Näin sinua manipuloidaan

yhä syvemmälle

Adventistiksi tullaan yleensä käännytyksen kautta ja yleensä siitä ei ole paluuta.
Mutta miksi ei?

Tutkimusten tuloksia

1. Toimit ajattelemattomasti profeetan hengessä uskoen että olet aina oikeassa
2. Tulet sokeaksi ja kuuroksi adventismin vastaisille uusille ärsykkeille ja ajatuksille.
3. Hyväksyt vanhat tutut adventistiset stimulaatiot ja suoritteet ilman kyseenalaistamista.
4. Menetät itsetuntemustasi sekä luotat enemmän ja enemmän "adventtitotuuteen"
5. Aivosi jättävät muistijäljen vanhoista adventismin fraasimaisista opetuksista yhä syvemmälle ja syvemmälle

Adventismi ei todellakaan ole huuhaata sille ihmiselle joka on ottanut vastaan uskon adventtitotuuteen.

17

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pastoriukset rooleis

      Se on kuin suurta teatteria ja lavasteet ovat taidollisesti rakennettuja amerikkalaisten oppien mukaisesti.
      Pastorit toimivat pääosissa mutta sinulle lankeaa maksajan rooli.
      Pastoriuksilla on tietysti mielistelijöitä ja niitäkin tarvitaan.
      Pastorilla on leveä hymy ja ihailtavaa veitikkamaisuutta joten häntä on helppo ja luonnollistakin kumarrella, Siitä voi olla vaikka hyötyä.

    • Mitähän sinäkin puuhaat? Ei uskoon noin tulla, se on Jumalan antama lahja. Usko Jumalaan avaa Raamatun ja alkaa sitä ymmärtää yhä paremmin ja paremmin. Ihmiselle tulee mielenkiintoa lukea sitä ja ajatella, oivaltaa ja saada sieltä valtavasti siunauksia.

      Mitähän uusia ärsykkeitä minäkin tarvitsisin? Tiedän, että elämääni on paljon vähemmän edessä kuin takana. En kaipaa ärsykkeitä, vaan olen ihan hyvällä mielin, kun luen tai mietiskelen Jumalan tekoja puolestani. Myös musiikki antaa paljon iloa, mutta se tahtoo olla aika rämpytystä nykyään.

      Aivoni nimenomaan ymmärtävät Raamattua ja sen kirjoituksia Jumalasta, Jeesuksesta ja Pyhästä Hengestä paljon paremmin kuin ennen uskoontuloani. Aivoissani ei ole mitään "fraaseja" opetuksesta, sillä jokainen päivä on erilainen, jokainen lukemani kohta puhuu aina eri tavalla. Se on juhlaa Jumalan kanssa.

      Ennen olin ihan hyvä ihminen, joka ei ollut kenellekään mitään pahaa tehnyt tai aikonut. Vasta uskoon tultuani sain selville, mikä olen. Tajusin, että olen syntinen ihminen, joka tarvitsee joka hetki Jumalaa. Kuulun syntiseen sukukuntaan, kuten kaikki tämän maailm,an ihmiset kuuluvat, uskoivatpa sitä tai eivät.

      Mikä olisi se "adventtitotuus", josta minun tulisi ammentaa lisätitetoa, kun meillä on perustana yksin Raamattu?

      Hoh-hoijaa, mitä mietteitä joillakin on, en osaa muuta sanoa. Hyvää sapattia lukijoille.

      • muista lauantai

        Nyt väität että Adventtikirkko ei tee käännytystoimintaa.

        Adventismissa väärä väännetään oikeaksi mota monta kertaa peräkkäin ja lopulta siihen uskookin.

