27v ja keuhkoahtauma

minävain87

olen 27v nuori nainen..minulla alkoi hengitystievaikeudet 2v sitten asuttuani hometalossa..todettiin astma.nyt lääkäri epäilee hyvin vahvasti ahtaumaa...polttanut olen tupakkaa 13v jo elämästäni..keuhkokuumeita olen sairastanut useita teinistä lähtien..vanhempani tupakoivat sisällä ja autossa eli toisin sanoen olen polttanut varmaan koko ikäni!! nyt menossa champix kuuri ja nyt se on loppu. moista paskaa en tunge enää suuhuni koskaan kun kuurin olen syönyt!!! vanhemmat ajatelkaa lapsianne älkää altistako tupakansavulle ja lopettakaa moinen turhuus ja terveyden tärveleminen itseltänne!! itselläni on halu elää pitkään ja nähdä kun nyt 4v lapseni kasvaa ja aikuistuu..toivon että ei olisi ahtaumaa mutta ei taida olla paljoa toivoa enää jäljellä...tyhmästä päästä kärsii koko ruumis..

3

503

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyyh ky

Millaisia oireita sulla on .onk hengitysvaikeudet jatkuvast päällä. Harrastatko mitään liikuntaa. Mul oli ennen astma,mut se parani embolian myötä. Tietty toi tupakka on tosi paha juttu.

• minävain87

Hengenahdistus on menneen jatkuvasti. Välillä kausia ettei ahdista. Olen ollut välillä viikonkin polttamatta silloin henki kulkee paremmin. Saunoa en pysty seuraavana päivänä keuhkot tosi räkäiset ja tukossa jonka seurauksena hengenahdistus. Salilla käyn ja teen fyysistä työtä. Champix kuuria menossa kolmas päivä ja onneksi tupakka alkaa maistua jo kamalalle pikkuhiljaa

• lenkki täti

Älä hyvä nainen heitä pyyhettä kehään! Nyt tupkasta vierottumien on ykkönen jotta elämäsi helpottuu.Tehokkaat astmalääkkeet tulevat helpottamaan oloa. Kun keuhko-oireet helpottaa sinun kannattaa alkaa pikkuhiljaa harrastamaan liikuntaa koska se vahvistaa hapenottokykyäsi ja kuntosi nousee.Ota kehosi vahvistukseksi c-vitamiinia tai ennen liikuntaa 1-2gr.Myös vahva b-vitamiini olisi paikallaan. Tsemmppiä-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      171
      1176
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      71
      990
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      86
      820
    4. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      72
      747
    5. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      47
      728
    6. Vielä hyvinvointitalosta

Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko
      Pyhäjärvi
      79
      661
    7. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      37
      607
    8. 28
      605
    9. IS Viikonloppu 25.-26.7.2026

Lähes kymmenen vuotta kestänyt putki täysiin 3.0 ristikoihin on Skytän osalta ilmeisesti nyt ohi. Kollegat ovat arvioin
      Sanaristikot
      67
      601
    10. Luule ja ajattele minusta

mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅
      Ikävä
      46
      589
    Aihe