"kenen leipää syöt, sen lauluja laulat"

adventtisisarenne

Minusta tuo on yleisesti ottaen aika totta. Joskus kuitenkin ihmiset yrittävät harhauttaa, joskus melko taidokkaastikin. Lupaamalla hyvää, totta ja kaunista toiselle. Kuitenkin petollisuus paljastuu ennen pitkää. Pyrin kuitenkin kristittynä antamaan anteeksi, välttämään turhaa käräjöintiä ym. En haluaisi tuomita ketään, pitää vain olla niin tarkkana, ihmisten kanssa.
Kyllä se paljastuu, jos ei laula ns. "samoja lauluja". Ennen pitkää.

25

541

Vastaukset 25

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin kyllä adventistipastoreista ainakin hyvin huomaa kenen "leipää he syö" mutta onneksi minä tällaisena "ekumeenisena" kristittynä saan olla täysin seurakuntariippumaton siinä suhteessa, että minua henkilökohtaisesti ylempänä
      auktoriteettinä ei ohjaa kuin Jumalan Henki ja RAAMATTU !

• uusi puhe

Kopittelija" Kehukoon sinua toisen ei oma suusi" Pyhä Henkihän puhuu toisen ihmisen kautta, jostain ihmisestä.

Mutta ellei puhe ole pyhää, oikeaa ja hyvää, puhe ei ole Pyhästä Hengestä.

Jos sanot itsestäsi: " Minua ei henkilökohtaisesti ohjaa kuin Jumalan Henki"

Jos puhuisit oikein, niin sanoisit: " Katso olen rohjennut puhua Herralleni, vaikka olen tomu ja tuhka" 1 Moos 18: 27

En ole havainnut puheessasi mitään tämänkaltaista.

Eikö sinulla kopittelijällä ole veljeä? Pyydä häntä puhumaan.

Ymmärrätkö että Jumalakin puhuu. Ja kun Jumala puhuu, niin älä torju luotasi häntä joka puhuu,...Muistatko kuinka Jumala puhui Nooan kautta, no, miten on pääsivätkö he pakoon Jumalan puhetta!

Mietihän näitä ennen kuin taas puhut. Pyhä Hengen puhe on, ettei hän riitele, eikä herjaa, vaan ovat lempeitä, ja osoittavat kaikkea sävyisyyttä kaikkia ihmisiä kohtaan.

Se edellyttää että Jumalan rakkaus ensin ilmestyy puhujan aivoihin, eli sydämeen Pyhän Hengen kautta.
        Hän ilmoittaa, että Kristus lunastaa sinut kaikesta laittomuudesta, ja puhdistaa aivosi eli sydämesi.

Jos Jumala katsoo että me kelpaamme evankeliumin julistajiksi, niin emme me puhu niin, että tahtoisimme olla mieliksi ihmisille vaan Jumalalle!

Seurataanpas, miellyttääkö puheemme Jumalaa, vai mitä kopittelija? t. b

• otakoppi.
        uusi puhe kirjoitti:

Kopittelija" Kehukoon sinua toisen ei oma suusi" Pyhä Henkihän puhuu toisen ihmisen kautta, jostain ihmisestä.

Mutta ellei puhe ole pyhää, oikeaa ja hyvää, puhe ei ole Pyhästä Hengestä.

Jos sanot itsestäsi: " Minua ei henkilökohtaisesti ohjaa kuin Jumalan Henki"

Jos puhuisit oikein, niin sanoisit: " Katso olen rohjennut puhua Herralleni, vaikka olen tomu ja tuhka" 1 Moos 18: 27

En ole havainnut puheessasi mitään tämänkaltaista.

Eikö sinulla kopittelijällä ole veljeä? Pyydä häntä puhumaan.

Ymmärrätkö että Jumalakin puhuu. Ja kun Jumala puhuu, niin älä torju luotasi häntä joka puhuu,...Muistatko kuinka Jumala puhui Nooan kautta, no, miten on pääsivätkö he pakoon Jumalan puhetta!

Mietihän näitä ennen kuin taas puhut. Pyhä Hengen puhe on, ettei hän riitele, eikä herjaa, vaan ovat lempeitä, ja osoittavat kaikkea sävyisyyttä kaikkia ihmisiä kohtaan.

Se edellyttää että Jumalan rakkaus ensin ilmestyy puhujan aivoihin, eli sydämeen Pyhän Hengen kautta.
        Hän ilmoittaa, että Kristus lunastaa sinut kaikesta laittomuudesta, ja puhdistaa aivosi eli sydämesi.

Jos Jumala katsoo että me kelpaamme evankeliumin julistajiksi, niin emme me puhu niin, että tahtoisimme olla mieliksi ihmisille vaan Jumalalle!