        Useat EGW profetiat eivät täyttyneet.
        Hän ennusti että Turkin kansakunta loppuu elokuussa 11,päivänä 1840.
        Hän myöskin ennusti, että kukaan ei voi pelastua lokakuun 22 päivän 1844
        jälkeen.
        Hän ennusti, että seitsemän viimeistä vitsausta vuodatetaan vuonna 1850.
        Hän ennusti, että Englanti valloittaa yhdysvallat 1860 luvulla.
        Hän ennusti, että vanhaa Jerusalemia ei koskaan rakennettasi
        Hän ennusti, että enkelit tuhoaisivat San Franciscon
        Hän ennusti että hän,- EGW tulee olemaan yksi niistä 144-tuhannesta jotka
        ovat elossa kun Jeesus tulee

        Adventistit eivät kerro jäsenilleen että EGW lla oli enkeliopas 26 vuoden
        ajan.
        Ja että hänen huoneessaan oli legioonittain pahoja henkiä.
        EGHW oli yhteydessä kuolleeseen mieheensä ja sai neuvoja tältä ja teki
        liiton tämän kanssa.

        EGW lla oli astraaliprojektioita joissa sielu irtaantuu ruumiista.

        EGW väittää kirjoittaneensa 50 kirjaa joiden tekstin hän on saanut suoraan
        Jumalalta. Mutta monet hänen teoksensa ovat kopioidut useilta kirjailijoita.

        Eräässä tapauksessa häntä uhkasi syyte kirjan kopioimisesta ja se vedettiin
        siitä syystä pois markkinoilta.

        Seitsemännen päivän adventistit ovat julkaisseet omat "raamatut": The Spirit
        of Prophecy Sty Bible (jossa WGW kirjoitukset on lisätty kommentteina ja
        huomautuksina raamatuntekstien yhteyteen): ja

        The Clear Word Bible (jossa EGW kirjoitukset on suoraan sisällytetty
        raamatun tekstiin ilman mitään eroa tai minkäänlaista alaviistettä)
        Jotenka, sinä joka olet noissa harhoissa mukana ole rehellinen
        itsellesi ja TUTKI ITSE ja näe, että mm oppi "tutkivasta tuomiosta" ei ole raamatun oppi.
        Tee tuo tutkimisesi oman pelastuksesi tähden. ÄLÄ ANNA HUIJATA ITSEÄSI (ja rahojasi)


      • ## Ei uskoon noin tulla, se on Jumalan antama lahja. Usko Jumalaan avaa Raamatun ja alkaa sitä ymmärtää yhä paremmin ja paremmin. Ihmiselle tulee mielenkiintoa lukea sitä ja ajatella, oivaltaa ja saada sieltä valtavasti siunauksia.
        ##

        Näin se on, samat kokemukset :)

        alex


      • olet huijari
        muista lauantai kirjoitti:

        Nyt väität että Adventtikirkko ei tee käännytystoimintaa.

        Adventismissa väärä väännetään oikeaksi mota monta kertaa peräkkäin ja lopulta siihen uskookin.

        Useat EGW profetiat eivät täyttyneet.
        Hän ennusti että Turkin kansakunta loppuu elokuussa 11,päivänä 1840.
        Hän myöskin ennusti, että kukaan ei voi pelastua lokakuun 22 päivän 1844
        jälkeen.
        Hän ennusti, että seitsemän viimeistä vitsausta vuodatetaan vuonna 1850.
        Hän ennusti, että Englanti valloittaa yhdysvallat 1860 luvulla.
        Hän ennusti, että vanhaa Jerusalemia ei koskaan rakennettasi
        Hän ennusti, että enkelit tuhoaisivat San Franciscon
        Hän ennusti että hän,- EGW tulee olemaan yksi niistä 144-tuhannesta jotka
        ovat elossa kun Jeesus tulee

        Adventistit eivät kerro jäsenilleen että EGW lla oli enkeliopas 26 vuoden
        ajan.
        Ja että hänen huoneessaan oli legioonittain pahoja henkiä.
        EGHW oli yhteydessä kuolleeseen mieheensä ja sai neuvoja tältä ja teki
        liiton tämän kanssa.

        EGW lla oli astraaliprojektioita joissa sielu irtaantuu ruumiista.

        EGW väittää kirjoittaneensa 50 kirjaa joiden tekstin hän on saanut suoraan
        Jumalalta. Mutta monet hänen teoksensa ovat kopioidut useilta kirjailijoita.

        Eräässä tapauksessa häntä uhkasi syyte kirjan kopioimisesta ja se vedettiin
        siitä syystä pois markkinoilta.

