keltaisen pörssin koiranmyynti-ilmoitukset

lakupip

Älkää hyvät ihmiset ostako yhtäkään koiraa keltaisen pörssin sivuilta ja te jotka haluatte myydä oikeasti olemassa olevan koiran/koiria jollekin, käyttäkää muita foorumeja, jotta loppuisi vähitellen tuo valeilmoittelu tai pahimmillaan pentutehtailu ja huijaus.

7

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt herätkää

      Aivan oikein! Ja kun katsoo kuinka monet noista tuodaan maahan = jobbataan ulkomailla, luoja tietää, missä kunnossa vanhemmat on.

      Ostaja: älä IKINÄ osta pentua, jota et pääse paikan päälle hakemaan ja näkemään miten sitä on pidetty, ja jonka vanhempia (väh emoa) et ole nähnyt.

      • Ylipäätään

        miksi se pentu pitää olla väkisin kun niistä kiskotaan aivan älyttömiä hintoja? Ja sitten vuoden sisällä niistä luovutaan kun ne olisi pitänyt kouluttaa muutenkin kuin vain sisäsiistiksi. Kun ottaa vähän vanhemman niin niitä saa apulan annetaan-osastolta ilmaiseksi. Jopa rekisteröityinä. Eikä tarvi edes siihen kusipaskojen siivousrumbaan lähteä mukaan minkä koiranpentu väkisin tuo mukanaan.

        Tyhmää maksaa satoja, jopa tuhansia euroja vuoden ilosta.


      • 5+17
        Ylipäätään kirjoitti:

        miksi se pentu pitää olla väkisin kun niistä kiskotaan aivan älyttömiä hintoja? Ja sitten vuoden sisällä niistä luovutaan kun ne olisi pitänyt kouluttaa muutenkin kuin vain sisäsiistiksi. Kun ottaa vähän vanhemman niin niitä saa apulan annetaan-osastolta ilmaiseksi. Jopa rekisteröityinä. Eikä tarvi edes siihen kusipaskojen siivousrumbaan lähteä mukaan minkä koiranpentu väkisin tuo mukanaan.

        Tyhmää maksaa satoja, jopa tuhansia euroja vuoden ilosta.

        Kaikille ei raha merkitse niin paljoa kuin toisille. Itse kaikki koirani pentuina hankkineena voin sanoa että oikea päätös oli. Ihana seurata pienen kasvua, tiedän myös miten koira on kasvatettu, koulutettu, tiedän sen terveyshistorian. Tiedän myös ettei sitä ole pahoinpidelty, sillä ei ole mitään traumoja esim lapsista että yhtäkkiä voisi hyökätä niiden kimppuun. Jne.

        Vähän lyhytnäköistä tuo avautumisesi, olet ilmeisesti itse niin lyhythermoinen itse ettet kestä muutaman kuukauden pissakakkarumbaa? Harmi, jäät paljosta paitsi kun et pääse pentuaikaa seuraamaan. Ottaahan se siivoaminen päähän mutta se on loppujenlopuksi nopeasti ohi, ja positiiviset puolet kyllä lyövät negatiiviset laudalta 10-0.


      • En usko
        5+17 kirjoitti:

        Kaikille ei raha merkitse niin paljoa kuin toisille. Itse kaikki koirani pentuina hankkineena voin sanoa että oikea päätös oli. Ihana seurata pienen kasvua, tiedän myös miten koira on kasvatettu, koulutettu, tiedän sen terveyshistorian. Tiedän myös ettei sitä ole pahoinpidelty, sillä ei ole mitään traumoja esim lapsista että yhtäkkiä voisi hyökätä niiden kimppuun. Jne.

        Vähän lyhytnäköistä tuo avautumisesi, olet ilmeisesti itse niin lyhythermoinen itse ettet kestä muutaman kuukauden pissakakkarumbaa? Harmi, jäät paljosta paitsi kun et pääse pentuaikaa seuraamaan. Ottaahan se siivoaminen päähän mutta se on loppujenlopuksi nopeasti ohi, ja positiiviset puolet kyllä lyövät negatiiviset laudalta 10-0.

