Teiniäidiksi haluavat lukekaa:

Tyttö-92

Moi!

Haluaisin sanoa tämän kaikille jotka haluavat TEINIäideiksi.. alle 16 v ikäiset

Olen 12 ja en malta odottaa että kasvan aikuiseksi ja saisin onma vauvan. Aina kun meillä käy jokin ihminen jolla on pieni vauva, tulee ihana olo ja mieli "olisinpa jo aikuinen". Pelottaa vain että jos en voi saada lasta ja jos saan keskenmenon tai jos vauvani kuolee... Sitten adoptiokin kävisi.. No turha näin nuorena on vielä tuommoisia miettiä mutta ainahan unelmoida saa.. :) Yhtä noin 2 vuotiasta vintiötä olenkin jo hoidellut. Mutta sen sanon teiniäidiksi EN ryhdy! Siinä ei vain ole mitään järkeä vaikka olenkin vasta 12 sen sanon että kannattaa odottaa että kasvat vanhaksi käyt koulun opiskelet ja saat vakituisen työn ja hyvän asunnon ja vaikkapa auton. Näet maailmaa ja muuta.. Vauvat on ihania mutta nauttikaa elämästänne ja sitten.....

19

2393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukka

      Niin luuletko, että toi estää teinejä tekemästä lapsia? Enpä usko..eikös se ole jokaisen oma päätös millon lapset tehdään vai tehdäänkö ollenkaan. Ei siihen muilla ole vastaan sanomista. En silti kannata, että jotku 12v tekee lapsia..niillä on vaan kiire päästä aikuistumaan.

      • Laura

        Enpä usko, että tuo estää teinejä tekemästä lapsia, mutta eipä tuo ainakaan siihen kannusta. ;) Annahan nyt 12-vuotiaan kertoa mielipiteensä ilman että lyöt lyttyyn. Asiaahan tyttö puhui.


    • joopajuu

      TEINIäitejä ovat kylläkin kaikki alle 20-vuotiaat..

      • tyttö-92

        En itsekkään niin usko mutta ainahan sitä voi yrittää.. :) tota musta kyllä yli 18 vuotias ei oo teiniäiti..


      • vanha kalkkis
        tyttö-92 kirjoitti:

        En itsekkään niin usko mutta ainahan sitä voi yrittää.. :) tota musta kyllä yli 18 vuotias ei oo teiniäiti..

        kaikki nää haluu olla NIIN nuorekkaita. ne ei kertakaikkiaan hyväksy, että 18v on täysikäinen ja siis aivan laillisesti kypsiä äideiksi.

        mutta kun englannissa -teen liite on kaikiin alle kaksikymmpisiin, niin ne kaikki haluu olla teiniäitejä on ne sitten 18 tai 19v.

        ja nää TOSI teiniäidit 12-16v taas olisi niin KYPSIÄ AIKUISIA, ETTÄ...


      • PiiTu :)
        vanha kalkkis kirjoitti:

        kaikki nää haluu olla NIIN nuorekkaita. ne ei kertakaikkiaan hyväksy, että 18v on täysikäinen ja siis aivan laillisesti kypsiä äideiksi.

        mutta kun englannissa -teen liite on kaikiin alle kaksikymmpisiin, niin ne kaikki haluu olla teiniäitejä on ne sitten 18 tai 19v.

        ja nää TOSI teiniäidit 12-16v taas olisi niin KYPSIÄ AIKUISIA, ETTÄ...

        mielen kiintoinen kysymys. Eli oonko mie teini äiti teidän mielestä kun olen 19-vuotias???
        Oma mieli piteeni on etten ole..
        Tuli vain mieleen että missä se teiniäitiyden raja kulkee??onko se iästä kiinni?(no joo 12 on teiniäiti, tai ehkä lapsiäiti, jos niin voi kutsua..) Vai onko se henkisestä kasvusta ja iästä kiinni?! Moni 15-vuotias ajattelee vanhempiakin "viisaammin"..
        En minä omasta mielestäni ole teiniäiti. Nuori olen iältäni kyllä, mutta ajattelen ehkä ivan liikaa niinkuin esimerkiksi 40-vuotiaat.
        mikä ei sinäänsä paha ole, toisinaan hyväksi. Mitä mieltä muut nuoret äidit ovat? :)