        Seitsemännen päivän adventistit ovat julkaisseet omat "raamatut": The Spirit
        of Prophecy Sty Bible (jossa WGW kirjoitukset on lisätty kommentteina ja
        huomautuksina raamatuntekstien yhteyteen): ja

        The Clear Word Bible (jossa EGW kirjoitukset on suoraan sisällytetty
        raamatun tekstiin ilman mitään eroa tai minkäänlaista alaviistettä)
        Jotenka, sinä joka olet noissa harhoissa mukana ole rehellinen
        itsellesi ja TUTKI ITSE ja näe, että mm oppi "tutkivasta tuomiosta" ei ole raamatun oppi.
        Tee tuo tutkimisesi oman pelastuksesi tähden. ÄLÄ ANNA HUIJATA ITSEÄSI (ja rahojasi)

        Puhut potaskaa ja vääristelet asioita. Siis valehtelet. ja herjaat ja puhut perättömiä. Varsinkin EGW:stä. Tuollainen toimintasi on puhtaasti saatanallista panettelua.


      • Aluxi axvendizmiä
        alex.kasi kirjoitti:

        ## Ei uskoon noin tulla, se on Jumalan antama lahja. Usko Jumalaan avaa Raamatun ja alkaa sitä ymmärtää yhä paremmin ja paremmin. Ihmiselle tulee mielenkiintoa lukea sitä ja ajatella, oivaltaa ja saada sieltä valtavasti siunauksia.
        ##

        Näin se on, samat kokemukset :)

        alex

        Eikö Alexille sapatinlepo maistu?
        17.5.2014 sapattina klo 02:42 pitäisi levätä kaiken järjen ja adventismin mukaan.
        Tuo luokitellaan törkeäksi sapatinrikkomukseksi.

        ##Adventistiksi tullaan yleensä käännytyksen kautta ja yleensä siitä ei ole paluuta.
        Mutta miksi ei?##
        Ompa erikoista lahkolaisuutta jos väität että adventistiksi tuleminen käännytyksen kautta = uskoontulo.

        Käännytys ja uskoontulo ovat aivan eriasioita.


      • hyvää sapattia
        olet huijari kirjoitti:

        Puhut potaskaa ja vääristelet asioita. Siis valehtelet. ja herjaat ja puhut perättömiä. Varsinkin EGW:stä. Tuollainen toimintasi on puhtaasti saatanallista panettelua.

        Kumpaako rakastat enemmän, adventistipastoria vai EGW:tä, todennäköisesti adventismi on sekoittanut pääsi.
        Adventismiin kuuluu demonisointi vrt. pastoreiden opetukset pedonmerkistä.


    • [][] Adventistiksi tullaan yleensä käännytyksen kautta ja yleensä siitä ei ole paluuta.
      Mutta miksi ei? [][]

      Mieluummin jonkinlaisen kääntymyksen kautta kuin että toisesta seurakunnasta siirtyen ovet paukkuen. Useinmiten kristityksi tullaan - totesi Yonggi Cho, jolla on miljoonaseurakunta Seoulissa - hyvän ystävän kautta. Suurenkin seurankunnan kasvun salaisuus on keskimääräisesti tämä, että yksi seurakuntalainen tuo kahdessa vuodessa yhden työkaverin tms. seurakuntaan. Cho oli yllättynyt tutkimustuloksesta.

      Kävin tänään Betelissä ostamassa muutamia poistossa olevia kirjallisia tuotteita ja siellä oli työntouhussa iloisia, auttamishaluisia ihmisiä. Toimistotyöntekijä oli jo poistunut, mutta eräs melkein vanhus soitti hänelle ja sain kuin sainkin asiani hoidetuksi. Oli siellä nuoriakin ja joku lapsi tuli, ehkä kerhoon. Kasvisruokalassa oli väkeä ja keittiössä. Kukaan ei Betelissä katsonut karsaasti minua, vaikka en niille ihmisille ollut lainkaan tuttu. Ei kytätty ei kyylätty.