Seurataanpas, miellyttääkö puheemme Jumalaa, vai mitä kopittelija? t. b

Seko seko... :O

Sinun "katkeruutesi" puheet on kyllä havaittu täällä benedi niin monta kertaa...
        Tee parannus !

• adventtisisar

Biljardinpeluuseen viittailen tässä kopittelija007: taisi nyt mennä kopittelijalla musta pallo pussiin ennen valkoisia ja värillisiä. ai ai.
      Muista se Pool -peli. Se pool on kaiketi suomeksi kasteallas. Kokeilepa taas pelata sitä. otapa taas se köö käteesi ja ala toimia.

• Synti on ampua "ohi maalin" !

Kreik "Hamartia" = Synti, tarkoittaa myös "harhautumista", "erehtymistä" ja ikään kuin
        " ampua ohi maalin " !

Minä en ammu " ohi maalin " ;D

• adventtisisar
        Kopittelija007 kirjoitti:

Synti on ampua "ohi maalin" !

Kreik "Hamartia" = Synti, tarkoittaa myös "harhautumista", "erehtymistä" ja ikään kuin
        " ampua ohi maalin " !

Se on oikein. Silloin joskus katsoin sen biljardivideosi, jonka olit linkittänyt. Olit koko ajan ns. "kohteessa". Varmasti pysyt siinä, mitä haluat. En sitä epäile yhtään. Tiramisu taitaa muuten olla italialainen herkku...
        Ammu maaliin hyvä mies. Tykitä uskoasi sinne minne se uppoaa. Ole vahva siinä mitä teetkin. Tulosta näkyy sitten aina jonkin ajan päästä.

• tismalleen

Synti on ampua "ohi maalin" !

" ampua ohi maalin " !

Katsohan kopittelija tarkemmin, kuka sulla on maalivahtina, joku sarvipää, joka laskee
        kaikki sinun ammuksesi maaliin, koska hän tahtoo että sinä kokisit voiton riemua t. b

• adventtisisar

Lisäys siis edelliseen viestiini: kenen tiramisua syöt, "sen lauluja laulat", kopittelija, eikö ole näin...? Eli ei ole oikein Suomen oloihin verrattavissa. Olet välimerellinen ihminen, selvästikin. Monella tapaa. Ystävällisesti: adventtisisar.
      Se on todella herkkua, minulle ei vain sovi ihan niin makeat herkut. Mutta onneksi on niitä, jotka haluavat niitä maistella.

• Minulle "Tiramisu" edustaa suomalaista herkkua ! ;D

• adventtisisar

Minulle "Tiramisu" edustaa suomalaista herkkua ! ;D

sehän on vielä parempi, että suomalaista. Ei tarvitse välimerelle matkustaa. Suomalainen luonto onkin maailman kauneinta, vaalihan sitä, kaikin tavoin, ystäväni. Leikkaile puutarhasta huonot oksat pois, vaali totta, kaunista ja hyvää. Ja herkuttele katsomalla, koskemalla, kuuntelemalla, tuoksuttelemalla ja maistelemalla! Ja se on makeaa, se tiramisu. Ja adventtiuskossa makeaa ei syödä mahan täydeltä, jos E.G. Whiten oppeja kannattaisit. Mutta sinä voit syödä. Et olekaan adventtiuskossa.

• adventtisisar kirjoitti:

sehän on vielä parempi, että suomalaista. Ei tarvitse välimerelle matkustaa. Suomalainen luonto onkin maailman kauneinta, vaalihan sitä, kaikin tavoin, ystäväni. Leikkaile puutarhasta huonot oksat pois, vaali totta, kaunista ja hyvää. Ja herkuttele katsomalla, koskemalla, kuuntelemalla, tuoksuttelemalla ja maistelemalla! Ja se on makeaa, se tiramisu. Ja adventtiuskossa makeaa ei syödä mahan täydeltä, jos E.G. Whiten oppeja kannattaisit. Mutta sinä voit syödä. Et olekaan adventtiuskossa.

Niin laulujen laulussa sanotaan "Juopukaa rakkaudesta" !

Niin että kyllä pienet "sokerihumalat" on aina paikallaan ! ;)

• adventtisisar

Niin laulujen laulussa sanotaan "Juopukaa rakkaudesta" !

Niin että kyllä pienet "sokerihumalat" on aina paikallaan ! ;)

Truly, you lovely Bond-agent. Sugar, sugar, honey, honey....
        It´s really great to notice, that you are in love. Love is all around you two, tiraam and Bond-agent. Tiedätkö muuten tuon "Love is all around us" laulun alkuperäisen esittäjän, tai yhtyeen nimen?