      • MrsChaos
        PiiTu :) kirjoitti:

        mielen kiintoinen kysymys. Eli oonko mie teini äiti teidän mielestä kun olen 19-vuotias???
        Oma mieli piteeni on etten ole..
        Tuli vain mieleen että missä se teiniäitiyden raja kulkee??onko se iästä kiinni?(no joo 12 on teiniäiti, tai ehkä lapsiäiti, jos niin voi kutsua..) Vai onko se henkisestä kasvusta ja iästä kiinni?! Moni 15-vuotias ajattelee vanhempiakin "viisaammin"..
        En minä omasta mielestäni ole teiniäiti. Nuori olen iältäni kyllä, mutta ajattelen ehkä ivan liikaa niinkuin esimerkiksi 40-vuotiaat.
        mikä ei sinäänsä paha ole, toisinaan hyväksi. Mitä mieltä muut nuoret äidit ovat? :)

        Kyllä mielestäni teini- iän raja on juuri tuo ed. kirjoittajan "-teen" ikä. Eli 13-19 vuotiaat ovat teini- ikäisiä. Ja sillä hyvä. 12- vuotias on vielä lapsi, halusi hän sitä tai ei. Ja 20- vuotias on pelkästään ikää tuiottamalla sitten jo aikuinen ihan oikeasti.

        Mitä sitten kypsyyteen ja ajatteluun tulee, onkin sitten ihan eri asia. Minä olen teiniäiti. Sain lapseni 18- vuotiaana. Ajatuksiltani ja käytökseltäni olen aina vaikuttanut venhemmalta, mutta ei se poista sitä tosiasiaa että lapseni sain teini- ikäisenä.


      • teiniäidiksi
        MrsChaos kirjoitti:

        Kyllä mielestäni teini- iän raja on juuri tuo ed. kirjoittajan "-teen" ikä. Eli 13-19 vuotiaat ovat teini- ikäisiä. Ja sillä hyvä. 12- vuotias on vielä lapsi, halusi hän sitä tai ei. Ja 20- vuotias on pelkästään ikää tuiottamalla sitten jo aikuinen ihan oikeasti.

        Mitä sitten kypsyyteen ja ajatteluun tulee, onkin sitten ihan eri asia. Minä olen teiniäiti. Sain lapseni 18- vuotiaana. Ajatuksiltani ja käytökseltäni olen aina vaikuttanut venhemmalta, mutta ei se poista sitä tosiasiaa että lapseni sain teini- ikäisenä.

        Olen 17-vuotias ja olen halunnut lasta siitä asti kun epäilin olevani raskaana. Kerroin siitä äidilleki, hän oli ihana tuki. Se sattui noin puoli vuotta sitten. Kun sain tietää etten olekaan minuun iski kamala olo kuin masennus että "menetin" olemattoman lapseni.
        Kaikki nuoret miehet joita tulee vastaan mietin olisiko niistä isäksi, en voi sille mitään.

        Jos nuori on valmis äitiksi, eli hän ei esimerkiksi ensimmäisen paikan tullen jätä lasta hoitajalle ja lähde ryyppäämään. Ei sitä voisi sanoa iän perusteella (yli 16 vuotiaat) että onko kyseessä teiniäiti, se pitäisi sanoa henkisen kypsyyden perusteella. Jos lasta voisi sielä itseäkin sanoa lapseksi, hän on jo teiniäiti.

        (on kyllä hiukan hyppivää teksitä mutta mitä pienistä)


      • satu
        teiniäidiksi kirjoitti:

        Olen 17-vuotias ja olen halunnut lasta siitä asti kun epäilin olevani raskaana. Kerroin siitä äidilleki, hän oli ihana tuki. Se sattui noin puoli vuotta sitten. Kun sain tietää etten olekaan minuun iski kamala olo kuin masennus että "menetin" olemattoman lapseni.
        Kaikki nuoret miehet joita tulee vastaan mietin olisiko niistä isäksi, en voi sille mitään.

        Jos nuori on valmis äitiksi, eli hän ei esimerkiksi ensimmäisen paikan tullen jätä lasta hoitajalle ja lähde ryyppäämään. Ei sitä voisi sanoa iän perusteella (yli 16 vuotiaat) että onko kyseessä teiniäiti, se pitäisi sanoa henkisen kypsyyden perusteella. Jos lasta voisi sielä itseäkin sanoa lapseksi, hän on jo teiniäiti.

