En vieläkään tiedä mihin ammattiin haluan opiskella?

0nneton2

Minua ahdistaa, kun kaikilla tuntuu olevan joku ammattia ja minulla ei ole vielä mitään kuin peruskoulu.

En ymmärrä olenko masentunut tai jotain, mutta en ole tiennyt teini-iästä saakka mikä minua kiinnostaa, tai siis harrastuksia on: kuvataide, mutta tiedän, että taiteella ei tulla elämään..

Olen todella itsenäinen, hiljainen, ja haluaisin työskennellä rauhassa ja yksin, en ole sosiaalinen, enkä viihdy ihmisten parissa.. Pidän eläimistä enemmän, mutta en tiedä oikein olisiko tuo eläintehoitajakaan minulle oikea..

Haluaisin kouluttautua sellaiseen ammattiin, jossa olisi paljon työpaikkoja tulevaisuudessa, mutta en oikein tiedä onko mihin ammattiin kävisin. Olen yrittänyt tehdä ammatinvalinta testejä, mutta nekin kertoo aina erilaisia tuloksia. Miten saan siis sopivan ammatin selville...?

3

1096

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdotuksia.

Ammattikoulussa voi kouluttautua eläintenhoitajaksi tai kuvalliselle alalle, suuntautuen vaikka valokuvaukseen, graafiseen suunnitteluun tai mediaan. Ammattikoulu voisi olla oikea paikka saada perustutkinto jos lukeminen ei innosta. Sanoit, että viihdyt enemmän yksin etkä ole kovin sosiaalinen. Oletko kiinnostunut kirjoittamisesta? Journalismin tai viestinnän koulutusohjelma voisi sopia jos pidät kuitenkin luovuudesta. Opistot järjestävät myös eläinkouluttajan tai kasvattajan kursseja, joissa voi tutustua eläintenhoitoon.

• eherotus

Sinun luonteiselle ihmiselle sopisi työksi kirjanpito, siinä ei tarvitse olla sosiaalinen. Töitäkin on. Mutta luovuus siitä on kyllä kaukana. Luovuutta voisit toteuttaa harrastuksena.

Merklnomin tutkinto laskentalinjalla antaisi kohtalaiset valmiudet.

• kaksoisolento

Olet kuin minä :o

Olen käynyt pintakäsittelyalan tutkinnon ja valmistunut maalariksi. Päivääkään en ole niitä töitä tehnyt kun tuntuu että niihin hommiin palkataan vain ammattilaisia tai ulkomaalaisia ja lisäksi ne on usein pätkätöitä.

Nyt olen miettinyt ammatinvalintaa uudelleen ja pohtinut muutaman ammatin välillä joihin luonteeni sopisi. Olen myös hiljainen(ujokin) ja pidän itsenäisestä työskentelystä. Luovuuttakin löytyy, mutta tosiaan taiteella on vaikea elää..

Mielessäni on kirjanpitäjä/taloushallinnon osaaja ja eläintenhoitaja. Molemmissa on hyvät ja huonot puolet joten en osaa päättää. Kirjanpitäjille näyttäisi löytyvän paljon töitä ja työ on itsenäistä koneella työskentelyä, mutta en ole kovin kiinnostunut suurista laskelmista ja budjetoinnista, vaikka tarkkuutta minulla siihen olisikin. Lisäksi haluaisin pitää itseni hyvässä kunnossa ja tuossa työssä ei paljon liikuta.
      Eläinten parissa työskentely olisi kivaa, mutta työ vaatii kuitenkin asiakaspalveluhenkisyyttä ja löytyykö alalle edes paljon työpaikkoja..

Täytyy varmaankin mennä ammatinvalintaohjaukseen. Suosittelen sulle samaa, jos et ole vielä käynyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3225
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1177
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1162
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1102
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1032
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      47
      899
    7. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      867
    9. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      25
      864
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    Aihe