• ei yllätyksenä
        adventtisisar kirjoitti:

It´s really great to notice, that you are in love. Love is all around you two, tiraam and Bond-agent. Tiedätkö muuten tuon "Love is all around us" laulun alkuperäisen esittäjän, tai yhtyeen nimen?

Adventtisisarella on tuomitseva henki ja hänellä on kaksihaarainen kieli.

• Woman in love
        adventtisisar kirjoitti:

Minäkin rakastan, silti, kaikesta huolimatta...

• Monet kasvot on
        ei yllätyksenä kirjoitti:

Ainakin kahdet kasvot, ehkä useammat, varokaa!

• Välimeri!

Oletko "adventtisisar" koskaan nähnyt sen Välimeren sinen livenä? Se huumaa ja hurmaa! Lämmöstä puhumattakaan. Kuuman auringon alla sydämen sykkiessä kiihkeästi.

• adventtisisar
        Välimeri! kirjoitti:

Oletko "adventtisisar" koskaan nähnyt sen Välimeren sinen livenä? Se huumaa ja hurmaa! Lämmöstä puhumattakaan. Kuuman auringon alla sydämen sykkiessä kiihkeästi.

en ole nähnyt, enkä sitä kaipaakaan. Olen pahoillani, mutta minua kiinnostaa eniten juuri kaunis Suomenmaamme. Jokaisena vuodenaikana, jokaisena hetkenä. Voi olla, että joskus haaveilen lämmöstä, mutta harvemmin, ainakaan etelän lämmöstä. Olen sitä erikoinen ihminen, että en ole koskaan ollut ns. "rantalomalla", eikä minua sellainen kiinnostakaan. Myöskään TV:tä en juuri ehdi katsella. Roikun senkin ajan netissä taikka katson TV 7:ää taikka sitten kuuntelen radiota. Kerrotko mistä se kertoo?

• adventtisisar
        adventtisisar kirjoitti:

en ole nähnyt, enkä sitä kaipaakaan. Olen pahoillani, mutta minua kiinnostaa eniten juuri kaunis Suomenmaamme. Jokaisena vuodenaikana, jokaisena hetkenä. Voi olla, että joskus haaveilen lämmöstä, mutta harvemmin, ainakaan etelän lämmöstä. Olen sitä erikoinen ihminen, että en ole koskaan ollut ns. "rantalomalla", eikä minua sellainen kiinnostakaan. Myöskään TV:tä en juuri ehdi katsella. Roikun senkin ajan netissä taikka katson TV 7:ää taikka sitten kuuntelen radiota. Kerrotko mistä se kertoo?

Niin siis se välimerielokuva, tarkoitan. Minkälainen juoni siinä on?

• adventtisisar
        ei yllätyksenä kirjoitti:

voisitko ystävällisesti luetella ne kaikki, joita olen tuominnut? Voisin pyytää heiltä anteeksi jokaiselta. Minusta minuakin on tuomittu, haukuttu, ym. Tuntuuko tutulta: "trolli", "pelle", "johtokunnan jäsenen vaimo", "pastorin frouva", psyykeltään epävakaa, (sitä en muista tarkasti, miten se oli sanottu...), päivät pitkät palstalla, sekä yöt myös..., kahdet kasvot, tuomitseva henki, kaksihaarainen kieli, tai jotain... En käy töissä, jonkun mukaan, ja vaikka mitä... No, joka on valmis minut tuomitsemaan, niin voi samalla miettiä, kun lukee iltarukoustaan, jos lukee..., että onko itse koskaan ketään tuominnut...

• oma lehmä

>>"kenen leipää syöt, sen lauluja laulat">>

Noinhan sitä sanotaan mutta mahtaako aina pitää paikkansa! Niinkuin tämä Adventtikirkkokin tässä. Sehän syö jäsenistönsä eli kansan leipää (ainakin johtohenkilöstö ja papisto) mutta miten on: laulaako se kansanlauluja?

• Pudotettu

Osuvastipa kuvasit, "adventtisisar"! Ei kehenkään voi luottaa, vaikka kuinka kauniita sanoja ja säveliä toiselta tulee... Tiukan paikan tullen joudut huomaamaan, etteivät sanat ja laulelut olleetkaan totta. Onko sinua koskaan, adventtisisar, sysätty kuunsillalta syksyn tummaan ja kylmään mereen? Jos on, niin tiedät, miltä se tuntuu. Jos et ole joutunut sitä kokemaan, niin ole onnellinen! Se on tuskaa kuvaamatonta. Jäätävää.

