Lääkkeet(kö)?

Ahdistunut..

Mulla tosiaan on ollut 7. luokalta asti vakavempia paniikkikohtauksia, elikkäs noin 2 vuoden ajan. Sitä ennenkin mulla on ollut paniikkikohtauksia, mutta ne on menneet aika helposti ohi. Ennen näihin kohtauksiin aina oli joku ns. syy, mutta nykyään niitä tulee ilman mitään erityistä syytäkään. Yleensä ne on mennyt ohi, mutta nyt tällä viikolla en pystyny rauhottumaan, kun sain tämmösen kohtauksen koulussa, ja luokanvalvoja joutui soittamaan ambulanssin. Tämän vuoden puolella on ollut useita muitakin paniikkikohtauksia, ja melkein jokaisella kerralla mulle on meinattu soittaa ambulanssi, koska oon ollut lähellä pyörtyä.
Oon käynyt psykiatrilla syömishäiriön, masennuksen sekä näiden paniikkikohtausten takia, mutta tää on sanonut, että nää paniikkikohtaukset ei oo mitään vakavaa, koska mulla on niitä niin harvoin. Nyt kuitenkin niitä on paljon useammin, ja en pysty enää "hallitseen" tilannetta niin hyvin kuin ennen. Pitäisikö mun ehdottaa vanhemmille, että käyn lääkärillä tai tällä psykiatrilla? Pelkään nimittäin mennä kouluun, sillä mua pelottaa, että saan uudestaan noin pahan paniikkikohtauksen. Ja kun ahdistun vielä nykyään paljon helpommin, enkä aina edes tiedä ahdistuksen syytä. Pelkään pyörtyväni jonnekin koulun käytävälle tms. Toisaalta en taas haluaisi mennä kenenkään ammattilaisen puheille, sillä en halua mtn lääkkeitä, sillä mulle on jo ennenkin ehdotettu, että mulle kannattais laittaa joku lääke. Kuinka helposti nuorille annetaan lääkkeet tällaisessa tilanteessa?

3

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eg9h8ur0+

Kun pelkäät paniikkikohtauksia saat niitä useamman. Kun ahdistut enemmän saat paniikkikohtauksia useammin. Hakeudu osaavalle terapeutille ja unohda huumausaineet. Ne eivät ratkaise ongelmaa vaan siirtävät sen eteenpäin. Sinun kannattaisi opetella jonkun ammattitaitoisen henkilön ja vaikka itseopiskelukirjallisuuden avulla ymmärtämään ja hallitsemaan kohtauksia. lisäksi kannattaisi selvittää onko muita syitä, joita et osaa tunnistaa kohtausten takana.

• Ahdistunut..

Sanoinkin, etten halua lääkkeitä. Mietin vain, että miten helposti ne antaa lääkkeet nuorelle.
        Mutta tottahan toi on, en saisi pelätä paniikkikohtauksia, sillä niitä tulee vain useammin. Kuitenkin mun on todella vaikea päästä yli mistää pelosta, se on kyllä tultu nähtyä.

• Sisäilmaongelma

Oireilet luultavasti koulusi huonosta sisäilmasta. Tuo pyörryttämisen tunnne kertoo siitä. Kun paniikki iskee, pyydä että ikkunat luokassa aukaistaisiin. Se helpottaa.

Onko niin, että 7 luokalla olet vaihtanut uuteen kouluun yläasteelle jolloin oireet alkoivat?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      52
      1757
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      62
      1692
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      10
      1248
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      61
      1061
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      1024
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      775
    7. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      637
    8. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      86
      630
    9. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      32
      607
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38
      566
    Aihe