        (on kyllä hiukan hyppivää teksitä mutta mitä pienistä)

        olen samaa mieltä kuin kaksi edellistäkin kirjoittajaa. teini tulee "teen"istä. 12-vuotias on todellakin lapsi! olen itse 18-vuotias, ja kyllä muistan 13 ja 15 ja 17 vuotiaana ajatelleeni että olenpas jo iso. mutta nyt sitä vasta huomaa kuinka nuori onkaan. vaikka olen 18 se ei tarkoita että olen lain mukaan kypsä äidiksi. laki ei sitä määrittele. onneksi. ja sitäpaitsi on sellaisia 35-vuotiaitakin ensisynnyttäjiä jotka eivät ole valmiita äidiksi. tai no, otan vähän takaisin... tuon ikäiset ovat jo eläneet rauhassa omaa elämää ja ovat ehkäpä siinä vaiheessa että on tilaa muillekin. mutta tunnen monia hieman alle 30 äitejä, jotka eivät ole saaneet elää nuoruuttaan ja elämäänsä ennekun lapset syntyivät, mutta nekin vasta 25 iän paikkeilla. nykyään trendi on että äideille omaa aikaa. toki äiditkin tarvitsevat omaa aikaa siinä missä muutkin, en sitä kiellä.lapset pitäis tehdä vasta sitten kun on valmis tinkimään omasta ajastaan ja menoistaan lapsen takia. ja muutenkin se että on valmis äidiksi on niin ykilöllistä. eikä edes aina ole kiinni siitä onko vanhemman oloinen kuin mitä ikä näyttää.


      • mielipide
        PiiTu :) kirjoitti:

        mielen kiintoinen kysymys. Eli oonko mie teini äiti teidän mielestä kun olen 19-vuotias???
        Oma mieli piteeni on etten ole..
        Tuli vain mieleen että missä se teiniäitiyden raja kulkee??onko se iästä kiinni?(no joo 12 on teiniäiti, tai ehkä lapsiäiti, jos niin voi kutsua..) Vai onko se henkisestä kasvusta ja iästä kiinni?! Moni 15-vuotias ajattelee vanhempiakin "viisaammin"..
        En minä omasta mielestäni ole teiniäiti. Nuori olen iältäni kyllä, mutta ajattelen ehkä ivan liikaa niinkuin esimerkiksi 40-vuotiaat.
        mikä ei sinäänsä paha ole, toisinaan hyväksi. Mitä mieltä muut nuoret äidit ovat? :)

        Teinejä ovat 13-19-vuotiaat. Sana 'teini' tulee kuten edellä mainittiin englanninkielen -teen päätteestä. Joten periaatteessa teiniäitejä ovat 13-19-vuotiaat äidit.

        Mutta haluaisin korostaa että nykyään tuo teiniäitiys on ilmeisesti enemmän asennetta kuin ikänumeroita. En minäkään voisi kuvitella olevani teiniäiti (jos olisin äiti), vaikka olenkin 19-vuotias. Olen naimisissa, asun mieheni kanssa yhdessä (luonnollisestikin), ja minulla on ammatti. Joten asenne -mielessä en kokisi itseäni teiniäidiksi.

        Ja "vanha kalkkis":
        "että 18v on täysikäinen ja siis aivan laillisesti kypsiä äideiksi" Sie et vissiin taida olla laillisesti kypsä äidiksi jos et tiedä ettei niitä lapsia lakipykälillä kasvateta. Laillisesti kypsä äidiksi? Mielenkiintoinen ilmaisu. Käsite 'teiniäiti' ei liity mitenkään lakiin. Anteeksi, ei pahalla.


      • "teini" äiti

        Mikähän sen määrittää missä se "teiniäitiyden" raja kulkee? Jos kerran 18-vuotias on lain mukaan täysi-ikäinen niin ei kai sillon olla enää mitään "teinejä". Muutenkin toi teiniäiti on loukkaava nimi,oli äiti sitten minkä ikänen vaan. Aletaanpas me teinit sit puhua vanhoista äideistä eli niistä yli 20-vuotiaista.


    • jepulisjee

      Et sie vielä teiniäidiksi voisikaan ryhtyä, ethän ole vielä edes teini. Hyvä että on jollain pieni järjenhippu mukana =)

      12? Mie vissiin en tiennyt silloin mikä on penis. Voi näitä nykyajan nuoria =)

      • ÄITI

        Virallisissa papereissa ja tutkimuksissa "teiniäideiksi "luetaan alle 18- vuotiaat äidit.
        Kuitenkin osa päättötöistä tehdään tuolla teen perusteella .
        Eräänä lukemisen arvoisena teoksena pidän Eila Hirvosen tekemää väitöskirjaa nimeltään Raskaus nuoren valintana.
        Teos kertoo alle 18-vuotiaiden nuorten raskaudesta.