• adventtisisaresi

kyllä olen, monesti pudotettu, satutettu. Kielestäni on tullut kaksihaarainen, juuri siitä syystä. Nyt laulan vain että "vasten auringon siltaa..." Mutta kunhan vain löytyisi ihminen, joka rakastaa Jumalaamme yli kaiken, kaikki muu on ehdollista sille. Mutta, olen onnellinen joka tapauksessa. Kasteen hehku lämmittää. Jeesuksen armossa saan levätä, hiljentyä ja itkeäkin. Mutta myös hymyillä ja nauraa, kuunnella ja katsella. Kyllä se tästä. Voimia sinulle pudotettu. Jumalamme pitää meistä huolen, aina.

• koke musta
        adventtisisaresi kirjoitti:

kyllä olen, monesti pudotettu, satutettu. Kielestäni on tullut kaksihaarainen, juuri siitä syystä. Nyt laulan vain että "vasten auringon siltaa..." Mutta kunhan vain löytyisi ihminen, joka rakastaa Jumalaamme yli kaiken, kaikki muu on ehdollista sille. Mutta, olen onnellinen joka tapauksessa. Kasteen hehku lämmittää. Jeesuksen armossa saan levätä, hiljentyä ja itkeäkin. Mutta myös hymyillä ja nauraa, kuunnella ja katsella. Kyllä se tästä. Voimia sinulle pudotettu. Jumalamme pitää meistä huolen, aina.

Lurittelet rakkaudesta kuin seireeni enkelin kielellä mutta kaksihaarainen kieli on viekas.
        Olen tuntenut vastaavanlaisen adventistiseireenin joka houkutteli huoruuteen jopa sapattina.

• adventtisisar
        koke musta kirjoitti:

Lurittelet rakkaudesta kuin seireeni enkelin kielellä mutta kaksihaarainen kieli on viekas.
        Olen tuntenut vastaavanlaisen adventistiseireenin joka houkutteli huoruuteen jopa sapattina.

Kuule, jos minua ei olisi niin monet kerrat petetty tässä elämässä niin sanoin teoin kuin ajatuksin, vaan olisi pysytty Jumalan laeissa, niin en joutuisi käyttämään tätä ikävää puolta itsestäni ollenkaan. Mutta kun sanotaan väärä todistus lähimmäisestä, tehdään huorin, varastetaan, tapetaankin, ainakin rakkaus ihmisestä, valehdellaan, juopotellaan, lista on ihan tolkuttoman pitkä... Jos lähelläni tähän mennessä olleet ihmiset olisivat pysyneet totuudessa, en joutuisi olemaan tällainen. Jumalan luoma kaiketi minäkin. Olen pahoillani aiheuttamastani mielipahasta, mutta en suostu valheiiden verkkoon enää koskaan. Se tappaa kaiken hyvän ihmisestä, eikä sitten jaksa enää elää. En ole kuitenkaan mikään seireeni, siinä menit harhaan. Haluaisin vain olla kotona, istuttaa kukkia, hoitaa kasvimaata, olla rauhassa. Tämä täällä kirjoittelu on toki vähän ristiriitaista siihennähden, mutta nyt tarvitsen tätä, päästäkseni taas yli mielipahasta. Mutta uskon saavani vielä joskus mahdollisuuden toteuttaa sitä rauhallista puolta itsestäni, mentaliteetilla " kaukana kavala maailma".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on kaivattusi

Nimi väärinpäin🤔🙃
      Ikävä
      94
      1375
    2. Mitkä on kaivattusi

Nimen kolme ensimmäistä kirjainta Mar....
      Ikävä
      78
      1123
    3. Minkä ikäinen on kaivattusi

ja sinä? Vai tiedätkö hänen ikää?
      Ikävä
      49
      827
    4. Mustikat jää metsiin

kun ei thaikut saa lupia tulla ja oman maan työttömät ei viitti metsään mennä. Itse poimin noin 20-30 sangollista kesäi
      Maailman menoa
      64
      781
    5. Milloin olette

Nähneet viimeksi kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      59
      766
    6. Ei kai nyt kukaan oikeasti kuvittele, että hallitus eroaisi Garden Helsingin takia?

Ongelmanahan tässä kuitenkin on se, että mitään tavallisuudesta poikkeavaa ei ole tapahtunut. Joten mikä se eroperuste
      Maailman menoa
      157
      749
    7. Vähän hirvittää

Että pystynkö täyttämään odotuksesi… jos oikeasti tutustutaan.
      Ikävä
      40
      699
    8. Muiden vaikutus

Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?
      Ikävä
      86
      658
    9. Me (n & m)

Toisillemme erityiset, vaikka emme ole toistemme elämässä kuin lyhyinä, ohikiitävinä hetkinä. Uskon, että koet samoin. T
      Ikävä
      16
      640
    10. Ihanimmat palstalaiset

kautta aikojen äänestys!
      Sinkut
      78
      578
    Aihe