      Miksikäs nuo onnelliset ihmiset vaihtaisivat sieltä pois? Ihan vapaasti varmasti voisivat, jos tahtoisivat, eikä jäljellejääviä kiellettäisi pitämästä yhteyttä lähtijöihin. Kyllä ketjun alkaja nyt turhan asian esille otti.

      antti

      • Morsian = seurakunta

        Antin tuuliviirimäisyyttä kuvastaa että hän käynyt läpi melkein kaikki merkittävät Turun seurakunnat.
        Seurakunta on morsian ja Antti on erikoistunut morsianten vaihtoihin.

        Antille kaikki aikaisemmat viisi seurakuntaa on olleet huonoja sillä muutenhan hän ei olisi vaihtanut niitä kun mustalainen hevosta.
        Antti on niin täydelinen että hänelle sopivaa seurakuntaa ei ole olemassakaan maanpäällä.
        Onko uusiovaimosi kenties adventisti?

        Muista vaimonotossa:
        -älä ota eronnutta
        - älä nai huorintekijää ts. oliko vaimosi impi


      • Antti tohkeissaan

        Eihän aloittaja puhunut uskoontulemisesta vaan "adventismiin käännynnäisistä".
        Kuulin huhuja että sinäkin olet käynyt adventistien käännytyskurssit ja jopa viikonmittaisen käännytysleirinkin.
        Anttihan on ihan hullaantunut adventismiin ja iloisiin adventistinaisiin.


      • olet tahdoton
        Antti tohkeissaan kirjoitti:

        Eihän aloittaja puhunut uskoontulemisesta vaan "adventismiin käännynnäisistä".
        Kuulin huhuja että sinäkin olet käynyt adventistien käännytyskurssit ja jopa viikonmittaisen käännytysleirinkin.
        Anttihan on ihan hullaantunut adventismiin ja iloisiin adventistinaisiin.

        Olet riivattu marionetti, joka toistaa samaa herjasambaa päivästä toiseen.


      • onko valetta?
        olet tahdoton kirjoitti:

        Olet riivattu marionetti, joka toistaa samaa herjasambaa päivästä toiseen.

        Seurakunta on morsian ja Antti on erikoistunut morsianten vaihtoihin.


    • pyh!

      Tutkimukset osoittavat sinut riivatuksi marionetiksi.

      • oletko adventisti?

        1. Toimit ajattelemattomasti profeetan hengessä uskoen että olet aina oikeassa
        2. Tulet sokeaksi ja kuuroksi adventismin vastaisille uusille ärsykkeille ja ajatuksille.
        3. Hyväksyt vanhat tutut adventistiset stimulaatiot ja suoritteet ilman kyseenalaistamista.


    • >>> Adventistiksi tullaan yleensä käännytyksen kautta ja yleensä siitä ei ole paluuta.
      Mutta miksi ei? >>>

      Uskovaiseksi käännytään mielenkiintoiseksi koetun lahkon mainosmateriaalia lukemalla, vaivan kuin jonkin auton omistajaksi tullaan autonvalmistajien mainoksia lukemalla.

      Eli jos kukaan ei painaisi lippusia sekä lappusia, ei jumalastakaan kukaan mitään tietäisi. Melkoinen jumala!

      Ensimmäiset 1600 vuotta tosin uskovaiseksi käännyttiin lähinnä tapetuksi joutumisen pelosta, eli jos et suostunut uskomaan kuten vallanpitäjä käski, sinut tapettiin.

      Tämä vaihe "kristillisti" Euroopan ja monet muut alueet ja ilman tätä vaihetta täällä ei uskontoa, ainakaan kristinuskoa olisi.

      MIelenkiintoista on tietenkin se, että kun ihmisiä vainottiin ja tapettiin 1600 vuotta vallanpitäjien toimesta kääntymään yhden määrätyn jumalan kannattajaksi, samaan aikaan tämä jumala ei tehnyt elettäkään siihen suuntaan, että olisi näyttänyt sen, että ei hyväksy murhaamista ja tappamista siihen työhön, että hänen kannattajakseen käännytään.

      Joten ilmeisesti jumala oli tyytyväinen siitä, että jopa miljoonat ihmiset menettivät henkensä hänen käännytystyön tuoksinassa.