        Harmi etten voi kirjoittaa tähän kokoteosta 218 sivua. Tiivistän kuitenkin mielipiteeni tähän ja lainaan vain erittäin pientä ja irrallista osaa tekstistä.
        (suora lainaus teoksesta)
        YHTEISKUNNAN NÄKÖKULMASTA tarkasteltuna hän ei myöskään ikänsä vuoksi kykene siihen huolenpitoon ja moraaliseen toimintaan ,joka on liitetty ja liitetään äitiyteen .Tai vielä ongelmallisempaan;alle 18-vuotias nuori useimmiten mielletään vielä tytöksi ,jolloin hän ei myöskään ole vielä nainen,ja vain täysi-ikäinen nainen voi olla äiti.Nuoreen äitiin liitetään helposti merkkejä erilaisuudesta,jotka ilmenevät muun muassa erilaisina määreinä"teiniäiti","lapsiäiti", "nuori äiti", tai "pikku äiti".
        Oma mielipiteeni tuosta tekstistä!
        Se on erittäin osuvasti kirjoitettu.
        Me emme ole teiniäitejä,lapsiäitejä, nuoria äitejä,pikku äitejä vaan olemme ÄITEJÄ siinä missä muutkin ÄIDIT.

        Pääpystyyn äidit ollaan ylpeinä ÄITEJÄ. Ilman mitään lisänimiä.


      • Tyttö-92

        Musta alkaa jo tuntua että te syytätte mua et mä HALUUN jo lapsen kuulkaas nyt mä nimennomaan sanoin että EN haluu teiniäidiksi!!! Hankkikaa silmät!!!


      • jepulisjee
        Tyttö-92 kirjoitti:

        Musta alkaa jo tuntua että te syytätte mua et mä HALUUN jo lapsen kuulkaas nyt mä nimennomaan sanoin että EN haluu teiniäidiksi!!! Hankkikaa silmät!!!

        "Hyvä että on jollain pieni järjenhippu mukana"

        Miehän nimen omaan sanoin että sulla on järki päässä... suosittelisin itsellesi viestin uudelleen lukemista, jos väitteesi, että syyttäisin sinua lapsen haluamisesta, koski minuakin.

        Enkä nyt missään nimessä tarkoita että "teiniäideillä" ei olisi järkeä päässä, mutta on fiksua jos 12-vuotias ymmärtää, että se asia voi odottaakin, vaikka vauvat ovatkin niin suloisia.


    • Sanni***

      Hienoja ajatuksia sinulla :) Hyvä, että näet asioiden puolet tuolla tavalla. Meitä on moneksi ja toivotetaan onnea ja nostetaan hattua teiniäideille, maailmassa on ihmisiä moneen lähtöön :)

    • Teiniäiti

      ite olen kohta täyttämässä 18 ja mull on 1 vuotias muksu. En IKINÄ muuttais mitään, rakastan lastani enemmän ku mitään muuta ja niin rakastaa isäkin! Me haluttiin nuorena lapsi ja päätettiin että se myös tehdään. Ja nyt tuo kullannuppu on meijän elämä ja ollaan tosi onnellisa siitä että meillä on se! Jos haluaa nuorena äidiksi se on oma päätös mitä pitää miettiä tarkkaan! Hyvät ja huonotpuolet.

    • "Teiniäiti"

      Itse sain lapseni ollessani 19-vuotias enkä todellakaan koe olevani teiniäiti.Olen äiti siinä missä muutkin esim. 30vuotiaat naiset.Minulla ei ole ollut mitään tarvetta päästä ryyppäämään,enkä ole siis vielä kertaakaan käynytkään,tyttö 11kk.Lapseni on tärkeintä mieheni ja minun elämässä ja hänestä tahdomme pitää huolta.Minusta on kamalaa, miten iältään nuoria äitejä arvostellaan iän perusteella vaikka itsekkin kokemuksesta tiedän että huono äiti voi olla lähemmäs 40-vuotiaskin.Ei hyvää ja huono äitiyttä voi määritellä pelkän iän perusteella.

      Sinulle Tyttö-92:Olet fiksu lapsi,onhan vauvat söpöjä, mutta kun niihin liittyy valtavasti vastuuta,huolta ja vaikka mitä.Onhan äitiys myös iloa,onnea ja rakkautta ja vaikka itse olenkin pärjännyt loistavasti lapseni kanssa,en äitiyttä noin nuorelle todellakaan suosittele.Uskon että jonain päivänä sinusta tulee vielä loistava äiti lapsellesi :)

      • Jvjjvvj

        Avaus tehty 2004. Ei näemmä liikaa leikkaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe