • Anonyymi

        Jaahas. Kyykmannilta on vähäisetkin ideat loppuneet, pitää kaivella esiin lähes kymmenen vuotta vanhoja trollauskirjoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas. Kyykmannilta on vähäisetkin ideat loppuneet, pitää kaivella esiin lähes kymmenen vuotta vanhoja trollauskirjoituksia.

        Skodan öljynsyönti ja muut ongelmat ovat vieläkin jokapäiväisiä harmeja itäautoilijoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehjä laatukone ei syö öljyä. Kaikki muu on selittelyä!

        Jep, tosin tässä ketjussa emme keskustele ehjistä laatukoneista


    • Anonyymi

      On.

    • Anonyymi

      Lasketaanko se 0,1 litraa sadalla mukaan auton normi-kulutukseen? Vai onko tässä taas porsaanreikä alentaa ilmoitettua kulutusta?

      • Anonyymi

        Volgogradski Shkoda zavod hyödynsi kulutusporsaanreikää tekemällä sellaisen itse. Vanhan kaks'tahtibensan kulutus laskettiin pelkän bensiinin osuudesta pyöristäen alas päin. Öljyn kulutukseksi laskettiin muualla shkodassa olleet voitelutökötit


    • Anonyymi

      Normaalia on! Mutta maistuukomyös länsiöljyt Lukoilin tuotteen lisäksi? Epäilen ettei maistu! Kiitos! Tero

    • Anonyymi

      Ohjekirjan mukaan on ihan normaalia.

    • Anonyymi

      BMW autoissa se on, muutamille malleille tehdas ilmoittaa normaaliksi kulutukseksi YLI litran tuhannella kilometrillä eli yli 30 litraa vaihtovälillä.

    • Anonyymi

      Kiva sportrage ajettu 220 tuhatta syö öljyä 0,5 litraa 1000 km. Kuulemma normaalia.

    • Anonyymi

      Neuvo: SAE140 pysyy sisällä taatusti! Jore

    • Anonyymi

      Jos öljynvaihdossa laitetaan sisään uusi öljy, joka on täsmälleen sama kuin tehtaan ensiasennus, niin kulutusongelmaa ei ole eikä tule.
      Keltaisen Simpukan tuotteet jälkiasennettuna tekevät moottorista kuin moottorista horon. Mutta jos tätä tuotetta on käytetty jo tehtaalla autoa koottaessa, niin silloinkaan ongelmia ei ole.
      On moottoreita, joihin ei edes vaihdeta öljyjä. Lisätään vain ja näyte sitten pari kertaa vuodessa labraan. Jos on ongelma, vaihdetaan moottori.

    • Anonyymi

      No fordissa ja volvossa ja mazdassa...on normaali

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4390
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      86
      2240
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      557
      1734
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      101
      1461
    5. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1167
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1098
    7. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      5
      1008
    8. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      218
      971
    9. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      913
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      898
    Aihe