        Jos tuo mitä sanoit pitäisi paikkansa niin miksi ihmeessä koirasta luovutaan sitten juuri siinä vuoden iässä? Kyllä paljon tärkeämpiä on ne 14-18 vuotta sen ensimmäisen ikävuoden jälkeen että kuinka ne sujuvat. Jos luovut koirasta vuoden kuluttua niin sinulta jää kokematta se sielujen sympatia joka syntyy vuosien aikana yhdessä koetuista hetkistä. Lienetkö muuten yhtä edes pitänyt loppuun saakka? Vai laitatko ana vuoden iässä piikille ja uutta pentua kehiin? Näinkin jotkut tekevät. Jos, niin asenteessasi on jotain todella pahasti vialla.


      • 5+17
        En usko kirjoitti:

        Jos tuo mitä sanoit pitäisi paikkansa niin miksi ihmeessä koirasta luovutaan sitten juuri siinä vuoden iässä? Kyllä paljon tärkeämpiä on ne 14-18 vuotta sen ensimmäisen ikävuoden jälkeen että kuinka ne sujuvat. Jos luovut koirasta vuoden kuluttua niin sinulta jää kokematta se sielujen sympatia joka syntyy vuosien aikana yhdessä koetuista hetkistä. Lienetkö muuten yhtä edes pitänyt loppuun saakka? Vai laitatko ana vuoden iässä piikille ja uutta pentua kehiin? Näinkin jotkut tekevät. Jos, niin asenteessasi on jotain todella pahasti vialla.

        Voi voi :) Kolmas koira menossa yhden olen lopettanut vanhana ja 2 on tällä hetkellä, ihan täysissä ruumiin ja sielun voimissa. Itse kyllä pidän eläimestä kuin eläimestä huolen, että suuta soukemmalle nyt :)
        Täällä palstallahan teitä avautujia riittää.

        Noh, en kylläkään tietääkseni kiistänyt sitä etteikö sen 1 vuoden jälkeinen elämä ole tärkeää, kerroin vain että minä olen halunnut omistaa koirani pennusta asti. Ja että kuinka tärkeää mielestäni on että tuntee koiran menneisyyden, siitä ei aina voi olla kodinvaihtajissa varma. Saatan itsekin joskus aikuisen koiran ottaa, en sitä vastaankaan ole, sitten joskus kun saan tarpeekseni noista "pentuajan rasitteista" :)

        Huh mitä porukkaa täällä..


      • No hyvä sitte
        5+17 kirjoitti:

        Voi voi :) Kolmas koira menossa yhden olen lopettanut vanhana ja 2 on tällä hetkellä, ihan täysissä ruumiin ja sielun voimissa. Itse kyllä pidän eläimestä kuin eläimestä huolen, että suuta soukemmalle nyt :)
        Täällä palstallahan teitä avautujia riittää.

        Noh, en kylläkään tietääkseni kiistänyt sitä etteikö sen 1 vuoden jälkeinen elämä ole tärkeää, kerroin vain että minä olen halunnut omistaa koirani pennusta asti. Ja että kuinka tärkeää mielestäni on että tuntee koiran menneisyyden, siitä ei aina voi olla kodinvaihtajissa varma. Saatan itsekin joskus aikuisen koiran ottaa, en sitä vastaankaan ole, sitten joskus kun saan tarpeekseni noista "pentuajan rasitteista" :)

        Huh mitä porukkaa täällä..

        että ainakin yksi on saanut elää kanssasi hyvän elämän ehtooseensa saakka. =) Tuosta avautumisesta niin itsehän sinä avauduit ja minä vain kärjistin ajatusjuoksuasi. Edelleenkään en suostu käsittämään miksi maksaisin satoja, jopa tuhansia siitä ilosta että saan korjata pentukoiran paskoja ympäri kämppää. Ja pennustahan et koskaan voi tietää mitä siitä tulee. Saatko aran, röyhkeän vai aran JA aggressiivisen röyhkeän. Ja sama pätee terveyteen. Vaikka myyjä sanoisi kuinkakin koiran olevan terve ja hyvistä vanhemmista, niin se ei todellakaan takaa että koira on terve. Sen sijaan jos koira selviytyy sinne vuoden kahden ikään, niin siitä pystyt jo näkemään mikä se on koiriaan.