      Onneksi valistusaika lopetti tämän brutaalin toiminnan ja nyt uskovaiseksi tulee se osa kansansta, joka kokee erilaisten amerikkalaisten lahkojen mainoslehtisten sisällön omakseen ja heitä tuntuu levan sivistyneissä maissa yhä vähemmän ja vähemmän.

      Ennen pitkää jumalista luemme lähinnä museoissa sekä koulun historian tunneilla ja mietimme, että miten taikauskoista ihmiskunta on joskus ollutkaan.

      • Busmannin valistaja

        Bushmanni lukee kristinuskoa ääriateistien lasien läpi, ei hänen kanssa voi keskustella mistään. Ajatuksissaan bunkkerissa ja siellä näköjään pysyy.
        Bushmanni ei omaa minkäänlaista henkistä näkemystä elämästä. Kultturia ja taidetta ei hänen tylsään elämään kuulu, kun sekin on järjetöntä , eikä tiede sitä tunne, suvaitsee vain sen mitä tiede/ääriateistinen lahko tietää.

        Oikeassa ja hyvässä elämässä tiede on ok ja hyvä väline, eikä sitä ei pidä lukea ääri fundamentaalisesti uskonnon tavoin uskontoja vastaan niinkuin bushmanni tekee. Tiede on ihan muuta varten.

        Elämä on kakkinensa antoisaa ja
        mielekästä. Toivon mukaan sen bushmannikin oivaltaa.


      • Busmannin valistaja kirjoitti:

        Bushmanni lukee kristinuskoa ääriateistien lasien läpi, ei hänen kanssa voi keskustella mistään. Ajatuksissaan bunkkerissa ja siellä näköjään pysyy.
        Bushmanni ei omaa minkäänlaista henkistä näkemystä elämästä. Kultturia ja taidetta ei hänen tylsään elämään kuulu, kun sekin on järjetöntä , eikä tiede sitä tunne, suvaitsee vain sen mitä tiede/ääriateistinen lahko tietää.

        Oikeassa ja hyvässä elämässä tiede on ok ja hyvä väline, eikä sitä ei pidä lukea ääri fundamentaalisesti uskonnon tavoin uskontoja vastaan niinkuin bushmanni tekee. Tiede on ihan muuta varten.

        Elämä on kakkinensa antoisaa ja
        mielekästä. Toivon mukaan sen bushmannikin oivaltaa.

        >>> Bushmanni lukee kristinuskoa ääriateistien lasien läpi, ei hänen kanssa voi keskustella mistään. >>

        Kuinka niin? Kyllä kristittyjen pitäisi tunnustaa tosiasiat, eli ne sadat vuodet, joiden aikana verellä ja murhaamisella heidän jumalastaan tehtiin eurooppalaisten jumala. Ilman verta ei olisi jumalaakaan.

        Bushmanni ei omaa minkäänlaista henkistä näkemystä elämästä. >>

        Kuinka niin? Onko taikausko ainoa "henkisen" elämän muoto?

        >>> Kultturia ja taidetta ei hänen tylsään elämään kuulu >>

        Itse asiassa kävin juuri Lontoossa katsomassa erittäin mielenkiintoisen näyttelyn, joka ei Suomeen tule ja samalla tuli taas kierrettyä Lontoon parhaat museot, sekä tulipa käytyä myös teatterissa, sekä eräs uusi musikaalikin katsottua.

        Esimerkiksi Lontoon Luonnontieteen museossa käyskennellessään tajuaa hyvin nopeasti sen, että miksi adventtikirkko huijaa ihmisiä erittäin törkeästi ja käyttää ihmisten tietämättömyyttä hyväkseen häijyllä tavalla.

        http://www.lontoo.info/nayttelyt-museot.html

        >>> suvaitsee vain sen mitä tiede/ääriateistinen lahko tietää. >>>

        Ainoa asia mitä minä en suvaitse, on ihmisten huijaaminen. Tietämättömien ja oppimattomien ihmisten hyväksikäyttö on toinen asia, jossa suvaitsevaisuuteni loppuu.

        Elämä on todellakin mielekästä ennen kuolemaa ja se aika kannattaisi käyttää jotenkin muuten kuin amerikkalaisia liikemiehiä rahoittamalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe