Öljysäiliö sisätiloihin

Peruskorjaaja

Suunnitelmissa olisi maanalaisen öljysäiliön siirtäminen maanpäälle varastoon.
Mistä löytyisi ohjeita, miten tila tulee rakentaa?

17

7676

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aivan selvä

No, netistä, tietty.

• mattimeikäläinen1

osta säiliö sisälle, rakenna 60 luokan katko (tuplapalokyprokki ja villa väliin, 50mm kertorunko riittää. palo ovi käytettynä ok, putket ja sulut seinästä ulos. palonkestävää urtsia reikiin, saumat palonkestoakryylillä. vanhan käytöstäpoisto ja täyttö tai poisvienti, poistotarkastus ja ympäristövalvonta velottaa 300-600€ tot. kaivuut ja täytöt 500€ vanhan poisvienti 500€, uusi käytetty muovisäiliö suojalla 50-500€ tot. putket polttimeen kuparilla ja helmiliittimin. uudelle/vanhalle teetettävä käyttöönottotarkastus ja luvat taas palotarkastajalla, tulee tekemään 'tupatarkastuksen' jonka jälkeen talo on taas 'laillisesti' tehty.

tossa yksinkertaisimmillaan.

• Ei UA

Vastaan samalla nim. "kkkkkkk" tai jotain, että paskat siinä mitään ammattilaisia tarvita rahastamassa. Itte kun käyttää maalaisjärkeä, niin selviää hyvin. Jos ei peukalo ole ihan kämmenen keskellä.

Ja "mattimeikäläinen1"kovat on hinnat jos toisilla teettää. Nuo pystyy tekemään kaikki itse ja säästää paljon euroja. Paitsi, öljypolttimen liittäminen öljysäiliöön. Sitä ei itse saa tehdä vaikka osaisikin.

Itse sain 100 markalla silloin, n.10v. sitten säiliön täyttöputkineen käytettynä ja itse sen myös asensin. Valuma-altaan jouduin ostamaan uutena, en muista nyt mitä maksoi. Palotarkastaja kävi toteamassa, että kaikki okei. Ja löi tarkistuspaperin kouraan.

• Ei UA
        Ei UA kirjoitti:

Vastaan samalla nim. "kkkkkkk" tai jotain, että paskat siinä mitään ammattilaisia tarvita rahastamassa. Itte kun käyttää maalaisjärkeä, niin selviää hyvin. Jos ei peukalo ole ihan kämmenen keskellä.

Ja "mattimeikäläinen1"kovat on hinnat jos toisilla teettää. Nuo pystyy tekemään kaikki itse ja säästää paljon euroja. Paitsi, öljypolttimen liittäminen öljysäiliöön. Sitä ei itse saa tehdä vaikka osaisikin.

Itse sain 100 markalla silloin, n.10v. sitten säiliön täyttöputkineen käytettynä ja itse sen myös asensin. Valuma-altaan jouduin ostamaan uutena, en muista nyt mitä maksoi. Palotarkastaja kävi toteamassa, että kaikki okei. Ja löi tarkistuspaperin kouraan.

"Itse sain 100 markalla silloin, n.10v. sitten säiliön täyttöputkineen käytettynä ja itse sen myös asensin. Valuma-altaan jouduin ostamaan uutena, en muista nyt mitä maksoi. Palotarkastaja kävi toteamassa, että kaikki okei. Ja löi tarkistuspaperin kouraan."

Tarkennus tähän, koska joku pilkunviilaaja siihen ehkä puuttuu. Niin, taitaa olla n. 15 v. sitten tuo homma, kun tein.

• mattimeikäläinen1
        Ei UA kirjoitti:

"Itse sain 100 markalla silloin, n.10v. sitten säiliön täyttöputkineen käytettynä ja itse sen myös asensin. Valuma-altaan jouduin ostamaan uutena, en muista nyt mitä maksoi. Palotarkastaja kävi toteamassa, että kaikki okei. Ja löi tarkistuspaperin kouraan."

Tarkennus tähän, koska joku pilkunviilaaja siihen ehkä puuttuu. Niin, taitaa olla n. 15 v. sitten tuo homma, kun tein.

niin, kyllä nuo itse tuli asennettua, mutta tarkastuspöytäkirjat, käyttöönottoraportti sekä vanhan maanalaisen käytöstäposto vaatii luvat sekä ympäristöluvat ja vakuutusyhtiö vaatii viimeistään sitten kun jossain leimahtaa, myydessä pitää olla myös dokumentoitu kaikki laillisesti tai kannattaa myydä vain tonttimaana jossa purettava rakennus niin ei myydessäkään joudu liemeen. mut ihan sama miten teette, kunhan ohjeistin sen laillisen version.

• kkkkkkkkk''

Toi vaatii ammattilaisen tekemät suunnitelmat. Se kertoo sitten ohjeet miten tila rakennetaan.

• maalämpö

ei mitään öljysäiliötä muualle kuin romu ukolle samaan paikkaan pannut ja polttimet ja eikun maalämpö tilalle!

• Huuhaata

"ei mitään öljysäiliötä muualle kuin romu ukolle samaan paikkaan pannut ja polttimet ja eikun maalämpö tilalle! "

Eli. sähkölämmitys, vai? Sitähän se on. Siihen ansaan ei kannata mennä.

• maalämpö
        Huuhaata kirjoitti:

"ei mitään öljysäiliötä muualle kuin romu ukolle samaan paikkaan pannut ja polttimet ja eikun maalämpö tilalle! "

Eli. sähkölämmitys, vai? Sitähän se on. Siihen ansaan ei kannata mennä.

maalämpö ei oikeastaan ota muutamaa lamppua enempää sähköä että se siitä.

• suutehohalogen
        maalämpö kirjoitti:

maalämpö ei oikeastaan ota muutamaa lamppua enempää sähköä että se siitä.

Tehokkaat on valot joo...

• mattimeikäläinen1

nohnoh, maalämmön toki saa samaan tilaan, mutta vaatii rakennusluvan uusimisen, pelkkä ilmoitusosan täyttö ei enää riitä! ja jos on vanha talo, pitää ostaa tehokkaammin lämpöä tuottava = kalliimpi laitteisto kuin uuteen. joten takaisinmaksuajat siihen pisteeseen kuin versus öljylaitteiden uusiminen maksaa kestää pahimmillaan yli 15 vuotta.

maalämpö on iso investointi jonka aikana yleensä taloon tehdään muitakin perusparannuksia jos suinkin mahdollista, esim. patteriverkko ja radiaattorit uusiksi jnejne.

• Poiskunnanrahastajat

Mitä sitten vaikka vaatiskin, Luuletko muka että purkutuomio tulee jos luvitta tekee.?Ja millainen on riski jäädä kiinni?
        Tuo rakennusluvan vaatiminen joka asialle on vain osoitus, että byrokaatti tekee itsensä tarpeelliseksi. Lopputulokseen se ei vaikuta mitään.

• wwwwwwwwwwwwww

ota ensin yhteys siihen liikkeeseen, jolle aiot mennä pyytämään asennusvakuutta.
      -Muuten jää tyhjäksi kohta: asennusliike_______
      Ja sillä paprulla ei ole käyttöä.
      -Voit olla aliurakoitsija liikkeen johdon alaisena.

• mattimeikäläinen1

tuohon tukesin määritelmään muuten tulee muutos!
        ennemmin tai myöhemmin se menee läpi, sanot mitä tahansa :)

• Öljytonttu

Pitäisi olla valuma-allas joka kestäisi minimissään 3 tuntia vuotoa. Yksiputkijärjestelmä olisi turvallisin.

PO
      www.oljysailio-poisto.fi

• Arska0132

palokatkouretaanin ja -akryylin käyttö siten että palotarkastaja hyväksyy vaatisi periaatteessa että on kurssitettu tekemään palokatkoasennuksia k.o.aineilla...

• Onpa_monimutkaista

Rakensin talon -91 ja silloin asensin itse niin säiliön kuin polttimenkin.
      Trakastuspöytäkirjaan asentajaksi polttimen ja säiliön myyjä.
      Säiliönä muovi säiliö jossa peltinen valuma-allas.
      Ei mitään erikoisia palosuojauksia eikä läpivienneissä mitään erikoisia tivisteitä.
      Ei polttoöljy ole mitään herkästi räjähtävää nestettä, eihän se edes syty kun heittää tulitikun öljyyn.

Pari vuotta sitten purin säiliön kun muutin systeemin hakkeeseen.
      Eikä sekään ole "räjähtänyt", pari ketaa on tullut ns. takapalo kun vahingossa työnsin savupellin kiinni.
      Takapalossakin sulasi vain ja ainoastaan pudotusputki.

Alkaa mennä vähän liiallisuuksiin nuo vainoharhaisuudet paloturvallisuudesta.
      Tietenkin pitää tajuta mitä tekee mutta siihen riittää yleensä maalaisjärki, jos sitä ei ole niin tilanne on eri.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2769
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      12
      2559
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2278
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1871
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      37
      1557
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1555
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1473
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1353
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      28
      1194
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      25