        Siksi ehdottomasti nuori aikuinen koira.


      • 5+17
        No hyvä sitte kirjoitti:

        että ainakin yksi on saanut elää kanssasi hyvän elämän ehtooseensa saakka. =) Tuosta avautumisesta niin itsehän sinä avauduit ja minä vain kärjistin ajatusjuoksuasi. Edelleenkään en suostu käsittämään miksi maksaisin satoja, jopa tuhansia siitä ilosta että saan korjata pentukoiran paskoja ympäri kämppää. Ja pennustahan et koskaan voi tietää mitä siitä tulee. Saatko aran, röyhkeän vai aran JA aggressiivisen röyhkeän. Ja sama pätee terveyteen. Vaikka myyjä sanoisi kuinkakin koiran olevan terve ja hyvistä vanhemmista, niin se ei todellakaan takaa että koira on terve. Sen sijaan jos koira selviytyy sinne vuoden kahden ikään, niin siitä pystyt jo näkemään mikä se on koiriaan.

        Siksi ehdottomasti nuori aikuinen koira.

        No se onkin jokaisen oma asia minkä ikäisenä koiransa ottaa, makukysymyksiä. Minulle ainakin se pentuaika on aina ollut se mitä eniten kaiholla muistelen, rakastan sitä pennun iloisuutta ja riiviömäisyyttä kaikkine kakkoineen, se on pieni paha. Sitäpaitsi vanhempi koira stressaa enemmän kodinvaihdosta kuin ihan nuori, ja nuori sopeutuu paremmin uuteen kotiin. Ja nuorella ei ole käytöshäiriöitä jo valmiiksi, ne tulevat omistajan luona, ehkä jopa takia, jos ovat tullakseen, ja niihin voi itse vaikuttaa. Vanhempi koira voi olla jo valmiiksi ongelmatapaus ja sen "yhteiskuntakelpoiseksi" saaminen voi olla tuskan takana. Ja taustoista kun ei voi koskaan olla varma, vaikka kuka sanoisi mitä.

        Toki hyvä että aikuisiakin koiria "pelastetaan", pidän kaikista koirista, mutta näen sen että koira otetaan vanhempana, eräänlaisena helpoimman reitin valitsemisena kun pyritään juuri saamaan se valmiiksi opetettu, sisäsiisti pampula.
        Ja jos täysin pelkästään ottaa vähän vanhemman koiran siistä syystä, ettei jaksa sisäsiisteyskoulutusta, on mielestäni ajatusmaailma täysin väärä minkään koiran omistamiseen. Ss-koulutuksessa puhutaan keskimäärin viikoista/muutamasta kuukaudesta, se on lyhyt aika koiran elämään nähden. Tutullani on tipsu joka oli täysin ss 3kk ikäsenä, ja 2kk ikäisenä tuli taloon. Yksi vahinkopissa tuli ikinä sisälle, osasi suunnistaa ovelle jo ekoina päivinään tutullani, kun pentuja oli kanniskeltu kasvattajan luona niin tiuhaan ulos. Yhdellä koirallani kesti vajaa vuosi oppia täysin, 3-4kk iässä oppi jo idean mutta pidätyskyky ei tullut perässä ja vahinkoja tuli. Jos kuukauden välein oli pissa lattialla niin ei ole paha rasti, ja se vaihe missä ravattiin 2h välen ulkona, kesti ehkä 2viikkoa.

        Jotkut sanoo ettei koiraa ja lasta tulisi verrata mutta vertaan kuitenkin. Koirat ovat usein sisäsiistejä jo 7kk ikäisenä, lapsen vaipparumbassa menee paljon pidempään. Itse en siitä olisi niin kiinnostunut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4020
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3872
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      606
      3794
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      17
      2518
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      74
      2380
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      329
      2017
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      2000
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1839
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1529
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1392
    Aihe